LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurwoningbemiddeling.nl

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
faydekker26
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2015 14:25

Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door faydekker26 »

Zojuist heeft mijn vriend een rekening binnengekregen van NDA Incasso.
Deze is verstuurd uit naam van huurwoningbemiddeling.nl
Een site waar je je zogenaamd gratis in kunt schrijven voor een actueel huuraanbod.
Er zit echter een addertje onder het gras. Wil je woningen bekijken dan ga je een abonnement aan met torenhoge kosten. Zo zou er €19,95 PER MAAND!! van je rekening worden afgeschreven ( welke huurvereniging vraagt zulke hoge abonnementskosten)
Voor dit abonnement wat mijn vriend blijkbaar is aangegaan krijgt hij eens in de zoveel tijd een waardeloze mail waar weinig tot geen informatie instaat over te huren woningen. Zo is er niet eens een foto beschikbaar van het te huren pand.
Zelfs nu hij is ''afgemeld'' gaan de mailtjes gewoon door. Dus waar een '' abonnement '' afsluiten goed voor is mag Joost weten.

Omdat mijn vriend al in de schuldsanering zit heeft de automatische incasso van €19,95 nooit plaats kunnen vinden.

Dus vandaag ligt er ineens een brief op de mat van NDA incasso. Na wat speurwerk blijkt dat dit incasso bureau voor meer malafide '' huurverenigingen '' werkt. Zo vind ik op de site van Radar dat NDA Incasso ook de incasso voor huurcoach regelt. Hier zijn weinig positieve verhalen over te vinden.

Na contact op te hebben genomen met NDA incasso vertellen ze mij dat ik contact op moet nemen met huurwoningbemiddeling. Het jammere hiervan is dat huurwoningbemiddeling geen telefoon nummer heeft. Om kosten te drukken?! Ik vind dit een zeer vreemd verhaal.

Het maakt me moedeloos hoe dit soort instanties met mensen omgaan en geld willen verdienen over ruggen van mensen die naarstig opzoek zijn naar een woning.

Ik wil dan ook iedereen waarschuwen voor deze site: huurwoningbemiddeling.nl
Er zijn inmiddels honderden klachten over deze site binnengekomen. Trap er alsjeblieft niet in wat je zit met een torenhoge rekening en je krijgt er helemaal niks voor!

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Fay,

Een hele vervelende ervaring en je bent helaas niet de enige.

Zie https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 7#p2111507

Ik zal je verhaal rondsturen binnen mijn netwerk en kijk op twitteraccount @foutemakelaar

Laat mij het weten als ik je verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,
Louise

FouteMakelaar
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2013 08:36

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door FouteMakelaar »

Beste Fay,

Dit is de manier waarop dit soort websites werken.
Eerst krijg je een lijst met huurobjecten voorgeschoteld en vervolgens moet je je inschrijven om details van een woning te kunnen bekijken. Tot zover is nog alles gratis.

Om vervolgens contact te kunnen leggen met een verhuurder moet je een abonnement nemen met automatische verlenging en automatische incasso terwijl je geen inzicht hebt in de betrouwbaarheid van beschikbaarheid van huurobjecten en dus kans op succes!

De EUR. 19,95 per maand die Huurwoningbemiddeling vraagt is nog steeds de helft (50%) van wat Kamernet vraagt ! Net als Huurwoningbemiddeling kent ook Kamernet een automatische verlenging van het abonnement voor bepaalde tijd met automatische incasso. Mijn inziens zijn beide onrechtmatig.


