LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vestia/Staedion snappen hun eigen contract niet.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Iccan Vliegen
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2013 00:26

Vestia/Staedion snappen hun eigen contract niet.

Ongelezen bericht door Iccan Vliegen »

Ruim een half jaar geleden kreeg in van mijn verhuurder de jaarafrekening. Des tijds was mijn verhuurder Vestia, en inmiddels Staedion.

Aan de afrekening vielen mij twee dingen op:

- De administratie kosten over de stookkosten werdt 5% gehanteerd. In mijn situatie mag dit maximaal 2% zijn. Dit werd snel erkend dat het fout was, maar is pas net, na veel zeuren en foute berekeningen gecorrigeerd.

- Ik deel mijn meters met twee andere bewoners. De stookkosten worden in drie gelijke stukken verdeeld. De kamers hebben echter andere oppervlaktes. Ik heb de kleinste kamer van 17m2. De andere kamers zijn 34m2 en 22m2. In mijn contract staat dat de stookkosten EVENREDIG verdeeld worden. De huurcommisie geeft in hun beleid ook een zeer nette standaard verdeling in deze gevallen. Bij de balie krijg ik elke keer groot gelijk, maar de medewerkster van de administratie begrijpt er helemaal niks van.
Het ligt inmiddels bij de huurcommissie. Die hebben begin deze maand informatie over de zaak bij Staedion opgevraagd. Enkele dagen later kreeg ik van Staedion nog maar eens een aanmaning snel te betalen. Tot vandaag heeft Staedion nog niet het verzoek van de Huurcommissie om informatie voldaan.


Ik vind het jammer dat het zo moet lopen.

Andere huurders let op je afrekening!

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Vestia/Staedion snappen hun eigen contract niet.

Ongelezen bericht door gerland »

Evenredig met de oppervlakte, of evenredig met het aantal woningen cq kamers?

Iccan Vliegen
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2013 00:26

Re: Vestia/Staedion snappen hun eigen contract niet.

Ongelezen bericht door Iccan Vliegen »

Dat wordt niet specifiek genoemd. Maar een kamer/woning heeft ook een oppervlak. Dan hadden ze moeten stellen dat het gelijk over het aantal bewoners verdeeld zou worden.
Verder noemen ze nergens de verdeelsleutel. Dat ik weet dat die nu 1:1:1 is, omdat ik de afrekeningen van mijn medebewoners heb gezien.
Van mijn verhuurder geeft de verdeelsleutel ook niet aan op de afrekening, en dit is ook een verplichting. Heb hier ook diverse malen om gevraagd bij de verhuurder, maar nooit een antwoord gekregen.

Gesloten