LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef::lol: tuurlijk choco , lees effe terug, het kan dat er een boete komt!

waarom dacht je? opnieuw te huur zetten mensen ontvangen , contract noem maar op.
Het kan schrijf je......hoeft ook absoluut niet zo te zijn hoor.
Hier ook een hele grote woningstichting, huur opzeggen 1 mnd vantevoren.

Opnieuw te huur zetten, contract, dat zijn allemaal dingen die het probleem van woningstichting zijn en niet van TS.
Ze hebben een maand de tijd om een nieuwe bewoner te vinden voor het huis dus kunnen gewoon hun huur vangen als ze willen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ciske »

Jolijn schreef:Zou een wbv (prewonen in dit geval) iemand kunnen verplichten de huur voor een minimale termijn aan te gaan? Vraag ik me zomaar even af?

tuurlijk je tekend een contract , dat is nou eenmaal rechtsgeldig.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Jolijn »

Woont u korter dan vijftien jaar in de woning, dan kan worden volstaan met het inleveren van de sleutels (zie mogelijkheid 1). Woont u langer dan vijftien jaar in de woning dan komt er een opzichter bij u langs om een opleveradvies te geven.

????

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Jolijn schreef:Zou een wbv (prewonen in dit geval) iemand kunnen verplichten de huur voor een minimale termijn aan te gaan? Vraag ik me zomaar even af?

tuurlijk je tekend een contract , dat is nou eenmaal rechtsgeldig.
Wat tuurlijk ??? :P :mrgreen: :P
Waar ik gehuurd heb had ik geen minimale termijn hoelang ik de woning
moest huren.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Jolijn »

ciske schreef:
Jolijn schreef:Zou een wbv (prewonen in dit geval) iemand kunnen verplichten de huur voor een minimale termijn aan te gaan? Vraag ik me zomaar even af?
tuurlijk je tekend een contract , dat is nou eenmaal rechtsgeldig.
Ja dat snap ik.
Wat zou dan de minimale termijn zijn ? (buiten die ene maand natuurlijk)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ciske »

Jolijn schreef:Woont u korter dan vijftien jaar in de woning, dan kan worden volstaan met het inleveren van de sleutels (zie mogelijkheid 1). Woont u langer dan vijftien jaar in de woning dan komt er een opzichter bij u langs om een opleveradvies te geven.

????

denk dat TS op een opzichter moet wachten :mrgreen:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Jolijn »

ciske schreef:
Jolijn schreef:Woont u korter dan vijftien jaar in de woning, dan kan worden volstaan met het inleveren van de sleutels (zie mogelijkheid 1). Woont u langer dan vijftien jaar in de woning dan komt er een opzichter bij u langs om een opleveradvies te geven.
????
denk dat TS op een opzichter moet wachten
Als WBV zou ik voor een huurder de sleutels heeft ingeleverd, de woning willen zien.
'k Zou het als huurder netjes vinden als voor definitieve sleutel inlevering de wbv akkoord gaat met hoe ik mijn woning achterlaat. Als er dan nog iets is waar ik niet aan gedacht hebt, maar zelf kan oplossen, heb ik dat liever dan achteraf een rekening.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door adSolvendum »

@Jolijn
Kijk hier eens. Het is afhankelijk van de huurperiode, dwz. per maand, kwartaal, etc. Opzegtermijn is 1 huurperiode, doch niet korter dan 1 en niet langer dan 3 maanden. Dit is dwingend recht, er mag dus niet van afgeweken worden.

Het antwoord op uw vraag is dus nee.

lon_cocacola
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:27

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door lon_cocacola »

ciske schreef:
Jolijn schreef:@ ciske, het maakt mij niet uit om welke reden TS getekend heeft. Jij vroeg 'waarom', ik heb het bericht terug gezocht. Da's alles.

@Jolijn dat had ik gelezen maar alsnog is TS een draaitol waar dus een kostenplaatje aan zit, en sorry heb geen medelijden.

Een huis krijg je nooit kant en klaar daar moet je moeite voor doen.
Ik heb nooit om medelijden gevraagd, dus hoef ik geen medelijden van je te hebben.

De vraag was alleen of ik het huis kan annuleren, zo niet dan ga ik het gewoon opzeggen en dan weet ik heus wel dat ik een maand huur moet betalen. Dus dat geld ben ik dan sowieso kwijt. Als ik besluit om dat huis toch zo te nemen in die staat, dan ben ik meer geld kwijt alleen voor het opknappen. Zoveel geld heb ik niet en als ik het geld had, had ik het er ook niet voor over om zoveel geld in zo'n verrotte huis te investeren.

Nu dat niet meer hoef omdat ik particuliers iets kan huren, kan ik mijn geld besparen. En dit huis ziet er een heel stuk beter uit. Hoef er weinig aan te doen, dus dat bespaart me toch een hele hoop geld.

En over het feit dat ik een draaikont ben, ja kan best zo zijn. Maar ik hoorde 2 dagen na het tekenen van het contract dat die particuliere huis vrij zou komen. Had ik dit eerder geweten, dan had ik natuurlijk nooit die van de woningbouw geaccepteerd en ook niet getekend. Maar ja zoiets weet je nooit van te voren.

