LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door gilas »

Ook ik ben een tijdje huisloos of woningloos geweest maar ik had echt niet de tijd om nutteloze filmpjes te maken of te klagen op een forum omdat ik zo zielig was.
Ik was meer bezig om te zorgen dat ik weer een huis kreeg en mijn zaakjes op orde had.
En op het moment dat mij dat niet alleen lukte heb ik hulp gezocht en gekregen.

Wat ik hier lees is iemand die de slachtoffer rol wel lekker vind want dan hoeft hij niet zelf na te denken over een oplossing of actie te ondernemen.
Daarnaast is communiceren niet echt je sterkste kant,getuige de manier waarop je sommige mensen aanspreekt op dit forum.
Als je op deze manier ook naar Uwoon communiceert,kan ik ze geen ongelijk geven dat ze je op een gegeven moment links laten liggen.

Geld zal je mischien krijgen maar niet het bedrag wat je eist.Echter denk ik wel dat je om een oplossing te vinden,je houding moet gaan veranderen.
En volg eens het advies op wat je al een aantal malen hebt gehad.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 dec 2013 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Prolix schreef:
weetnietveel schreef:
Chocomelk schreef: Die schadevergoeding wat jij vraagt daar kan je echt naar fluiten want daar heb je gewoon geen rechten op.
Waarom niet?
Omdat het geen gedwongen verhuizing was. TS ging daar op eigen beweging weg. Dus dan komt ook alles voor eigen rekening. En die 8000 euri zijn ook volledig uit de lucht gegrepen. En hoe TS dan bij 12000 komt is me volledig onduidelijk. Ik wil ook wel 5000 euri om dit hele topic door te spitten...
Het gaat er in feite niet om of het een gedwongen verhuizing was of niet. Uwoon heeft er een zooitje van gemaakt.
Oorzaak is gevolg.

25-11-2011 gaat het fout bij Uwoon. En deze fout is de oorzaak van alle problemen die later ontstaan. Uwoon had deze fout moeten herstellen door óf de kosten die ts heeft moeten maken te betalen óf het zelf de woning met spoed af komen maken.
Ze zij er heel goedkoop mee weggekomen door 2 maanden huur als vergoeding te geven, omdat ze 1 maand huur sowieso niet in rekening hadden mogen brengen, omdat de woning niet verhuurbaar was en ze hebben de woning nooit afgemaakt maar wel het volle pond aan huur iedere maand ontvangen.

Vervolgens laten ze ts in het vocht slapen, vervangen zelfs een paar simpele uitzetijzers niet en komen ook niet om eindelijk eens de (nog steeds) ontbrekende stopcontacten te komen plaatsen.

Zelfs op het eind als Uwoon zich zo nodig moeten bemoeien met de afwikkeling van de betaling van de overname gaat het mis en komen ze met naar mijn mening smoesjes.

En als laatste het gaat hier niet om een televisie, telefoontje of een broodrooster waar iets mis mee gaat, maar om een woning wat één van de belangrijkste basisbehoeftes is van een mens. Dat moet goed zijn!

Dus daarom moet er iets komen dat dit alles weer recht kan trekken. En dat zou simpel kunnen door met spoed! er voor te zorgen dat ts een woning kan huren (zonder vocht en de nodige gebreken natuurlijk) en een ruime vergoeding voor alle ellende die Uwoon onnodig heeft veroorzaakt!
Laatst gewijzigd door Radar op 04 dec 2013 15:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken / laster

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

gilas schreef:En volg eens het advies op wat je al een aantal malen hebt gehad.
Welk advies bedoel je?

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

De vraag (aan gilas) was: WELK ADVIES BEDOEL JE?

Wijziging: En waarom zou je dit topic niet meer serieus nemen?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

weetnietveel schreef:
GTR schreef:ik zeg toch. het ligt aan jullie dat jullie het niet begrijpen...jullie lezen niks en kijken nergens naar.
Dit is een waarheid als een koe! Is geen speld tussen te krijgen! Klopt helemaal!
En ik ben heel blij om te lezen dat jij (GTR) dat inziet en begrijpt.
weetnietveel schreef:De vraag (aan gilas) was: WELK ADVIES BEDOEL JE?
Misschien even lezen, dat advies is al tig keer voorbij gekomen.

