LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Lauren35
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2013 15:58

Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door Lauren35 »

Sinds een jaar lang word een goeie vriendin van mij met de doodbedreigd, dit is afgelopen Juni erger geworden, er werd op haar voordeur geschreven dat ze dood gaat, dat ze nog maar 1 week te leven heeft, of vandaag dood. Sinds Augustus heeft hij zelfs geprobeerd om in te breken in haar woning. Vervolgens op zaterdag op zondagnacht heeft hij een mes door haar voordeur gestoken. Inderdaad hiervan zijn aangiftes gedaan en meldingen. Elkien natuurlijk iedere keer als er wat gebeurde dit ook aan Elkien doorgegeven met foto's erbij. Plus kopie aangiftes. Wederom doet elkien hier niks aan. Op advies van politie verblijft ze niet meer in de woning omdat ze dat niet meer durft en omdat haar buurman precies naast haar woont. Hij hield haar ook steeds in de gaten. Hij wist precies wanneer ze thuis was of weg ging. Hij opent haar post, zoals bankzaken etc. twee weken terug heeft een buurvrouw melding gedaan omdat de buurman wederom weer om 12 uur snachts bij haar deur stond met een stalen buis. Gelukkig verblijft mijn vriendin sinds augustus niet meer in haar woning. Omdat dit niet meer kan. Woonbedrijf Elkien doet er niks aan. elkien wet ook wie het doet en met wie hij deze idiote gedoe doet. Volgens het juridische loket is Elkien verplicht onder deze omstandigheden mijn vriendin een andere woning aan te bieden of die buurman eruit er uit te zetten .echter doet Elkien niks. Politie had al gezegd dat die buurman ook haar stalkt en haar bedreigd met de dood. Dat omdat de politie hiermee bezig is je dus nooit weet wat hij verder zal doen, aangezien hij al een mes in haar deur heeft gestoken. Mijn vraag wat zijn de mogelijkheden? En wat kan zij hier nog aan doen? We hebben al gedreigd met dat ze de huur niet zal betalen . Ik vind dit niet normaal en vind dat elkien hier wat aan moet doen!! Iemand advies? Op twitter en facebook verwijderen ze steeds de berichten of reactie die daar op komen. Graag advies!!! Bedankt.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door dhc »

hoe triest ook, geen consumentenzaak...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door ciske »

Hoe wil je huren dan noemen? dhc

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door sjohie »

Lauren35 schreef:Sinds een jaar lang word een goeie vriendin van mij met de doodbedreigd, dit is afgelopen Juni erger geworden, er werd op haar voordeur geschreven dat ze dood gaat, dat ze nog maar 1 week te leven heeft, of vandaag dood. Sinds Augustus heeft hij zelfs geprobeerd om in te breken in haar woning. Vervolgens op zaterdag op zondagnacht heeft hij een mes door haar voordeur gestoken. Inderdaad hiervan zijn aangiftes gedaan en meldingen. Elkien natuurlijk iedere keer als er wat gebeurde dit ook aan Elkien doorgegeven met foto's erbij. Plus kopie aangiftes. Wederom doet elkien hier niks aan. Op advies van politie verblijft ze niet meer in de woning omdat ze dat niet meer durft en omdat haar buurman precies naast haar woont. Hij hield haar ook steeds in de gaten. Hij wist precies wanneer ze thuis was of weg ging. Hij opent haar post, zoals bankzaken etc. twee weken terug heeft een buurvrouw melding gedaan omdat de buurman wederom weer om 12 uur snachts bij haar deur stond met een stalen buis. Gelukkig verblijft mijn vriendin sinds augustus niet meer in haar woning. Omdat dit niet meer kan. Woonbedrijf Elkien doet er niks aan. elkien wet ook wie het doet en met wie hij deze idiote gedoe doet. Volgens het juridische loket is Elkien verplicht onder deze omstandigheden mijn vriendin een andere woning aan te bieden of die buurman eruit er uit te zetten .echter doet Elkien niks. Politie had al gezegd dat die buurman ook haar stalkt en haar bedreigd met de dood. Dat omdat de politie hiermee bezig is je dus nooit weet wat hij verder zal doen, aangezien hij al een mes in haar deur heeft gestoken. Mijn vraag wat zijn de mogelijkheden? En wat kan zij hier nog aan doen? We hebben al gedreigd met dat ze de huur niet zal betalen . Ik vind dit niet normaal en vind dat elkien hier wat aan moet doen!! Iemand advies? Op twitter en facebook verwijderen ze steeds de berichten of reactie die daar op komen. Graag advies!!! Bedankt.
Ik kan niet de woningportefeuille kijken van Elkien, maar als ze geen plek voor haar hebben, is het ook voor hen een lastig verhaal.

