LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huren met overlast

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Robbol
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 aug 2012 17:38

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Robbol »

In ieder geval word mijn verhaal begrepen daar gaat het om.
En ik aangezien niet kan printen etc.dat dat allemaal in een opslag staat kan ik spijtig genoeg niet printen.en ik hier of daar maar enkele minuten heb om op een pc te kunnen.kan spijtig genoeg niet alles zoveel maal na kijken.

Skillz
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:07

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Skillz »

Beste,

Ga naar de huur baas leg het probleem uit.

Stap met hem naar de politie en vertel duidelijk :
als er niets aan gedaan word doe ik het zelf wel.

en als hun een huur huis hebben contact met die opnemen.
en zeggen : of jij doet er wat aan of ik haal de politie er bij...

kost hem uiteindelijk veel geld als die niets doet ;)

Robbol
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 aug 2012 17:38

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Robbol »

Geachte Skillz,

De Huurbaas is er van op de hoogten,de buren zijn daar goed bevriend mee.
Ze zijn in een ander buurt.ook al eens weg gepest door de rest van de wijk van wegen overlast gevende praktijken.

De Politie is er idem van op de hoogten.die durven er niets aan te doen.
Om dat ze al vaker problemen hebben gehad met die familie.Poging tot doodslag met een voertuig op de markt.Een kopstoot geven aan een Agente.en nog vrij rond lopen he.
Ze wouden er geen aangiften van opnemen.en er verder niets van weten.ik moest het zelf maar uitzoeken.
Nou en dan zeggen ze als jij wat doet wat buiten de regels valt.dan zit je zo achter de tralies.dus kun je er uit opmaken dat die familie in bescherming word genomen.
De Advocaat is na het lezen en vinden van deze genoemde punten ook met de noorderzon vertrokken.
En mij heeft het ondertussen nutteloos veel geld gekost en daar wat van terug zien zou ook geen ramp zijn.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door tenormin »

Als dit de nieuwe formule van TROSRADAR is kan ik niet meer meespelen in eventueel te beantwoorden vraag. Ze houden geen rekening met mensen die niet alles glashelder kunnen lezen, met bril, nog moeilijk. Ben hier niet blij mee. Sorry dat ik onderwerp "vervuil".

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Tenormin, je hebt gelijk. Ik ben ook slechtziend en dit is écht niet handig.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Wim2007 »

tenormin schreef:Als dit de nieuwe formule van TROSRADAR is kan ik niet meer meespelen in eventueel te beantwoorden vraag. Ze houden geen rekening met mensen die niet alles glashelder kunnen lezen, met bril, nog moeilijk. Ben hier niet blij mee. Sorry dat ik onderwerp "vervuil".
Weet niet welke browser u gebruikt, maar meestal kan de tekst met de toetscombinatie <ctrl> en<+> worden vergroot. Werkt in ieder geval in Opera, Firefox, Internet Explorer en in Chrome.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door manondoris »

tenormin schreef:Als dit de nieuwe formule van TROSRADAR is kan ik niet meer meespelen in eventueel te beantwoorden vraag. Ze houden geen rekening met mensen die niet alles glashelder kunnen lezen, met bril, nog moeilijk. Ben hier niet blij mee. Sorry dat ik onderwerp "vervuil".
mischien handig om dit in het topic"'nieuwe opmaak'' neer te zetten !

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door BreejKC »

Robbol. Misschien hard om te constateren doch ik vrees dat uw verhaal wellicht iets eenzijdig is. Als de verhuurder en de politie in deze kwestie niets voor u willen doen en zelfs een ingeschakelde advocaat het voor u laat afweten dan beginnen wij ons af te vragen of u zelf in alles ook wel zo netjes gehandeld heeft. Hoewel we begrijpen dat actie, reactie oproept, moet die reactie wel binnen proporties blijven, zeker in een nare zaak als deze. Vraag u zelf in eerlijkheid eens af waarom iedereen die in deze kwestie u hulp zou kunnen of moeten bieden het af laten weten.

Maar goed, vooralsnog geven we u het voordeel van de twijfel. Wanneer u schrijft dat de politie een aangifte niet op wil nemen, dan gaan zij juridisch in de fout. Op meerdere plaatsen op internet is te vinden dat zij, indien u dat uitdrukkelijk en netjes aangeeft, bij wet verplicht zijn uw aangifte op te nemen. Doen ze dit niet, dan moeten ze wel heel sterke argumenten hebben. Argumenten als “geen zin”, “geen tijd”, “het wordt toch niks (zonder onderzoek ingesteld te hebben)” of “wij zijn bang voor de verdachte” snijden geen enkel hout. Juridisch komt de politie daar zeker niet mee weg. Vervolgens is het nog maar de vraag wat er met uw aangifte gebeurt. De politie, of de laag daarboven waar uw aangifte terecht komt, kan altijd besluiten uw aangifte niet in behandeling te nemen omdat “er te weinig aanknopingspunten voor opsporing zijn”. Zou dit gebeuren dan kunt u natuurlijk hiertegen een officiële en schriftelijke klacht indienen en om gemotiveerde tekst en uitleg hiernaar vragen. Bent u het met deze uitslag niet eens, dien dan een verzoek tot onderzoek in bij de Nationale Ombudsman, daarover verderop meer.

