LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

weet je wat vreemd is. lees even die stuk, waar ik een tikfout in heb gemaakt en kijk even waar jullie mee bezig zijn. Ik zou willen dat omdat ik nu alles wel heb neergezet. En extra moeite heb gedaan voor jullie. Dat jullie alle info voortaan uit of me eerste reactie hier halen, of uit latere tekst, waar ik de moeite voor nam, om jullie te woord te staan.

Verder ben ik niet boos of opgefokt. Ik lijk van afstand soms ook wel zo maar ik ben niet iemand die mensen haat. IK heb ook geen zin, dat iemand mij buiten aanspreekt met uwoon dit of dat en dat ik zielig ben ofzo, want dat ben ik ook niet. Ik ben niet iemand die leuk vind om alles hier te zetten, maar als ik toch niks meer heb. Boeit het mij niks me meer.

Ik heb dus bewezen, dat waar ik achter stond, klopt. En hoop dat niemand die meemaakt, en mocht het wel zo wezen, mag je mij altijd aanwijzen.. Bedankt voor alles. ik help wel anderen hier, voor zover ik kan.

doei doeii

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

GTR schreef:
weetnietveel schreef:GTR ik heb nog eens naar die brief van Uwoon dd 23-01-2012 gekeken.
De 1ste verhuurnota v.d. woning per. 25-11-2011 t/m 31-12-2011: had je die per ongeluk 2x betaald of had Uwoon je een dubbele rekening gestuurd??
Uit mijn hoofd nu: Ik had het eerste termijn, zelf moeten overmaken. Was voor de periode van 25-11-2011 t/m 31-12-2011. Dat heb ik ook gelijk rond 10 October 2011, met acceptatie van deze woning overgemaakt. Rest ging automatisch. Misschien dat een deel met de huur werd verrekend, dat weet ik niet meer zo uit me hoofd ...
In dat overzicht dat je 23 jan. 2012 hebt ontvangen kun je lezen dat er voor de periode 25-11 t/m 31-12 een bedrag van €669,17 overgemaakt moest worden. Maar er is voor die periode door jou? €1330,34 betaald. Ze hebben je dan -volgens dit schrijven- €669,17 terugbetaald, maar ik vroeg me af hoe dit gebeurd was.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@gtr

Als ik in je verhaal nu op die link nog klik..kom ik nog steeds op rare site?
En even voor de goede orde,ik maak me om u totaal niet druk,zou wat zijn :wink: heb mijn eigen dingrn.
Er zijn hier een paar mensen die proberen je te helpen door door te gaan,maar serieus,ik zie door de bomen het bos niet meer..

En begrijp even goed dat die mensen incl ik,reageren imdat ze u willen helpen of het rot vinden.
Maar soms houd het op,is het zo ingewikkeld...
U krijgt tips...meer kunnen zei ook niet doen..

Dus dat u niet alle antwoorden krijgt die u wilt,wilt niet zeggen onwiilendheid,maar ff geen snars er van snappen tot bep punt( dat mag toch) wil niet zeggen dat i u voor gek,overspannen of wat dan ook verklaar!!absoluut niet.

Nogmaals met wat ik zeg,heb ik beste met u voor,doe het niet voor mezelf,net als er hier andere zijn die toch bezig voor ,voor u blijven met berekening,ook misschien denkt u komen ze weer ,tiende keer ,maar ze proberen het wel...

Succes met u syrijd...

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

rozemarijntje schreef:@gtr

Als ik in je verhaal nu op die link nog klik..kom ik nog steeds op rare site?
En even voor de goede orde,ik maak me om u totaal niet druk,zou wat zijn :wink: heb mijn eigen dingrn.
Er zijn hier een paar mensen die proberen je te helpen door door te gaan,maar serieus,ik zie door de bomen het bos niet meer..

En begrijp even goed dat die mensen incl ik,reageren imdat ze u willen helpen of het rot vinden.
Maar soms houd het op,is het zo ingewikkeld...
U krijgt tips...meer kunnen zei ook niet doen..

Dus dat u niet alle antwoorden krijgt die u wilt,wilt niet zeggen onwiilendheid,maar ff geen snars er van snappen tot bep punt( dat mag toch) wil niet zeggen dat i u voor gek,overspannen of wat dan ook verklaar!!absoluut niet.

