Huuropzegging terugdraaien?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Goldkiwi

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Goldkiwi »

Seinhuis schreef:
25 mei 2022 14:56
Huuropzegging terugdraaien is heel moeilijk. Wettelijk gezien is dit onmogelijk. Natuurlijk kan je altijd proberen om dit alsnog te regelen.

Hoe de woning achter gelaten moet worden hangt van de situatie af (bijvoorbeeld de datum van begin van de huurovereenkomst). Op www.woonbond.nl/vraagbaak/hoe-moet-ik-m ... pleveren-0 staat beschreven hoe.
Meestal worden afwijkende afspraken op papier gezet. Dit mag alleen gunstiger zijn dan de wet aan geeft
Ook kunt u met de volgende huurders in samenwerking met de woningbouw afspraken maken

Indien huis leeg moet, overleg met je werkgever of je een vrije dag mag opnemen. Dit is je werkgever niet verplicht.

Tot nu toe denk ik dat een goed gesprek met alle partijen de meeste kansen oplevert. Vraag na het gesprek of de tegenpartij (bijvoorbeeld de woningbouw) de afspraken op papier of op de mail zet.
Eventueel kan je contact opnemen met www.juridischloket.nl voor gratis advies.
Bedankt voor dit nuttige advies. Ik ga kijken wat ik voor ze kan betekenen. Ik zal misschien de communicatie van ze over moeten nemen, want ze weten niet echt wat ze aan het doen zijn. Het zal niet de eerste keer zijn maargoed, zo kan ik toch wat bijdragen.

irene.van-houte-valkenburg
Contacteer:

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

Het huis is aan je ouders te koop aangeboden in het verleden. Wat strakst als eerste op het huis komt te staat is " TE KOOP" dus de koper stript het hele huis. Het is totale onzin om het huis in de oude staat terug te brengen. Dit zou alleen in het voordeel van de woningbouw zijn.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Maar er zijn drie kinderen (en evt. Partners) , en niet één is in staat om te helpen?
Das ook weer bijzonder

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

op zich lijkt het me geen punt dat ze nu toch blijven waar ze zijn, voor de woningvoorraad maakt het niet uit in welk huis uw ouders wonen!

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Goldkiwi schreef:
25 mei 2022 20:49

Bedankt voor dit nuttige advies. Ik ga kijken wat ik voor ze kan betekenen. Ik zal misschien de communicatie van ze over moeten nemen, want ze weten niet echt wat ze aan het doen zijn. Het zal niet de eerste keer zijn maargoed, zo kan ik toch wat bijdragen.
Als ik dit zo lees, is het dan niet verstandig om het sociaal wijkteam in te schakelen? Het lijkt me dat, ook in de toekomst, uw ouders best wat hulp kunnen gebruiken. Ik begrijp heel goed dat het voor u soms teveel wordt.

Goldkiwi

thecure schreef:
25 mei 2022 23:48
Maar er zijn drie kinderen (en evt. Partners) , en niet één is in staat om te helpen?
Das ook weer bijzonder
Ja 3 kids.. waarvan de oudste ziek is en thuis woont, de jongste woont een paar straten verderop en heeft een scoliose waardoor hij wel kan helpen maar geen zwaar werk. Ik (vrouw, 32) werk fulltime na een lang revalidatietraject na kanker anderhalf jaar terug, dus veel energie heb ik niet over. Ik kan er wel geld tegenaan smijten maar dan beloon ik hun ondoordachte keuzes, ten koste van mijzelf, terwijl zij mij in het verleden nooit echt gesteund hebben toen ik een studie wou doen etc. Dus ja de situatie ligt een beetje ingewikkeld.

Goldkiwi

Lowieze schreef:
26 mei 2022 08:24
Goldkiwi schreef:
25 mei 2022 20:49

Als ik dit zo lees, is het dan niet verstandig om het sociaal wijkteam in te schakelen? Het lijkt me dat, ook in de toekomst, uw ouders best wat hulp kunnen gebruiken. Ik begrijp heel goed dat het voor u soms teveel wordt.
Goed punt.
Ik ga kijken of dit een mogelijkheid is. Volgens mij lopen hun schulden alleen maar op (er ligt nu zelfs een loonbeslag op mijn vaders inkomen) en kunnen ze wel wat hulp gebruiken wat dat betreft. Ik heb nooit mensen meegemaakt die zó slecht omgaan met geld.

