LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Legionelle bacterie klacht Rochdale

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
jaeela
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2008 21:26

Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door jaeela »

Ik woon in een flat waar een paar weken spraken is geweest van een legionella bacterie (Legionella pneumophila Type 1 genoemd en kan de veteranenziekte veroorzaken)
Eerst werden de douchkoppen vervangen en afgelopen 20 februari zou de schoonmaak plaats vinden. We hebben een brief van Rochdale gehad waarin stond dat je voor water moest zorgen die dag omdat er geen water beschikbaar was van 9-17u. Nou het werd bij mij 2140u dat de laatste man weg was! Ik had rekening gehouden met tot 17-18u geen water en was dus genoodzaakt om water bij iemand anders te halen om mijn dochter te douchen. De volgende dag sta ik onder de douche is er geen water, beneden kwam ik de huismeester tegen en bleek dat er geen water was tussen 9-11u. De communicatie hier van was dmv een brief in de lift (die volgens zeggen van de huismeester) door iemand was weggehaald uit de lift. Zodat ik en nog meer mensen die de huismeester belde er niks van af wisten. Toen hing er weer een brief dat wij weer geen water zouden hebben opvrijdag 24 februari van 8-11u. Ik snap dat de bacterie weg moet maar de overlast is gewoon te veel.

Ik heb een klacht ingedient bij Woningstichting Rochdale dat ik compensatie wil en hun antwoord was:

"Alle acties zijn er echter op gericht het voor alle bewoners zo veilig mogelijk te hebben en te houden. Dat is de beste compensatie die we kunnen bieden in onze ogen. En niet een financiele compensatie waar u op doelt"

En daarmee is de kous af. Kan dit zomaar??? Want ik vind een compensatie namelijk wel op zijn plek.

Graag jullie reactie.

Gr Jaeela

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dus u heeft wat extra water moeten halen om uw kind te wassen en kon de volgende ochtend niet douchen?
En daar wilt u geld voor?
Het feit dat het überhaupt bij u op komt om hier geld voor te eisen is al erg.
Ik vind de brief van Rochdale erg vriendelijk en redelijk, ik had hem niet zo mooi kunnen verwoorden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door ciske »

tegenwoordig is het normaal dat mensen bij alles er een slaatje uit willen slaan.

Rochdale heeft het prima beantwoord.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door Winterman »

Ik vind dat Rochdale je op zijn minst ter compensatie een lekkere fles Bar Le Duc had moeten geven.

jaeela
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2008 21:26

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door jaeela »

Zijn er ook mensen die het niet eens zijn met Rochdale die bijv ook een legionella bacterie besmetting hebben gehad en wat die hebben gedaan?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jaeela schreef:Zijn er ook mensen die het niet eens zijn met Rochdale ...
Ik niet; ik ben het eerder eens met Rochdale.
Geen water hebben is inderdaad vervelend. Maar buiten die ene lange dag heeft u het over een paar dagen een paar uurtjes geen water in de ochtend. Beetje creatief wezen, beetje behelpen, beetje flexibiliteit en het probleem is zo groot niet.

Wij hebben dan geen besmetting meegemaakt, maar zijn wel al eens afgesloten geweest van water omdat het waterbedrijf wat aan het leidingnetwerk moest doen. Die dingen gebeuren, neem maatregelen en hou er altijd rekening mee dat het iets langer kan duren. Water dat "overblijft" is echt geen probleem, spoel daar de wc mee door als er wel weer water is en de kosten zijn neutraal.

Ik zou me meer druk maken over de besmetting dan over een paar keer geen water hebben en zou liever zien dat dit zo snel mogelijk is opgelost.

Vragen om financiële compensatie voor schade die er amper is gaat me echt te ver. Als ze al over zouden gaan op het vergoeden van schade mogen ze best administratiekosten voor dossierbehandeling in mindering brengen. Wilt u even 25,- bijbetalen ?

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door agnesm »

Wat wilt u dan dat Rochedale doet?
De legionella bacterie gewoon laten zitten?

Natuurlijk is er overlast dat er geen water is, maar dat kan nu eenmaal niet anders om de bacterie weg te krijgen en blijkbaar is dat wat moeilijker dan Rochedale heeft gedacht en is er diverse keren geen water.
En dat mensen een brief in de lift weghalen, kan Rochedale toch niets aan doen.

En wat is nu werkelijk de overlast die u heeft geleden waardoor u compensatie wil?
Dat u een paar flessen water heeft moeten kopen of dat u ze gewoon bij de kraan heeft gevuld omdat u het van tevoren wist? Dat u ergens anders water heeft moeten halen (heeft u voor dat water betaald?) om uw kind te douchen?
Pfff wat een gemierenneuk zeg.

jaeela
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2008 21:26

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door jaeela »

Beste mensen, ik zoek mensen die het niet,not, ne pas, njet eens zijn met het antwoord van Rochdale......snappen we um nu?Zo moelijk is nederlands toch niet. De rest van de mensen die al geantwoord hebben bedankt voor de reacties.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door agnesm »

Natuurlijk snapt iedereen hier dat u mensen zoekt die het met u eens zijn.