Blijft de politie bij de weigering uw aangifte op te nemen, dan moet u in eerste instantie hierover ook een schriftelijke klacht bij de politie indienen. Waarschijnlijk wordt deze klacht niet-ontvankelijk verklaart maar dat hoeft niet zo te zijn. Degenen die klachten bij de politie behandelt is een andere “club” binnen die organisatie als het bureau waar u aangifte doet of wilt doen. Wordt deze klacht niet-ontvankelijk verklaard, dan rest eveneens een gang naar de Nationale Ombudsman waar u om een onderzoek hiernaar verzoekt. Uiteraard kunt u deze intentie al aangeven in de eventuele klacht die u indient. Ook de politie weet dat als de Nationale Ombudsman een klacht onderzoekt, dat dan de onderste steen boven komt.

Wellicht dat u met deze tips toch iets kunt, maar u zult in deze hele procedure wel een lange adem moeten hebben en, heel belangrijk, rustig en netjes moeten blijven. Zorg dat u in deze hele kwestie niets te verwijten valt en dat van alles wat u correspondeert u kopieen voor u zelf bewaard.

Skillz95
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:28

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Skillz95 »

door Robbol » 22 aug 2012 12:48
Geachte Skillz,

De Huurbaas is er van op de hoogten,de buren zijn daar goed bevriend mee.
Ze zijn in een ander buurt.ook al eens weg gepest door de rest van de wijk van wegen overlast gevende praktijken.
en dat ze beschermd worden.

Ik zal een kennis van mij het is vertellen hij is een hoge bij de politie.
zodra ik hem gesproken heb hou ik je op de hoogte.

Robbol
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 aug 2012 17:38

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Robbol »

Skillz95 schreef:door Robbol » 22 aug 2012 12:48
Geachte Skillz,

De Huurbaas is er van op de hoogten,de buren zijn daar goed bevriend mee.
Ze zijn in een ander buurt.ook al eens weg gepest door de rest van de wijk van wegen overlast gevende praktijken.
en dat ze beschermd worden.

Ik zal een kennis van mij het is vertellen hij is een hoge bij de politie.
zodra ik hem gesproken heb hou ik je op de hoogte.

ik ben benieuwd wat de persoon in kwestie kan betekenen.

@ BreejKC. ik heb misschien wel te slap gehandeld om mezelf uit mijn eigen huis te laten verdrijven.
Misschien wel stom dat ik dat heb laten doen. dat actie reactie misschien beter zou zijn geweest.
Zelf denk ik juist dat ze dat ook liever zelf hadden gehad.dan zou de politie maar weinig hoeven te doen. alleen dan overwegen wie ze van beide partijen in de bak zouden smijten.
En die bui zag ik zelf al wel hangen.
Zelf heb ik geen zin om door dat type mensen in de cel te belanden.

(Maar goed, vooralsnog geven we u het voordeel van de twijfel. Wanneer u schrijft dat de politie een aangifte niet op wil nemen, dan gaan zij juridisch in de fout. Op meerdere plaatsen op internet is te vinden dat zij, indien u dat uitdrukkelijk en netjes aangeeft, bij wet verplicht zijn uw aangifte op te nemen.)


Dat heb ik daadwerkelijk vaker naar voren gehaald een aangifte te willen doen.
Echter om dat het zou gaan volgens hen om contact geluiden en daar geen aangifte overgedaan zou kunnen worden.
Ze wouden ook de naar mij gesmste bedreiging niet lezen dat geloofde ze wel.En als hun geen overlast of dergelijke zouden constateren bij de melding als ik die deed.om dat ze simpelweg van een grote stad over moeten komen naar hier.en ze niet blijven wachten tot de politie voor de deurstaat....kan er niks Geconstateerd worden.
Dus viel er ook niks te bewijzen zeiden ze,Ook de getuigen verklaringen van vrienden en kennissen geluids opnamen van de bedreiging.deden hun maar weinig.want ook die hoefden niet gehoord gelezen te worden.
De ombudsman vertelde mij dat het toch echt iets voor de verhuurder was.en die het toch zelf moeste oplossen.
In dien er nog ongeloof is.mag je zeker met mij een afspraak maken.en de juridische brieven etc op je gemak doorlezen want ik zuig dit echt niet uit mijn duim.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Beste Bor, ik leef met je mee. Lees ons verhaal.. Blijf aandringen! Blijf zeuren, zaniken, blijf aangifte doen. Eens zal er iemand naar je moeten luisteren!
Ik wens je echt heel veel succes.

