LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kan ik wel/niet meer huren met een inkomen van ca. 30.000 eu

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: kan ik wel/niet meer huren met een inkomen van ca. 30.000 eu

Ongelezen bericht door thecure »

dutch1 schreef: vooral als je al 3 keer bent afgewezen en daardoor min of meer tot je dood in een oud hok moet zitten.
en dan te weten dat nieuwe nederlanders 10.000 euro zo maar in het handje krijgen.
dutch
Ah daar is ie al, we geven gewoon de asielzoekers de schuld.
En in wat voor oud hok woont u nu dan?

dutch1
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2008 17:21

Re: kan ik wel/niet meer huren met een inkomen van ca. 30.000 eu

Ongelezen bericht door dutch1 »

helemaal gelijk met dar]t erbij te halen.
maar het zegt iets over datgene wat er in nederland gebeurt.
ik herken mijn eigen land niet in meerdere opzichten als oude man.
overigens is het wat kort door de bocht dat ik er niets van zou weten, misschien ben ik wel in die landen geweest.
Overigens de Saudies hebben 10.000 tenten voor de Mekka gangers met airco.
Kleind AZC-tje?
Maar die zijn wel wijs.
Dit hoor ik bij dit onderwerp niet te zeggen.
Maar je raakt als oudere gefrustreerd omdat je door 40-60 uur oer week hard werken een resultaat ziet dat niet goed is.
Hiermee beëindig ik de bijdrage aan deze discussie
dutch1g

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: kan ik wel/niet meer huren met een inkomen van ca. 30.000 eu

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @ciske, ik ook vaak met jou.
Het heeft inderdaad niets met elkaar te maken en is nogal cru als je weet wat de meeste vluchtelingen meegemaakt hebben.
Als we nou geen JSF vliegtuigen aan zouden schaffen dan zouden we meer betaalbare woningen voor senioren kunnen bouwen.
En als we de belasting op bier verhogen dan is elk woonprobleem voorgoed uit de wereld...
Onzin natuurlijk, maar je kunt er wel van alles bijhalen naar anderen wijzen als jezelf een probleem hebt.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat de vraagsteller een vervelend probleem heeft.
Maar met een inkomen van boven de 30000 euro moet het vinden van een huurwoning toch mogelijk zijn.
Met de genoemde vergelijking ga je een grens over en schiet je niks op om iets op te lossen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: kan ik wel/niet meer huren met een inkomen van ca. 30.000 eu

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

dutch1 schreef:Hiermee beëindig ik de bijdrage aan deze discussie
Dat lijkt me inderdaad voor uw gemoed en gezondheid verstandig want het heeft geen zin om alleen nog maar gefrustreerder te worden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: kan ik wel/niet meer huren met een inkomen van ca. 30.000 eu

Ongelezen bericht door ciske »

Klaas Jan schreef:
dutch1 schreef:Hiermee beëindig ik de bijdrage aan deze discussie
Dat lijkt me inderdaad voor uw gemoed en gezondheid verstandig want het heeft geen zin om alleen nog maar gefrustreerder te worden.

Sluit ik mij bij aan, lijkt mij dat er genoeg antwoorden zijn. En net als Klaas Jan in het stukje hierboven al zei....er zal heus wel met het inkomen van deze TS een huurwoning te vinden zijn.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: kan ik wel/niet meer huren met een inkomen van ca. 30.000 eu

Ongelezen bericht door witte angora »

dutch1 schreef:natuurlijk denk ik ook zo.
alleen als er dan geen alternatief is in de vorm van wat extra betalen voor een seniorenhuis voor 2 oudere mensen dan krijg ik er de pest in.
vooral als je al 3 keer bent afgewezen en daardoor min of meer tot je dood in een oud hok moet zitten.
en dan te weten dat nieuwe nederlanders 10.000 euro zo maar in het handje krijgen.
dutch
Sja... ik sta inmiddels ruim 6 jaar in de regio Utrecht ingeschreven. Dat is dus het grootste deel van de provincie, inclusief de stad Utrecht. Heb al heel wat keren gereageerd, maar geen enkele kans. Ook niet op oude hokken. Sowieso zijn fatsoenlijke woningen daar nauwelijks beschikbaar. Dus waar hebben we het over?
al 3 keer bent afgewezen
Poeh poeh....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: kan ik wel/niet meer huren met een inkomen van ca. 30.000 eu