Je verwijt anderen dat ze niet lezen en nergens naar kijken maar zelf....ach laat maar.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door angel1978 »

weetnietveel schreef:De vraag (aan gilas) was: WELK ADVIES BEDOEL JE?

Wijziging: En waarom zou je dit topic niet meer serieus nemen?
1) omdat de TS ( ondanks al zijn zielige gedrag ) het zelf ook niet serieus neemt.
2) het niet jouw probleem is, maar die van de TS en jij niet voor iedereen die maar zielig genoeg doet het probleem over hoeft te nemen en zeker niet in de plaats antwoord hoeft te geven.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door gilas »

weetnietveel schreef:De vraag (aan gilas) was: WELK ADVIES BEDOEL JE?

Wijziging: En waarom zou je dit topic niet meer serieus nemen?
Het advies om naar de huur commissie te gaan,het advies om naar maatschappelijk werk te gaan,het advies om naar het juridisch loket te gaan en zo staan er nog een paar adviezen.

Maar zelfs zonder dat deze adviezen gegeven waren,had TS zijn hersenen wel kunnen gebruiken en kunnen bedenken dat het mischien wel handig zou zijn om hulp te vragen in plaats van het te laten escaleren.

Ja,Uwoon is op sommige punten fout maar TS is ook fout op sommige punten.
ciske schreef:
weetnietveel schreef:
gilas schreef:En volg eens het advies op wat je al een aantal malen hebt gehad.
Welk advies bedoel je?
Thuisloos maar wel tijd voor internet? Ik neem dit topic niet meer serieus.
Nee hoor,ik heb allang een huis met internet verbinding.
Dat heb ik namelijk voor elkaar gekregen door wel hulp te vragen en op een normale manier met de woningbouwvereniging te praten.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

gilas schreef:
weetnietveel schreef:De vraag (aan gilas) was: WELK ADVIES BEDOEL JE?
Het advies om naar de huur commissie te gaan,het advies om naar maatschappelijk werk te gaan,het advies om naar het juridisch loket te gaan en zo staan er nog een paar adviezen.

Maar zelfs zonder dat deze adviezen gegeven waren,had TS zijn hersenen wel kunnen gebruiken en kunnen bedenken dat het mischien wel handig zou zijn om hulp te vragen in plaats van het te laten escaleren.

Ja,Uwoon is op sommige punten fout maar TS is ook fout op sommige punten.
Okee gilas. Huurcommissie heeft geen zin omdat ts sinds 1 mei 2013 niet meer in die woning woont. Hij had in mrt. 2013 de huur opgezegd. En hij heeft de huurcommissie ook hierover benaderd en die kunnen niets doen maar verwijzen naar maatschappelijk werk en/of rechtshulp.

Juridische loket en maatschappelijk werk kan een volgende stap zijn als Uwoon niet adequaat op de laatste brief van ts 3 weken? geleden (dacht ik) reageert.

Dat ts op bepaalde momenten niet echt handig heeft gehandeld en inderdaad eerder hulp had moeten vragen, dat klopt wel. Maar goed daar heeft hij op dit moment niets meer aan. Is ook geen advies.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door gilas »

ciske schreef:
Chocomelk schreef:Gilas ik denk niet dat Ciske jou daarmee bedoeld.
Klopt choco, ik bedoel grt:-)
Sorry,I begreep het verkeerd :wink:
weetnietveel schreef:
gilas schreef:
weetnietveel schreef:De vraag (aan gilas) was: WELK ADVIES BEDOEL JE?
Het advies om naar de huur commissie te gaan,het advies om naar maatschappelijk werk te gaan,het advies om naar het juridisch loket te gaan en zo staan er nog een paar adviezen.

Maar zelfs zonder dat deze adviezen gegeven waren,had TS zijn hersenen wel kunnen gebruiken en kunnen bedenken dat het mischien wel handig zou zijn om hulp te vragen in plaats van het te laten escaleren.

