LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Angel, je hebt gelijk. ik zou eerst alles op de forum beetje hebben moeten lezen

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

GTR schreef:Die vent van Uwoon met beginopname zette op hun formulier: Uwoon neemt over, plafond met spotjes, keuken, hekjes, betimmering etc etc en zette er een handtekening eronder. Ik zei van u verwacht toch niet dat ik hier een handtekening onder ga zetten?

Ik ging naar de Uwoon en legde deze verhaal uit. Ik zei van, als ik een handtekening hieronder zet he, moet ik het achterlaten. Ik vertelde uw collega dat ik het best vind, dat wat ik niet kan meenemen of waaraan de volgende huurder geen geld aan wilt uitgeven, dat Uwoon dit accepteerd.

Ik kreeg daarom later een brief thuis met: als u bv het tuinhuisje niet weghaald doen wij het voor 1200euro etc etc. En Uwoon accepteerd bepaalde zaken maar als ik het zou weghalen zou ik het als een compleet geheel achter moeten laten. Dit hield dus in dat ik die zaken niet ter overname kon aanbieden. Als ik het wel wilde weghalen moest het als een compleet geheel achtergelaten worden. Dit hebben ze mij weer bij de Uwoon uitgelegt. Wat moet ik hieruit opmaken dan?


Ik kan wat je schrijft eigenlijk niet zo goed volgen. Maar misschien heb je hier wat aan?

Voor zo ver ik weet kan een woningbouwvereniging (wbv) "dingen" overnemen die door een bewoner zijn aangebracht. Dus die niet oorspronkelijk van de wbv zijn. Zoals bijv. dat tuinhuisje dat jij er neer hebt gezet. Je krijgt daar geen geld voor, maar dat wil alleen zeggen dat je deze zaken niet hoeft te verwijderen.

Neemt een wbv geen dingen van je over (wat dus kan, want zij zijn dit niet verplicht) dan kunnen ze je verplichten het te verwijderen, omdat je de woning in principe in de oude staat moet teruggeven. Doe je dat niet dan verwijderen zij het en brengen zij jou daar kosten voor in rekening.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

GTR even een vraag: had je wel gewoon de huur betaalt vanaf het moment dat je de sleutel had gekregen?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Jolijn »

TS, ik haak af. Je verhaal is veel te lang, het is geen heldere, duidelijke feiten opsomming. Dat leest niet fijn. Je zult vast wel gelijk hebben.
Wat ik nog uit het verhaal denk te begrijpen is de nieuwe bewoner de sleutel van Uwoon zou krijgen als hij de resterende €850 overnamekosten had overgemaakt. Ik weet niet wat de afspraak daarover met Uwoon is geweest, wie en hoe zou dit controleren? Hoe wist Uwoon of die €850 overgemaakt was?

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

@weetnietveel,

Het zou wat wezen, als ik de woning in oorspronkelijke voor ze achterliet, met de wc pot en alles nog in de woonkamer etc.

Ik dacht toen van, als zij in die lijst aankruisen met Uwoon neemt over en ik een handtekening eronder ga zetten, dat ik verplicht was deze achter te laten. Ze hadden de stellingen, betimmering, plafond overal met inbouwspot etc etc aangekruist. Dus op die vooropname formulier zeg maar. Ieder ander in mijn plaats zou denk ik niet anders hebben gedacht. En wat Uwoon al dan niet mij heeft geflikt vertrouwde ik ze dus voor geen meter en lette wel extra op. Maargoed, dat was me reden dat ik geen handtekening eronder had gezet. Ik kreeg dus wel later een brief met Uwoon neemt dit, en dat wel over, en mocht u dit verwijderen, moet u alles als een compleet geheel netjes achterlaten. Ook hier is het op schrift vreemd. Want ik ging er heen en vroeg of ze dit anders wilden formulieren, zoals: Uwoon neemt graag bv het betimmering over, maar als u dit wilt weghalen, mag u het wel doen, op voorwaarde dat het netjes word gedaan en achter geen troep blijft. Dit kreeg ik dus niet van ze op papier. Ze hebben me wel verteld, Uwoon geeft aan bv dat het de betimmering over wilt nemen. In dit geval mag u het niet ter overname aan de nieuwe huurder aanbieden. Dit is toch onzin. Die betimmering is door mij wel betaald aan de vorige bewoner bv, ook de stellingen. Ik moest de inbouwspots erin laten of als ik ze weghaalde andere lampen erin zetten. Kijk even naar die huis en vertel me nu eens wat nou exact bij Uwoon hoorde. Ik mocht het keuken die de vorige bewoner erin zetten en ik voor de kastjes had betaald niet aanraken. En de rest wat ik wel voor overname kon aanbieden, maakt die vent ook gratis gebruik van. Weet je wat lachen is, Wanneer en hoe zou die vent mij nu geld hebben gegeven, als Uwoon ervoor zou zorgen, omdat zij er garant voor stonden, en ik niet eens in NL was? Alles van Uwoon gaat zo. verdraaien. Ik Zal het nu kort laten maken. Ik heb ook bewijzen dat die vent met mij 1200euro afsprak en 350euro heeft gemaakt, want anders zal Uwoon mij ook hierover aanspreken en ben ik nog een paar weken of maanden bezig. Als ze het vragen laat ik het graag zien. En ook heb ik andere bewijzen dat ik niks hier uit me duim zuig. Ik heb zelfs sommige brieven van hun kant hier buiten gelaten. Ze moeten eindelijk door hebben dat we ook mensen zijn en hun verantwoordelijkheden nemen. Ik tik veel zeg:-) sorry