En ik had ook aan de woningbouw gevraagd of het mogelijk was om het huurcontract later te mogen tekenen (dit omdat ze nog bepaalde zaken zouden verbeteren), maar zij gingen er niet mee akkoord. Ik was verplicht om die dag te tekenen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Jolijn »

adSolvendum schreef:@Jolijn
Kijk hier eens. Het is afhankelijk van de huurperiode, dwz. per maand, kwartaal, etc. Opzegtermijn is 1 huurperiode, doch niet korter dan 1 en niet langer dan 3 maanden. Dit is dwingend recht, er mag dus niet van afgeweken worden.
Het antwoord op uw vraag is dus nee.
Dank u wel :) heel vriendelijk van u.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb nooit om medelijden gevraagd, dus hoef ik geen medelijden van je te hebben.

als je goed leest ...zie je dat ik geen medelijden met je heb.

Als je iets niet kan betalen dan moet je het ook niet accepteren nu ben je meer kwijt zinloos weggegooid.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik vraag me eigenlijk nog een dingetje af..

De opzegtermijn is 1 huurperiode, zoals reeds gesteld..
Een huurperiode loopt normaliter van de 1e t/m de laatste van de maand, behalve de "gebroken" maand waarbij de huur ovk ingaat.

Stel de huurovk is ingegaan op 18-8 en je zegt op op 20-8.
Eindigt de huurovk dan per 19-9 of per 30-9 ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik zou zeggen de 19e

Opzegtermijn
De opzegtermijn is minimaal één maand en maximaal drie maanden. U hoeft
niet per se per de eerste van de maand op te zeggen. Elke andere dag kan
ook, als de laatste dag van de huur maar niet in het weekend of op een
erkende feestdag valt. Dan schuift de laatste dag van de huur op naar de
eerstvolgende werkdag. Als u de minimale opzegtermijn van één maand
hanteert, telt deze maand vanaf de dag dat wij uw huuropzegging op ons
kantoor ontvangen.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door witte angora »

Emmy75 schreef:Ik vraag me eigenlijk nog een dingetje af..

De opzegtermijn is 1 huurperiode, zoals reeds gesteld..
Een huurperiode loopt normaliter van de 1e t/m de laatste van de maand, behalve de "gebroken" maand waarbij de huur ovk ingaat.

Stel de huurovk is ingegaan op 18-8 en je zegt op op 20-8.
Eindigt de huurovk dan per 19-9 of per 30-9 ?
per de 19e. Het gaat niet om kalendermaanden, maar periodes van 30/31 dagen. Kan ook niet anders, want dan zouden de opzichters het iedere maand op de 30/31 stervensdruk hebben met alle mutaties, terwijl ze de rest van de maand niks te doen hebben. Behalve dan de lopende zaken, zoals van TS afhandelen. :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Ik heb nooit om medelijden gevraagd, dus hoef ik geen medelijden van je te hebben.

als je goed leest ...zie je dat ik geen medelijden met je heb.

Als je iets niet kan betalen dan moet je het ook niet accepteren nu ben je meer kwijt zinloos weggegooid.
Ciske waar schrijft TS dat hij het niet kan betalen ?
Hoe weet jij of hij nu meer geld kwijt is ?
Mischien moet hij wel in het huis van woningstichting 3000 euro aan besteden om het een beetje oke te krijgen en in het particuliere huis maar 500 euro.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Lekker verantwoordelijk naar je kinderen toe, liever van particulier huren dan van woningbouw.
En dan nog wat, als ze het huis accepteerde alleen puur voor woonruimte, dan had ze het bewoonbaar kunnen maken, na een jaar wonen aan woningruil kunnen doen, er zijn altijd mensen die wel in een groter huis willen wonen die nog onder aan de wachtlijst staan, en op deze manier aan groter woonruimte kunnen komen.
Het verkiezen van particulier huren ipv huren van woningbouwvereninging met een stuk zekerheid van huurtoelsag vind ik raar besluit, aangezien TSook nog kinderen heb om voor te zorgen.
( heb even oude reacties terug gelezen op andere topics van deze ts)

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door witte angora »

GloriusWorld schreef:Lekker verantwoordelijk naar je kinderen toe, liever van particulier huren dan van woningbouw.
En dan nog wat, als ze het huis accepteerde alleen puur voor woonruimte, dan had ze het bewoonbaar kunnen maken, na een jaar wonen aan woningruil kunnen doen, er zijn altijd mensen die wel in een groter huis willen wonen die nog onder aan de wachtlijst staan, en op deze manier aan groter woonruimte kunnen komen.
Het verkiezen van particulier huren ipv huren van woningbouwvereninging met een stuk zekerheid van huurtoelsag vind ik raar besluit, aangezien TSook nog kinderen heb om voor te zorgen.
( heb even oude reacties terug gelezen op andere topics van deze ts)
Wat is volgens jou het verschil tussen huren van een particulier en van een Wbv? In beide gevallen heb je huurbescherming, en in beide gevallen kun je huurtoeslag krijgen.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

En mocht TS een urgentieverklaring hebben gekregen voor woonruimte , vind ik het helemaal te triest voor woorden.( weet natuurlijk niet of dat zo is)


witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door witte angora »

In plaats van een antwoord op mijn vraag geef je alleen een algemeen topic over de huurbescherming. Nogmaals, wat is volgens jou het verschil tussen particulier huren en huren van de wbv?

Gesloten