LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kamernet wil nog meer geld

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Joop93
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2015 11:18

Kamernet wil nog meer geld

Ongelezen bericht door Joop93 »

Beste Radar,

Daar zit je dan met je Kamernet-abonnement. Het is al belachelijk duur (19 euro voor 15 dagen en iets van 30 euro voor 30 dagen), maar nu hebben ze iets nieuws bedacht: Early Birds ofwel Vroege Vogels. In de ticket-industrie is dit gangbaar, alleen dan betaal je minder geld wanneer je zo'n vroege vogel bent. Bij Kamernet pakken ze het iets anders aan. Normale leden, dus ook normale Premium-leden die kapitalen per maand op de rekening van de kamerbemiddelingsite storten, krijgen in eerste instantie geen toegang tot de kamers. Zij zijn namelijk geen Early Birds en kunnen pas 48 uur (!, twee volle dagen), nadat de advertentie geplaatst is reageren. In drukke kamersteden als Amsterdam en Utrecht is dit over het algemeen veel te laat. Gelukkig heeft Kamernet daar wat op bedacht: voor 2 euro per 15 dagen extra kun je wel gewoon direct reageren wanneer deze kamers geplaatst worden. Je dient dus een abonnement en een extra nieuwe service aan te schaffen wil je van Kamernet gebruik maken. Een slimme tactiek om de prijsverhoging voor de al veel te dure website er doorheen te krijgen. Nu kost 15 daagjes reageren je dus 21 euro en 30 dagen waarschijnlijk 34. Zit je dan met een nog geldig abonnement, onbruikbaar omdat ze halverwege besluiten om met een leuke hippe nieuwe service te komen, die al helemaal nergens opslaat.
Tot dusver mijn klacht.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kamernet wil nog meer geld

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Of je bent slim en zoekt de facebookgroepen voor kamers in je stad op.

Dat is helemaal gratis en ben je in direct contact met de aanbieders. Moet je wel oppassen voor louche aanbieders, maar die zijn er op kamernet natuurlijk ook.

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Kamernet wil nog meer geld

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Joop93,

@Kamernet is een zusterbedrijf van (voorheen) verhuurmakelaar Direct Wonen.
Affiliate websites zijn o.a. @Snelhuren en @Huurhuizen.
Zie ook het "nieuwe" http://www.nuwonen.nl
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 7#p2167257

Moederbedrijf is Qmulus NV oftewel QFSHolding te Den Haag

Direct Wonen grossiert al jaren in rechtzaken, gedupeerde verhuurders, gedupeerde huurders en misleidingen zijn hen niet vreemd.
Tik op Google Direct Wonen in en de klachten vliegen je om de oren.

Het gegraai van dit bedrijf is niet te evenaren, dus van dit nieuwe "idee" sta ik niet te kijken.

Lees ook; Betaal nooit voor Huizenwebsites

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 5#p2170455

dominiquebude
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2015 17:30

Re: Kamernet wil nog meer geld

Ongelezen bericht door dominiquebude »

Ook wij hebben deze ervaring met Kamernet. Ze vragen veel geld en bieden nauwelijks service. Nieuwe kamers kun je vaak alleen bekijken als je extra betaalt.
Onze dochter heeft een tijd geleden haar abonnement op kamernet opgezegd, omdat het gewoon niets opleverde en Kamernet overal extra geld voor wil hebben.
Vandaag krijgt ze een mail van een incassobureau dat ze 30,13 moet overmaken. De mail is in slecht nederlands, dus ik vraag me af of dit zaakje überhaupt klopt. Onderstaand de betreffende mail:

Graag uw dringende aandacht voor bijgevoegde belangrijke correspondentie.