ik moet het weer in 2 delen posten.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Jawel, ik heb altijd automatisch alles betaald. Met die huurverhoging bv, had ik ze gebeld met ja maar huis is nog niet eens af en ik krijg huurverhoging. Ik moest een brief opmaken. Ik deed dit en kreeg een formulir met aub officiele formulier invullen. Dit heb ik ook bewaard. Daarna werd ik in de winkel door mevr J benaderd. Ik begreep niks van haar. Me bezwaar was duidelijk. Maar ik kreeg niks van ze. Ze stuurden mijn bezwaar naar de Huurcommissie. Ik kreeg een brief van de huurcommissie met dat mijn bezwaar bij de Huurcommissie lag. Ik wist toen niet eens dat de Huurcommissie door de overheid werd gesteld.Ik benaderde hierop Uwoon weer. Ik zei van, mijn bezwaar is duidelijk. Maar ik heb geen reactie, waarom sturen jullie dit nu door? Ik kwam er toen ook achter, dat de oficiele formulier, die zij door mij wilden hebben ingevuld, ipv mijn handmatige opmaak, iets bevat met Huurcommisssie inschakelen ofzo. Dat zij dit waarschijnlijk kunnen doorsturen ofzo weet ik het. Ik kreeg een antwoord per brief van de Uwoon, zoals in de filmpje te zien: Als u snel bent en de Huurcommissie laat weten dat u ervan afziet, hoeft u misschien de kosten niet te betalen. (dit alles komt nu weer boven, omdat jij zei van betaalde je je huur wel altijd maargoed :-)) Maar ik heb dus iets van 25 euro of 30euro kosten betaald. Reden: wettelijke toegestaande hoogte dus percentage van de huurverhoging is juist toegepast. Ik sta ongelijk en moest voor de kosten opdraaien. Ik bel ze op en zeg: Ik betaal altijd alles netjes op tijd en ik heb net ook via zoekmachines vernoemen dat het wettelijke hoogte van de huurverhoging juist is toegepast, maar wat heeft dat met mijn bezwaar te maken? Staat er zoiets soms in mijn bezwaar? Antwoord:geen idee. Ik heb het betaald.

Jolijn, Uwoon wist dit al eer ik het huis had opgezegt, Want daarom kreeg ik van hun een brief mee en ook van die vent die het eindopname deed, kreeg ik het nog extra op papier. Verder wil ik dit zeggen, Uwoon stond er garant voor. Dus eerst mijn geld dan de sleutel. Maar zo blijven ze bezig, dus laat ik dan ook alvast dit zeggen, die vent kan mij het geld niet hebben gegeven omdat ik niet hier was. En ook heb ik bewijzen van onze afspraak met hem. Maargoed, ik kap ermee voor even. Krijg hoofdpijn zo

