LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woningruil en andere woning niet mogelijk?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
marrr
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2014 23:34

Woningruil en andere woning niet mogelijk?

Ongelezen bericht door marrr »

Eind 2013 zijn mijn partner en ik verhuisd naar een appartement van de woningbouwvereniging.
Deze appartementen zijn met 16 tegelijkertijd gebouwd, en waren nog over.

Omdat we ons regelmatig hebben ingeschreven in een woning met tuin/schuur hebben we besloten toch hiervoor te gaan, noodzaak aangezien ik niet thuis kon blijven wonen.

Momenteel wonen we hier 1,5 jaar en willen we toch echt graag een tuin en schuur. Dit laatste is vooral erg belangrijk aangezien we allebei motorrijden en bij dit appartement onze fiets nog niet eens in de "schuur past" aangezien we deze moeten delen met 3 appartementen.
A fijn; we zijn op zoek naar een nieuwe woning, echter geeft de wov aan dit niet meer voor ons te kunnen regelen aangezien mijn partner nu ook een baan heeft zitten we boven de inkomensgrens en het zelf maar moeten gaan uitzoeken.

Een huis inclusief tuin is beschikbaar gekomen in onze stad (nog niet via de wov) en deze mensen willen woning ruilen met ons, zij zoeken vervolgens naar een koophuis.
Zullen we in aanmerking hiervoor komen? Hoe kunnen we dit het beste regelen? Iemand tips?

Ter info: ons appartement is nieuw en betreft 80m2.
Het huis heeft 3 verdiepingen en is redelijk vernieuwd.
Momenteel betalen we bijna 800 euro excl gel.

Momenteel verdien ik genoeg, maar hoe gaat dat in de toekomst?
Ik ben niet van plan altijd 5 dagen te blijven werken.. Kinderen etc. Dat kan niet in ons appartement.

Iemand tips? of ideeen?

Bedankt.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woningruil en andere woning niet mogelijk?

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerste tip is wat realistischer te worden. Twee motorfietsen passen toch echt niet in een standaardschuurtje van een sociale huurwoning.

Als je nu al 800 euro betaalt, zit je kennelijk boven de huurtoeslaggrens. Niks mis mee, maar dan zou je ook kunnen overwegen particulier te gaan huren.

Die woningruil gaat het hem niet worden. Eén van de eisen is doorgaans dat je de nieuwe huur voor minimaal één jaar aan gaat. Dat moet die ander maar net willen. Plus dat je ook dan aan de inkomensvoorwaarden moet voldoen.

Wat de toekomst betreft: mijn kristallen bol is kapot, daar kan ik je niks over zeggen, helaas.

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Woningruil en andere woning niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Heb de nodige woningruil aanvragen behandeld: beide moesten voldoen aan inkomens voorwaarden en iedereen moest intentie hebben om langdurig te wonen, dus ik geef je geen kans.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Woningruil en andere woning niet mogelijk?

Ongelezen bericht door moederslink »

Hier bij ons moet je voor minimaal 1 jaar het huurcontract tekenen , dus voor eventjes maar een ruilwoning nemen gaat hem niet worden, ben ik bang.
Gezien uw inkomen nu moet u het zoeken in de vrije sector en niks ruilen.
Wat vogels ook zegt : de situatie kan ook zomaar veranderen , u wilt straks minder werken , wellicht kinderen en het moet allemaal wel op te brengen zijn , ook straks.

De mensen die nu met u willen ruilen zullen ws ook voor 1 jaar moeten tekenen en willen ze dat wel gezien hun zoektocht ne koophuis?

Gesloten