LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Klaas Jan schreef:
SJZ schreef:
En verder kunt u nooit toeslagen voor u alleen aanvragen terwijl u (op papier) samenwoont.
Waarschijnlijk wordt je vriend dus toeslagpartner? 'k Weet niet wat hij verdient, welke toeslagen je bedoelt, maar waarschijnlijk krijg je veel minder toeslag. Dat zou ik geen fraude noemen ....
Linksom of rechtsom, het blijft fraude.
Fraude is een vorm van bedrog; de zaken worden anders voorgesteld dan ze zijn.
Hoezo? Iemand huurt iets en een ander betaald daar aan mee? Dat is hetzelfde als dat ouders mee betalen aan de huur van hun (studerende) kids.
Daar is niks mis mee. Je moet alleen aan de belastingdienst opgeven dat je een eenpersoonshuishouden hebt anders is het wel de kluit belazeren.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo olaf79, ik zie dat hetgeen ik schreef inderdaad tot misverstanden kan lijden. Ik bedoel gewoon dat de hele constructie frauduleus zou zijn. Dat je zoals u zelf al aangeeft ergens een eenpersoonshuishouding hebt maar wel met z'n tweeën op het huurcontract staat met als doel een woning en toeslagen te verkrijgen.
Ouders die meebetalen aan de huur van hun kind tekenen niet voor het huurcontract van het kind.
Dat kun je niet vergelijken.

Maar gezien de reacties van Deep1503 is deze op zoek naar mogelijkheden die bij de Belastingdienst en de verhuurder geen vragen op zullen werpen en niet tot onaangename verrassingen zullen leiden.
Veel beter zo.
Ik hou het hierbij.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door tijger1 »

Als vriend werkelijk substantieel gaat meebetalen, moet er wellicht nog schenkingsrecht betaald worden als hij daar niet woont.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat lijkt mij niet: als TS zelfstandig een woning gaat huren , toeslag voor elkaar kan krijgen en haar vriend " matst " haar door haar maandelijks wat geld toe te stoppen of bv ad boodschappen mee te betalen , ben je m.i. geen schenkingsrecht verschuldigd.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door tijger1 »

Dat "matsen" moet dan niet meer dan € 2.111 per jaar bedragen.

Deep1503
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2015 22:28

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door Deep1503 »

Hallo,

Er worden wel heel wat aannames gedaan.Verhaal misschien niet duidelijk.

- vriend heeft eigen huis en werk 2 uur van mij vandaan,woont dus niet bij ouders in .
- ik heb inkomsten boven 2000 netto zonder toeslagen. Geen bijstand niveau dus.
- vriend wil komen inwonen als we paar maanden verder zijn en alleen wanneer hij werk heeft gevonden in de buurt en hij verblijft alle weekenden bij mij.
- Ik wil en ga niet frauderen anders had ik hier geen advies gevraagd.Vroeg me af wat de opties zijn.
- Ik ga optie voor garant stelling vragen en blijf zoeken voor betaalbare woningen
- sociale huurwoning sta ik te kort voor ingeschreven.
- Vakantiepark is illegaal aangezien ik daar niet ingeschreven mag staan.

Groetjes

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door tijger1 »

Prima allemaal, maar over wat voor toeslagen hebt u het dan?

Deep1503
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2015 22:28

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door Deep1503 »

de eenoudertoeslag. Ik kan het ook wel zonder die toeslag bekostigen maar vroeg me gewoon even af hoe het zat omdat ik gelezen heb dat je in moet schrijven op hoofdverblijf en hoofdverblijf is waar je het meeste verblijft in zijn geval dus zijn huis 5 dagen en 2 dagen bij mij.

En we zijn geen geregistreerde partners of gehuwd of samenlevingscontract dus geen toeslagpartners als hij op zijn "hoofdverblijf" staat ingeschreven.

Staat hij wel bij mij ingeschreven dan zijn we wel toeslagpartners, geen toeslagen dan. Maar eigenlijk is hij dan niet legaal bezig omdat hij "maar 2 dagen bij,mij is en 5 dagen is hij ergens anders.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ik neem aan dat u het dan hebt over de verhoging in het kindgebonden budget. Andere toeslagen zie ik niet voor u.

Als uw vriend een huurwoning heeft, moet hij daar wel ingeschreven blijven staan. Heeft hij een eigen woning, dan vervalt na verloop van tijd zijn hypotheekaftrek.

Deep1503
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2015 22:28

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door Deep1503 »

Hallo,

Ja dat bedoel ik inderdaad, kind gebonden budget. Meer heb ik inderdaad geen recht op.

Oesi
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2007 18:38

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door Oesi »

Natuurlijk is dit handelen niet toelaatbaar, maar de antwoorden geven aan, dat het Calvinisme in een z.g. seculiere staat als Nederland springlevend is. Foei, foei en nog eens foei. Jammer, dat er niet zulke vurige reacties zijn op de fraude die iedere dag wordt gepleegd door dit Kabinet en de 2e (slaap)kamer; fraude die de werkende mens steeds meer in de verdrukking duwt.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door tijger1 »

@oesi

Over welke fraude hebt u het?

eebee
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2008 08:51

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door eebee »

U probeert een (of het nu fraude is - ja! - of niet) zeer snelle oplossing te vinden voor het probleem waarin vele duizenden u voorgaan: een huurwoning vinden, voor een prijs die u kunt betalen.

Die 'snelle' (legale) oplossing is er NIET. Anders hadden velen van die vele duizenden vóór u deze al gevonden. En dat hebben ze beslist niet getuige de totaal verklote verhuurmarkt voor betaalbare huurwoningen.

