LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
maxlion
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 10:14
Locatie: emmen

Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door maxlion »

sinds 2013 heb ik bij huurcorperatie domesta te emmen klachten ingediend over geluidsoverlast van waterafvoer, vloeren, verwarming, bovenburen die brandende peuken in mijn tuin gooit met brandgevaar tot gevolg.

al deze klachten en meer heb ik vanaf aug.2013 ingediend in de hoop dat er iets aangedaan wordt door domesta, domesta heeft een paar keer iets geprobeerd te repareren maar tot geen goed resultaat, dat was de van de doucheafvoer, ik hoor elke spoel/was/wc beurt van 2 bovenburen, het water en degelijke valt via een afvoerbuis die door mijn douche loopt naar beneden de grond in, het gekletter en het vallen van water en dergelijke is erg goed te horen en houdt mij wakker en maakt mij wakker omdat bovenburen onregelmatige werktijden hebben.
domesta heeft naar hun zeggen er alles aangedaan en ik moet het er maar mee doen, terwijl de klachten er nog altijd zijn.
klachten ingediend over stampende bovenburen maar ook daarin zegt domesta er alles aangedaan te hebben en nu doet het daar dus ook niks meer aan, geluidsonderzoek is er geweest door een onafhankelijke partij en dat rapport wijst uit dat er contactgeluid is maar het past net binnen de regels, sommige worden overschreven maar rappaort zegt geen contactgeluid, onzin want waarom hoor ik dan elke stap van bovenburen 1 en 2 hoog.
na vele klachten over brandende peuken die door bovenburen brandend bij mij in de tuin wordt gegooid doet domesta helemaal niks aan, heb deze klacht doorgespeeld naar politie.
domesta doet niks meer voor ij omdat ik elke week 1 of 2 klachten indien die gegrond zijn en die ik goed kan onderbouwen, domesta en buren vinden mij nu een erge zeur en klager dus ook buren hbebben nu schijt aan mij waardoor alle klachten die ik al had en in alle vrede wou oplossen nu erger worden en domesta de verhuurder er niks meer aan gaat doen.
nu moet ik dus het recht in eigen handen gaan nemen en buren dus maar moet laten voelen hoe het is om lastig gevallen te worden.
hoer vreemd is het dat toen ik mijn eerste klacht indien tot aan nu er niks geen verbetering in mijn klachten zijn gekomen maar dat het alleen maar verergerd is en dat het nu ook zover is gekomen dat de verhuurder niks meer voor mij doet, dit is mij in een brief vermeld.
daar staat in dat domesta mijn dossier sluit en ik de hulp maar ergens anders moet gaan zoeken.
op de website van domesta staat vermeld dat zij er alles aan willen doen om het woongenot van de huurder wil voorzien, maar dat is dus onzin want als het hun geld en of energie kost laten ze je staan met alle gevolgen van dien.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 aug 2017 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zoals in menig uitzending van De Rijdende Rechter en Meester Frank Visser doet uitspraak te zien is, is dat je geluiden moet dulden van je buren. Dus als er al een onderzoek gedaan is met als uitkomst dat de contactgeluiden binnen de marges vallen is er niets aan te doen. Het ene huis is nou eenmaal gehoriger dan het andere huis.

U heeft 2 opties, breng wat geluidsisolatie aan of zoek een ander huis. Maar zelfs een eenzaam hutje op de hei heeft geluiden.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door BL2 »

maxlion schreef:sinds 2013 heb ik bij huurcorperatie domesta te emmen klachten ingediend over geluidsoverlast van waterafvoer, vloeren, verwarming, bovenburen die brandende peuken in mijn tuin gooit met brandgevaar tot gevolg.

al deze klachten en meer heb ik vanaf aug.2013 ingediend in de hoop dat er iets aangedaan wordt door domesta, domesta heeft een paar keer iets geprobeerd te repareren maar tot geen goed resultaat, dat was de van de doucheafvoer, ik hoor elke spoel/was/wc beurt van 2 bovenburen, het water en degelijke valt via een afvoerbuis die door mijn douche loopt naar beneden de grond in, het gekletter en het vallen van water en dergelijke is erg goed te horen en houdt mij wakker en maakt mij wakker omdat bovenburen onregelmatige werktijden hebben.
domesta heeft naar hun zeggen er alles aangedaan en ik moet het er maar mee doen, terwijl de klachten er nog altijd zijn.
klachten ingediend over stampende bovenburen maar ook daarin zegt domesta er alles aangedaan te hebben en nu doet het daar dus ook niks meer aan, geluidsonderzoek is er geweest door een onafhankelijke partij en dat rapport wijst uit dat er contactgeluid is maar het past net binnen de regels, sommige worden overschreven maar rappaort zegt geen contactgeluid, onzin want waarom hoor ik dan elke stap van bovenburen 1 en 2 hoog.
na vele klachten over brandende peuken die door bovenburen brandend bij mij in de tuin wordt gegooid doet domesta helemaal niks aan, heb deze klacht doorgespeeld naar politie.
domesta doet niks meer voor ij omdat ik elke week 1 of 2 klachten indien die gegrond zijn en die ik goed kan onderbouwen, domesta en buren vinden mij nu een erge zeur en klager dus ook buren hbebben nu schijt aan mij waardoor alle klachten die ik al had en in alle vrede wou oplossen nu erger worden en domesta de verhuurder er niks meer aan gaat doen.
nu moet ik dus het recht in eigen handen gaan nemen en buren dus maar moet laten voelen hoe het is om lastig gevallen te worden.
hoer vreemd is het dat toen ik mijn eerste klacht indien tot aan nu er niks geen verbetering in mijn klachten zijn gekomen maar dat het alleen maar verergerd is en dat het nu ook zover is gekomen dat de verhuurder niks meer voor mij doet, dit is mij in een brief vermeld.
daar staat in dat domesta mijn dossier sluit en ik de hulp maar ergens anders moet gaan zoeken.
op de website van domesta staat vermeld dat zij er alles aan willen doen om het woongenot van de huurder wil voorzien, maar dat is dus onzin want als het hun geld en of energie kost laten ze je staan met alle gevolgen van dien.
Een spellingscontrole zegt soms veel over gebruikte worden van de gebruiker. Je gaat het recht toch niet in eigen hand nemen door de buren voor hoe. uit te maken :shock:

Level111
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mei 2017 11:10

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door Level111 »

BL2 schreef:
maxlion schreef:... omdat ik elke week 1 of 2 klachten indien die gegrond zijn en die ik goed kan onderbouwen...
Wie heeft dit gezegd? Is dit je eigen conclusie? Wat voor jouw gegrond klinkt, hoeft voor een ander niet zo te zijn. Ik zit ook midden in overlast dus ik begrijp je frustratie, maar de geluiden die jij beschrijft zijn, zeker voor een appartement, herken ik als normale leefgeluiden en die dien je inderdaad te dulden. En wat kun je precies onderbouwen? Want ik lees een hoop, maar het is vooral irritatie. Domesta heeft je serieus genomen, is langs geweest om wat aan het probleem te doen, maar het kan niet geluidloos zijn of worden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Level111 schreef:
BL2 schreef:
maxlion schreef:... omdat ik elke week 1 of 2 klachten indien die gegrond zijn en die ik goed kan onderbouwen...
Wie heeft dit gezegd? Is dit je eigen conclusie? Wat voor jouw gegrond klinkt, hoeft voor een ander niet zo te zijn. Ik zit ook midden in overlast dus ik begrijp je frustratie, maar de geluiden die jij beschrijft zijn, zeker voor een appartement, herken ik als normale leefgeluiden en die dien je inderdaad te dulden. En wat kun je precies onderbouwen? Want ik lees een hoop, maar het is vooral irritatie. Domesta heeft je serieus genomen, is langs geweest om wat aan het probleem te doen, maar het kan niet geluidloos zijn of worden.
In een topic van 1 maart 2017 beschuldig je je buren van het opzettelijk hard indrukken van de lichtschakelaar nadat je hierover hebt geklaagd bij hun.

Mijn buurvrouw klaagde bij mijn vrouw dat ze ons kon horen praten door de (30cm dikke betonnen muur). Volgens haar zat er een gat in. Nadat mijn vrouw de deur dicht deed heb ik mijn mening gegeven over deze situatie. Ik kan je garanderen dat ze ons niet kan horen want ze zei de volgende dag gewoon netjes gedag tegen me :D

In deze situatie heeft een onafhankelijke partij vastgesteld dat de geluiden binnen de normen zijn dan heb je nog maar 1 optie dat is verhuizen. Maar als je lichtknopjes hoort die ingedrukt worden dan denk ik dat enkel een vrijstaande woning (ver weg van alles) een optie is.

maxlion
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 10:14
Locatie: emmen

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door maxlion »

kom luisteren en ervaar zelf dat deze contactgeluiden niet normaal zijn, ik snap best dat er contactgeluiden zijn door bovenburen maar het kan toch niet zo zijn dat als ik op bed lig om 21.00uur savonds met hoofdtelefoon op en muziek of film aan, ik de buren nog kan horen lopen over hun vloer en dat ik hun kan horen als ze de keuken gebruiken, over hun vloer lopen, wc gebruiken etc. en dat allemaal met hoofdtelefoon op in mijn eigen huis of slaapkamer.
buren horen hun eigen gestamp niet, als ik gewoon over mijn vloer loop geeft dat een enorm stampend geluid dus loop ik in mijn eigen woning op mijn tenen. buren lopen normaal over hun vloer en geeft bij mij in de woning een stampend geluid terwijl zij zelf in hun eigen woning dat stampend geluid niet horen, vreemd vind ik dat.
een probleem hier.
na vier jaar hier te wonen kan ik het ook iet meer aanhoren en ben dus gedwongen te verhuizen wat extra kosten met zich meebrengt en dat vind ik erg onredelijk omdat ik diegene ben die alle getik, getok en gestamp en gespoel, gekletter moet aan horen en dat terwijl domesta op hun website vermeld mij alle woongenot te willen bieden,

en ik heb aangeven dat ik de lichtknopjes horen kan, ik beschuldig buren alleen van expres deze knopjes savonds laat extra hard wordt ingedrukt.
mijn buren irriteren expres, elke dag wanneer ik op bed lig, worden er snachts brandende peuken bij mij in de tuin gegooid, daar waar soms droog blad ligt en brandbare spullen staan, zoals een houten schuurtje etc. ik heb van alles aangeven aan buren om zoveel mogelijk normaal te kunne wonen hier maar dat wordt gewoonweg niet gegund door buren en domesta.

en voor diegene die al een vooroordeel hebben voordat ze precies weten hoe ik mij voel in deze woning, en wat voor verstandshouding ik nu heb met de verhuurder, houd je mening voor je en reageer dan niet.

ik probeer hier alleen maar aan te geven dat ik diegen ben met de overlast, dit weet ik omdat ik bij alle buren heb gevraagd of zij dezelfde problemen ondervinden als mij in mijn appartement, dat is dus niet het geval, alle buren die net als mij op de hoek wonen en twee boven en twee naaste buren hebben, hebben geen klachten over hun bovenburen dus ga niet zeggen dat het aan mij ligt.
dit appartement heeft niet voor niets een anderhalf jaar in de verkoop gestaan en uiteindelijk weer in de verhuur gestopt.
dit appartment klopt bouwtechnisch niet, scheuren in de muur zeggen genoeg over hoe het contactgeluid van buren via mijn vloer bij mijn appartement binnenkomen.
mijn verhaal is gecompliceerd, een rapport wat uitwijst dat er geen contactgeluid is, maar bovenburen met een niet aan volgens voorschrift voldoende ondervloer en laminaatvloer wat volgens huurcontract wel hoort zegt mij genoeg over hoe domesta denkt, als het maar verhuurd word, bewoners lossen hun lawaaioverlast probleem maar zelf op terwijl alles uitwijst dat het niet klopt wat domesta en verhuurder boven mij aan het doen zijn.
hoe kan ik de mensen die invloed hierin kunnen hebben bereiken en uitleggen wat het probleem is en hoe dat op te lossen.
en dat mis ik constant, een oplossing.
een oplossing die betaalbaar is en redelijk.
nu ga ik de actie ondernemen die net redelijk is voor mij, verhuizen en extra kosten maken.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door witte angora »

maxlion schreef:en ik heb aangeven dat ik de lichtknopjes horen kan, ik beschuldig buren alleen van expres deze knopjes savonds laat extra hard wordt ingedrukt.
Ineens gaat er bij mij een lichtje branden.

Hebben we jou niet eerder aangegeven dat de beste oplossing toch echt is: verhuizen?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door scontra »

sylvesterb schreef: Maar als je lichtknopjes hoort die ingedrukt worden dan denk ik dat enkel een vrijstaande woning (ver weg van alles) een optie is.

@silvesterb,

Dit is wel een heel erg verkeerd advies dat u hier afgeeft en daarmee worden de geluidsoverlast problemen die @maxlion heeft zeer zeker niet opgelost.
Heeft u wel eens gehoord van de ruisende wind door het gebladerte, het gezang van de vogels s'morgens vroeg , het kraaien van de hanen, de loeiende koeien, de blatende schapen, de boer die s'morgens op 4.30h met z'n trekker op pad is om z'n werk te gaan doen, om nog maar te zwijgen over de overvliegende vliegtuigen en het gekletter van de regen tijdens een voorjaarsbuitje.
En dit is nog maar een fractie van alle mogelijke vormen van geluidsoverlast die er in stilte gebieden kunnen voorkomen en meestal met meerdere tegelijk.
Nee het leven en de overlast in het buiten stedelijke gebied moet zeker niet worden onderschat en vooral niet worden geromantiseerd.

Vr.gr. scontra ;-)

stofzuigertje

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Verhuis naar boven woning.
Geen tuin waar puiken in komen...

Ze horen jou afvoer in oudere woningen waar de leiding niet slim is aangelegd. niet recht naar beneden maar schuin 45 in spouw muren en geluid is weg.
Loop geluiden, ja dunne vloeren en hoe zitten ze aan de muur vast, nu hebben sommige zwevende dek vloeren maar dan moet je nieuwer huis kiezen en die zijn zeldzaam en vaak erg duur.

Ik heb normaal huis en als ze boven op schoenen lopen hoor ik het ook, daarom sokken en/of zachte pantoffels, geen harde slippers.
Maar ook de WC boven, ik hoor alles langs komen en dat hoorde zo.
Mijn eigen gezin en alleen gaan wonen zou een oplossing zijn!

Ja, ook ik heb dus zelf geluiden maar om nu 4 woningen te kopen voor mijn gezinnetje?

maxlion
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 10:14
Locatie: emmen

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door maxlion »

dus extra kosten maken terwijl domesta de verhuurder ook een oplossing kan bieden of gewoonweg de problemen oplossen.
ik denk dat de kosten voor de verhuizing hoger liggen dan de kosten die de verhuurder zou moeten maken om de problemen te verhelpen.
maar het is toch te zot voor woorden dat ik constant de oplossing heb gezochtcen altijd behulpzaam heb opgesteld zonder al te veel gezeur of gedoe en dat het er nu op aankomt dat niemand mij wil helpen en ik dus de dupe ben van anderen en daardoor ook nog eens kosten moet maken.
psychische klachten en een brief van de huisarts helpen niks in mijn situatie.
inderdaad verhuizen is de oplossing, ik wil alleen maar aangeven dat dit dan de omgekeerde wereld is want waarom moet de slachtoffer de oplossing zoeken terwijl de verhuurder daar mensen voor in dienst heeft.
het is gewoon een ongewone situatie, huurcommissie, verhuurder, gemeente emmen, politie, etc, etc, niemand die mij een oplossing heeft geboden, terwijl iedereen bekend is met het probleem.
ik denk gewoon dat de verhuurder, als zij mijn problemen erkennen dat ze dit hele gebouw moeten gaan slopen en dan ja, dan laten ze liever iemand er psychisch aan kapot gaan, en dus mij uit de woning dwingen door met mij zo om te gaan.
belachelijk en schandalig, maar goed ik ga verhuizen dus heb ik een positief vooruitzicht al zal het verhuizen nog wel een jaar op zich laten wachten pffff.

maxlion
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 10:14
Locatie: emmen

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door maxlion »

witte angora schreef:
maxlion schreef:en ik heb aangeven dat ik de lichtknopjes horen kan, ik beschuldig buren alleen van expres deze knopjes savonds laat extra hard wordt ingedrukt.
Ineens gaat er bij mij een lichtje branden.

Hebben we jou niet eerder aangegeven dat de beste oplossing toch echt is: verhuizen?
ja en dat ga ik doen, bedankt voor uw advies, heeft u misschien ook nog wat geld voor mij ipv goede adviezen :wink:

maxlion
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 10:14
Locatie: emmen

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door maxlion »

stofzuigertje schreef:Verhuis naar boven woning.
Geen tuin waar puiken in komen...

Ze horen jou afvoer in oudere woningen waar de leiding niet slim is aangelegd. niet recht naar beneden maar schuin 45 in spouw muren en geluid is weg.
Loop geluiden, ja dunne vloeren en hoe zitten ze aan de muur vast, nu hebben sommige zwevende dek vloeren maar dan moet je nieuwer huis kiezen en die zijn zeldzaam en vaak erg duur.

Ik heb normaal huis en als ze boven op schoenen lopen hoor ik het ook, daarom sokken en/of zachte pantoffels, geen harde slippers.
Maar ook de WC boven, ik hoor alles langs komen en dat hoorde zo.
Mijn eigen gezin en alleen gaan wonen zou een oplossing zijn!

Ja, ook ik heb dus zelf geluiden maar om nu 4 woningen te kopen voor mijn gezinnetje?
verhuurder en aannemer weten hoe ze de problemen kunnen oplossen, zo is mij dat duidelijk gemaakt tijdens hun eerste poging het probleem te verhelpen van de afvoer.
het probleem voor hun is dat ze dan onder de vloer behoorlijk veel werk moeten verrichten, tweede poging tot verhelpen van de afvoer is er isolatie materiaal aangelegd, totaal geen resultaat maar daarom zegt domesta de verhuurder er alles aangedaan te hebben, terwijl ze niet eens de eerste plannen hebben uitgevoerd.
en idd zachte pantoffels en geen schoenen aan, vooral laat in de avond niet maar daar kan ik ook wekelijks om vragen maar zodra ik klaag wordt het erger vandaar dat ik ook zeg' klagen helpt niet meer'.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door scontra »

maxlion schreef: daar staat in dat domesta mijn dossier sluit en ik de hulp maar ergens anders moet gaan zoeken.
@maxilion,

U bent, naar het zich laat aanzien, overgevoelig voor elke vorm van geluid die door anderen wordt gemaakt.
Hiertegen kan de best willende buur of woningcoöperatie echt niets ondernemen.
Met alle respect, maar als ik zo lees van welke contactgeluiden u meent overlast te ondervinden dan is er echt meer aan de hand en is het , naar mijn bescheiden mening , de hoogste tijd geworden om professionele hulp in te roepen en de route daar naar toe begint bij uw huisarts.
Als u daar open en eerlijk uw probleem voorlegt dan zal een verwijzing naar professionele hulp zeker voor de hand liggen.
Hoewel ik zeker weet dat u mijn bijdrage als denigrerend en niet gewenst zult bestempelen, alhoewel dat allerminst mijn intentie is, geef ik u toch mee om dit even te laten berusten en hier eens goed over na te denken.
Ik wens u sterkte in uw besluitvorming.

Vr.gr. scontra

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door witte angora »

maxlion schreef:
witte angora schreef:
maxlion schreef:en ik heb aangeven dat ik de lichtknopjes horen kan, ik beschuldig buren alleen van expres deze knopjes savonds laat extra hard wordt ingedrukt.
Ineens gaat er bij mij een lichtje branden.

Hebben we jou niet eerder aangegeven dat de beste oplossing toch echt is: verhuizen?
ja en dat ga ik doen, bedankt voor uw advies, heeft u misschien ook nog wat geld voor mij ipv goede adviezen :wink:
Volgende week komt het vakantiegeld. Daar kun je mooi de dubbele huur en het transport van betalen, en een behangetje kan er ook nog wel af. :wink:

Verder ben ik het helemaal met scontra eens, in zijn laatste bericht. Het zou zomaar kunnen dat via professionele hulp deuren open gaan die anders gesloten zouden blijven. Zowel wat urgentie betreft als een bijdrage in de verhuiskosten, alhoewel ik daar natuurlijk geen enkele garantie voor kan geven.

maxlion
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 10:14
Locatie: emmen

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door maxlion »

witte angora schreef:
maxlion schreef:en ik heb aangeven dat ik de lichtknopjes horen kan, ik beschuldig buren alleen van expres deze knopjes savonds laat extra hard wordt ingedrukt.
Ineens gaat er bij mij een lichtje branden.

Hebben we jou niet eerder aangegeven dat de beste oplossing toch echt is: verhuizen?
ja en verhuizen kost geld, voor iemand die maar 24 uur mag werken en daardoor niet meer het inkomen heeft wat ik voorheen had is dit moeilijk te behappen.
ook verhuizen naar een andere gemeente is niet mogelijk omdat andere gemeentes niet mensen met een uitkering in hun gemeente willen.
nee ik heb gemerkt dat als ik werknemer ben ik met meer espect behandeld wordt dan dat ik nu onverhoopt in de bijstand ben terecht gekomen.
en dat ik in een huis woon waarvan jullie allemaal niet weten wat voor herrie hier is, houd u vooroordeel over dat ik dan overgevoelig ben voor elk geluid voor u, onzin want ik heb echt last van de bouw van dit pand, boor de sleche bouw zijn de geluiden extra goed te horen van bovenburen, bovenburen weten dit maar hebben daar lak aan.

maxlion
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 10:14
Locatie: emmen

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door maxlion »

in eerdere topics heb ik aangegeven dat ik hinder, irritatie heb van leef geluiden bovenburen.
procedure via huurcommissie gestart en huurverlaging aangevraagd.
verhuurder heeft een geluidsonderzoek bedrijf de opdracht gegeven een geluidsrapport te maken en de geluiden te meten waarvan ik dus overlast van heb.
dat rapport is naar mijn eigen mening niet 100 procent waterdicht want zo zijn er een aantal punten waar ik net als de huurcommissie vraagtekens over had. ook het feit dat na het rapport binnen is gekomen de verhuurder niks meer deed voor mij, al mijn klachten werd niet op gereageerd en ook hebben ze mij niet meer te woord willen staan. voor hun was het onderzoek bindend en daarmee voor hun de kous af, neemt niet weg dat de overlast hier door bleef/blijft gaan.

nou heeft de huurcommissie tijdens de zitting al gezegd dat verhuurder te objectief de zaak heeft behandeld en dat er dus subjectief niets is ondernomen, zoals bezoekje aan bovenburen, zelf aanhoren wat voor geluiden het zijn etc.
drie week na de hoorzitting krijg ik een brief thuis gestuurd waarin staat dat de verhuurder vanaf aanvraag procedure tot aan het verhelpen van de aangegeven problemen zoals de contactgeluiden, de huur verlaagd moet worden met 60 procent van de totale huur.
dus kan ik hier geld aan overhouden voor een verhuizing en daarmee dit probleemflatje achter mij laten, als de verhuurder tenminste niet tegen gaat werken en gewoon accepteert dat het fouten heeft gemaakt en ik dus datgene verdien waar ik recht op heb.

hiermee wil ik iedereen die heeft gereageerd op mijn topics vertellen dat de aanhouder wint en niet zomaar dat moet gaan accepteren hoe er met je om gegaan kan worden, ik heb gevochten tegen een grote coöperatie en mijn gelijk gekregen via de huurcommissie.
neemt niet weg dat zolang ik hier nog woon in de lawaaierige ellende zit want nog steeds heeft de verhuurder nog nooit met mijn bovenburen gepraat of met mij naar andere oplossingen gekeken of zoals de huurcommissie zei, niet subjectief gehandeld.
ik heb zelfs een advocaat in handen genomen en moeten betalen van mijn laatste spaarcenten, maar ook hij zei dat het geen zin had om te procederen tegen deze verhuurder. zo zie je maar dat iedereen eerst aan zich zelf gaat denken en geld wil blijven verdienen voordat er een geholpen hand uitgestoken word.

ik ben alleen niet 100 procent er van overtuigd dat de verhuurder het hierbij laat zitten, want zo heeft het nu nog 7 week om naar de rechter te stappen.
wordt het een recht zaak dan blijft naar mijn mening nog altijd de uitspraak van de commissie bindend dus kan de verhuurder daar nooit aan onderuit komen.
maar goed, nog even afwachten of ik daadwerkelijk kan bevestigen dat de aanhouder wint en dat je gewoon op moet komen voor je recht en dat dat ook beloond kan worden.

stofzuigertje

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik het zo lees, de 60% korting lijkt belangrijker dan de oplossing!

Als je het zo gaat vragen is hoger beroep mogelijk dat je geen overlast hebt maar korting wilde en dan is totale bedrag afwijzen mogelijk.
Zowel andere woning zoeken als de werkzaamheden uitvoeren kost tijd.

Ga zoeken en als je iets vind heb je leuk voordeel gehad.
Maar of je iets vind, ik weet hoe lang de wachttijden zijn dus reken niet op een andere woning.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door reggie2 »

stofzuigertje schreef:
Ga zoeken en als je iets vind heb je leuk voordeel gehad.
Maar of je iets vind, ik weet hoe lang de wachttijden zijn dus reken niet op een andere woning.

Ik kan overlast niet echt een voordeel noemen.

Succes TS.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door 16again »

stofzuigertje schreef:Als ik het zo lees, de 60% korting lijkt belangrijker dan de oplossing!
De bedoeling van die 60% is, dat de verhuurder een oplossing gaat zoeken. Zodra luidruchtige buren zijn uitgezet , kan volle huur weer gerekend worden

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door Radar »

Onderwerpen samengevoegd door moderatie.

Gesloten