Ongelezen bericht door GJvdZ »

dutch1 schreef:dank voor de reactie.
@witte angore: uw reactie is er een van kort door de bocht.
Soms weten mensen niet alle in- en outs aan kosten die men moet maken i.v.m. ziekte e.d. waarvan het grootste gedeelte niet wordt vergoed.
Dank u allen voor de bijdrgae aan de discussie.
Ik sluit hierbij de discussie omdat verwijzingen naar instanties en andere evt. ervaringen niet werden genomed.

dutch1
TS heeft het niet over extra kosten, dus wat je doet is speculeren. Niet iedereen heeft een ziekte die net buiten de verzekeringen valt qua vergoedingen. Op basis van de gegevens die TS verstrekt is de bijdrage van witte angora prima.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: kan ik wel/niet meer huren met een inkomen van ca. 30.000 eu

Ongelezen bericht door kweenie »

"Al" drie keer afgewezen en "dus" tot de dood in de huidige woonsituatie...? Lijkt mij een beetje overdreven. Ik ken mensen met nauwelijks eisen die al tientallen keren zijn afgevallen. En daardoor 30 km verderop wonen dan waar ze zouden willen. Maar de aanhouder wint.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: kan ik wel/niet meer huren met een inkomen van ca. 30.000 eu

Ongelezen bericht door moederslink »

dutch1 schreef:beste allemaal,
dank voor de antwoorden.
ik hoop dat de broek weer omhoog gaat, want denkelijk heb ik iets niet duidelijk beschreven
@dutch1:
misschien niet?
Wat is precies uw situatie?
De OP beschrijft uw vraag over het vinden van een woning met een inkomen tussen de €30.050 en € 20.000 , dat is nogal breed! :wink: dus wat is het?

Het landelijk beleid is passend toewijzen....
Zover ik weet :
-zit uw - gezamenlijk- inkomen tussen € 30.050 en € 35.739 dan moet en kunt u huren tussen €586, 68 en € 710, 68 zonder recht op huurtoeslag.
-zit uw - gezamenlijk- inkomen onder de € 30.050 dan mag u alleen huren tot € 586,68 , met recht op huurtoeslag met een 1pp + 2p hh.
( en dat zijn echt niet alleen " krotten " hoor.. :D )
Ook al hebt u dan op papier misschien een " riant " inkomen , we weten niet wat uw verdere maandelijkse uitgaven zijn , en dat maakt het lastig om te beoordelen.
Zelf ben ik - senior- en ook op zoek ; ik kom alleen in aanmerking voor woningen met een huur van max € 586,68 ( 1 pp hh ) en daar is een gigantisch tekort aan. En het klopt natuurlijk dat asielzoekers met een status ook aan woonruimte geholpen moeten worden, waardoor het wachten nu langer duurt. :(

Door mijn " zoektocht " weet ik bv dat in het oosten , noorden , Zeeland en in de kop van Noord-Holland , in het algemeen , de huren lager liggen , waardoor de wachttijd korter wordt, maar dat moet je dus wel willen om daar naartoe te verhuizen.

Een andere mogelijkheid is wellicht je inschrijven bij diverse woonvormen voor senioren....zoals bv WOONZORG NEDERLAND.
Er zijn al veel projecten voor gezamenlijk wonen gerealiseerd en er staan ook nog de nodige projecten op stapel.
Misschien een rondje googlen bij " gezamenlijk wonenprojecten voor ouderen ? " en je zoveel mogelijk overal inschrijven dan maar . Succes!
Laatst gewijzigd door moederslink op 27 aug 2016 13:40, 2 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: kan ik wel/niet meer huren met een inkomen van ca. 30.000 eu

Ongelezen bericht door moederslink »

dutch1 schreef:Oplossing gezocht voor de maatregel van geen huis krijgen tussen 30.050 en 20.000
Vandaar... :?

Gesloten