Goldkiwi

Hawk-Eye schreef:
26 mei 2022 08:01
op zich lijkt het me geen punt dat ze nu toch blijven waar ze zijn, voor de woningvoorraad maakt het niet uit in welk huis uw ouders wonen!
Ze willen eigenlijk al heel lang verhuizen. Ze wonen op een hoek met paadjes langs de schuttingen, en hun honden gaan dan blaffen, waar de buren last van hebben.. een wat kleine en goedkopere woning is de hoofdreden dat ze willen verhuizen. Scheelt in huur maar ook in stookkosten. Dan komen ze hopelijk langzaam eens uit de schulden.

Goldkiwi

irene.van-houte-valkenburg schreef:
25 mei 2022 23:18
Het huis is aan je ouders te koop aangeboden in het verleden. Wat strakst als eerste op het huis komt te staat is " TE KOOP" dus de koper stript het hele huis. Het is totale onzin om het huis in de oude staat terug te brengen. Dit zou alleen in het voordeel van de woningbouw zijn.

Ja daar ben ik het wel mee eens, maar ik weet niet wat ze getekend hebben.. ik denk dat ik maar eens met de woningbouw ga praten, ik ben iets beter in staat om dingen uit te leggen (mijn ouders zijn niet bepaald sociaal vaardig) haha

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Goldkiwi schreef:
26 mei 2022 11:39
thecure schreef:
25 mei 2022 23:48
Das ook weer bijzonder
Ja 3 kids.. waarvan de oudste ziek is en thuis woont, de jongste woont een paar straten verderop en heeft een scoliose waardoor hij wel kan helpen maar geen zwaar werk. Ik (vrouw, 32) werk fulltime na een lang revalidatietraject na kanker anderhalf jaar terug, dus veel energie heb ik niet over. Ik kan er wel geld tegenaan smijten maar dan beloon ik hun ondoordachte keuzes, ten koste van mijzelf, terwijl zij mij in het verleden nooit echt gesteund hebben toen ik een studie wou doen etc. Dus ja de situatie ligt een beetje ingewikkeld.
Begrijpelijk, bij jullie is het puur onmacht. Ik denk inderdaad dat een stukje begeleiding op zijn plaats zou zijn. Er komt sowieso een moment dat er ingrijpende beslissingen genomen moeten worden. Dan is het met name voor je ouders, maar zeker ook voor jullie als kinderen, prettig als er al een vertrouwd stuk ondersteuning in beeld is, snap je, mensen die de weg weten en kunnen doorpakken als het nodig is. Je kunt eventueel bij de huisarts advies inwinnen waar je in jullie gemeente terecht kan.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het is maar de vraag of de ouders wel geholpen willen worden door instanties. Blijkbaar heeft hun handelswijze niets te maken met leeftijd, want zoals ik het begrijp, speelt dit al hun hele leven. Als zij geen inmenging van buitenaf willen, houdt het op.

Hoe mensen het kunnen bedenken te gaan verhuizen zonder ook maar 1 cent op een spaarrekening, erger nog schulden en loonbeslag, is mij een raadsel.

witte angora

Wat voegt jouw post eigenlijk toe? Ik zie alleen maar oordelen en veroordelen. Laat TS het gewoon proberen. Als je nooit iets probeert weet je zeker dat er niks verandert. :wink:
ZeerPrivé schreef:
26 mei 2022 13:44
Het is maar de vraag of de ouders wel geholpen willen worden door instanties. Blijkbaar heeft hun handelswijze niets te maken met leeftijd, want zoals ik het begrijp, speelt dit al hun hele leven. Als zij geen inmenging van buitenaf willen, houdt het op.

Hoe mensen het kunnen bedenken te gaan verhuizen zonder ook maar 1 cent op een spaarrekening, erger nog schulden en loonbeslag, is mij een raadsel.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

ZeerPrivé schreef:
26 mei 2022 13:44

.