Maar wij proberen u duidelijk te maken dat u onredelijk bent en u zichzelf voor schut zet en hoogstwaarschijnlijk geen mensen zult vinden die het wel met u eens zullen zijn. Maar ja, blijkbaar snapt u de Nederlandse taal zelf ook niet!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door ciske »

jaeela schreef:hahahaha clowntje

nu snap ik ook waarom jij hulp vraagt!!!

serieus zal je niet genomen worden.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door dhc »

En als we onze zin niet krijgen gaan we domme opmerkingen maken....snappu um....

Laat ik maar niet zeggen wat er in me opkomt als ik de naam van TS lees....

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door agnesm »

Hahaha, nou dat is beter op u van toepassing, want u maakt me inderdaad aan het lachen.

In uw openingspost vraagt u:
En daarmee is de kous af. Kan dit zomaar??? Want ik vind een compensatie namelijk wel op zijn plek.

Graag jullie reactie.
U vraagt dus niet om alleen reacties van mensen die het met u eens zijn.
Wij geven allemaal onze reactie, helaas allemaal niet uw voordeel en nu mogen we opeens niet reageren?

Misschien moet u uw beginpost even aanpassen dat u alleen reacties wilt van mensen die het met u eens zijn en dat mensen die het eens zijn met Rochedale niet mogen reageren.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je gaat echt niet dood van een keertje niet douchen hoor! Je had je dochter ook gewoon ff kunnen wassen daar waar nodig.
En dat zelfde geldt voor jou.

Sommige mensen.........pfffff :roll:

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door morundo »

Wat verwacht je voor compensatie?
Dan zou je echt aantonen dat je schade heb geleden.......

Neem genoeg met een excussbrief voor de overlast, en zou mooi zijn als ze een kleine boosje bloemen aanbidden................Meer zit niet in.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door sephora30 »

De schade is een paar liter water die ze bij de buren moest lenen :mrgreen:

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door morundo »

En ik maar denken dat zij deodorant,luchtverfrissers,parfums, eenz.... had gekocht om de lucht te cammufleren :)

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door Winterman »

Ik begrijp niet dat ze die Legionella bacteriën niet gewoon verteld heeft dat ze het niet eens was met hun aanwezigheid. Had die woningstichting ook niets hoeven doen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jaeela schreef:Ik woon in een flat waar een paar weken spraken is geweest van een legionella bacterie (Legionella pneumophila Type 1 genoemd en kan de veteranenziekte veroorzaken)
Eerst werden de douchkoppen vervangen en afgelopen 20 februari zou de schoonmaak plaats vinden. We hebben een brief van Rochdale gehad waarin stond dat je voor water moest zorgen die dag omdat er geen water beschikbaar was van 9-17u. Nou het werd bij mij 2140u dat de laatste man weg was! Ik had rekening gehouden met tot 17-18u geen water en was dus genoodzaakt om water bij iemand anders te halen om mijn dochter te douchen. De volgende dag sta ik onder de douche is er geen water, beneden kwam ik de huismeester tegen en bleek dat er geen water was tussen 9-11u. De communicatie hier van was dmv een brief in de lift (die volgens zeggen van de huismeester) door iemand was weggehaald uit de lift. Zodat ik en nog meer mensen die de huismeester belde er niks van af wisten. Toen hing er weer een brief dat wij weer geen water zouden hebben opvrijdag 24 februari van 8-11u. Ik snap dat de bacterie weg moet maar de overlast is gewoon te veel.

Ik heb een klacht ingedient bij Woningstichting Rochdale dat ik compensatie wil en hun antwoord was:

"Alle acties zijn er echter op gericht het voor alle bewoners zo veilig mogelijk te hebben en te houden. Dat is de beste compensatie die we kunnen bieden in onze ogen. En niet een financiele compensatie waar u op doelt"

En daarmee is de kous af. Kan dit zomaar??? Want ik vind een compensatie namelijk wel op zijn plek.

Graag jullie reactie.

Gr Jaeela

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jaeela schreef:
En daarmee is de kous af. Kan dit zomaar??? Want ik vind een compensatie namelijk wel op zijn plek.

Graag jullie reactie.

Gr Jaeela
Wat zou je dan als compensatie willen hebben ?
Ik zou denken ben blij dat er hard gewerkt word om de legionelle te bestrijden.
Ik zie helemaal geen probleem.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Legionelle bacterie klacht Rochdale

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jaeela schreef:Beste mensen, ik zoek mensen die het niet,not, ne pas, njet eens zijn met het antwoord van Rochdale......snappen we um nu?
Als deze mensen nu eens onvindbaar blijken te zijn, zou het dan in u opkomen dat het toch echt aan uzelf ligt ? Zou er dan een lampje gaan branden dat u onredelijk bent ? Of is dat te moeilijk ?

Waarom gaat u die mensen eigenlijk op een forum zoeken en klopt u niet bij uw buren aan die in dezelfde flat wonen en met dezelfde problematiek te maken hebben ? Zou dat niet een stuk logischer zijn ? Of rennen we tegenwoordig liever naar een forum dan bij een buurman of -vrouw aan te kloppen.
jaeela schreef:...not, ne pas, njet... Zo moelijk is nederlands toch niet.
Die heb ik toch echt gemist bij de nederlandsche les.
Winterman schreef:Ik begrijp niet dat ze die Legionella bacteriën niet gewoon verteld heeft dat ze het niet eens was met hun aanwezigheid. Had die woningstichting ook niets hoeven doen.
Hebben ze geprobeerd maar met deze krakers viel niet te praten. :lol:

Gesloten