Nogmaals met wat ik zeg,heb ik beste met u voor,doe het niet voor mezelf,net als er hier andere zijn die toch bezig voor ,voor u blijven met berekening,ook misschien denkt u komen ze weer ,tiende keer ,maar ze proberen het wel...

Succes met u syrijd...
Oo, ik snap nu wat u bedoeld. Mijn fout, sorry (tja :-D ). klik op de eerste link met berichtdatum : 21 nov 2013 18:21 .. Dan ziet u dat er geen spamsite of iets eronder is.

Bedankt nog

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Is oke :wink:

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Radar »

Off topic en geruzie verwijderd. Gelieve vanaf heden weer on topic blijven

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Jolijn »

eleven schreef:
tenormin schreef:
GTR schreef:Gisteren benaderde iemand mij via prive bericht en wees mij op een zin: ik zal met de waarheid hun schaden...

Ik had dat getikt, en dank diegene dat hij/zij mij dit liet weten, dat die zin niet zo best was of niet hoorde. Ik heb die zin wel verwijderd. Dat zette mij aan het denken en heb ik net al mijn eigen tekst enkel hier op deze topic, behalve dit schrijven dan, gecopieerd en als reageer hier op http://XXXXXXXXXXXXingevuld. Ik ben erachter gekomen dat ik 60.634 tekens zelf heb gebruikt. Als je zelf, tot en met nu, alles flikt en niet hebt gereageerd, en op iemands fout zit te wachten, om hem aan te pakken, laat dat, te meer zien, dat je zeer laag bent. geef ik alvorens aan
Er is toch duidelijk Trosradar door u neergezet, geen trosrader? Op uw link komt men op totaal iets anders.
Moet je nu weer de link opnieuw plaatsen. :mrgreen:

Niet te geloven.
@Tenormin heeft haar bericht om 19.22 geplaatst, toen had GRT zijn bericht toch al gewijzigd 18.51?
Toen was het toch de goede link (zonder spam)?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door eleven »

Moderator heeft berichten verwijderd, dus er is niets meer aan vast te knopen.
Trouwens als je het niet hebt gelezen, haak ik af om persoonlijke reden, voor bepaalde personen. :mrgreen:
Off topic en geruzie verwijderd. Gelieve vanaf heden weer on topic blijven

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Jolijn »

TROS Radar schreef:Off topic en geruzie verwijderd. Gelieve vanaf heden weer on topic blijven
Dat on-topic blijven kan ik me wel voorstellen, maar er was toch geen geruzie? Er werd gediscussieerd over wat er eerder was: de kip of het ei. :wink:
Wil nog best weten hoe je dat doet: achter de Trosradarlink doorlinken naar een compleet andere site ( en dan ook weer gauw weghalen).
@Tenormin heeft haar bericht om 19.22 geplaatst, toen had GRT zijn bericht toch al gewijzigd 18.51?
Toen was het toch de goede link (zonder spam)?

Dit werd geplaatst ruim voor het 'geruzie'. (van wie ??)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:
TROS Radar schreef:Off topic en geruzie verwijderd. Gelieve vanaf heden weer on topic blijven
Dat on-topic blijven kan ik me wel voorstellen, maar er was toch geen geruzie? Er werd gediscussieerd over wat er eerder was: de kip of het ei. :wink:
Wil nog best weten hoe je dat doet: achter de Trosradarlink doorlinken naar een compleet andere site ( en dan ook weer gauw weghalen).
@Tenormin heeft haar bericht om 19.22 geplaatst, toen had GRT zijn bericht toch al gewijzigd 18.51?
Toen was het toch de goede link (zonder spam)?