.Dossier: 584001546
Betreft: Uw openstaande vordering bij Kamernet B.V..
Openstaand bedrag: € 30,13, over te maken op [rekeningnummer verwijderd]

Hoogachtend,

Graydon Incasso BV
Afdeling Incasso

Ik kan me niet voorstellen dat een zichzelf respecterend bureau een dergelijk slechte mail verstuurd. Dus er zijn 2 mogelijkheden: 1. de mail wordt helemaal niet verzonden in odpracht van Kamernet (wat goed zou kunnen, want na aanmelding bij Kamernet werd ons emailaccount gehackt). 2. Kamernet heeft haar zaakjes niet op orde en gebruikt een 2e-rangs incassobureau.
Ik heb inmiddels beide bureaus doorgegeven dat wij dit niet gaan betalen. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 dec 2015 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Rekeningnummer verwijderd

maaike2010
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 jul 2012 06:47

Re: Kamernet wil nog meer geld

Ongelezen bericht door maaike2010 »

Dag Dominiquebude,

Als u naar http://www.klacht.nl gaat komt u veel meer klachten tegen over Kamernet en zij werken met incassoburo
Graydon.
http://www.klacht.nl/kamernet/klacht/claiming/

Kamernet is van Direct Wonen en dat zijn oplichters :x

Rpeerik
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2016 14:53

Re: Kamernet wil nog meer geld

Ongelezen bericht door Rpeerik »

Hallo Radar,

Ik heb een brief ontvangen van Graydon incasso met dat ik niet betaald heb voor termijnen die ik wel betaald heb. En dat kan ik bewijzen.

Ze eisen €78,26 van mij.

Hoofdsom €38,-
Rente. €0,26
Incassokosten €40,-

Ik vind dit een raar verhaal en slecht onderbouwd. Ik heb gewoon betaald voor deze termijnen.

Dus het verschil met de eerdere klacht van Dominiquebude, ik heb het ontvangen per brief en ze verhalen wel betaalde rekeningen op mijn.

Na telefonisch contact met Graydon te hebben gehad werd mij geadviseerd dit met Kamernet te bespreken. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar alleen via de mail. Dus ik heb ze een mail verstuurd.

Hoe het zich verder gaat vorderen laat ik zsm weten.

Bedankt.

FouteMakelaar
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2013 08:36

Re: Kamernet wil nog meer geld

Ongelezen bericht door FouteMakelaar »

Ook ik had ooit een slechte ervaring met Kamernet.
Probleem is nl. dat als je je online aanmeldt je automatisch voor een doorlopend abonnement "tekent" waarbij betalingen maandelijks automatisch wordt afgeschreven van je bankrekening.
Dit laatste mag niet zonder dat je ervoor tekent. Kamernet voldoet op dit punt mijn inziens dan ook niet aan de wet. Ik heb dit verschillende keren aan het ACM doorgegeven maar zij hebben hier volgens mij nooit iets mee gedaan althans ik heb er nooit iets meer over gehoord.

De door Kamernet onrechtmatig geinde automatische betalingen heb ik gestorneerd en Kamernet aangegeven dat zij op dit punt onrechtmatig hebben gehandeld. Na een paar emails tegensputteren heb ik er uiteindelijk niets meer van gehoord.


Met vriendelijke groet,

@FouteMakelaar

hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Kamernet wil nog meer geld

Ongelezen bericht door hercu1965 »

kamernet is pure geldklopperij, meer dan de helft van de kamers zijn zgn. lok kamers, hier kom je achter als je er op reageert en vervolgens na 4 weken nog steeds geen reactie hebt gehad. Deze kamers zie je er vervolgens na een half jaar nog steeds op staan. Ze staan er gewoon om aanbod te laten zien wat er niet is uiteindelijk. Ook vind ik het niet kunnen dat Kamernet er aan meewerkt dat kamers illegaal, dus zonder inschrijving verhuurd kunnen worden, dit trekt veel gespuis aan , illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers ed, kamernet werkt er vol aan mee om ze onderdak te geven. Een normale werkende NL kan niets zonder vaste woon en verblijfplaats , die moet een vast adres hebben. Het is mij als gewone nederlandse man met vast werk in 6 weken totaal niet gelukt om ook maar een serieuze kamerverhuurder te vinden en ik heb wel op 60 kamers gereageerd ! , De positieve beoordelingen lijken wel door kamernet zelf geschreven, na iedere slechte beoordeling zie je gelijk binnen 5 min 2 top beoordelingen komen. Het zaakje is niet pluis ! een grote poppenkast die geld staat te verdienen met nepaanbod .

Gesloten