Als u NIET veel geld heeft en/of u heeft NIET vele jaren (5 a 10!) voor de scheiding ingeschreven als woningzoekende en/of u hebt GEEN super-urgentiegrond:

U BENT DE L_ U_ L_, achteraan aansluiten op de wachtlijsten .

Ik heb ook net 7 jaar lang, van (onverwarmd) zolderkamertje, naar schuurtje (geen douche of toilet - douchen op de sportschool!), naar kamertjes bij kennissen (geen keuken) moeten zwerven. Nog duur ook vaak.
En zelfs dat 'inwonen, onderhuur' moet je héél goed aan de overheden en huiseigenaren en banken melden, want allerlei vormen van inwoning botsen al snel met allerlei regels.

Als je bovenstaande beslist niet wil wordt het echt: de gok nemen en illegaal handelen. Maar dat wilt u ook niet, schrijft u ...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door moederslink »

Deep1503 schreef:de eenoudertoeslag. Ik kan het ook wel zonder die toeslag bekostigen maar vroeg me gewoon even af hoe het zat omdat ik gelezen heb dat je in moet schrijven op hoofdverblijf en hoofdverblijf is waar je het meeste verblijft in zijn geval dus zijn huis 5 dagen en 2 dagen bij mij.

En we zijn geen geregistreerde partners of gehuwd of samenlevingscontract dus geen toeslagpartners als hij op zijn "hoofdverblijf" staat ingeschreven.

Staat hij wel bij mij ingeschreven dan zijn we wel toeslagpartners, geen toeslagen dan. Maar eigenlijk is hij dan niet legaal bezig omdat hij "maar 2 dagen bij,mij is en 5 dagen is hij ergens anders.
Deep1503 schreef:Hallo,

Ja dat bedoel ik inderdaad, kind gebonden budget. Meer heb ik inderdaad geen recht op.
Sorry, ik snap het niet zo goed ; u wilt eenoudertoeslag// kindgebondentoeslag ??
voor uw kind of zijn kind omdat u het heeft over zijn hoofdverblijf waar hij 5 dagen pw verblijft... :roll:
En in de weekends is uw vriend bij u , met zijn kind , en daarvoor wilt u extra financiële " ruimte " ontvangen. Of niet?
Corrigeer me maar als ik er hartstikke naast zit.....
Laatst gewijzigd door moederslink op 17 aug 2015 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door tijger1 »

Vriend is twee dagen bij de Ts de andere dagen in zijn eigen huis, waar hij ook ingeschreven staat. Dus geen toeslagpartner, dus de Ts heeft recht op eventuele toeslagen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja dat snap ik wel Tijger1, maar TS heeft het over eenoudertoeslag // kindgebondentoeslag.
En dat vriend 5 dagen pw op eigen adres verblijft , vandaar nog bovengenoemde vragen.
Over wiens kind hebben we het dan?
Als TS een eigen kind heeft kan ze gewoon die toeslagen aanvragen , maar wat heeft het hoofdverblijf van vriend er dan mee te maken? ? Of ben ik nou gek :?: :?:

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door tijger1 »

U bent niet gek. Kind(eren) is/zijn van Ts.

Dat hoofdverblijf van vriend heeft er zoverre mee van doen, dat de Ts vroeg of hij kon meetekenen op het huurcontract voor haar, terwijl hij op zijn eigen adres ingeschreven blijft staan.

En of hij door verblijf van twee dagen als toeslagpartner aangemerkt zou worden. Nee dus.

Deep1503
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2015 22:28

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door Deep1503 »

Hallo,

IK heb volgens mij nergens genoemd over kinderen van zijn kant. Ik heb kinderen. Nee ik hoef geen extra financiële ruimte te ontvangen van hem.

Er word hier heel negatief gedacht terwijl ik alleen legale weg probeer te vinden zoals al eerder aangegeven. Anders ging ik wel op een park zitten en ergens anders inschrijven. Maar dat wil ik niet!

En ja als ik recht heb op toeslagen dan zou het stom zijn om het niet aan te vragen , via de legale weg!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door moederslink »

Sorry Deep, er wordt niet negatief gedacht , maar je haalt er je vriend bij die in deze vooralsnog NIETS te maken met wat JIJ huurt en welke toeslagen JIJ aanvraagt, met JOUW kinderen.
Je schrijft ergens dat je het financieel ook zonder toeslagen zou kunnen redden nl, dus dan komt er verwarring, als je de situatie van je vriend erbij haalt.
Vooralsnog gaat het dus om jouw eigen situatie. Punt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mag je ergens anders ingeschreven staan?

Ongelezen bericht door moederslink »

Deep1503 schreef:de eenoudertoeslag. Ik kan het ook wel zonder die toeslag bekostigen maar vroeg me gewoon even af hoe het zat omdat ik gelezen heb dat je in moet schrijven op hoofdverblijf en hoofdverblijf is waar je het meeste verblijft in zijn geval dus zijn huis 5 dagen en 2 dagen bij mij.
Dit bedoel ik dus.....wat heeft dat er dan mee te maken?? Hij woont daar , jij woont of wilt ergens gaan wonen , hij kan NIET meetekenen , kan GEEN MEDEHUURDER oid worden dus het is aan jou , je eigen situatie , je eigen inkomen , je eigen toeslagen , je eigen kinderen.
En dan snap ik deze zin dus ook niet : dat je je moet inschrijven op hoofdverblijf....
Vriend woont daar toch , staat toch ook daar ingeschreven dus wat heeft dat er dan verder mee te maken??

Gesloten