Groet,

@FouteMakelaar

faydekker26
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2015 14:25

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door faydekker26 »

Bedankt voor jullie reactie!
Ik zie inderdaad alleen maar negatieve berichten voorbij komen.
Zojuist heb ik een mailtje gekregen van huurwoningbemiddeling.nl dat ik contact op moet nemen met het incasso bureau. Maar dit incasso bureau vertelde mij voor het mailen dat ik contact op moest nemen met huurwoningbemiddeling.nl typisch gevalletje van het kastje naar de muur.
Ik ben tevens zeer onprofessioneel door NDA incasso te woord gestaan. Ik zal eerlijk zeggen dat ik ook niet vriendelijk was omdat de moed me echt in de schoenen zakt maar wat die mensen voor taal uitslaan is werkelijk niet te geloven. Zo zou 1 van de medewerkers er persoonlijk voor zorgen dat mijn vriend uit de wsnp zou worden geknikkerd. Niet erg professioneel voor een incasso bureau. Je kan dus begrijpen dat ik weinig zin heb om weer met contact met deze mensen op te nemen.

Heeft iemand tips om hier mee om te gaan? Wij zijn niet van plan om het bedrag van €141,05 te betalen. Er moet toch een manier zijn om dit soort websites aan te pakken?

Groet,

Fay
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2015 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Fay, ik zag dat je reactie verwijderd is??

Je vroeg daarin echter nog om advies, dus bij deze;

Contact opnemen met http://www.acm.nl https://www.acm.nl/nl/

en/of Consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/

Succes!

faydekker26
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2015 14:25

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door faydekker26 »

Hi Louise,

Ik denk dat er iets niet goed is gegaan, ik had mijn bericht gewijzigd en toen is er volgens mij iets niet helemaal goed gegaan. Ik had het volgende geschreven:

Gister bericht teruggekregen van huurwoningbemiddeling.nl zij verzochten mij contact op te nemen met NDA Incasso.
Terwijl NDA incasso mij telefonisch had verteld dat ik contact op moest nemen met huurwoningbemiddeling.nl Oftewel van het kastje naar de muur.
Aangezien ik schandalig ben behandeld door NDA Incasso, zo zou 1 van de medewerkers er persoonlijk voor zorgen dat mijn vriend uit de schuldsanering zou worden geknikkerd. Heb ik er weinig vertrouwen in dat ik met hun tot een vergelijk zou kunnen komen. Volgens mij regelen hun ook alleen het incasso gebeuren en kunnen ze geen rekeningen kwijtschelden.

Ik wil je bedanken voor je advies Louise, ik ga contact opnemen met ACM & consuwijzer.

Met vriendelijke groet,

Fay

faydekker26
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2015 14:25

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door faydekker26 »

Op de 1 of andere manier komen mijn berichten niet goed aan. Maar ik wil je bedanken Louise voor je tips. Ik heb contact opgenomen met consuwijzer.

Groetjes

Caro1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2015 12:44

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door Caro1975 »

Hoe is het nu afgelopen?
Ik zit in soortgelijke situatie

tammy1602
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2015 12:31

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door tammy1602 »

Mijn verhaal is net iets anders, maar komt op hetzelfde neer. Ik heb me op de site van huurwoningen in nederland aangemeld. Op de site staat dat je voor de bemiddeling 19,95 per maand betaald en dat je je ten allen tijde kunt afmelden. Op de avond van de aanmelding netjes teruggebeld door een medewerker van huurwoningen in nederland om alle gegevens op een rijtje te zetten. Hij stuurde mij als reactie daarop een contract die ik heb getekend.
Op 27 februari werd eerste incasso van het maandbedrag gedaan. Ik zie nog geen probleem.
Vandaag een factuur gekregen van huurbegeleiding.nl om 19,95 te betalen. Ik bel gelijk om te zeggen dat dit bedrag reeds geincasseerd is. Hierop antwoord de mevrouw, nee hoor, dat is voor huurwoningen in nl en u spreekt nu met huurbegeleiding.nl waar u aangemeld bent. Nu snap ik het niet meer!!!!! Mevrouw heeft mij uitgelegd dat ik de automatische incasso van huurwoningen in nl gewoon kan stop zetten door me af te melden op de website. (dit gelijk gedaan), maar dat ik onder het contract van huurbegeleiding.nl niet uitkom en dus 24 maanden van 19.95 moet betalen.
Hoe kan het zo zijn dat ik me aanmeld bij huurwoningen in nederland en nu vastzit aan een contract bij huurbegeleiding.nl. Ik voel me zo in de maling genomen. Ik ben echt wel een vrouw met hersenen, maar hier ben ik met open ogen ingetuind.