Dit werd geplaatst ruim voor het 'geruzie'. (van wie ??)
Klopt precies Jolijn.
GTR had een stukje geplaatst met een typfout in de link, de link was me niet eens
opgevallen ik heb dat stukje gequoted met vraagtekens eronder omdat ik het stukje tekst
wat hij had geschreven niet begreep.
Daarop schreef Eleven dat hij het bericht gemeld had vanwege spam, toen schreef GTR wat
ik bedoelde met mijn vraagtekens en wat Eleven bedoelde met waarom melden vanwege spam.
Daarop heeft Eleven gereageerd wat en waarom, toen heeft GTR het stukje aangepast, de typfout verwijderd.
Dat was het helemaal.
Daarna heb ik teksten later nog een keer geschreven waarom er zo doorgedramd moet worden
over een typfout.
Dezelfde persoon die er continue over door bleef gaan hield niet op.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Jolijn »

Omdat het dus niet duidelijk is, wat GTR geplaatst heeft, doe ik het hier.
Dat was me allang duidelijk, niet omdat ik op de link geklikt had, maar bovenin de balk de door GRT geplaatste link ( tros r a d e r) ingetypt heb. En ja natuurlijk is dat spam, maar dat zat achter r a d e r .

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

eleven schreef:
Daarna heb ik teksten later nog een keer geschreven waarom er zo doorgedramd moet worden
over een typfout.
Dezelfde persoon die er continue over door bleef gaan hield niet op.
Omdat jij het niet begrijpt, dat het geen typefout was, hoef het nog niet zo te zijn, zoals je wederom vermeld dat het doordrammen was.
Je wist toch er niets vanaf, dus wat kom je dan doen met je berichten.
Omdat het dus niet duidelijk is, wat GTR geplaatst heeft, doe ik het hier.
Ik denk, dat er meteen gemeld wordt op spam, zoals ik gedaan heb.


Om het af te ronden, kan tenormin misschien bevestigen, dat wij het over hetzelfe hebben, zoals het al eerder vermeld is.
ik tikte per ongeluk http://www.trosrader.nl ipv http://www.trosradar.nl

na 30 minuten ofzo heb ik het gecorrigeerd. achter trosrader zitten mensen, neem ik aan dan, die het succes van trosradar willen misbruiken, omdat ze weten dat er ook mensen als mij dit verkeerd tikken, linken ze dus trosrader door naar een spamsite...

hou aub op. want zo verpest je gewoon opzettelijk deze topic van mij. Hoop dat als ze nu nog verder gaan, er moderators zijn die inzien, dat zulke mensen onze topics op deze site niet te goed doen

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

ik heb ook op het volksuniversiteit de kuil les over html teksten etc gehad. ik zal ook een keer op het internet gedeelte hier op de forum deelnemen etc.

maar dit gaat nu over iets anders. ik heb wel meer mensen geholpen met zulke dingen. belangrijkste is dat u op het slotje aan de linkerbovenkant let/klikt. ook als u op een banksite terecht komt.

Ik heb een keer op de site van microsoft agnes gehopen. dacht dat ze agnes heette nu even, oudere vrouw. maar het staat er nog. Ze plaatste een bericht met : in windows 8 is facebook beter te lezen, doordat de letters groter worden weergeveven. Dat zag ik toen ik er kwam. ze had die bericht 2 maanden terug gezet. Ik zei dus: agnes doe eens ctr inhouden en + of - teken intikken. ik weet niet of er zoiets bestaat, maar ze zei iets van dat ze het hoogste sterkte bril ofzo had en niet nog een betere sterkte kon krijgen of zoiets

Ze was dus superblij. Ik heb veel mensen geholpen. met complexere dingen. maar dit was het mooiste geval wel.

dus aub even ontopic, want ik tikte verkeerd..
Laatst gewijzigd door GTR op 23 nov 2013 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Jolijn »

na 30 minuten ofzo heb ik het gecorrigeerd. achter trosrader zitten mensen, neem ik aan dan, die het succes van trosradar willen misbruiken, omdat ze weten dat er ook mensen als mij dit verkeerd tikken, linken ze dus trosrader door naar een spamsite...
Dit schrijf je in heldere, duidelijke taal ! :) Succes verder met je strijd, of juist niet, gebruik je energie voor andere (leuke) dingen.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Ik denk niet dat het ze boeit. want ik heb ook dinsdag, bijna 2 weken terug een brief bij ze afgegeven. Met kopieen ervan hier, en datum ervan. Maar hoor niks van ze hierover. Ik word genegeerd ofzo, of ze hebben tijd nodig.