En ik ben wel benieuwd wat de argumentatie het juridisch loket achter hun uitspraak heeft staan, aangezien er nog wel wat haken en ogen zitten aan die uitspraak. Zo is het al niet mogelijk om de verhuurder in gebreke te stellen wegens gederfd woongenot, als die andere persoon niet ook huurder is bij dezelfde verhuurder. Dat kan ik niet helemaal scherp krijgen uit je verhaal. Ook kan het zo zijn dat er al een vordering tot ontruiming is gestart, en ze er dus achter de schermen al wel mee bezig zijn. Dan valt ze alleen een wat gebrekkige communicatie te verwijten.
Laatst gewijzigd door sjohie op 23 okt 2013 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Lauren35
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2013 15:58

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door Lauren35 »

In eerste instantie hadden ze het dossier dus onderhanden genomen Elkien en tegen mijn vriendin gezegd dat ze kopie aangifte nodig hadden om mijn vriendin een andere woning aan te bieden. Dus heeft ze kopie plus weer meerdere fotos daar persoonlijk heen gebracht. Helaas verergerd de situatie zo erg dat de buurman dus geprobeerd heeft om by haar in te breken, heeft haar voordeur 3 keer dichtgelijmd waardoor ze binnen was gesloten en er dus niet meer uit kon. Plus twee keer een mes in haar deur gestoken. Elkien is hiervan op de hoogte al een jaar lang. Sinds juni dit jaar verergerd. Hij stalkt haar houd haar in de gaten. Dus sinds augustus is het voor haar niet veilig om daar te wonen. Ze woont daar dus al twee maanden niet meer omdat ze niet meer naar huis durfd. Elkien heeft zeker woningen die over zijn iedere week nieuwe woning aanbod!!!daarnaast opend hij haar post.

Lauren35
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2013 15:58

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door Lauren35 »

Woningen zijn van de zelfde woonbedrijf!! Aangifte gedaan van bedreiging met de dood en stalking. Juridische loket heeft ook gezegd dat Elkien in gebreke blijft. En op advies advocaat ingeschakkeld om advies in te winnen.maar zoiets kan maanden duren zei de advocaat. Ze hebben mensen wel voor minder overgeplaatst naar een andere woning . dus Elkien blijft in gebreken.

Lauren35
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2013 15:58

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door Lauren35 »

Prolix schreef:Nou Lauren35.. Je komt wel met een argumentatie-van-lik-me-vestje...
Hoezo??? Lijkt me duidelijk waar het over gaat toch? Heb je verder niks te melden hierover of advies.Kijk dan gerust verder op de forum.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De huur gewoon blijven betalen !!!

Kan er geen gesprek komen met Elkien en politie en je vriendin ?
Misschien een gesprek aanvragen met burgemeester ?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Lauren35 schreef:Woningen zijn van de zelfde woonbedrijf!! Aangifte gedaan van bedreiging met de dood en stalking. Juridische loket heeft ook gezegd dat Elkien in gebreke blijft. En op advies advocaat ingeschakkeld om advies in te winnen.maar zoiets kan maanden duren zei de advocaat. Ze hebben mensen wel voor minder overgeplaatst naar een andere woning . dus Elkien blijft in gebreken.
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom Elkien in gebreke blijft. Die stalken toch niet? Als er iemand in gebreke blijft is het de overheid die geen maatregelen neemt tegen de stalker.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De meeste sociale huurders zijn asociale verhuurders als het om woonoverlast gaat. Je wettelijke recht op rustig woongenot betekent helemaal niets in de praktijk. Tegen de mensen die hier wat al te makkelijk reageren: probeer je eens te verplaatsen in het slachtoffer van deze terreur. De meeste mensen hebben geen flauw benul van de psychische gevolgen van deze zeer ernstige gedragingen.

Daarnaast krijgen slachtoffers te maken met wegkijkgedrag in de buurt oftewel NMB-gedrag (Niet Mee Bemoeien). Want o jee, laten we maar niet vragen hoe het gaat en vooral géén hulp aanbieden, want anders krijgen we zelf problemen. De politie doet niets voor je.

