LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zoeken huurwoning vanwege vader

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
hallo1993
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2017 18:25

Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door hallo1993 »

Hallo allemaal,

Ik weet niet exact wat ik moet doen en hoop dat iemand me hulp of tips kan geven.
Mijn vader gebruikt voornamelijk mentaal geweld naar mij, mijn broertje en voornamelijk mijn moeder. Het is nu op een toppunt en ik zie hier geen verbetering in. Hij maakt heel erg veel misbruik van mijn moeder en behandeld haar als slaaf, ze mag amper naar buiten, geen geld uitgeven en overal let hij op. Als ze naar de Aldi gaat zit hij haar op te wachten. Verder mocht ze geen Nederlandse cursussen van hem doen of werken.
Afgelopen week is ze huilend op de grond gevallen en wou zichzelf pijn doen, ik was op dat moment niet aanwezig. Dit is nu een kleine gebeurtenissen van de velen wat er is gebeurd. Daarnaast ben ik in een depressie gekomen en heb ik veel stress (voornamelijk heel erge buikpijn van alles).

Ze zijn getrouwd in Turkije kom ik achter maar niet in Nederland en beiden hebben een uitkering. Ik heb de Arosa en veilig in eigen huis gebeld en die konden niet echt met een oplossing komen. Als ze naar een blijf van mijn lijf huis gaat weet ik zeker dat ik en mijn broertje de doelwit zijn.

Nu had ik het idee om een woning te huren en met mijn broertje en moeder daar te gaan inwonen, ik heb momenteel een woonpas aangevraagd en ik ben bang dat er wat verschrikkelijks gaat gebeuren met ons tot we eindelijk een woning krijgen aangeboden. Ik kijk heel somber naar het leven en mijn moeder ook. Ik wou nu een urgentieverklaring aanvragen en mijn verhaal vertellen en morgen advies vragen bij de politie, is er iemand met een soortgelijke situatie die een urgentieverklaring heeft kunnen aanvragen? Ik ben tot nu toe radeloos, we hebben ook sindskort een hond en mijn broertje en moeder zijn er gek op maar hierdoor wilt mijn vader hem dus niet en zet constant druk op mij.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door lijfrente »

Is er niemand in jullie Turkse gemeenschap, die jullie kunnen helpen?

Trouwens het verhaal is wazig.

hallo1993
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2017 18:25

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door hallo1993 »

Nee, helaas niet.

Wat is exact wazig? Mijn vader gebruikt fysiek en mentaal geweld naar ons en wij willen uit huis hierdoor..

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik weet niet hoe oud je bent, maar een beetje weerstand bieden moet kunnen. Aangifte doen bijvoorbeeld.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door lijfrente »

hallo1993 schreef:Nee, helaas niet.

Wat is exact wazig? Mijn vader gebruikt fysiek en mentaal geweld naar ons en wij willen uit huis hierdoor..
Hier an je info vinden!

https://www.politie.nl/themas/huiselijk-geweld.html

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zolang er geen aangiftes zijn is het het ene woord tegen de ander. Simpelweg een ander huis huren en daar gaan wonen is te makkelijk gedacht. Uw vraag hier kan niemand hier beantwoorden, daarvoor heeft u professionele hulp nodig. Zoek een vertrouwenspersoon bij u in de buurt, laat uw moeder van elk bewijsbaar voorval aangifte doen, of bel de politie tijdens een voorval.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door sylvesterb »

hallo1993 schreef:Nee, helaas niet.
Wat is exact wazig? Mijn vader gebruikt fysiek en mentaal geweld naar ons en wij willen uit huis hierdoor..
Zonder aangifte (of ondersteuning vanuit een hulp organisatie) kom je niet in aanmerking voor een urgentie verklaring. Los dat jij een huis gaat huren natuurlijk geen oplossing is. Je moeder moet hulp krijgen maar dit moet ze wel accepteren. In deze situatie kan je vader het huis uit worden gezet ipv dat jullie vluchten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door olaf79 »

Sluit me aan bij de andere posters. Dit is geen zaak voor een consumentenforum maar voor een professionele hulpverlener. Jullie gezin heeft zeer dringend hulp nodig van diverse instanties.

stofzuigertje

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zorg voor bewijs, niet filmen maar geluids opname met telefoon.... en zorg dat hij dat niet merkt dus stiekem doen.
Ook gemeentelijke sociale dienst kan helpen.

