LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wijziging cilinder slot nieuwe huurder

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: wijziging cilinder slot nieuwe huurder

Ongelezen bericht door scontra »

Het is verstandig om de sloten van de woning in eigen beheer te verwisselen.
Alleen dan kunt u er zeker van zijn dat er niemand met een (kopie) sleutel van uw woning rondloopt.
U kunt dan, als dit van toepassing is, voor meerdere deuren cilinders laten maken die met één en de zelfde sleutel geopend kunnen worden, zodat er niet voor elke deur een andere sleutel nodig is.
Een éénmalige uitgave waar u vervolgens ook na elke verhuizing weer gebruik van kunt maken, aangezien u bij uw vertrek de oude cilinders weer terug kunt plaatsen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: wijziging cilinder slot nieuwe huurder

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat een aannames, d at de verhuurder moet 'garanderen' dat anderen geen sleutels hebben en daar verantwoordelijk voor zijn. Trouwens, hoe zou je willen controleren of de verhuurder de cilinders daadwerkelijk heeft vervangen? En dat jij nadien alle sleutels hebt ontvangen?

Het meest zekere is dat je zelf de cilinder vervangt. Dat kun je vervolgens bij ieder huis opnieuw weer gebruiken.Zo hoeven familieleden en kennissen die je sleutel hebben bij een verhuizing niet eens een andere sleutel te krijgen.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: wijziging cilinder slot nieuwe huurder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Volgens de Rijksoverheid zijn nieuwe sloten of grote reparaties aan de sloten voor rekening van de verhuurder. Sleutels en onderhoud van die sloten zijn wel voor rekening van de huurder.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... huurwoning

Los daarvan is de hoofdverplichting van de verhuurder het verschaffen van rustig en exclusief huurgenot. Als blijkt dat ex-huurders zo de woning in kunnen, zou ik het wel aandurven om de verhuurder aan te spreken op wanprestatie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: wijziging cilinder slot nieuwe huurder

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb het veertig jaar oude oplegslot van de voordeur van mijn huurwoning gewoon zelf vervangen door een nieuwe. Ik geloof er niets van dat het oude slot is gewisseld door een oplegslot van een ander huis. Je doet er verstandig aan zelf sloten te kopen als huurder.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: wijziging cilinder slot nieuwe huurder

Ongelezen bericht door scontra »

Harm.calc schreef:Is het niet gebruikelijk dat als ik een nieuwe woning ga huren dat de verhuurder in de buitendeuren andere cilindersloten zet?

Nee, dat is niet gebruikelijk, maar u krijgt de woning wel met goedwerkende sloten opgeleverd.
Mocht u het e.e.a. niet vertrouwen dan kunt u zelf de cilinder(s) in de buitendeuren van de woning vervangen, dan weet u in ieder geval zeker dat u de enige bent die de woning op een legale manier kan betreden.
De oude cilinders wel goed bewaren en terugplaatsen als u t.z.t. mocht gaan verhuizen.
De zelf gekochte cilinders kunt u dan ook weer in volgende woning gebruiken.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: wijziging cilinder slot nieuwe huurder

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Heb lang geleden een losse cilinder set opgedoken(3 stuks) :mrgreen:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: wijziging cilinder slot nieuwe huurder

Ongelezen bericht door scontra »

wilhelmima1 schreef:Heb lang geleden een losse cilinder set opgedoken(3 stuks) :mrgreen:
In welk waterplasje was dat en zou het misschien de moeite lonen om daar nogmaals te gaan duiken ??

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: wijziging cilinder slot nieuwe huurder

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:
wilhelmima1 schreef:Heb lang geleden een losse cilinder set opgedoken(3 stuks) :mrgreen:
In welk waterplasje was dat en zou het misschien de moeite lonen om daar nogmaals te gaan duiken ??
Je had je bericht nét gewijzigd, ik wou al zeggen dat het de mijne waren die ik in de sloot had gegooid... :lol: :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: wijziging cilinder slot nieuwe huurder

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zodra hier huis vrij komt,toevallig vorige week,op de hoek bij mij,opzichter verandert gelijk cilinder,gewoon simpel van ander huis datvook leeg stond of staat..

Je kan het ook zelf doen,de huis tuin keuken sloten niet echt veilig,ik heb goede cilinders erin zitten,maar mocht ik eruit gaan( oude erin) zijn niet goedkoop,wel effectief...

Maar hoort bij verhuurder..
Overigens niet al hang sluitwerk is voor bewoner...bv sloten van mijn pui...voor verhuurder...zal wel moeten zijn dingen die je zelf niet kan kopen...( ik mazzel dat wel)

Gesloten