Lees het allemaal eens na op http://www.openbareorderecht.nl

Inderdaad je huur blijven betalen omdat je anders nog verder van (huur)huis raakt.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 23 okt 2013 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Lauren35
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2013 15:58

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door Lauren35 »

GJvdZ schreef:
Lauren35 schreef:Woningen zijn van de zelfde woonbedrijf!! Aangifte gedaan van bedreiging met de dood en stalking. Juridische loket heeft ook gezegd dat Elkien in gebreke blijft. En op advies advocaat ingeschakkeld om advies in te winnen.maar zoiets kan maanden duren zei de advocaat. Ze hebben mensen wel voor minder overgeplaatst naar een andere woning . dus Elkien blijft in gebreken.
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom Elkien in gebreke blijft. Die stalken toch niet? Als er iemand in gebreke blijft is het de overheid die geen maatregelen neemt tegen de stalker.
Het gaat om bedreiging met de dood. En stalking. Elkien zet wel iemand op straat die eieren tegen ramen gooit of overlast bezorgd. Maar als een naaste buurman iemand met de dood bedreigt dan word er niks gedaan. Weet hoe erg het is als je naar huis moet en je weet dat er weer op je deur is geschreven of modder op je deur mat is gepleurd of weer je voordeur vast gelijmd of weer een mes in je deur. Dar meisje zit vol angst. Iedere keer als het naar huis moest, moet ze overgeven . Zelfde geld dat ze haar huis niet meer uit durft omdat buurman weer haar achter volgd en kijkt waar ze heen gaat. Is niet normaal dit!

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Lauren35 schreef:Het gaat om bedreiging met de dood. En stalking. Elkien zet wel iemand op straat die eieren tegen ramen gooit of overlast bezorgd. Maar als een naaste buurman iemand met de dood bedreigt dan word er niks gedaan. Weet hoe erg het is als je naar huis moet en je weet dat er weer op je deur is geschreven of modder op je deur mat is gepleurd of weer je voordeur vast gelijmd of weer een mes in je deur. Dar meisje zit vol angst. Iedere keer als het naar huis moest, moet ze overgeven . Zelfde geld dat ze haar huis niet meer uit durft omdat buurman weer haar achter volgd en kijkt waar ze heen gaat. Is niet normaal dit!
Weet niet helemaal hoe dit is afgelopen. Wat ik in dit verhaal niet begrijp is dat het slachtoffer (bijvoorbeeld door het Juridisch Loket) niet is gewezen op de mogelijkheid om de verhuurder te dwingen tot het starten van een uitzettingsprocedure. Het zo openlijk bedreigen zou moeten leiden tot uitzetting.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door crazyme »

Publiciteit opzoeken (of dreigen daarmee) wil ook helpen.

Maak vakkundig een persbericht en een lijst met lokale en nationale media en vraag de verhuurder of ze een verklaring willen toevoegen voordat je het verstuurt...

arthur2000

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Dit is zeer ernstig en vervelend.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ,geloof me,zelf verhuizen beste oplossing...

Vrouw hier in de wijk al vier door knul van nu 18!! Was 14 toen hij begon,gluren,soort dingen die jij schrijft,woont 500 meter van haar,meerdere vrouwen moet hij hebben...in de wijk,vaak blond..
Keer op keer aangifte komt politie weer langs,maar ze kunnen niks,niet zolang er NIKS gebeurd,van de gekke,de man die wilde hem al...maar mag niet he,,

Nu heeft hij vorig jt week vast gezeten nou nou,vastgesteld stoornis,maar?. Gebeurd niks...
Vrouw is ten einde raad,kind ook ,die durft tuin niet meer in...als hij politie ziet dan al bang oh weer wat met mama,elke dag politie bij haar....
Gozer komt gewoon tuin in,volgens mij is dat betreden van? Maat nee hoor....gebeurd totaal niks.
Ze zegt enige oplossing zeggen ze is,verhuizen...sta je dan...

Dus,ik wil jeniet de put in praten maar....zei heeft koophuis.maakt verder niet uit...politie hoort wat te doen....sluit hem op...
Andere heeft ie aangerand,kickt erop dat vrouwen bang zijn,was dus 13/14 toen het begon...

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

@Rozemarijntje
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb een koopappartement en de zwakzinnige zoon des huizes van het benedenappartement zat voortdurend naar mijn vrouw te loeren en een paar maanden geleden zelfs aan zijn kruis te friemelen, de viespeuk. Zij moeder (ja de jongen is volwassen maar zijn moeder voert namens hem het woord) ontkent stellig maar we hebben nu wel aangegeven volgende incidenten niet meer te pikken. Nu blijft hij gelukkig binnen. Probleem is inderdaad dat je met een koophuis geen machtsmiddel meer hebt jegens een eigenaar.