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door Louise75 »


Marita702
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2015 10:29

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door Marita702 »

Beste Tammy, ik heb exact hetzelfde verhaal, tot aan die vriendelijke man aan de telefoon toe met zijn contract.
grrrrrr.
Ik ben heel erg benieuwd wat jij er aan gedaan hebt.
Groetjes van Marita

MiavanTeylingen
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2016 19:31

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door MiavanTeylingen »

Beste heer of mevrouw,

Helaas heb ook ik negatieve ervaringen met Huurwoningeninnederland.nl. Ik heb me in het verleden bij verschillende bedrijven ingeschreven en zij waren de enigen die geld vroegen. Omdat ik toen snel ons huis uit moest i.v.m. echtscheiding heb ik op aanraden van mijn partner de inschrijving door gezet. Na een paar dagen heb ik me echter weer afgemeld en ook enige tijd niets vernomen dus ik dacht dat het geregeld was. Na een aantal maanden werd er ineens geld van mijn rekening geïncasseerd. Dit heb ik via de bank teruggevorderd en daarna nog een keer afgemeld. Weer was het even stil en eind vorig jaar en begin dit jaar probeerden ze het weer. Opnieuw heb ik het laten storneren maar nu krijg ik een mail met dreiging van incasso als ik een bepaald bedrag niet betaal.
Ik stuur ze een mail terug dat ik het er niet mee eens ben en dat ik RADAR ook een bericht stuur. Ik hoop dat jullie ook iets voor me kunnen betekenen al is het maar advies van hoe te handelen als ik weer iets van ze hoor.

Met vriendelijke groet,

Mia Bouwmeester-van Teylingen

Kootje2005
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2016 13:42

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door Kootje2005 »

Wij hebben precies hetzelfde. Huurwoningeninnederland.nl bood zich aan om gratis woningen te zoeken (mei 2015). Je schrijft je in en vervolgens word er na enkele maanden 19,95 afgeschreven onder een andere naam. Dit gestorneerd nadat ik erachter was gekomen dat het van hen was. Niks meer gehoord. Bijna een jaar later aanmaningen gekregen (februari 2016). En nu dreigingen van stopdedeurwaarder.nl Uitleg via mail heeft geen nut. Ze houden voet bij stuk. Wij hebben nooit een bevestiging ontvangen van 'inschrijving'. Het vreemde is dat zij wel een kopie van een bevestiging via mail naar ons toe stuurden. Deze zogenaamde bevestiging is niet te traceren in mijn oude mails, dus zeer waarschijnlijk nep! Ook hebben ze ons nooit telefonisch benaderd.

We weigeren te betalen voor iets waar wij geen gebruik van hebben willen maken.

Hoe kunnen we dit oplossen? Negeren of aangifte doen?

ElvisForever
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2016 07:52

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door ElvisForever »

Dit is een zeer onbetrouwbare site. ik zal dan ook niemand aanraden om met deze site überhaupt in zee te gaan. De meeste woningen/kamers etc zijn nameijk van ouderwetse huisjesmelkers. Onze huisjesmelker adverteert regelmatig met zijn krotwoningen op deze site. Los daarvan, is deze site gewoon in handen van woekeraars die allemaal zoveel mogelijk geld willen vangen en daarin gaan ze ver. Zoals vervalste inschrijving. Laat je niet oplichten en reageer dat je jezelf NOOIT ingeschreven hebt, dat je NOOIT gebruik van hun diensten heb of wil maken en wijs hun erop dat er dus ook geen verplichting tot betaling is voor iets wat je nooit hebt afgenomen. Ze zouden wel verder gaan dreigen (deurwaarders, processen, aanzienlijk hoge kosten etc.) maar trap daar niet in. Bewaar alle correspondentie. Vraag ook waarom zij menen een vordering te hebben en vraag om bewijzen.

