LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuurder komt opzegtermijn niet na

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
maddicted
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:35

Verhuurder komt opzegtermijn niet na

Ongelezen bericht door maddicted »

Hallo,

Ik heb vandaag van de persoon bij wie ik en mijn vriendin onze huidige woning huren te horen gekregen dat hij van de bank per 1 december geen toestemming meer heeft om het pand aan ons te verhuren. We huren het voor onbepaalde tijd via de leegstandswet. In het contract staat voor de verhuurder een opzegtermijn van drie maanden, die hij dus niet in acht heeft genomen. Zijn telefoonnummer is afgeloten, op de reactie die ik op zijn e-mail heb verstuurd reageert hij niet. De tussenpersoon geeft aan dat hij al in augustus wist dat de toestemming 1 december zou verlopen en dat hij destijds ook een brief heeft gekregen die hij aangetekend naar ons diende te zenden.

Heeft iemand enig idee wat logische vervolgstappen zijn? In hoeverre ben ik beschermd volgens de huurwet?

Alvast bedankt.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhuurder komt opzegtermijn niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan blijft u toch gewoon nog drie maanden zitten? Direct op zoek naar andere woonruimte dus. En over welke tussenpersoon hebt u het?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Verhuurder komt opzegtermijn niet na

Ongelezen bericht door Brainless »

maddicted schreef:Hallo,

We huren het voor onbepaalde tijd via de leegstandswet.
Daar is het al mis gegaan.
Voor de leegstandswet geldt max 5 jaar en gedurende die periode moet het pand/huis ook te koop staan.
Hoe lang kunt u gebruikt maken van de leegstandswet?

Als u een vergunning krijgt kunt u deze gedurende 5 jaar gebruiken. De woning moet dusdanig ook deze 5 jaar in de verkoop staan. Na deze 5 jaar kunt u de vergunning niet meer aanvragen.

Gesloten