Verder met voldoende bewijs naar Politie gaan dus niet 1x maar meerdere.
Eventueel bij blauwe plekken en zo Huisarts vragen om te noteren.

Pas als het langer duurde en er voldoende bewijs is..... kun je hem de deur uit zetten en daar blijven wonen.
Pas als je elders een niet bij hem bekend adres kreeg toegewezen kan hij weer naar zijn huis terug.

Ik vermoed dat hij de Baas in Huis is, voor Nederlanders onbekend maar komt bij Moslims vaker voor.
Vrouw en kinderen moeten luisteren wat hij zegt en hij is de baas.
Maar houd ook rekening met rest familie die hem kan steunen, want dit is andere cultuur waar hij nu misbruik van maakte.
Het land uitzetten zou het beste zijn maar ik vermoed dat iets te ver gaat en helaas niet lukt.

Op vakantie gaan en in Turkije blijven is ook nog een mogelijkheid voor sommige.
Dan wel met moeder en alle kinderen in 1x.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik vermoed dat hij de Baas in Huis is, voor Nederlanders onbekend maar komt bij Moslims vaker voor.
Vrouw en kinderen moeten luisteren wat hij zegt en hij is de baas.
Maar houd ook rekening met rest familie die hem kan steunen, want dit is andere cultuur waar hij nu misbruik van maakte.
Het land uitzetten zou het beste zijn maar ik vermoed dat iets te ver gaat en helaas niet lukt.
Sorry hoor, maar wat schrijf je weer een vreemde dingen. Komt huiselijk geweld in Nederlandse gezinnen niet voor ?
Ook bij Nderlandse gezinnen komt "steun uit de familie" volop voor, daar hoef je geen moslim voor te zijn.
Het land uit zetten: Tuurlijk.........
En hoe realistisch is het om advies te geven om naar Turkije op vakantie te gaan in deze situatie en daar maar te brlijven ?

Bij mishandeling aangifte doen, elke keer opnieuw. Contact opnemen met de huisarts en melden bij gemeente.
Nog even een woning erbij huren (terwijl het gehele gezin al 100 procent van de bijstand leeft) lijkt me onmogelijk.

atlas1302

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Dat is dus meteen het probleem, hoelang denkt u dat deze jongen dat volhoudt terwijl de bureaucratie de tijd neemt om zijn klachten in behandeling te nemen. Ik denk dat als PAPA weet dat zijn zoon actief is op Radar en zijn vader afvalt, dat dan de rapen nog niet gaar zijn. Nou ik heb met deze jongeren te doen want er zijn er nog veel meer natuurlijk alleen die hoor je niet op RADAR.

Zolang PAPA de kans krijgt blijft hij meppen!

Ik zou dat niet tolereren en het huis vermijden, ik laat me niet verrot slaan. Dan maar escaleren en laat je maar oppakken door de politie voor een vergrijpje, dan moeten ze wel luisteren en notuleren. Te erg voor woorden en dan begrijpt iedereen waarom er zoveel hangjeugd is, thuis valt er weinig te beleven integendeel zelfs!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door sjohie »

Als broertje (nog) minderjarig is, is de snelste manier om actie te krijgen, Jeugdzorg inschakelen lijkt me. Maar goed, hier zie je een complete beslisboom over welke instantie, je in welke situatie, kan bereiken. Afhankelijk van waar je volgens dat beslismodel op uit komt, kan je de hulp vragen bij de juiste instantie. En als die getrainde hulpverleners, itt willekeurige users hier, dat nodig achten, slaapt je vader vanavond in de cel, of jullie drieën op een plek die voor hem onbereikbaar is.

Wat niet zo is, of werkt, is dat je met een relaas als dit, via de politie "even" een urgentieverklaring kan ritselen voor de woningbouw.

stofzuigertje

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Is het wel een jongen?

Meiden worden vaak ook geslagen en broertje, ik lees niet wat vragensteller is.
Maar geluidsopname met telefoon als bewijs, en hopelijk zijn kleine broer en moeder ook bereid tot aangifte, want anders word het moeilijk.

ASH/15
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 jun 2017 15:46

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door ASH/15 »

Een huurwoning zoeken of een urgentie aanvragen is in dit geval onmogelijk. Ik weet niet of je nog minderjarig bent. Als je dat wel bent kun je naar de huisarts gaan. Die is verplicht om geestelijke of lichamelijke misstanden te melden als het om kinderen gaat. De huisarts moet dan handelend optreden.
Heb je geen vertrouwen in de huisarts dan kun je telefonisch een melding doen bij de kindertelefoon. Deze melding is gratis. Je kunt je ook melden bij het wijkteam in je eigen wijk. In alle gevallen hebben zij zwijgplicht en wordt je vader niet op de hoogt gesteld van de meldingen. Het zou goed zijn als je moeder de kracht in zichzelf vindt om aangifte te doen bij de politie. Die gaan daar tegenwoordig fatsoenlijk mee om. Ook kunnen zij jeugdzorg inschakelen.
Ik kan goed begrijpen dat je moeder angstig is om aangifte te doen. Misschien kun jij haar helpen om de kracht te vinden om dat te doen?
Nu even die onzin om een klein vergrijp te plegen zodat de politie je oppakt. Dit is het slechtste advies ooit aan een mens gegeven. Hij/zij kan in de toekomst door een eventueel strafblad vergeten dat hij/zij een BVG krijgt. Bewijs van Goed Gedrag. Stom advies, NIET DOEN!
En ook even die onzin van Turkse Mannen Doen Dat! Grote flauwe kul. Ik wil de witte mannen die hun vrouwen het Blijf van Mijn huis inmeppen niet graag de kost geven.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door SJZ »

Los van tips over de huurwoning: reken er gewoon maar NIET op dat Veilig Thuis iets voor je gaat doen. Die zeggen zelf dat ze alleen kunnen doorverwijzen, en als je klaagt dat ze niks doen vertellen ze dat je te hoge verwachtingen hebt. Zelf heb ik tegen een manager van Veilig Thuis gezegd: dus eigenlijk kunnen jullie niks doen? Nou, dat was dan niet waar, maar wat ze wel konden doen wist ze ook niet te vertellen.

Als er echt wat aan de hand is: eindeloos aangifte doen bij de politie. Zonder dat kan Veilig Thuis namelijk ook niks doen.

atlas1302

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door atlas1302 »

SJZ schreef:Los van tips over de huurwoning: reken er gewoon maar NIET op dat Veilig Thuis iets voor je gaat doen. Die zeggen zelf dat ze alleen kunnen doorverwijzen, en als je klaagt dat ze niks doen vertellen ze dat je te hoge verwachtingen hebt. Zelf heb ik tegen een manager van Veilig Thuis gezegd: dus eigenlijk kunnen jullie niks doen? Nou, dat was dan niet waar, maar wat ze wel konden doen wist ze ook niet te vertellen.

Als er echt wat aan de hand is: eindeloos aangifte doen bij de politie. Zonder dat kan Veilig Thuis namelijk ook niks doen.
Net wat u zegt, eindeloos aangifte doen en eindeloos in elkaar gemept worden

Denkt u dat deze jongen de enige is of dit meisje of deze moeder, de politie zit zelf in de problemen met personeel tekort. Er zijn nog wel vele belangrijkerder zaken die blijven liggen in de grote steden, tenminste dat lees ik in de media.

