LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pitlo Huur Beheer Rotterdam betaalt borg niet terug.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Mar-Leen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2015 12:09

Pitlo Huur Beheer Rotterdam betaalt borg niet terug.

Ongelezen bericht door Mar-Leen »

Mijn dochter is pas verhuisd nadat zij haar studie had afgerond. Zij had particulier een appartement gehuurd met als tussen persoon Pitlo Huur Beheer in Rotterdam. Naar mijn idee proberen zij op een slinkse manier om de borg niet terug te betalen.
Het volgende is ons overkomen.

Al direct bij het betreden van de woning hebben wij een klacht is ingediend aangaande kapotte ramen en cv. Er zaten hele kieren in en ze sloten niet goed waardoor het eigenlijk onleefbaar was en ze hoge stookkosten moesten maken. Een brief gestuurd met een klacht hierover en aangegeven dat wij een tegemoetkoming of schadevergoeding gepast zouden vinden. Hierop is verder geen reactie gekomen. Teleurstellend is wel dat het eerste halfjaar volledig huur is gerekend, terwijl niet is geleverd wat de afspraak was. Dat de ramen geplaatst zouden zijn. Dan lijkt mij dit erg ongepast om nu dit zo af te handelen en de borg achter te houden. Ze zijn bij de oplevering ook in gebreke gebleven. Communicatie is erg moeilijk bij dit bedrijf en op mails krijg je nooit reactie. Toen hadden wij er al een raar gevoel over Pitlo Huur Beheer.

Toen de huur is opgezegd is het volgende gebeurd:
Bij de voorinspectie waarbij de desbetreffende meneer maar 2 minuten binnen is geweest is niet duidelijk aangegeven wat er bij de eindoplevering verwacht werd. Ook is dit niet schriftelijk vastgelegd.

Mijn dochter heeft om een schriftelijke bevestiging gevraagd van de voorinspectie om misverstanden te voorkomen. Hier is niet op gereageerd en hebben wij dus geen kans gekregen om evt. punten op te lossen en zijn er dus toch misverstanden ontstaan. Maar dit is juist hun bedoeling, dan kunnen ze de borg achter houden.

Graag wilde ik vragen om advies over wat wij nog kunnen doen. Wat ik zo onrechtvaardig vindt is dat zij er al bij voorhand op uit zijn je borg niet te betalen. Ze reageren nergens op en komen ineens met dingen die te gek voor woorden zijn. Ze weten dat je voor 550 euro geen advocaat gaat inhuren omdat je dan meer kwijt bent dan de borg. Dat is hun insteek. Je staat gewoon machteloos en laat het dan maar zitten.
Misschien kan Radar hier eens aandacht aan besteden want dit is een veel voorkomend probleem. Waar ik echt last van heb is dat 550 voor mijn dochter veel geld is en zij dit nu kwijt is.
Ik heb wel alle correspondentie , mails etc. bewaard .

Groetjes Marleen

frederieke
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2009 11:27

Re: Pitlo Huur Beheer Rotterdam betaalt borg niet terug.

Ongelezen bericht door frederieke »

Als je dochter net met haar studie klaar is, dan kan ze waarschijnlijk een advocaat op basis van een toevoeging krijgen. Ze moet dan wel altijd nog een bedrag zelf betalen. Het beste is daarom om eerst naar het Juridisch Loket te gaan en daar een inschatting te vragen van haar kansen in een eventuele procedure.

Als je woning ernstige gebreken heeft, dan kun je huurverlaging vragen bij de Huurcommissie. De kosten daarvoor zijn heel laag en de procedure eenvoudig te starten. Maar het is nu te laat daarvoor.

Misschien kun je bij de civiele rechter ook een deel van je betaalde huur terugvragen wegens verminderd woongenot, als je daar bewijs van hebt. In ieder geval kun je ermeen dreigen naar Pitlo toe.

Een andere optie is om de eigenaar aan te schrijven. Volgens mij vertegenwoordigt Pitlo hier de eigenaar. Grote kans dat de eigenaar minder zin heeft in gedoe dan Pitlo.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pitlo Huur Beheer Rotterdam betaalt borg niet terug.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Deze brief aangetekend naar de verhuurder sturen: https://www.juridischloket.nl/media/104 ... orgsom.doc en het verzendbewijs heel goed bewaren.

Dat zal wel niets opleveren. Daarna toevoeging vragen bij het Juridisch Loket. Eigen bijdrage is iets van 77 euro bij een laag inkomen.

Een advocaat kan de verhuurder dan dagvaarden.

Dit probleem komt trouwens zeer vaak voor. Reken maar dat Pitlo Huur Beheer dit kunstje vaker of altijd toepast.

Gesloten