LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coulance woningbouwvereniging

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
bionda1963
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2009 08:22

Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door bionda1963 »

Hallo, mijn zoon heeft een huurwoning toegewezen gekregen per 4 juni 2014.
Veel gezeur met de woning, asbest e.d. waardoor hij uiteindelijk de sleutel pas 15 oktober krijgt! Dik 4 maanden later dus.
We hebben gevraagd om enig tegemoetkoming in de huur (1 1/2 maand terugstorting) werd negatief op gereageerd. 1 maand idem. Zelfs een halve maand kan er niet af.

Nu vraag ik mij af of er andere mensen zijn die hier ervaring mee hebben, bij Portaal.
Ik begrijp dat ze niets verplicht zijn, maar ik vind dit gewoon onbeleefd!

kathy1978
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2006 14:48

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door kathy1978 »

Dus begrijp ik het goed dat al hoewel hij het huurcontract getekend heeft hij nooit in het bezit is geweest van de sleutel. Dat zou betekenen dat hij nooit van de woning gebruik heeft kunnen maken.

Lijkt mij vreemd. Ik denk even naar juridisch loket gaan of lid worden van de woonbond dan kun je die bellen. Mij lijkt dat pas bij sleuteloverdracht waarbij een rondgang door de woning gemaakt wordt om te checken of alles goed is en niet te vergeten de juiste begin standen van electra en gas opgenomen worden!! de start is van de huur, maar ik ben geen jurist.

15 oktober pas de sleutel is ook pas vanaf de 15e betalen mits hij voor die tijd niet in de woning kon en daar ook niet kon verbouwen of zo. Als de woningbouw al die tijd nodig had om die woning in redelijke staat te krijgen lijkt mij dat risico voor de verhuurder. Als het echt zo gegaan is zou ik mijn poot stijf houden en pas vanaf 15 oktober betalen dus een halve maand.

Iemand de juiste juridische teksten.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Bionda, de toewijzing was per 4 juni, en de sleuteloverdracht 15 oktober? Maar vanaf wanneer gaat het contract dan in, en vanaf wanneer wordt er dan huur betaald?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door moederslink »

!
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door 16again »

Ik denk dat TS pas hoeft te beginnen met huur betalen na ontvangst sleutel (=logisch), en nu ook nog even compensatie wil ivm lange wacht tijd (...minder logisch).

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:Ik denk dat TS pas hoeft te beginnen met huur betalen na ontvangst sleutel (=logisch), en nu ook nog even compensatie wil ivm lange wacht tijd (...minder logisch).
Ik zit ook een beetje in die richting te denken vanwege dit:
Ik begrijp dat ze niets verplicht zijn, maar ik vind dit gewoon onbeleefd!
Maar ik wil eigenlijk eerst wat meer informatie, dus vandaar mijn vraag (die nog niet beantwoord is).

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door witte angora »

bionda1963 schreef:Hallo, mijn zoon heeft een huurwoning toegewezen gekregen per 4 juni 2014.
Veel gezeur met de woning, asbest e.d. waardoor hij uiteindelijk de sleutel pas 15 oktober krijgt! Dik 4 maanden later dus.
We hebben gevraagd om enig tegemoetkoming in de huur (1 1/2 maand terugstorting) werd negatief op gereageerd. 1 maand idem. Zelfs een halve maand kan er niet af.

Nu vraag ik mij af of er andere mensen zijn die hier ervaring mee hebben, bij Portaal.
Ik begrijp dat ze niets verplicht zijn, maar ik vind dit gewoon onbeleefd!
FF veiligstellen.

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door 47712 »

witte angora schreef:
bionda1963 schreef:Hallo, mijn zoon heeft een huurwoning toegewezen gekregen per 4 juni 2014.
Veel gezeur met de woning, asbest e.d. waardoor hij uiteindelijk de sleutel pas 15 oktober krijgt! Dik 4 maanden later dus.
We hebben gevraagd om enig tegemoetkoming in de huur (1 1/2 maand terugstorting) werd negatief op gereageerd. 1 maand idem. Zelfs een halve maand kan er niet af.

