LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurwoning zoeken vrije markt

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
belenna
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 dec 2003 09:52

Huurwoning zoeken vrije markt

Ongelezen bericht door belenna »

Helaas verdienen we net teveel voor een sociale huurwoning en te weinig om voor exorbitante bedragen een huurwoning te huren (2x maandsalaris). De huurwoningen zijn schaars en er worden dan ook idiote bedragen voor de woningen gevraagd! Zelfs met deze torenhoge bedragen krijgen wij het niet voor elkaar om aan een woning te komen...... en dat op het platteland van Brabant (kom zelf uit Rotterdam e.o.).
Het is een wirwar van aanbieders voor ons, met bemiddeling-sites die niet te vertrouwen zijn (volgens forum-ervaringen).

We zoeken dagelijks op Funda, Pararia en Marktplaats.

Per half december staan we op straat, omdat het huis wat we huurden via de leegstandswet verkocht is.....

Wie helpt ons met tips?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Huurwoning zoeken vrije markt

Ongelezen bericht door kokka »

ik heb nog nooit een huurprijs gezien van 2 keer maandsalaris.. althans voor normale woningen.
als je gaat kijken naar volledig gestoffeerd en gemeubileerd dan gaan de prijzen al snel omhoog.

stofzuigertje

Re: Huurwoning zoeken vrije markt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Via makelaars worden regelmatig moeilijk verkoopbare woningen die meestal al langer leeg staan tijdelijk te huur aangeboden.

De termijn is meestal tussen de 6 maanden en 2 jaren, en je hebt dan tenminste iets.
Verder is huren met recht van koop mogelijk in dit soort gevallen of is het geen vast werk?

En waar in Brabant?
Limburg en Zeeland hebben beter betaalbare huizen en daar is de huizenmarkt op bepaalde plaatsen iets beter....

En als dit kabinet zou vallen, welke partij gaat U dan stemmen want als je weet welke partijen dit beleid graag wilde...?
Vele blijven thuis, de partij van de thuisblijvers zou de grootste worden?
Ja, U mag kiezen maar nu ben je vermoedelijk te laat.

En heb je naar voordelige woningen gekeken, vaak ex Sociale huurwoningen van 30 jaren of ouder waar veel werk aan zit maar voor vele wel betaalbaar en daar staan er helaas vele van leeg te wachten!

Het zal niet de beste buurt zijn of gewenste gemeente maar wees eens iets minder kieskeurig.

belenna
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 dec 2003 09:52

Re: Huurwoning zoeken vrije markt

Ongelezen bericht door belenna »

Kokka, de huurwoningen die wel beschikbaar zijn, zijn meestal tussen de 2300 en 4500 euri per maand! Dat eerste is voor mij 2x m'n maandsalaris en de laatste voor m'n vriend 2x z'n maandsalaris...... Ja dus, dat wordt gevraagd voor woningen...... dan heb ik het nog geeneens over de villa's etc.

Stofzuigertje, je tip over huren met evt recht op koop is ook een mogelijkheid waar ik niet zo aan gedacht heb!
Hoezo minder kieskeurig..... ehh...... snap je opmerking niet helemaal, kan hem niet plaatsen. Waar maak je dat uit op?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Huurwoning zoeken vrije markt

Ongelezen bericht door prem »


kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huurwoning zoeken vrije markt

Ongelezen bericht door kweenie »

Zelfs een site als funda, toch niet de ideale huur website, staat inderdaad al vol met veel goedkopere woningen. Het heeft volgens mij dus vooral te maken met het afstemmen van woonwensen op budget.
Maar je kunt misschien beter naar een goede verhuurmakelaar gaan. En sommige corporaties hebben ook een afdeling met vrije sector woningen.

belenna
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 dec 2003 09:52

Re: Huurwoning zoeken vrije markt

Ongelezen bericht door belenna »

Prem, dat is precies de regio waar we niet zoeken....... de regio waar wij zitten.... omgeving Diessen etc is geen betaalbare huurwoning (dus geen appartement) te vinden. De enigen die er te vinden zijn, zijn onder leegstandswet....... Het was laatst ook in het nieuws dat het een bijna onmogelijke opgave is om een betaalbare huurwoning in de vrije sector (rond de E1000) te vinden, met name in de provincie Brabant en Gelderland..... Nee... ik overdrijf niet..... helaas niet.....
Ik heb meer aan tips en mensen die meedenken, dan aan kritiek en commentaar ...... dat helpt mij niet in de zoektocht.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Huurwoning zoeken vrije markt

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Ik weet niet waar u kijkt, maar ik zie direct bij zoeken op de woorden 'Diessen huurwoning' talloze betaalbare woningen in en rond Diessen. Bijv. https://www.pararius.nl/huurwoningen/diessen a 1350 euro. en vanaf zo'n 850 euro op bijv. http://www.funda.nl/huur/diessen/
Laatst gewijzigd door Uw Jurist op 25 sep 2015 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Huurwoning zoeken vrije markt

Ongelezen bericht door renewouters »

belenna schreef: en dat op het platteland van Brabant (kom zelf uit Rotterdam e.o.).
Rotterdam e.o. is dan ook goedkoper dan Brabant. Als is dat voor veel mensen uit de Randstad onvoorstelbaar. Je zit daar immers in een wingewest....

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Huurwoning zoeken vrije markt

Ongelezen bericht door kokka »

als jullie samen bijna 3500 euro in de maand verdienen, is het dan niet mogelijk om een klein huisje te huren?
ik ben een half jaar geleden een tijd op zoek geweest naar gemeubileerde woningen, dan kom je met 1200-1300 euro in de maand toch al een heel eind hoor, en dan woon ik ook nog eens in de randstad.
als je kijkt naar huizen van 4500 euro dan zit je echt in het verkeerde segment.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huurwoning zoeken vrije markt

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zie toch in bijvoorbeeld Hilvarenbeek wel wat aanbod. Lijkt mij wel de omgeving van Diessen.

Gesloten