En als het zover komt dat ook in Nederland een terroristische aanslag gepleegd wordt en alles in paraatheid wordt gesteld, waar moeten ze alle politie vandaan toveren als het nu al nijpend is. Maar gewoon aangifte blijven doen, eindeloos.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door Nijogeth »

atlas1302 schreef:
SJZ schreef:Los van tips over de huurwoning: reken er gewoon maar NIET op dat Veilig Thuis iets voor je gaat doen. Die zeggen zelf dat ze alleen kunnen doorverwijzen, en als je klaagt dat ze niks doen vertellen ze dat je te hoge verwachtingen hebt. Zelf heb ik tegen een manager van Veilig Thuis gezegd: dus eigenlijk kunnen jullie niks doen? Nou, dat was dan niet waar, maar wat ze wel konden doen wist ze ook niet te vertellen.

Als er echt wat aan de hand is: eindeloos aangifte doen bij de politie. Zonder dat kan Veilig Thuis namelijk ook niks doen.
Net wat u zegt, eindeloos aangifte doen en eindeloos in elkaar gemept worden

Denkt u dat deze jongen de enige is of dit meisje of deze moeder, de politie zit zelf in de problemen met personeel tekort. Er zijn nog wel vele belangrijkerder zaken die blijven liggen in de grote steden, tenminste dat lees ik in de media.

En als het zover komt dat ook in Nederland een terroristische aanslag gepleegd wordt en alles in paraatheid wordt gesteld, waar moeten ze alle politie vandaan toveren als het nu al nijpend is. Maar gewoon aangifte blijven doen, eindeloos.
Wat zie je dan wel als optie. Ik was zelf op mijn 16e in staat een volwassen vent uit te schakelen, maar niet iedereen kan dit. Dit zal dus waarschijnlijk geen optie zijn, anders had TS dit wel al gedaan. Ik zie zelf weinig andere opties dan aangifte doen.

stofzuigertje

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

In bepaalde erg rustige dorpen van Friesland en Groningen staan al jarenlang moeilijk verhuurbare woningen leeg.
Daar kun je nog naartoe maar of je daar wilt en kunt wonen?

Ga eens met je moeder praten over echtscheiding en verhuizen naar een erg rustig en weinig in de buurt woning op platte land.
Reken dus niet op Groningen stad maar op uurtje fietsen, en vooral de gasgewin gebieden zoeken nog inwoners!

Als je daar een woning NAM is er minder leegstand dus je bent welkom daar.
De rest van Nederland zit helaas vol en is niets te vinden.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door BL2 »

stofzuigertje schreef:In bepaalde erg rustige dorpen van Friesland en Groningen staan al jarenlang moeilijk verhuurbare woningen leeg.
Daar kun je nog naartoe maar of je daar wilt en kunt wonen?

Ga eens met je moeder praten over echtscheiding en verhuizen naar een erg rustig en weinig in de buurt woning op platte land.
Reken dus niet op Groningen stad maar op uurtje fietsen, en vooral de gasgewin gebieden zoeken nog inwoners!

Als je daar een woning NAM is er minder leegstand dus je bent welkom daar.
De rest van Nederland zit helaas vol en is niets te vinden.
Lees je eigen bericht eens na Stofzuigerd, hoe realistisch vind je dit ?

stofzuigertje

Re: Zoeken huurwoning vanwege vader

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ja, helaas, alleen daar staan nog huizen die snel te betrekken zijn.
Rest van Nederland is nauwelijks snel een huur woning te vinden.

Gewoon een tip voor als je echt weg moet en niet werk gebonden bent.
Naast de echte huur woningen zijn er ook die graag beter iets als niets vangen en de al jaren te koop staande worden
ook vaak voordelig verhuurd ter compensatie dubbele lasten.

Er is in die regio veel te huur dus en betaalbaar!

Gesloten