Jaap00
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2016 04:28

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door Jaap00 »

Hoe is het afgelopen?

annajra
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2016 09:45

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door annajra »

Ik ben ook benieuwd hoe het is afgelopen.
Helaas staat de topic stil, huurwoningbemiddeling.nl bestaat nog steeds en ik ben zo achterlijk geweest om me in te schrijven. Vandaag heb ik mijn abonnement stopgezet, maar aan de reacties op dit forum te lezen zijn er "sluipende dingen" als stopdedeurwaarder.nl.
Je krijgt inderdaad geen bewijs van uitschrijving, dus kunnen ze dan voor altijd blijven incasseren?

Hoe kan het dat deze bedrijven nog steeds bestaan? Zijn deze te moeilijk traceerbaar om er een onderzoek naar te starten? Ik geloof niet dat er ooit iemand is geweest die een huis heeft gevonden via deze site, want ik zie enkel klachten en nare uitkomsten van mensen die veel geld moeten betalen.

Zelf heb ik denk ik 15 keer gereageerd op een woning en nooit iets gehoord. Er staat inderdaad op de site vermeld dat er niet met "iedereen" contact opgenomen wordt, maar helemaal niet lijkt me wat weinig.

Is dit (en dit soort websites) niet een onderzoek waard?
Het feit dat er geen telefoonnummer op de site staat is al merkwaardig natuurlijk, maar maakt dat het onmogelijk om in contact te komen?

Weet iemand of er ook "nette" sites bestaan?

bosuilstje
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:44

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door bosuilstje »

ik heb bijna een vergelijkbaar verhaal zoals hierboven vele malen beschreven is, ik heb contact gehad met consuwijzer en ik had een bel afspraak. netjes te woord gestaan maar uiteindelijk moet ik brieven schrijven naar huurwoningbemiddeling.nl en naar het incassobureau NDA INCASSO B.V
ik heb géén machtiging gegeven voor automatische incasso ( ze sturen wel een kopie van mijn zogenaamde machtiging : printscreen) volgens consuwijzer mag er geen incasso plaatsvinden zonder kaart van toestemming van de bank en daar kun je je dan ook op beroepen. verder staan er voorbeeld brieven op die je kunt sturen naar de desbetreffende huurwoningbmiddeling.nl en het incassobureau. Als je geen contract hebt afgesloten dan kun je het aan laten komen op een dagvaarding want dan moeten hun bewijzen dat je een wel een contract hebt afgesloten.. dit kan maar toch vind ik dit eng omdat ze overal wel een printscreen van hebben en nergens staat mijn naam op dus het is dan misschien wel opgeblazen lucht maar ze zijn ook erg slim deze oplichters. ikzelf ben dubbel over wat te doen nu... iemand een suggestie ?

e. van wijnen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2016 12:37

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door e. van wijnen »