Ik wil even benadrukken, dat ik al maanden terug heb aangegeven, dat ik het online ergens zou zetten, iemand lachte mij uit ook toen. Ik heb dit alleen nu hier neergezet en vind dit wel tof van trosradAr, dus zal ik dit ook niet op een andere site uit respect voor hun plaatsen. Ik wacht dus af nog

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Ook even uit mijn hoofd.
Je zegt ergens dat je het op een gegeven moment zat werd dat het zo lang duurde voordat die werklui klaar waren in de woning. Ze waren toen al zo,n week of 3/4 bezig. Op een gegeven moment ben je met de aannemer? en iemand van Uwoon om de tafel gaan zitten en hebt gezegd dat je de rest zelf zou afmaken.
Wat is er toen besproken? Heeft Uwoon toen toegezegd dat je de kosten die je daarvoor moest maken kon declareren?

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Uwoon schreef:Serviceabonnement
Met het serviceabonnement hoeft u zich over dit soort ongemakjes geen zorgen meer te maken. UWOON neemt dan een groot deel van het huurdersonderhoud van u over, voor een klein bedrag per maand. In de folder Onderhoud en serviceabonnement kunt u opzoeken welk onderhoud UWOON altijd voor u uitvoert, welke reparaties UWOON voor u uitvoert als u een serviceabonnement heeft afgesloten en welke reparaties u altijd zelf moet uitvoeren.
En uit de onderhoud folder van Uwoon het volgende:
Voor de verhuurder:
Ramen
herstel of vervangen bij houtrot of normale slijtage
repareren, smeren van scharnieren, raamsluitingen enz. zie hang- en sluitwerk

Voor de huurder:
onderhoud en reparatie van deurkrukken, sloten, grendels, scharnieren, uitzetijzers, raamsluitingen, tochtstrippen (binnen- en buitenzijde)

Voor de verhuurder:
vervanging van verouderd hang- en sluitwerk
Je krijgt n.a.v. van het bezoek van Uwoon een brief. Hierin staat dat er geen dubbelglas gaat komen. Dit kunnen ze denk ik gewoon weigeren, want dat is best wel duur en dit hoeven ze daarom niet uit te voeren als je erom vraagt.

De kou komt volgens Uwoon door de kou stroom of zoiets van het glas. (geen idee of dat waar is). Het enige wat je kunt doen is de tochtstrippen beter afstellen (geen idee hoe of wat) En dat is lees je hierboven voor rekening van de huurder.

Hiervoor kan de huurder wel dat service abonnement afsluiten en dan doet Uwoon het voor de huurder.

De uitzetijzers die je vervangen wil hebben komen als ze verouderd zijn voor rekening van de verhuurder.

Dit is duidelijk. Maar wat hebben ze gezegd over het hout van de ramen dat je in één van de filmpjes liet zien? Gingen ze dat repareren of vervangen?

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

weetnietveel schreef:
Uwoon schreef:Serviceabonnement
Met het serviceabonnement hoeft u zich over dit soort ongemakjes geen zorgen meer te maken. UWOON neemt dan een groot deel van het huurdersonderhoud van u over, voor een klein bedrag per maand. In de folder Onderhoud en serviceabonnement kunt u opzoeken welk onderhoud UWOON altijd voor u uitvoert, welke reparaties UWOON voor u uitvoert als u een serviceabonnement heeft afgesloten en welke reparaties u altijd zelf moet uitvoeren.
En uit de onderhoud folder van Uwoon het volgende:
Voor de verhuurder:
Ramen
herstel of vervangen bij houtrot of normale slijtage
repareren, smeren van scharnieren, raamsluitingen enz. zie hang- en sluitwerk

Voor de huurder:
onderhoud en reparatie van deurkrukken, sloten, grendels, scharnieren, uitzetijzers, raamsluitingen, tochtstrippen (binnen- en buitenzijde)

Voor de verhuurder:
vervanging van verouderd hang- en sluitwerk
Je krijgt n.a.v. van het bezoek van Uwoon een brief. Hierin staat dat er geen dubbelglas gaat komen. Dit kunnen ze denk ik gewoon weigeren, want dat is best wel duur en dit hoeven ze daarom niet uit te voeren als je erom vraagt.