Opsluiten dat kan je wel vergeten, dat kan alleen op speciale last van de burgemeester als iemand een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving vormt. Kortom, het moet dan wel eens soort Hannibal Lecter zijn en uiteraard moeten er eerst incidenten zijn voor er wat gebeurt. Opsluiten is immers een inbreuk op iemands vrijheid dus daar gaan overheden zeer voorzichtig mee om (in de USSR werden dissidenten nogal eens 'gek' verklaard en in een gesticht gestopt).

Daar komt ook bij dat zo iemand wel ergens moet wonen, je kan het vergelijken met de problematiek van huisvesting van veroordeelde pedofielen. Niemand wil ze in de buurt maar je kan ze moeilijk allemaal bij elkaar op de heide zetten. Althans, je kan het doen maar dan heb je geen rechtsstaat meer maar een concentratiekamp. Dit soort figuren zijn vaak meerdere keren (gedwongen) verhuisd, aan de reactie van de moeder van de jongen waarover ik eerder sprak kon ik ook merken dat het niet de eerste keer was dat er een incident was. Maar verhuizen komt neer op het verplaatsen van het probleem, helaas.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@bor

Zo,n gozer zou je toch...maar hou je in want...jij bent de pineut...
Nou zei is nu na jaren eind van de latijn,kan me voorstellen.zijn moeder,laat ik zeggen ze zijn gekleurd,doet net of ze niet begrijpt :wink:

Bij meerdere vrouwen en gewoon niks doen,tot je echt verkracht wordt zeg maar,of dat haar man het zo zat is en hem paar tikken geeft,maar ja,.. :evil:

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Dat is het gevaar, niemand komt helpen en zo'n jongen kan zijn gang gaan. Als een vrouw dan een mes oid meeneemt, of haar man haar probeert te beschermen, en het gaat mis, dan is de kans ook nog eens groot dat zij last met de politie krijgt: zomaar een zwakbegaafde jongen bedreigen/neersteken! Sowieso is escalatie niet bevorderlijk voor het woongenot.

Als eigenaar kan je slechts de mede-eigenaar aanspreken. Als je pech hebt werkt die niet mee, en die kans is groot omdat uitzetting zeer lastig is. Dan moet je dus een civiele zaak tegen de mede-eigenaar aanspannen, wat zeer lastig te bewijzen en te winnen is en ook jaren duurt. En ondertussen gaan de problemen gewoon door.

En stel dat je zo iemand wegkrijgt, dan komt hij ergens anders waar het zich herhaalt. Of niemand wil dat hij in de buurt komt wonen, tja, wat moet je dan?

Gelukkig blijven ze nu uit de buurt en dat is maar goed ook.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door Wim2007 »

crazyme schreef:Publiciteit opzoeken (of dreigen daarmee) wil ook helpen.

Maak vakkundig een persbericht en een lijst met lokale en nationale media en vraag de verhuurder of ze een verklaring willen toevoegen voordat je het verstuurt...
Een verhuurder zal in dit soort zaken niet anders dan de schijn van een veilige woonomgeving willen ophouden. De kans is bovendien groot dat de verhuurder er alles aan zal willen doen om een schadeclaim of een verlaging van de huur te willen vermijden. Daarom lijkt het vooral standaardprocedure geworden bij verhuurders om het slachtoffer van een ernstige bedreiging af te schilderen als de boosdoener. Door die houding zal in de praktijk het slachtoffer sneller naar elders gaan verhuizen en dat scheelt een verhuurder weer de kosten en inspanning van een uitzettingsprocedure.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Elkien doet niks aan doodsbedreiging.

Ongelezen bericht door crazyme »

Wim2007 schreef:
crazyme schreef:Publiciteit opzoeken (of dreigen daarmee) wil ook helpen.

Maak vakkundig een persbericht en een lijst met lokale en nationale media en vraag de verhuurder of ze een verklaring willen toevoegen voordat je het verstuurt...
Een verhuurder zal in dit soort zaken niet anders dan de schijn van een veilige woonomgeving willen ophouden. De kans is bovendien groot dat de verhuurder er alles aan zal willen doen om een schadeclaim of een verlaging van de huur te willen vermijden. Daarom lijkt het vooral standaardprocedure geworden bij verhuurders om het slachtoffer van een ernstige bedreiging af te schilderen als de boosdoener. Door die houding zal in de praktijk het slachtoffer sneller naar elders gaan verhuizen en dat scheelt een verhuurder weer de kosten en inspanning van een uitzettingsprocedure.
Jouw suggestie is dus eigenlijk om zelf maar te vertrekken ?

Gesloten