Ja,Uwoon is op sommige punten fout maar TS is ook fout op sommige punten.
Okee gilas. Huurcommissie heeft geen zin omdat ts sinds 1 mei 2013 niet meer in die woning woont. Hij had in mrt. 2013 de huur opgezegd. En hij heeft de huurcommissie ook hierover benaderd en die kunnen niets doen maar verwijzen naar maatschappelijk werk en/of rechtshulp.

Juridische loket en maatschappelijk werk kan een volgende stap zijn als Uwoon niet adequaat op de laatste brief van ts 3 weken? geleden (dacht ik) reageert.

Dat ts op bepaalde momenten niet echt handig heeft gehandeld en inderdaad eerder hulp had moeten vragen, dat klopt wel. Maar goed daar heeft hij op dit moment niets meer aan. Is ook geen advies.
Als je daadwerkelijk problemen heb,zoals hij beschrijft dan doe je er alles aan om eruit te komen.
En ja zelfs als dat betekent dat je water bij de wijn moet doen tegenover in dit geval Uwoon.
Het is maar waar je je prioriteiten ligt,of zorgen dat je een andere woning krijgt zodat je van daaruit kan gaan opbouwen of hardnekkig doorblijven zeuren en mekkeren en anderen de schuld geven van jouw problemen.
Hij kan nog steeds hulp vragen maar het betekent wel dat hij compleet open en eerlijk moet zijn tegenover de persoon.Eerlijk gezegd twijfel ik of hij dat kan maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Jolijn »

weetnietveel schreef:
GTR schreef:ik zeg toch. het ligt aan jullie dat jullie het niet begrijpen...jullie lezen niks en kijken nergens naar.
Dit is een waarheid als een koe! Is geen speld tussen te krijgen! Klopt helemaal!
En ik ben heel blij om te lezen dat jij (GTR) dat inziet en begrijpt.

Voor diegenen die het niet met mij eens zijn: er zijn genoeg voorbeelden in dit topic te vinden die GTR's mening kunnen onderbouwen.
weetnietveel schreef:
En als laatste het gaat hier niet om een televisie, telefoontje of een broodrooster waar iets mis mee gaat, maar om EEN WONING wat één van de belangrijkste basisbehoeftes is van een mens. Dat MOET goed zijn!

Dus daarom moet er iets komen dat dit alles weer recht kan trekken. En dat zou simpel kunnen door met spoed! er voor te zorgen dat ts een woning kan huren (zonder vocht en de nodige gebreken natuurlijk) en een ruime vergoeding voor alle ellende die Uwoon onnodig heeft veroorzaakt!
Dan zou ik TS aanraden zich persoonlijk met jou in verbinding te stellen en jou een helder, duidelijk, chronologisch epistel op te laten stellen om Uwoon overstag te laten gaan.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Uwoon is niet 1 persoon. Dus zullen er altijd van hun kant zeikerds wezen, die ipv het goed te zetten, zo net als hier gaan zeuren en proberen het aandacht af te leiden of het boel te verdraaien. Dat begrijpt iedereen toch wel, ZIJ zijn zielig, maar hebben het nog steeds niet door :mrgreen:

Uwoon werkt aan plezierige huisvesting. Ze zijn zoals in mijn geval, betrokken bij de lokale samenleving. En dragen actief bij aan leefbaarheid..Hun naam dus Uwoon, verwoordt waar ze voor staan ze staan: de wensen van klanten staan centraal in de dienstverlening.. hun motto: woon zoals je wilt..( :mrgreen: ) << profiel, wat ze zelf aangeven..

