LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheef(ver)huurder?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door BL2 »

De algemene tendens op dit forum (en andere) is dat huurders bij definitie wat zielig zijn, te hoge huren betalen en in minder onderhouden huizen wonen.
Over kopers welke noodgedwongen moeten verkopen lees je eigenlijk nooit wat.......

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

BL2 schreef:De algemene tendens op dit forum (en andere) is dat huurders bij definitie wat zielig zijn, te hoge huren betalen en in minder onderhouden huizen wonen.
Over kopers welke noodgedwongen moeten verkopen lees je eigenlijk nooit wat.......
Als starter val ik in die categorie, en dat overloze gezeur is inderdaad iets wat je met scheefwonder kan associëren. Bij ons in de buurt wonen wel meer starters die noodgedwongen hebben moeten kopen, maar zeuren gebeurt hier niet. ;)

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Het wordt tijd,dat gemeentes meer sociale huurwoningen gaan bouwen en het niet over laten aan de marktwerking.
Om meer bestaande sociale huurwoningen vrij te krijgen,zou het mogelijk moeten zijn,dat uitkeringsgerechtigden samen mogen wonen zonder tekort te worden op hun uitkering:dus ook AOWers!

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Regeren is vooruitzien :mrgreen:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

John van Drongelen schreef:Het wordt tijd,dat gemeentes meer sociale huurwoningen gaan bouwen en het niet over laten aan de marktwerking.
Om meer bestaande sociale huurwoningen vrij te krijgen,zou het mogelijk moeten zijn,dat uitkeringsgerechtigden samen mogen wonen zonder tekort te worden op hun uitkering:dus ook AOWers!
Grapjas. Dat meen je toch niet?

Scheefwoners moeten stoppen met scheefwonen en die subsidies moeten eraf. Dan krijg je namelijk de situatie waar men niet langer kunstmatig huur hoog houdt, en mensen met veel inkomen niet veel te weinig betalen voor hun woning.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door BL2 »

John van Drongelen schreef:.......dat uitkeringsgerechtigden samen mogen wonen zonder tekort te worden op hun uitkering........
Ja maak er helemaal een subsidie feestje van ! Een uitkering is een in principe tijdelijk iets, om onmogelijke financiele situatie te voorkomen. Is er iets meer geld door samenwonen, vermogen of salaris, dan moeten de uitkeringen meteen gekort worden.
Een uitkering moet niet gezien worden als vervanging van een salaris voor de rest van je leven. Er zijn maar weinigen welke echt niet kunnen werken, maar ben van mening dat de rest gewoon zijn/haar eigen boontjes moeten doppen. Niet alleen de groep welke nooit enige subsidie krijgt, en zich "half dood" werkt om zijn hypotheek te betalen en zijn gezin te voeden. Vaak ook net de groep mensen welke nooit klagen........

Eigenlijk moeten mensen met een huursubsidie zich toch wat schuldig voelen richting anderen, omdat deze meebetalen aan hun woongenot welke ze zelf niet kunnen betalen......

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Het is altijd makkelijk praten als je een goede baan hebt.

Wij moeten uitkijken,dat wij hier geen Amerikaanse toestanden krijgen: een enorme kloof tussen arm en rijk!
De rijken trekken zich terug in hun "kazerne": dus een wijk, omringd door een muur en met beveiliging.
De armen wonen in de ghetto.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door gosewijn »

subsidie feestje moet niet gezien worden als vervanging van een salaris voor de rest van je leven

Gelijk afschaffen die handel.

Scheef - wonen scheef - betalen - scheef ziektekosten premie - vul zelf maar in.

Waarom moet ik premie betalen voor bevalling , is toch geen ziekte . Kindjes maken en krijgen is toch eigen keus.
Waarom kinderbijslag heb ik toch niet omgevraagd
Waarom moet bij sport blessure dit betaald worden door mij , door lompheid van de sporter of een mede speler die je een doodschop geeft. Is geen ziekte en doe je vrijwillg ,verplicht verzekering afsluiten
Waarom moet een huurder betalen voor nieuwbouw , en een ekstra toeslag .
Kabelnetwerk , gas elektra , betalen we al jaren voor onderhoud . Waarom moeten we nu weer een verhoging krijgen voor reparatie.
Scheelt de maatschappij heel veel geld , en kunnen veel premies omlaag .


Aow700,00 euro opslag per maand ,staal al jaren op nul ,terwijl salaris omhoog gaat .
Kromliggen om je hypotheek betalen , simpel heb je een te duur huis gekocht.

Wat ik bedoel te zeggen , afschaffen toeslagen prima , maar dan ook bovenstaande . Is zo makkelijk om te roepen waarom huurtoeslag ,etc.

Zomaar wat gedachten , je kunt van alles er nog bij verzinnen.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Wat er gebeurt er met je scheve woning bij een overstroming ? Geef mij maar een stabiele woning :roll:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

gosewijn schreef:Aow700,00 euro opslag per maand ,staal al jaren op nul ,terwijl salaris omhoog gaat .
Aow is geen salaris, maar een aanvulling op je pensioen. Als je altijd gewoon gewerkt hebt heb je meer dan genoeg inkomen voor een leuke oude dag. Vergeet niet dat ouderen de rijkste groep in de samenleving zijn.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

We leven in een ´geleide´ economie en onlangs heeft de kiezer mee mogen spreken ... deze discussie kan alleen maar een voorbereidung voor de volgende verkiezingen worden. Pure liberale koers is de toename van zelfredzaamheid, PvdA is meer pamperen door de Overheid.

De kiezers hebben dus gesproken.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door gosewijn »

:D :D :D Aow is geen salaris, Haha Julie ,ik had jouw reactie als eerste verwacht .

Aow is achtergesteld salaris.

ouderen de rijkste groep in de samenleving zijn.

Waarom ? Er zijn veel mensen die geen pensioen hebben.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

gosewijn schreef::D :D :D Aow is geen salaris, Haha Julie ,ik had jouw reactie als eerste verwacht .

Aow is achtergesteld salaris.
Dat is niet waar. Het is een volksverzekering en wordt evengoed uitgekeerd aan mensen die nooit hebben gewerkt.
gosewijn schreef:ouderen de rijkste groep in de samenleving zijn.

Waarom ? Er zijn veel mensen die geen pensioen hebben.
Omdat de ouderen gemiddeld het meeste te besteden hebben in vergelijking met andere demografische groepen. Dat is gewoon een feit.

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door jonis »

Julie4444 schreef:
gosewijn schreef:ouderen de rijkste groep in de samenleving zijn.

Waarom ? Er zijn veel mensen die geen pensioen hebben.
Omdat de ouderen gemiddeld het meeste te besteden hebben in vergelijking met andere demografische groepen. Dat is gewoon een feit.
Van bakstenen kun je niets kopen.... :roll: Ze zijn wel de rijkste maar dat komt omdat altijd bezit van een huis wordt meegerekend.....dat is wat anders dan de rijkste zijn en kunnen besteden.

https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/o ... kste-groep

Gemiddeld heeft opa of oma dus 243.000,- Een raadsel als je ze allemaal in een Yaris ziet rijden. :roll:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door kweenie »

gosewijn schreef:Wat ik bedoel te zeggen , afschaffen toeslagen prima , maar dan ook bovenstaande . Is zo makkelijk om te roepen waarom huurtoeslag ,etc.
Je noemt allerlei zaken die niets te maken hebben met toeslagen. Of met 'subsidiëren'. Voor kabel, gas, elektra etc. betaal je niet aan de overheid, maar aan de betreffende nutsbedrijven. De dekking van de zorgkosten (het heet trouwens niet voor niets zorg en geen ziekte) heeft ook niet te maken met toeslagen maar met de vraag in hoeverre je zaken collectief wilt regelen/verzekeren of meer individueel. En veel zaken zijn ook afhankelijk van in hoeverre het 'algemene belang' zwaar telt.

En een aantal zaken is ook afhankelijk van in hoeverre je vindt dat bepaalde 'keuzes' al dan niet afhankelijk zouden moeten zijn van financiën. Dat begint dan aardig een ethische discussie te worden, of bijvoorbeeld alleen rijke mensen kinderen zouden moeten kunnen krijgen. Of dat het een elitaire hobby moet zijn, waarmee je tegelijk een soort sociaal-economische scheiding inbouwt. Of andersom, of je als overheid voor kinderen een veilige basis zou moeten geven om te kunnen leven. Dat een van de taken van de overheid bijvoorbeeld is om de 'zwakkeren' (kinderen, ouderen) te beschermen. Daarom zal m.i. een vorm van kinderbijslag altijd moeten blijven bestaan, ook als je alle andere toeslagen zou opheffen. (Overigens zou een meer extreem libertarische redenering dan ook zijn dat je niet alleen die bijdragen voor kinderen zou moeten afschaffen, maar ook de bijdragen voor ouderen. En dus zou je dan ook de AOW kunnen afschaffen.)

Maar volgens mij zijn veel mensen het ook met je eens dat veel toeslagen en subsidies best opgeheven zouden kunnen worden. Zolang het maar wel consequent gebeurt en er een redelijke 'compensatie' zou komen. Niet weer opnieuw toeslagen, maar bijvoorbeeld veranderingen in belastingtarief, minimumloon of algemene heffingskorting. En laat de mensen dan zelf de keuzes maken. Dat je bijvoorbeeld ook wat goedkoper een eind buiten de stad zou kunnen gaan wonen, waarbij je de besparing op de huur eventueel kunt gebruiken voor de extra vervoerskosten. Nu wordt je dan alleen maar 'gestraft' door minder huurtoeslag, dus je woonlasten dalen maar een beetje terwijl de kosten wel veel meer stijgen.
gosewijn schreef::D :D :D Aow is geen salaris, Haha Julie ,ik had jouw reactie als eerste verwacht .

Aow is achtergesteld salaris.
Nee hoor. Pensioen is uitgesteld salaris. AOW heeft niets met salaris te maken, maar is een volksverzekering. Een volksverzekering die voor het grootste deel wordt betaald door de huidige mensen jonger dan de AOW-leeftijd. En waarvoor op dit moment de netto uitkering grofweg afhangt van het netto minimumloon en van hoeveel van de 50 jaar voor de AOW leeftijd je aan de Nederlandse loonbelasting onderworpen was. Maar in theorie is dit allemaal aan te passen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Het is een volksverzekering Juist,
dat betekend dat ik ,toen ik begon te werken verplicht premie hiervoor te betalen . Ik heb dus recht op AOW , allen die is al jaren bevroren , de eventuele verhoging van b. 10 euro lever je min. 3 maal in door verhogingen . huur - ziektekosten ,ed

. Als je altijd gewoon gewerkt
Er zijn ook mensen die nooit gewerkt hebben er toch recht op hebben door ziekte , bv

Maar ik ben het volkomen met je eens hoor , AOW voor nieuwkomers direkt afschaffen , en zorg zelf maar voor de oude dag , kun je dat niet dan jouw koophuis , wat waarschijnlijk met belastinggeld ge-subsideerd is , maar verkopen en zien dat je een goedkoop huisje kan vinden.

Jammer dat je niet op de andere punten niet reageert , komt dat omdat het dan jouw eigen portomonee treft. :roll: :wink:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Je bent er nu allerlei randzaken bij aan het halen die niets met het onderwerp te maken hebben, gosewijn. Maar als je deze discussie wil hebben, open daar een topic over en dan wil ik je best met alle liefde uitleggen hoe het werkt en wat mijn mening is. Dan kun jij daar ook jouw mening uiteenzetten i.p.v. in andermans topic.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door kweenie »

gosewijn schreef:Het is een volksverzekering Juist,
dat betekend dat ik ,toen ik begon te werken verplicht premie hiervoor te betalen . Ik heb dus recht op AOW ,
Dat is veel te kort door de bocht. De AAW was ook een volksverzekering waarvoor veel mensen verplicht premie hebben betaald. Toch is die ook afgeschaft. Bovendien is bijvoorbeeld de kinderbijslag ook een volksverzekering. Mede daarom ook mijn 'spiegel' dat je bij je vraag waarom er kinderbijslag zou moeten zijn, je ook zou kunnen afvragen waarom er AOW zou moeten zijn.

Maar wat Julie4444 ook aangeeft, dit is allemaal tamelijk off topic.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Er zijn drie dingen belangrijk om te leven:een woning,je gezondheid en eten.
De overheid zou dit moeten regelen.
Daarom pleit ik voor "gemeente woningen" voor starters.
Als je als Nederlander 18 wordt,dan heb je recht op zo' n woning.
Ook zou er een verplicht Nationaal Zorgfonds moeten komen voor 18 jarigen.
Tevens een basisinkomen voor 18 jarigen.

Om het niet te ingewikkeld te maken,blijven de huidige regelingen geldig voor de mensen,die er in zitten.

Maar om de woningnood aan te pakken,moet het huidige systeem veranderd worden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Scheef(ver)huurder?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

John van Drongelen schreef:Er zijn drie dingen belangrijk om te leven:een woning,je gezondheid en eten.
De overheid zou dit moeten regelen.
Daarom pleit ik voor "gemeente woningen" voor starters.
Als je als Nederlander 18 wordt,dan heb je recht op zo' n woning.
Ook zou er een verplicht Nationaal Zorgfonds moeten komen voor 18 jarigen.
Tevens een basisinkomen voor 18 jarigen.

Om het niet te ingewikkeld te maken,blijven de huidige regelingen geldig voor de mensen,die er in zitten.

Maar om de woningnood aan te pakken,moet het huidige systeem veranderd worden.
GRATIS GELD VOOR IEDEREEN!!!! Stel je verkiesbaar en er zullen genoeg hersenlozen zijn die op je gaan stemmen.

Gesloten