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

GTR schreef:Ik dacht toen van, als zij in die lijst aankruisen met Uwoon neemt over en ik een handtekening eronder ga zetten, dat ik verplicht was deze achter te laten.
Nee denk het niet als ze iets overnemen betekent dat volgens mij niet meer dan: je hoeft het niet te verwijderen, maar mag dit wel verwijderen.
GTR schreef:Uwoon geeft aan bv dat het de betimmering over wilt nemen. In dit geval mag u het niet ter overname aan de nieuwe huurder aanbieden. Dit is toch onzin.
Dat denk ik ook. Als Uwoon zegt dat het mag blijven zitten dan mag je daar m.i. gewoon geld voor vragen aan de nieuwe bewoner.
GTR schreef: Ik Zal het nu kort laten maken. Ik heb ook bewijzen dat die vent met mij 1200euro afsprak en 350euro heeft gemaakt, want anders zal Uwoon mij ook hierover aanspreken en ben ik nog een paar weken of maanden bezig.
Ik denk als jij zwart op wit hebt dat Uwoon garant staat dat jij je geld krijgt Uwoon dit ook waar moet maken. Je hebt het geld niet ontvangen en daarom denk ik dat jij Uwoon daar aansprakelijk voor kunt stellen. Omdat zij garant stonden hadden zij m.i. die nieuwe bewoner om bewijs moeten vragen of jou even moeten benaderen om te controleren of je het geld had ontvangen.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

@weetnietveel, niks klopt eigenlijk en ik ben blij dat ik alles wat ik hier heb gezet ook daadwerkelijk kan bewijzen. Ik heb wel sterk de nijging om alles te verwijderen. Ik voel me zo laag wel. Dat ik nu alles openlijk stel, lijkt me bijna net zo laag als wat zij hebben gedaan

Het enige wat ik verkeerd zei, dat misschien niet klopte, was dat de huurcommissie zei van weet niet of iets in die trent. Zij vertelden mij dat Uwoon gelijk had, omdat het wettelijke toegestane percentage wel klopte. En als er onderhoud in de woning moet worden verricht, moest ik met Uwoon overleggen. Ze wisten verder niks over mijn woningtoestand.

Maargoed, bedankt nog voor alle moeite, meen ik echt

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

GTR schreef:@weetnietveel, niks klopt eigenlijk en ik ben blij dat ik alles wat ik hier heb gezet ook daadwerkelijk kan bewijzen. Ik heb wel sterk de nijging om alles te verwijderen.
Is m.i. nergens voor nodig. Je hebt hier niet te maken met mensen, maar met een wbv en niemand zal hier ook van wakker liggen.

Maar de problemen zijn veroorzaakt door Uwoon en ik vind dan ook dat zij dit nu eens goed moeten oplossen.
Zij hebben een woning verhuurd die onbewoonbaar was. Ik kan ook niet begrijpen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ze doen er 3 a 4 weken over om het enigszins bewoonbaar te maken, maar hebben de woning nooit afgemaakt. Onbegrijpelijk!

Even naar die compensatie van 2 maanden huur.

Omdat je zegt dat je altijd de huur automatisch hebt betaald, betekent dat dat je in feite een bedrag gelijk aan 1 maand huur als compensatie hebt ontvangen?

En dat is denk ik ook niet in overleg met jou gegaan? Zij hebben bepaald wat jij zou krijgen?
En waar was die compensatie precies voor? Was dat alleen om hun woning in orde te maken of hoe staat het in de brieven die je toendertijd hebt ontvangen?

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Ik heb wel met mensen te maken. Uwoon heeft zijn eigen regelementen waar die zich aan moet houden. En Uwoon hoort zich ook aan het huurrecht te houden. Deze rechten gelden en voor huurders en voor verhuurders. Op school heb ik iets gehad toen met : een monderlinge overeenkomst..overeenkomsten..overeenkomsten ontbinden etc. Hier zijn wij overeenkomen dat ik het huis huur onder bepaalde voorwaarden en dat ik Uwoon zijn voorwaarden ook accepteer. Daar hebben wij allebij voor getekend.

Dit heb ik pas een paar dagen terug gelezen en daarom heb ik hun diensdag een brief afgegeven. Huurrecht:
De verplichtingen van de verhuurder worden besproken in afd. 7.4.2 BW

De verhuurder moet de zaak ter beschikking stellen en laten aan de huurder voor gebruik (art. 7:203 BW). Dit moet tijdig gebeuren, anders is de verhuurder schadeplichtig zonder ingebrekestelling, omdat dan gewoonlijk een fatale termijn is geschonden (art. 6:83 sub a BW).

De verhuurder dient in te staan voor gebreken, die niet aan de huurder zijn toe te rekenen (art. 7:204-210 BW). Immateriële gebreken, zoals overlast en het niet plegen van preventief onderhoud vallen er ook onder.