Ik doe wat ik kan doen. en dat is Uwoon eerst te kennen geven dat ze de wetten in het huurrecht en hun eigen regelementen hebben geschonden. Dit heb ik ruim 3 weken terug laten weten en ik wacht op een reactie van hun kant. DAARNA kan ik verder. Als uwoon ooit iets organisseerd zal ik erheen gaan, ik zal niks zeggen. Ze mogen mij daar de hele tijd aankijken..Iemand zei een keer van: Als je niks verkeerd doet, hoef je ook niet bang te wezen..Kijk dat is tegenwoordig met deze maatschappij soms een leugen, maar een kern van waarheid zit er wel in..zij dollen nu 2 jaar lang met mij en nu mag ik;p dus als zij niks verkeerds hebben gedaan, ben ik de schuldige hier. Zou JIJ er niet van genieten? Maar wat ik vertelde was de waarheid dus ben ik door hun echt wel hard getroffen.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 dec 2013 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd en off-topic.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

gilas schreef:Als je daadwerkelijk problemen heb,zoals hij beschrijft dan doe je er alles aan om eruit te komen.
En ja zelfs als dat betekent dat je water bij de wijn moet doen tegenover in dit geval Uwoon.
Het is maar waar je je prioriteiten ligt,of zorgen dat je een andere woning krijgt zodat je van daaruit kan gaan opbouwen of hardnekkig doorblijven zeuren en mekkeren en anderen de schuld geven van jouw problemen.
Hij kan nog steeds hulp vragen maar het betekent wel dat hij compleet open en eerlijk moet zijn tegenover de persoon.Eerlijk gezegd twijfel ik of hij dat kan maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
Als ts water bij de wijn wilt doen moet er eerst goede wijn zijn. En die is er zover ik weet nog niet.

Schuld; zover ik kan zien is de enige schuldige hier: Uwoon. Zij zijn hier de "sterkere" partij en hebben hier heel wat verantwoordelijkheden laten liggen, waardoor er schuld is ontstaan.
Ts is enkel de consument. Als huurder was zijn enige verplichting: het betalen van de huur. Dat heeft hij gedaan en dus geen schuld. Iets anders kan ik er niet van maken en ik denk Uwoon ook niet.

Compleet en eerlijk tegenover de persoon? Bedoel je dan een toekomstige hulpverlener?
Ik weet niet wat jij ziet, maar m.i. is er niet meer nodig dan ts hier heeft laten zien. Minder mag wel is mijn persoonlijke mening.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Ik vind dat ze niet om hun medemens geven en het hiernamaals niet geloven. Met deze beweringen en deze gedachte kan ik best wel zonder een vergoeding van hun kant en zonder mijn woonpunten tot me dood verderleven. Maar dan moeten ze dit ook altijd overal aanhoren...dus ik vind het best.

Ik zette een eenzijdig uitgespeelde schaakspel weer opnieuw op. Ik weet niet waar het heen zal gaan, maar in de laatste 2 jaar ben ik meer kwijt dan materie. Dus winnen zal ik nooit meer.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 dec 2013 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door gilas »

weetnietveel schreef:
gilas schreef:Als je daadwerkelijk problemen heb,zoals hij beschrijft dan doe je er alles aan om eruit te komen.
En ja zelfs als dat betekent dat je water bij de wijn moet doen tegenover in dit geval Uwoon.
Het is maar waar je je prioriteiten ligt,of zorgen dat je een andere woning krijgt zodat je van daaruit kan gaan opbouwen of hardnekkig doorblijven zeuren en mekkeren en anderen de schuld geven van jouw problemen.
Hij kan nog steeds hulp vragen maar het betekent wel dat hij compleet open en eerlijk moet zijn tegenover de persoon.Eerlijk gezegd twijfel ik of hij dat kan maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
Als ts water bij de wijn wilt doen moet er eerst goede wijn zijn. En die is er zover ik weet nog niet.

Schuld; zover ik kan zien is de enige schuldige hier: Uwoon. Zij zijn hier de "sterkere" partij en hebben hier heel wat verantwoordelijkheden laten liggen, waardoor er schuld is ontstaan.
Ts is enkel de consument. Als huurder was zijn enige verplichting: het betalen van de huur. Dat heeft hij gedaan en dus geen schuld. Iets anders kan ik er niet van maken en ik denk Uwoon ook niet.