De kou komt volgens Uwoon door de kou stroom of zoiets van het glas. (geen idee of dat waar is). Het enige wat je kunt doen is de tochtstrippen beter afstellen (geen idee hoe of wat) En dat is lees je hierboven voor rekening van de huurder.

Hiervoor kan de huurder wel dat service abonnement afsluiten en dan doet Uwoon het voor de huurder.

De uitzetijzers die je vervangen wil hebben komen als ze verouderd zijn voor rekening van de verhuurder.

Dit is duidelijk. Maar wat hebben ze gezegd over het hout van de ramen dat je in één van de filmpjes liet zien? Gingen ze dat repareren of vervangen?

Ik zeg toch, het slaat nergens op met ze. Ik kreeg een reactie met als ik service kosten zou betalen, iemand de tochtstripjes zou bijregelen. Dit was in januari. Ik heb ze ook in maart benaderd, omdat ik erachter kwam, dat dit alles wel hun verantwoordelijkheid is/was. maar het hielp niks. Ik heb uit dit alles iets heel belangrijks geleerd, en dat is : dat je iemand of een bedrijf/onderneming niet op zijn woorden maar daden moet beoordelen.

Ik zou echt niet weten, wat nu zou komen. Ik wacht op een reactie van hun kant. En morgen is het weer 2 weken terug

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

ik heb nu veel op video en ook veel zeker dubbel hier neergezet/getikt. Ik hou even op, want aan alles steeds herhalen heeft niemand iets aan. Ik wacht dus even af, op hun reactie. Ik geef dit aan omdat ik het onbeleefd vind, als iemand iets vraagt en ik niets zeg, maar lees of kijk aub terug

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

GTR schreef:Ik zeg toch, het slaat nergens op met ze. Ik kreeg een reactie met als ik service kosten zou betalen, iemand de tochtstripjes zou bijregelen. Dit was in januari. Ik heb ze ook in maart benaderd, omdat ik erachter kwam, dat dit alles wel hun verantwoordelijkheid is/was. maar het hielp niks.
Met servicefonds bedoeld Uwoon het serviceabonnement en dit zijn géén servicekosten. Dit staat in de onderhoudsfolder die je naast die brief van 22 jan. hebt liggen. Hierin staat ook dat de tochtstrippen voor rekening van de huurder komen. Staat een S voor wat weer verwijst naar dat serviceabonnement.

Echter verouderd hang- en sluitwerk komt voor rekening van de verhuurder. Dus bijv. die kapotte uitzetijzers die in je filmpje te zien zijn, zijn voor rekening van Uwoon. Ik ga ervan uit dat dit oude troep is en dit was al kapot toen je de woning dat jaar ervoor betrok.
HANG- EN SLUITWERK
Voor de huurder: onderhoud en reparatie van deurkrukken, sloten, grendels, scharnieren, uitzetijzers, raamsluitingen, tochtstrippen (binnen- en buitenzijde)
Voor de verhuurder: vervanging van verouderd hang- en sluitwerk
15 januari 2013 komt Uwoon bij je voor de ramen boven. 22 jan. 2013 ontvang je hierover een brief waarin o.a. dit staat:
22-01-2013 Uwoon schreef:Tocht
U gaf eerder aan dat de ramen tochten. De ramen zijn voorzien van tochtstrips, veel meer is er niet aan te doen. Omdat de ramen van enkelglas zijn ontstaat er een zogenaamde koudeval. Hierdoor lijkt het dat de ramen tochten, maar is dat veelal een koude luchtstroom die van de ramen komt.

Kleine herstellingen
Op enkele plaatsen kan de tochtstrip beter afgesteld worden. Deze werkzaamheden vallen onder de lijst kleine herstellingen en is hierdoor huurdersonderhoud. Hiervoor hebben we een servicefonds ingesteld. Op het moment u hiervan lid wordt kunnen we deze werkzaamheden voor u uitvoeren
Wijziging: uitzetijzers waren al kapot toen ts de woning dat jaar ervoor betrok. Er stond: ik ga ervan uit dat dit al kapot was toen je de woning betrok.
Laatst gewijzigd door weetnietveel op 26 nov 2013 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten