LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huren via MVGM

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Dirkina
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2017 07:48

Huren via MVGM

Ongelezen bericht door Dirkina »

MVGM wil geen overzicht van het puntenaantal van de woning opsturen. Dat is toch verplicht?


Dirkina Berichten: 2Geregistreerd: 04 apr 2017 07:48
Laatst gewijzigd door Dirkina op 19 apr 2017 09:06, 2 keer totaal gewijzigd.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huren via MVGM

Ongelezen bericht door BL2 »

Voor de vaststelling sociale huurwoning is niet het huidige jaar van toepassing maar het jaar dat je de woning ging huren. Dat was dus 2008 en toen gold als grens € 631,73.
Dus ook nu woont u nog als "scheefwoner" in een sociale huurwoning, met aangepaste huur.

U bent dus niet belazerd, maar betaald een normale huur voor uw woning.
Verder geeft u zelf al aan "scheefwoner" te zijn, dus eigenlijk hebt u geen recht (meer) op een sociale woning.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huren via MVGM

Ongelezen bericht door kweenie »

Er is inderdaad helemaal geen regel die zou bepalen dat de huur onder deze grens zou moeten blijven. Waarom zou dat zo moeten zijn?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huren via MVGM

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kweenie schreef:Er is inderdaad helemaal geen regel die zou bepalen dat de huur onder deze grens zou moeten blijven. Waarom zou dat zo moeten zijn?
Gelukkig maar, anders blijven alle mensen zoals TS goedkoop wonen en blijft er schaarste voor mensen die wachten op een sociaal huurhuis.

zwaluw29
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2017 19:50

Re: Huren via MVGM

Ongelezen bericht door zwaluw29 »

Wat bedoelt u met scheefwoner. Dat de huur te hoog voor u is?

Dirkina
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2017 07:48

Re: Huren via MVGM

Ongelezen bericht door Dirkina »

zwaluw29 schreef:Wat bedoelt u met scheefwoner. Dat de huur te hoog voor u is?
Inderdaad, dat de huur te hoog is voor het gebodene. En dat er bovendien geen verklaring voor de punten voor de woning wordt geleverd, kunnen ze van alles bij verzinnen, niet te controleren voor bewoners. Niet via de site va het Rijk in ieder geval.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Huren via MVGM

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dirkina schreef:Wij voelen ons belazerd door de verhuurder MVGM. Sinds 2008 wonen we in onze huidige woning, het is een sociale huurwoning bij betrekking hiervan in 2008 dus. Sinds vorig jaar zomaar een kale huur van 725,00 per maand, dus boven de liberalisatiegrens. Ik heb gevraagd bij de beheerder MVGM (vroeger was het van, weet u wel, Vestia, nu in handen van het Duitse Patrizia) ,die geeft aan dat we nog steeds een sociaal huurcontract hebben, maar ze hanteren vervolgens wel vrije sector prijzen. Mag dat zomaar, ook al ben je zgn. een scheefwoner?? De prijs mag toch niet boven de liberalisatiegrens van € 710,00 komen? Of heb ik dat mis en staat MVGM in het recht.
Overigens, MVGM wil geen overzicht van het puntenaantal van de woning opsturen, is niet verplicht geeft men aan, erg raar. Dat is toch verplicht?

Graag wil wij op beide vragen duidelijkheid ontvangen.
Dirkina Berichten: 2Geregistreerd: 04 apr 2017 07:48
Ja, dat mag. Als je te veel hebt/verdient heb je helemaal geen recht op gesubsidieerd lage huur. Je wordt dus niet belazert. Als je dat zo'n probleem vindt koop je toch een woning?
Dirkina schreef:
zwaluw29 schreef:Wat bedoelt u met scheefwoner. Dat de huur te hoog voor u is?
Inderdaad, dat de huur te hoog is voor het gebodene. En dat er bovendien geen verklaring voor de punten voor de woning wordt geleverd, kunnen ze van alles bij verzinnen, niet te controleren voor bewoners. Niet via de site va het Rijk in ieder geval.
Onzin. Scheefwoners hebben voldoende financiële middelen om een eerlijke huur te betalen. Dat jij dat te veel vindt maakt niet dat jij geen scheefwoner bent. Scheefwoners horen niet thuis in sociale huurwoningen, dus óf je accepteert dat je (terecht) wat meer gaat betalen, óf je verhuist.