De verhuurder is verplicht gebreken te verhelpen, tenzij dit onmogelijk of te duur is (art. 7:206 lid 1 BW). Deze plicht ontstaat pas als de huurder daarom heeft verzocht. Slechts kleine herstellingen die voor rekening van de huurder komen op grond van art. 7:217 BW, vallen er niet onder (art. 7:206 lid 2 BW).

Bij niet-naleving van deze plicht, kan de huurder drie vorderingen instellen:

1. Gedeeltelijke (partiële) ontbinding (art. 7:207 BW): na kennisgeving van het gebrek aan de verhuurder, vermindering van de huurprijs te vorderen (lid 1) overeenkomstig art. 6:270 BW (rechtsregel van arrest Van Bommel/Ruijgrok).

2. Gehele ontbinding (art. 7:210 BW in combinatie met art. 6:267 BW), wanneer de verhuurder niet op grond van art. 7:206 BW verplicht is het gebrek te verhelpen.

3. Recht op schadevergoeding (art. 7:208 BW): bij een later gebrek dat aan de verhuurder is toe te rekenen of bij een eerder gebrek, dat hij heeft verzwegen of waarover hij heeft gelogen.

De verhuurder moet de huurder vrijwaren tegen rechtsstoornis door derden (art. 7:211 juncto (in combinatie met) art. 7:204 lid 2 BW).: wanneer de verhuurder in zijn gebruik van de gehuurde zaak wordt verstoord, is er sprake van een gebrek (art. 7:204 lid 3 BW). Nadat de huurder het hem heeft meegedeeld, is de verhuurder verplicht zich in een rechtsgeding tussen de huurder en een derde te voegen, om de belangen van de huurder te verdedigen (art. 7:211 lid 1 BW). De huurder blijft wel procespartij (art. 212 Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering).

Wanneer de verhuurder deze verplichting niet nakomt, zijn de kosten voor zijn rekening (art. 7:211 lid 2 BW).
-

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

In hun regelementen staat ook bv : verouderd hang en sluitwerk dient door Uwoon te worden vervangen.

Ik zei aan het begin wat ik dom vind...Ja ik vind het dom. Na alles wat er was gebeurt, gaf ik het op en vroeg of ze voor de schaarnieren etc wilden zorgen

Die 850euro is eigenlijk een beetje, het einde van het sneeuwbaleffect, de druppel die het glas voor de zoveelste keer deed overstromen zeg maar. Dit had nooit zover moeten komen. Er werken daar mensen net als ons, wilde ik net zeggen

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Prolix »

nogmaals. je bent blijkbaar erg goed op de hoogte van wat Uwoon moet doen ( volgens jou) maar wat heb jij verkeerd gedaan? Wat zijn jouw plichten? En welke heb je verzaakt? Niet almaar de gebeten hond uithangen.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Prolix schreef:nogmaals. je bent blijkbaar erg goed op de hoogte van wat Uwoon moet doen ( volgens jou) maar wat heb jij verkeerd gedaan? Wat zijn jouw plichten? En welke heb je verzaakt? Niet almaar de gebeten hond uithangen.

Waar heb je het over? :-D

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

GTR schreef:
Prolix schreef:nogmaals. je bent blijkbaar erg goed op de hoogte van wat Uwoon moet doen ( volgens jou) maar wat heb jij verkeerd gedaan? Wat zijn jouw plichten? En welke heb je verzaakt? Niet almaar de gebeten hond uithangen.

Waar heb je het over? :-D
Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar. Ik ben hier niet om mensen zwart te maken. Ik heb alle bewijzen van mijn schrijven aangetoond met bewijzen. Ik moet doorgaan totdat ik niet meer kan, want ik heb niks meer. Dus als het niet lukt, moeten mensen die toezicht hebben, om de wetten en rechten te laten naleven, en mensen erop toezien dat zij zich eraan houden, verder beslissen. Dan zal dat of ik het wel of niet innerlijk accepteer het stoppunt wezen. Ik zeg niet dat ik een engel ben, maar in dit geval kan ik niet meer dan dit van maken.

