LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huursverhoging van 350 euro

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
balou17
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2012 11:38

huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door balou17 »

ik heb een vraagje kan het op internet niet vinden wij staan op het punt een woning te huren van 6 jaar oud wij zijn wezen kijken en hoorde van de vorige huurder die betaald 550 euro aan huur als wij de woning gaan huren dan wordt de huur ineens 900 euro mag dat zomaar het is een woningbouw vereniging graag een antwoord .gr balou 17

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ja. Bij nieuwe huurders mogen ze de huur aanpassen naar marktconforme tarieven.
Bij bestaande huurders mogen ze de huur per jaar maar met een klein percentage verhogen.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door DJM »

Meestal renoveren ze die woning (met goedkope meuk) en dat is genoeg rechtvaardiging om de huurprijs flink op te schroeven.
Leuk he die privatisering van de (a)sociale woningmarkt.
We mogen onze regering wel dankbaar zijn.

balou17
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2012 11:38

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door balou17 »

maar zijn daar geen regels aan verbonden want het gaat van een sociale huurwoning naar een vrije sector en ik had ook begrepen dat ik binnen het half jaar de huur kan laten toetsen .

balou17
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2012 11:38

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door balou17 »

en er is niets gerenoveerd aan de woning want het is een nieuwbouw woning

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

balou17 schreef:en er is niets gerenoveerd aan de woning want het is een nieuwbouw woning
Hoe kan het nu een nieuwbouwwoning zijn als er eerder huurders in hebben gezeten :?:

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door DJM »

balou17 schreef:en er is niets gerenoveerd aan de woning want het is een nieuwbouw woning
Maar er woonde al iemand in dus de kans is groot dat ze er een nieuwe keuken in zetten waardoor je huur fors omhoog gaat.
Dat deden ze bij mijn vorige huis ook.
Ik was de eerste bewoner en ik heb er 10 jaar gewoond.
Nou ben ik vrij netjes dus het huis was als nieuw maar toch moest er een nieuwe keuken in toen ik er uit ging en het was precies dezelfde keuken als wat er al in zat.
De huur ging voor de volgende huurder 100 euro per maand omhoog.

balou17
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2012 11:38

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door balou17 »

nee er gaat niets nieuws in hij wordt opgeleverd zoals hij nu is maar dan is mijn vraag als nog 350 euro

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door DJM »

balou17 schreef:nee er gaat niets nieuws in hij wordt opgeleverd zoals hij nu is maar dan is mijn vraag als nog 350 euro
Als het vrij nieuw is snap ik het ook niet.

balou17
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2012 11:38

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door balou17 »

kijk 100 euro oke maar 350 is toch wel erg veel

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

balou17 schreef:kijk 100 euro oke maar 350 is toch wel erg veel
Je kunt weinig aan de huurprijs veranderen. Het is beter dat je nu bekijkt of je voor die prijs de woning wel wilt en kunt betalen

balou17
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2012 11:38

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door balou17 »

ja dat begrijp ik maar ik had ook begrepen dat je binnen het half jaar van ingaan van je huurcontract het kan laten toetsen bij de huurcomissie

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door DJM »

Ik snap niet wat onze regering nou aan het doen is hoor.
Je kunt ( je zult wel moeten als je wilt wonen) wel een huis huren van 900 euro maar kopen met een maandlast mag niet omdat mensen dan in de problemen komen.

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door aardjee »

Het wordt nu een woning in de vrije sector, dan zal er wel degelijk een nieuwe keuken in met apparatuur en de een fatsoenlijke badkamer, dat is verschil tussen vrije sector en sociale huur

balou17
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2012 11:38

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door balou17 »

nee er komt niets nieuws in dat is dus het vreemde want de bewoners leveren de sleutels in op de 21 en ik kan ze de 21 ste ophalen er wordt helemaal niets verbouwd aan de woning

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door grun »

Hier een stukje van de overheid over het laten berekenen van de huur:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... issie.html

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door ciske »

balou17 schreef:nee er komt niets nieuws in dat is dus het vreemde want de bewoners leveren de sleutels in op de 21 en ik kan ze de 21 ste ophalen er wordt helemaal niets verbouwd aan de woning

Helaas mag het, wij hebben het ook met onze huizen, (buren betalen het dubbele) en nu worden het koopwoningen.

Als je de mogelijkheid hebt om te kopen zou ik zeggen doen een ander huis dan, heb je die niet, zoek dan verder 900 euro is veel huur.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

balou17 schreef:ja dat begrijp ik maar ik had ook begrepen dat je binnen het half jaar van ingaan van je huurcontract het kan laten toetsen bij de huurcomissie
Dat kan, maar alleen bij een niet geliberaliseerde huur is de uitspraak dwingend.
Met 900 euro is er zeke wel sprake van een geliberaliseerde huur en heb je hier dus niks aan

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door aardjee »

Bij woningbouwverenigingen die zowel sociale huur en vrije sector woningen aanbieden, gaat het om de extra's die in de woning aanwezig zijn, die een hogere huur verantwoorden, dat verschil zit dus in bijvoorbeeld de keuken en badkamer.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: huursverhoging van 350 euro

Ongelezen bericht door ciske »

aardjee schreef:Bij woningbouwverenigingen die zowel sociale huur en vrije sector woningen aanbieden, gaat het om de extra's die in de woning aanwezig zijn, die een hogere huur verantwoorden, dat verschil zit dus in bijvoorbeeld de keuken en badkamer.

Nee hoor, buren van ons hebben precies hetzelfde als ons, betalen het dubbele.

Gesloten