J.Nijp
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2017 16:23

Re: Huren via MVGM

Ongelezen bericht door J.Nijp »

Hoi ik huur ook bij MVGM en betaal 802 nadat ze ook vonden dat ik een scheefhuurder was.
Maar het is toch raar dat er bij huren naar je loon wordt gekeken en met kopen niet.
Als er 2 zelfde woningen te koop zijn en er komen mensen in waarvan de 1 het net kan betalen en de ander miljonair is kan dat .
De miljonair betaald met gemak de koopwoning . En dat kan en mag dus, behalve voor een huurder die iets meer verdiend en daarvoor moet boeten en dus niet te veel leuke dingen kan doen.
Het is scheef dat een miljonair wel goedkoop kan kopen maar een huurder bij beter verdienen de hoofdprijs moet betalen .
O ja ik ben geen miljonair maar een operator in 5 ploegendienst

Nijogeth
Berichten: 9917
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huren via MVGM

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J.Nijp schreef:Hoi ik huur ook bij MVGM en betaal 802 nadat ze ook vonden dat ik een scheefhuurder was.
Maar het is toch raar dat er bij huren naar je loon wordt gekeken en met kopen niet.
Als er 2 zelfde woningen te koop zijn en er komen mensen in waarvan de 1 het net kan betalen en de ander miljonair is kan dat .
De miljonair betaald met gemak de koopwoning . En dat kan en mag dus, behalve voor een huurder die iets meer verdiend en daarvoor moet boeten en dus niet te veel leuke dingen kan doen.
Het is scheef dat een miljonair wel goedkoop kan kopen maar een huurder bij beter verdienen de hoofdprijs moet betalen .
O ja ik ben geen miljonair maar een operator in 5 ploegendienst
Dat is om ervoor te zorgen dat mensen ook doorstromen en zo de mensen met een laag inkomen ook een eigen huurwoning kunnen krijgen. Mensen die blijven hangen zorgen mede voor het gebrek aan goedkope huurwoningen voor mensen met een lager inkomen.

En met woningen kan dit ook. Als u als verkoper weet dat de koper miljonair is, dan kunt u gewoon een paar ton op de prijs doen. De kans is echter groot dat niemand daar in gaat trappen.

M.a.w. heeft een woningbouwvereniging ook enkele plichten richting de maatschappij, terwijl bij verkoop het gewoon om een persoon gaat.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huren via MVGM

Ongelezen bericht door kweenie »

Als 'scheefwoner' is het niet zozeer zo dat je een boete krijgt. Het is eerder zo dat de kunstmatige demping van de huurstijging, zoals die voor de lage inkomens is bedacht, niet meer voor je geldt

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Huren via MVGM

Ongelezen bericht door sylvesterb »

J.Nijp schreef:Hoi ik huur ook bij MVGM en betaal 802 nadat ze ook vonden dat ik een scheefhuurder was.
Maar het is toch raar dat er bij huren naar je loon wordt gekeken en met kopen niet.
Als er 2 zelfde woningen te koop zijn en er komen mensen in waarvan de 1 het net kan betalen en de ander miljonair is kan dat .
De miljonair betaald met gemak de koopwoning . En dat kan en mag dus, behalve voor een huurder die iets meer verdiend en daarvoor moet boeten en dus niet te veel leuke dingen kan doen.
Het is scheef dat een miljonair wel goedkoop kan kopen maar een huurder bij beter verdienen de hoofdprijs moet betalen .
O ja ik ben geen miljonair maar een operator in 5 ploegendienst
De sociale huurwoningen zijn gebouwd met geld van de gemeenschap om mensen met een lager inkomen ook de kans te geven op woonruimte. Een miljonair komt dus niet in aanmerking voor een dergelijke woning. Bij een koop woning is er geen geld van de gemeenschap gebruikt en maakt het dus weinig uit wie hem koopt.

Gesloten