Profix, hou op joh, iedereen krijgt met verhuizen een x bedrag. Ik verhuisde 2x. Je ziet dat veel inboedel van mij het niet meer redde tijdens het verhuizen naar deze woning. Mijn inboedel had ik wel voor 1200euro afgesproken maar het meeste is wel nieuw aangeschaft door mij en ook de vorige huurder had ik geld gegeven. Ik heb veel gemaakt en laten maken. Alle rommel weggebracht etc etc. Als je dit alles op zou tellen kom je op een bepaald bedrag uit. Dat wilde ik eerst. En me woonpunten uiteraard. Ik heb bv begin van mijn acceptatie aangegeven dat ik het wel wilde huren maar het buiten een oerwoud was. (vorige huurder was achteruitgegaan met haar gezondheid, dementerende was ze hoorde ik en werd opgenomen, ze woon de er iets van 22jr). Zij vertelden mij dat zij alles zouden weghalen. Ze hebben iets van 12 bomen dacht ik weggehaald. Wortels en iets van de stammen zaten erin, ze hebben ze gewoon weggezaagt. Ik zei dan dat de heg dan wel mag blijven en ik dit later zal weghalen, want de wortels met stammen moest ik zelf weghalen. Achteraf hebben ze dat mij verteld en dan heb ik liever dat de hek dan nog iets blijft ivm privacy. Zaten ongeveer 10 bomen van 2 meter in de heg tussen me buurvrouw en mij. 1 zo'n boom eruithalen met de wortel duurt ongeveer een uur. En dan nog die 10/12 achtergelaten wortels met stammen erbij. Dat was alleen al buiten. Kijk ik begrijp best dat ik ze hierop misschien niet op aan kan aanspreken. Ik heb hier geen idee van. Maar de rommel is toch van hun vind ik. Afspraak was dat ze dat zouden weghalen. Ik zei nu wat ik hiervan vind. Maar dit is afval die weggebracht moet worden, wanneer ze dit niet opkomen halen. En als ik dan hierover wil hebben maar zij mij niet eens erover mij uithoren.. Ik had een usb stick met alles aan hun overhandigt. Uwoon begrijpt dit en dat blabla. ik dacht waar hebben ze het over. Was een beetje aan het begin van alles. Ik wist toen niet dat ze zo waren trouwens. En ik kwam erachteraf dat niemand ernaar keek. Reden later: computer speelde het bestand niet af. Het waren fotos zei ik.

ik tik me voor niks gek. Je zei eerder dit duurt te lang voor mij. Hou maar op dan, want ik heb ook geen zin meer even

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GTR schreef: Profix, hou op joh, iedereen krijgt met verhuizen een x bedrag.
Waarom ?
GTR schreef: Je ziet dat veel inboedel van mij het niet meer redde tijdens het verhuizen naar deze woning. Mijn inboedel had ik wel voor 1200euro afgesproken maar het meeste is wel nieuw aangeschaft door mij en ook de vorige huurder had ik geld gegeven. Ik heb veel gemaakt en laten maken. Alle rommel weggebracht etc etc.
Geen enkele nieuwe huurder is verplicht om iets over te nemen !


En waarom heb je een vergoeding gekregen van 2x maandhuur om zelf dingen aan
te kunnen kopen en het zelf te doen ? :idea:

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Prolix »

GTR schreef: Wil ik wel voordat ik me huuroverkomst heb getekend even erin kijken:-)... dat ik me afkomst niet eens een rol hierin wil laten spelen. ..
Ik heb het helemaal niet over je afkomst. Maar over het feit dat je lekker lang naar Turkije op vakantie gaat en dan ineens essentiële dingen voor je onderkomen moet regelen. Dat gaat niet op zo'n afstand. En blijkbaar was je " vervanger" niet zo goed als dat je had gedacht. Sommige dingen moet je eerst goed geregeld hebben VOORDAT je lekker gaat overwinteren. Ben je nu ook wel achter.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Prolix schreef:
GTR schreef: Wil ik wel voordat ik me huuroverkomst heb getekend even erin kijken:-)... dat ik me afkomst niet eens een rol hierin wil laten spelen. ..
Ik heb het helemaal niet over je afkomst. Maar over het feit dat je lekker lang naar Turkije op vakantie gaat en dan ineens essentiële dingen voor je onderkomen moet regelen. Dat gaat niet op zo'n afstand. En blijkbaar was je " vervanger" niet zo goed als dat je had gedacht. Sommige dingen moet je eerst goed geregeld hebben VOORDAT je lekker gaat overwinteren. Ben je nu ook wel achter.
Het was geen vakantie. Ik was het zat zo met dit alles en ik had geen inkomen meer. Ik wilde er tussenuit. Al zat ik nu nog daar. Dat gaat niemand toch wat aan. Verder is het geen vervanger. Ik belde een paar x en was voor een paar minuten iets van 20euro kwijt. Er kwam ook niks van terecht. Omdat het bij hun toch bekend was, gaf ik de naam van mevr J waarmee ik had gebeld toen aan een goed kennis.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Chocomelk schreef:
GTR schreef: Profix, hou op joh, -1- iedereen krijgt met verhuizen een x bedrag.
Waarom ?
GTR schreef: Je ziet dat veel inboedel van mij het niet meer redde tijdens het verhuizen naar deze woning. Mijn inboedel had ik wel voor 1200euro afgesproken maar het meeste is wel nieuw aangeschaft door mij en ook de vorige huurder had ik geld gegeven. Ik heb veel gemaakt en laten maken. Alle rommel weggebracht etc etc.
-2- Geen enkele nieuwe huurder is verplicht om iets over te nemen !