Robbol
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 aug 2012 17:38

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Robbol »

Miepje1 schreef:Beste Bor, ik leef met je mee. Lees ons verhaal.. Blijf aandringen! Blijf zeuren, zaniken, blijf aangifte doen. Eens zal er iemand naar je moeten luisteren!
Ik wens je echt heel veel succes.

Thnx

Ik blijf ook aandringen...en dan laten ze me heel simpel uit het pand verwijderen.
Ben nu ook met de gemeente discussie verder maar weer afwachten.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Het is en blijft lastig. Wij hebben ook in die situatie gezeten en het is een lange weg met mogelijk geen oplossing behalve dat 1 van jullie verhuist.

Wat je nog zou kunnen proberen:
- Ombudsman bellen
- Overkoepelende organisatie van woningbouwverenigingen inlichten dat uw woningbouwvereniging niets doet.
- Zelfstandig met een advocaat een rechtszaak starten. Let op: dit is lastig en zal 9 van de 10 keer niet tot een uit huis plaatsing leiden, maar slechts tot afspraken die normaal gesproken ook met mediation gemaakt worden. Bij deze rechtszaak zou je wel zelf met bewijzen aan moeten komen. Zo zou je een onafhankelijk iemand moeten inhuren die decibel metingen gaat verrichten, audio en video opnames, aangiften, de politie blijven bellen om alles wat je hoort, buren vragen om ook de politie te bellen bij overlast en hun klacht ook bij de woningbouw in te dienen, bewijzen te verzamelen etc etc.
- De gemeente inlichten en om hulp vragen. Deze kunnen namelijk ook achter de woningbouwvereniging aan gaan.

Bij mij hielp dit alles helaas niet. Ze hielden zich niet aan de mediation afspraken en ik bleef dag en nacht wakker gehouden te worden. Uiteindelijk bleken er complete por*o / h*er praktijken hiernaast plaats te vinden incl. al de dingen die jij ook beschreven hebt.

Inprinciepe zou je niet hoeven te betalen omdat jij ook recht hebt op woongenot en de woningbouwvereniging (en de gemeente) daarvoor dient te zorgen, maar dit niet doen. Daar tegenover staat wel dat de woningbouwvereniging hier uiteraard heel moeilijk over kan gaan doen en u op extra kosten kan jagen (ze weten altijd wel wat te verzinnen).

Van de bedreigingen kun je wel degelijk aangifte doen. Als je geen bewijzen hebt, wordt het voor de politie wel lastig om een onderzoek in te stellen.

Het makkelijkste en snelte is het echt om zelf te verhuizen.. Hoe krom ook..

Sterkte.

Robbol
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 aug 2012 17:38

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Robbol »

Ik wil zelfs graag verhuizen maar ze geven geen woning af.want dat vinden ze belachelijk
Heel graag zelfs want dan was de ellende voor mij voor bij.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Robbol schreef:Ik wil zelfs graag verhuizen maar ze geven geen woning af.want dat vinden ze belachelijk
Heel graag zelfs want dan was de ellende voor mij voor bij.
Er zijn meerdere manieren om te verhuizen.. Particuliere huur, woningruil of mss een woning kopen..

Of licht de gemeente in dat ze niets aan je woongenot doen en dat jij een ander huis wilt. Mss dat jouw gemeente wel actie onderneemt richting de woningbouwvereniging.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door BreejKC »

quote (verbeterd)
het zou gaan volgens hen om contactgeluiden en dat daar geen aangifte over gedaan zou kunnen worden.
Ze wilden ook de naar mij ge-sms'te bedreiging niet lezen, dat geloofden ze wel (dus niet). En als hun geen overlast of dergelijke zouden constateren bij de melding, als ik die deed, omdat ze simpelweg van een grote stad moeten overkomen naar hier en ze niet blijven wachten tot de politie voor de deurstaat, dan kan er niks geconstateerd worden. Dan valt er er ook niks te bewijzen zeiden ze. Ook de getuigenverklaringen van vrienden en kennissen, geluidsopnamen van de bedreiging deden hun maar weinig. Ook die hoefden niet gehoord gelezen te worden.
unquote

Als dit de argumenten geweest zijn van de politie om geen aangifte van u op te nemen, dan hebben ze juridisch geen poot om op te staan. U wordt overduidelijk met een kluitje in het riet gestuurd. De luie ambtenaren van de Hermandad in die woonplaats blijven liever op hun lauweren rusten als dat ze de burger in kennelijke nood een helpende hand toesteken. Waarschijnlijk heeft u nog niet de indruk naar hen gewekt sterk in uw schoenen te staan en deze ambtenaren, ook wel nee-zeggers genoemd, maken daar duidelijk misbruik van. Weet u dat u niet per se in uw woonplaats aangifte hoeft te doen? U kunt ook elders aangifte doen. Verwijst men dan toch naar uw woonplaats dan heeft u een goed argument waarom u naar hen gekomen bent. Ergens zal er dan toch een belletje gaan rinkelen en een goede politieambtenaar, liefst een beetje hoog in de organisatie, neemt contact met het oorspronkelijke bureau op en laat daar even een flinke wind waaien.