Wat is er mis met kleiner te gaan wonen??? In de post staat ook dat ze daardoor minder kosten hebben.

Lisa29

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Zoals Witte Angora al zegt heeft de TS niks aan (ver)oordelen. Als ik het verhaal zo lees lijkt goede begeleiding wel op zijn plek. Als uw ouders willen verhuizen en daadwerkelijk een andere woning beschikbaar hebben zou de huuropzegging niet het grote probleem zijn. Er zijn instanties die kunnen helpen om het oude huis weer terug te brengen in oude staat en ook bij verhuizen kunnen helpen. Maar eerst eens praten met de woningbouw om op papier te krijgen wat de afspraken zijn.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als je op dit forum alleen maar iets mag posten dat wat toevoegt, dan kan het halve forum wel deleted worden.

En natuurlijk kan mijn opmerking over 'geen geld' vooral negatief gelezen worden, maar dat zegt dan meer over de lezer(s) dan van mij.
Het enige dat ik daarmee zeg is dat ik het niet begrijp. Niets meer dan dat.

witte angora

ZeerPrivé schreef:
26 mei 2022 18:43
Als je op dit forum alleen maar iets mag posten dat wat toevoegt, dan kan het halve forum wel deleted worden.
Inderdaad. En het zou het forum enorm ten goede komen.
ZeerPrivé schreef:
26 mei 2022 18:43
En natuurlijk kan mijn opmerking over 'geen geld' vooral negatief gelezen worden, maar dat zegt dan meer over de lezer(s) dan van mij.
Het enige dat ik daarmee zeg is dat ik het niet begrijp. Niets meer dan dat.
Kom op zeg, met zo'n dooddoener... Die opmerking is simpelweg niet nodig omdat de TS er absoluut niet mee geholpen is.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die opmerking is toch helemaal niet zo gek. Je ziet dat de ouders van TS een opeenstapeling van problemen hebben. Voorheen hebben ze ook geen hulp gehad en nu leggen ze het probleem weer bij TS neer. Ik denk ook dat ze misschien helemaal niet open staan voor hulp van buitenaf. En daar zit misschien wel een groter probleem, wat echt niet anders gaat worden met kleiner wonen.

witte angora

Ik heb zo het idee dat de discussie een kant op gaat die het helemaal niet op moet gaan. Sterker nog: De TS heeft al een aantal tips gehad waarmee ze aan de gang gaat. Waaronder inderdaad het zoeken van hulp. En wat wij wel of niet denken - we kennen die mensen toch niet? Dingen zijn vaak, heel vaak, totaal anders dan we hier uit een paar berichten kunnen opmaken.

M.i. kan er nu beter een slotje op, tenzij de TS nog vragen heeft of verdere informatie zoekt.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij trekt de Ts het probleem van de ouders zelf naar zich toe, omdat hij of zij het niet kan aanzien. Heel begrijpelijk overigens. En komt het niet van de ouders uit.

Maar helaas zijn sommige mensen niet te helpen, of willen niet geholpen worden.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Als ik het goed begrijp willen uw ouders de huuropzegging alleen maar terugdraaien vanwege de aangebrachte voorzieningen en de kosten voor het verwijderen daarvan.
Dan zou ik de wbv vragen om een schriftelijke bevestiging dat deze woning de komende jaren niet wordt verkocht gaat worden en er geen grote renovaties worden uitgevoerd op voorzieningen die uw ouders hebben moeten verwijderen van de wbv.
Zoals al aangegeven het spel iets harder gaan spelen.

De opzegging terugdraaien lijkt mij niet de juiste oplossing, zeker niet als uw ouders graag weg willen.

Naar mijn mening dient u aan te geven dat uw ouders de wbv best tegemoet wilt komen maar niet op willen draaien voor onnodige kosten puur en alleen omdat de wbv dat wil.
U zou deze kwestie voor kunnen leggen aan de woonbond en eventueel een uitspraak vragen van de huurcommissie.

Plaats reactie