Nu vraag ik mij af of er andere mensen zijn die hier ervaring mee hebben, bij Portaal.
Ik begrijp dat ze niets verplicht zijn, maar ik vind dit gewoon onbeleefd!
FF veiligstellen.
Ben je bang voor brandstichting dan :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door moederslink »

!
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door 47712 »

Als je een woning neemt dan wil je er toch ook direct wonen of niet dan :lol:

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door witte angora »

47712 schreef:
Ben je bang voor brandstichting dan :wink:
Als mijn angst gegrond is zie je het vanzelf wel... En anders is er nog niks aan de hand. :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door moederslink »

?
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door 47712 »

moederslink schreef:@47712 Als je een sleutel hebt wil je er natuurlijk gelijk in , maar het was toch duidelijk dat er asbest zat en dat moest eerst weg , dit wisten ze begrijp ik uit het verhaal en sneue boel dus , maar het kon niet eerder dan 15 okt , o , vandaag dus! Maar wel getekend op die 4e juni en va die datum dus ook huur betaald , vandaar mijn opmerking dat ik meer info wilde
Nou dan ben jezelf dus bezig om geld te verstrooien. Lekkere woning dan :wink:

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door 16again »

Dagtekening contract lijkt mij niet relevant.
Waar het om gaat is: vanaf welke datum kun je over woning beschikken , pas dan hoort de huur in te gaan.

Waar het nu om draait: waren de werkzaamheden van dien aard, dat de woning in die periode onbewoond diende te blijven?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door moederslink »

?
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:Dagtekening contract lijkt mij wel relevant,vanaf die datum ben jij officieel de huurder en dien je huur te betalen
Je kan ook handtekening zetten, op moment dat oude huurder er nog inzit, en dat de nieuwe huur pas ingaat over bijvoorbeeld 6 weken.
Logisch dat je die 6 weken niet hoeft te betalen.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
moederslink schreef:Dagtekening contract lijkt mij wel relevant,vanaf die datum ben jij officieel de huurder en dien je huur te betalen
Je kan ook handtekening zetten, op moment dat oude huurder er nog inzit, en dat de nieuwe huur pas ingaat over bijvoorbeeld 6 weken.
Logisch dat je die 6 weken niet hoeft te betalen.
Zo heb ik dat nog nooit meegemaakt. Normaal is het zo: je tekent, en je krijgt meteen de sleutel mee, c.q. er is een opzichter in de woning om de oplevering te doen. Dat is allemaal dezelfde dag, daar zit geen paar weken tussen.

Peer de Schuimer
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 aug 2014 11:36

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

witte angora schreef:
16again schreef:
moederslink schreef:Dagtekening contract lijkt mij wel relevant,vanaf die datum ben jij officieel de huurder en dien je huur te betalen
Je kan ook handtekening zetten, op moment dat oude huurder er nog inzit, en dat de nieuwe huur pas ingaat over bijvoorbeeld 6 weken.
Logisch dat je die 6 weken niet hoeft te betalen.
Zo heb ik dat nog nooit meegemaakt. Normaal is het zo: je tekent, en je krijgt meteen de sleutel mee, c.q. er is een opzichter in de woning om de oplevering te doen. Dat is allemaal dezelfde dag, daar zit geen paar weken tussen.
Dat is met nieuwe woningen zo.Als je de huur op zegt dan komen de nieuwe
mensen kijken en dan kunnen ze aan geven wat ze wel of niet laten staan eventueel
over nemen.Krijg wel een formulier om te tekenen dat ze er mee instemmen.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door witte angora »

Peer, ik huur al 30 jaar. Merendeel oudere woningen, en deze keer een spiksplinternieuwe. Wat ik omschreven heb, heb ik altijd zo meegemaakt en niet anders.

Peer de Schuimer
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 aug 2014 11:36

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

witte angora schreef:Peer, ik huur al 30 jaar. Merendeel oudere woningen, en deze keer een spiksplinternieuwe. Wat ik omschreven heb, heb ik altijd zo meegemaakt en niet anders.
Best mogelijk maar daarom hoeft het nog niet bij iedereen zo te gaan.
Ik ging van een flat naar een nieuwe eens gezin woning. Van de nieuwe
woning kreeg ik de sleutel na ondertekening van het formulier van de
toezicht houder. Bij de flat kreeg ik eerst mensen op bezoek die eventueel
dingen konden overnemen of niet. Moest ook getekend worden.Woningen
van dezelfde W.B.V.

Gesloten