Nu u weet wat vervolgstappen kunnen zijn (het officiele klachtentraject) kunt u bij een laatste poging aangifte te doen dit die ambtenaren eens beleefd doch zeer duidelijk vertellen. U moet wel even doorzetten.

Blijf daarnaast zelf bewijs verzamelen als u wederom overlast ondervindt. Dit is wel degelijk rechtsgeldig in tegenstelling tot wat de politie u verteld. Maar zij willen makkelijk van u af zijn. Ook die sms met bedreiging, maar er een (digitale) foto van. Laat u niet uit uw huis verjagen, maar verzamel al het bewijs op schrift en in stilte, zodat er ook niet door uw overlast gevende buren op gereageerd kan worden. Uiteindelijk zullen de door u verzamelde bewijsmiddelen toch de doorslag gaan geven of uw buren al dan niet vervolgd worden, c.q. dat er een huisuitzetting plaats vindt of er tenminste voor u een passende oplossing gevonden wordt.

Dus nogmaals opnieuw proberen aangifte te doen, eventueel in een andere woonplaats. Lukt dit niet het klachtentraject gaan bewandelen, zoals in mijn eerdere reactie aangegeven.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door megatron29 »

Frantic2 schreef:Veeeeeeeeellllllllll te lang, weinig interpunctie...... Onleesbaar en niet interessant.
Nee jij bent lekker interessant.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door tenormin »

Robbol schreef:
ciske schreef:Misschien heeft Miepje nog wat tips voor je, heeft ook burenoverlast.
Al is dit van augustus, denk niet dat miepje1 nog tips heeft. Na afgelopen weekend zijn miepjes buren "gastvrij" onthaald in Life4You en mochten hun "fantastische" muzikale talenten weer op de buis tentoonstellen. VRESELIJK. Maar dat brengt miepje1 nog verder van huis, want Nederlanders zijn kuddedieren; alles wat voor bagger ook, word aanbeden of verguisd en ben bang dat "de buren" tot de eerste soort worden benoemd, want ze is gekust door Joling en Bosschard, brrrrr...

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door BreejKC »

Opvallend dat TS niet meer reageert sinds augustus. Ook niet nu het onderwerp weer geopend is. Maar goed, het is nog kort dag. Wat zou er gebeurd zijn? Heeft de politie ingegrepen, de woningbouwvereniging of de Gemeente? Of is er iets met TS gebeurd, of misschien wel met de overlastgevers. Wellicht dat TS allang weer in de woning woont. wie zal het zeggen.

Als TS dit leest, nog steeds huurder is van het pand waar de overlast ervaren wordt en er nog steeds overlast ondervindt, dan heb ik een laatste tip. Niets doen is geen optie! Ook wel: in dit land heeft de handelende partij de macht. TS mag dat voor zichzelf vertalen. Soms gebeuren er 'ongelukjes'.

Een ervaring over een gebeurtenis waar met praten niets meer op te lossen viel. Recht viel er niet meer te halen. Soms is dat gewoon onmogelijk. Weliswaar al 30 jaar geleden, maar nog steeds een actueel voorbeeld. IJzeren damwanden waren door een dwarsliggend gemeentebestuur voor de haven geslagen, geen schip kon er meer in, geen schip er meer uit. Tijdens een crisisvergadering in allerijl georganiseerd bleken in het vaarwater waaraan de haven lag plotseling zaagvissen uitgezet te zijn. IJzerzaagvissen nog wel. Natuurlijk precies bij die ijzeren damwand die de volgende morgen plotseling verdwenen bleek te zijn. De paniek bij de gemeente om zulke gevaarlijke dieren in hun 'vaarwater' was compleet. De rechtszaak waarmee gedreigd werd moet meer dan 35 jaar later nog komen. En nu is alles pais en vree. In de bewuste haven ligt nu een prachtige jachthaven. Iedereen blij, de jachteigenaren met een mooie haven, de dwarsliggende gemeente met de centjes die de toeristenbelasting oplevert. Dus nogmaals, een gouden tip: de handelende partij heeft de macht. Zou die handelende partij ooit TS worden?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door ciske »

TS mag dat voor zichzelf vertalen. Soms gebeuren er 'ongelukjes'.
Dom advies.

Gesloten