En waarom heb je een vergoeding gekregen van 2x maandhuur om zelf dingen aan
te kunnen kopen en het zelf te doen ? :idea:
1- Ik heb bijna een boek vol zitten tikken hier. U heeft gelijk. Ik bedoelde met die zin van: Iedereen die gedwongen verhuist krijgt een x bedrag....

-2- U heeft gelijk. Niemand is verplicht iets over te nemen.

-3- ik heb inderdaad 2x maandhuur compensatie van ze gekregen voor het late levering van mijn woning. Ze hebben ook wel het gas/electra/water etc gebruikt. enz, maar dat spreekt voor zich. Verder heb ik er niet naar gevraagt. Zij gaven mij 2x huur compensatie. Ik gaf aan dat ik het zou afmaken en dan overleggen. ik benaderde hun een paar keer in januari over vreemde bedragen op mijn rekening en kreeg dus ook in januari 2012 van 2 medewerkers van hun dat ik 2 keer een compensatie heb gekregen. Die 2 brieven die ik van hun heb gekregen met verschillende data is ook te zien in het filmpje trouwens.


Verder hebben jullie overal gelijk in, en hou ik me kop, want ik begin te accepteren dat het aan mij ligt. Iemand die altijd geesteszieke werd genoemt zei een keer: Vroeger was gek zijn een uitzondering, nu is het een regel.. bedankt nog.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Prolix »

If you can't beat em: join em

Welkom bij de club! :mrgreen:

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

weetnietveel schreef:GTR even een vraag: had je wel gewoon de huur betaalt vanaf het moment dat je de sleutel had gekregen?
GTR schreef:Jawel, ik heb altijd automatisch alles betaald.
Dus je hebt ook de huur betaald voor de tijd dat je het wel huurde, maar er 3/4 weken niet kon wonen?
Als dat zo is heb je namelijk géén geldbedrag gelijk aan 2 maanden huur als "compensatie" ontvangen, maar ongeveer 1 maand, omdat ze die 3/4 weken sowieso niet in rekening bij jou mogen brengen.

Wat daar is gebeurt is gewoon te gek voor woorden! Ze hebben in feite gewoon 3/4 weken een zwerver van je gemaakt, die maar moet zien waar hij de nacht doorbrengt. Niet te geloven!!
En daarna ga je huur betalen voor een woning die niet af is. Je kunt als woningbouw toch geen woning verhuren zonder stopcontacten en kapot hang- en sluitwerk en nog vochtig ook!!

En daar kunnen ze ook geen compensatie voor geven want ze MOESTEN dit gewoon in orde maken!
Ik neem tenminste aan dat je niet in dienst van Uwoon was en loon kon ontvangen voor het werk dat zij moesten verrichten.
Dus ze konden je m.i. alleen een compensatie geven voor de kosten die je hebt moeten maken, omdat je er niet kon wonen en je de huur terugbetalen die je ten onrechte hebt betaald.

En geen loon betalen voor werk waar Uwoon verantwoordelijk voor is.
Dus ook niet voor de bomen die je hebt opgeruimd of de rommel die zij hebben laten liggen die je hebt opgeruimd, want je werkt niet voor Uwoon, je bent de huurder.
En dan kun je wel zeggen: ik heb wel al dat werk voor ze gedaan, maar dat had je dus niet moeten doen.

Gesloten