Ik heb geprobeerd te reageren op de voorgaande schrijver "bosuiltsje"maar ik weet niet of mijn reactie is verstuurd, dus nog maar een keer.
Mijn ervaring met bovengenoemde partij is gelijk aan die van het vorige bericht. Het meest misleidende bij hun z.g. GRATIS inschrijving is dat zij bewerten dat zij de inschrijvers erop wijzen dat de inschrijving gratis is voor 7 dagen en dat daarna een bedrag van € 19,95 wordt afgehouden. Ik heb het nergens gelezen en ik kan mijn niet voorstellen dat iemand in 7 dagen een goedkope huurwoning vindt. Het komt erop neer dat zij dezelfde praktijken hanteren als de z.g. gratis deelname aan b.v. de Postcode Loterij, die verzuimt ook je erop te wijzen dat je meteen bij je gratis deelname moet uitschrijven, anders blijven ze maandelijks automatisch van je rekening afschrijven. Je geeft geen toestemming tot automatische afschrijving van jouw rekening zonder dat jij als rekeninghouder een machtigingskaart hebt ingevuld en als dat voor 1 gratis deelname is dan is dat geen toestemming tot afschrijving van geld van jouw rekening, want dan is het woord GRATIS onwettig. Htezelfde is hier het geval. Deze partij verzuimt bewust om je bij je inschrijvingsbevestiging erop te wijzen dat de gratis inschrijving slechts voor 1 week is en dat je daarna maandelijks € 19,95 aan hen bent verschuldigd. Hoe zij een inschrijvingsformulier als incassomachtiging kunnen misbruiken is een illegale daad waarvoor zij gedagvaard kunnen worden en niet degene die in hun
valkuil stapte. Ik merkte na 2 maanden dat er een bedrag van € 19,95 automatisch werd geïncasseerd en kon aan de naam van de incasseerder geen
bekende zien. Hun incassonaam is Internet Concepts en nog wat, maar die illegale incasso's kan je storneren. Als je bij incasso's kijkt en je ziet die naam dan staat er de optie : terugboeken en dat moet je doen. Die terugboeking wordt aangevraagd en na een paar dagen is het bedrag teruggestort, dat is storneren. Daarna kwam bij mij een vermoeden op dat deze afschrijvingen te maken zouden kunnen hebben met genoemde partij en heb ik mij via hun site onmiddellijk afgemeld. Ik moest dat vele malen herhalen, want het bleef steeds hangen, maar uiteindelijk kreeg ik een bevestiging van
afmelding, maar met de mededeling dat aan het eind van de maand nog een automatische afschrijving kon worden verwacht. Daarna lukte het hen niet meer om automatisch van mijn rekening af te schrijven en kreeg ik steeds emails met een factuur als bijlage en dat mijn account nog actief was, dus heb ik de afmeldingsprocedure herhaald en weer heb ik een bevestiging met dezelfde mededeling ontvangen. NIET BETALEN dus, omdat zij in de
fout zijn gegaan met de bankgegevens op het inschrijfformulier en zonder toestemming van de rekeninghouder incassobedragen hebben geprobeerd te innen. Zij weten dat er geen aanbod is van betaalbare huurwoningen voor lage inkomens, er is dus alleen vraag naar en dat blijft de komende 5 jaar zo en dat speelt dergelijke partijen die z.g. bemiddelen in de kaart. Zij kunnen daarvoor gedagvaard worden en zij weten dat, zij moeten de dagvaardingskosten betalen en desondanks kunnen zij doorgaan met dit soort malafide praktijken. Zij staan al op een zwarte lijst, maar iemand moet deze partij stoppen, net zoals allerlei GRATIS producten die je ongevraagd op je emailadres krijgt aangeboden, als je erop ingaat zit je meteen vast als je niet meteen uitschrijft en die oproep moeten die aanbieders doen als zij eerlijk zijn en dat zijn zij helaas niet. Dan kan een klacht bij ACM, Autoriteit Cosumenten Maatschappij ook nog helpen.

e. van wijnen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2016 12:37

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door e. van wijnen »

in vervolg op mijn bericht van 14 december 2016 heb ik vandaag, 18 december 2016, mijn klacht ingediend bij de Auroriteit Consument & Markt (A.C.M.) en zal het antwoord in een nieuw forumbericht laten weten.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 dec 2016 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht door Moderator verplaatst

maaike2010
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 jul 2012 06:47

Re: Huurwoningbemiddeling.nl

Ongelezen bericht door maaike2010 »

Hallo e. van wijnen,

Ben heel nieuwsgierig hoe het ACM gaat reageren, want de problemen met de abonnementen van huizenwebsites zijn er al jaren
Lees dit maar eens en ook heel opvallend zijn de "positieve" reviews die Kamernet ineens krijgt.

viewtopic.php?f=18&t=120838&p=2318309#p2318309
Laatst gewijzigd door Radar op 18 dec 2016 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht door Moderator verplaatst

Gesloten