Compleet en eerlijk tegenover de persoon? Bedoel je dan een toekomstige hulpverlener?
Ik weet niet wat jij ziet, maar m.i. is er niet meer nodig dan ts hier heeft laten zien. Minder mag wel is mijn persoonlijke mening.
Tja,als je het niet wil zien dat TS ook enige schuld heeft aan zijn situatie,evenals TS zelf trouwens dan zal een oplossing heel ver weg blijven.
Wat TS hier neerzet heeft een Hulpverlener niet zoveel aan.Die zal TS waarschijnlijk naar huis sturen met de boodschap dat hij eerst maar eens op een normale en duidelijke manier moet opschrijven wat er is gebeurd in plaats van beschuldigingen uiten en nutteloze filmpjes maken.
GTR schreef:Ik vind dat ze niet om hun medemens geven en het hiernamaals niet geloven. Met deze beweringen en deze gedachte kan ik best wel zonder een vergoeding van hun kant en zonder mijn woonpunten tot me dood verderleven. Maar dan moeten ze dit ook altijd overal aanhoren...dus ik vind het best.

Ik zette een eenzijdig uitgespeelde schaakspel weer opnieuw op. Ik weet niet waar het heen zal gaan, maar in de laatste 2 jaar ben ik meer kwijt dan materie. Dus winnen zal ik nooit meer.
Ik zou er maar niet oprekenen dat als je zo doorblijft gaan Uwoon geen actie tegen je gaat ondernemen.
En wat betreft het verliezen,dat is toch echt je eigen schuld maar goed dat wil je niet zien.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Ik kon het verhaal van ts wel begrijpen en ik denk dat als er onduidelijkheden waren geweest in de communicatie richting Uwoon, Uwoon wel zo professioneel moet zijn geweest om vragen te stellen om e.e.a. helder te krijgen.
Toch? Of denk jij dat ze niets doen als een vraag, klacht of wat dan ook niet duidelijk is?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

weetnietveel schreef:Ik kon het verhaal van ts wel begrijpen en ik denk dat als er onduidelijkheden waren geweest in de communicatie richting Uwoon, Uwoon wel zo professioneel moet zijn geweest om vragen te stellen om e.e.a. helder te krijgen.
Toch? Of denk jij dat ze niets doen als een vraag, klacht of wat dan ook niet duidelijk is?
TS heeft een probleem, Uwoon heeft geen probleem.
Dus als TS een probleem heeft met ze dan zal hij de vraag/klacht duidelijk moeten kunnen
omschrijven, als dat niet gebeurd is dan zal Uwoon er helemaal niets mee doen.

Huurcommisie heeft niet voor niets aangegeven dat hij hulp moet vragen bij rechtshulp
en/of maatschappelijk werk.
Overigens zal maatschappelijk werk daar niets in betekenen over een klacht indienen tegen
iets waar hij niet ééns meer woont.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Chocomelk als iemand bijv. een moord, overval of gewone diefstal heeft gepleegd, denk je dan dat als de politie na een paar weken, maanden of een jaar aan de deur van de dader staat, de dader zal kunnen zeggen: ja maar ik ben niet meer op de plaats waar destijds het delict is gepleegd dus..... en daar mee weg zou kunnen komen??Of als de belasting erachter komt dat ze nog wat van je tegoed hebben, het laten zitten omdat jij toevallig verhuisd bent naar de Achterhoek??
En zo kun je vast nog wel meer voorbeelden bedenken toch??

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Appels met peren vergelijken helpt niet Weetnietveel.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Prolix schreef:Weetnietveel, je leest net zo slecht als GTR. Wellicht dat jullie daarom strijden tegen de rest van de wereld. En je doet zoveel aannames, da's niet gezond meer. En nog ongezonder is het dat je alleen je eigen waarheid kan zien. Net als GTR. Er had helemaal geen probleem hoeven zijn. Maar dit gebeurt er nu als je niet speelt volgens de regels en opeens begint te brullen om geld.
+1
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 04 dec 2013 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Chocomelk schreef:Huurcommissie heeft niet voor niets aangegeven dat hij hulp moet vragen bij rechtshulp en/of maatschappelijk werk.
Waarom denk je dat de huurcommissie niets meer voor ts kon doen? En waarom denk je dat ze ts hebben doorverwezen naar het maatschappelijk werk en rechtshulp??

Gesloten