LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigenaar wil meterkast verplaatsten, moet ik meewerken?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Eigenaar wil meterkast verplaatsten, moet ik meewerken?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar hoe is het nu geregeld dan? Die deur zit nu toch ook boven? Wat is het probleem dan?

Los daarvan: als jullie er ooit een keer uit gaan zal ook jullie woning verbouwd moeten worden. Zit hij met een meterkast in de slaapkamer. Dat wordt nog lastig dan.

Maar ik zou dus ook alle argumenten op tafel gooien. Best kans dat hij het er meteen bij laat zitten. Bovendien: je wilt geen gedoe aan je broek hebben dat je via de rechter je woning uitgezet wordt (of dat het geprobeerd wordt) wegens 'dringend eigen gebruik'. Dat is, denk ik, het risico dat je loopt als je nu niet duidelijk bent. Als je meteen je kaarten op tafel gooit zal zo'n rechter daar waarschijnlijk wel eens heel anders over kunnen gaan denken.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Eigenaar wil meterkast verplaatsten, moet ik meewerken?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

nu gelijk melden dat je niet meewerkt omdat het bouwbesluit dit niet toelaat en jij de kamer waar de deur in uit zou komen gaat gebruiken als babykamer, vraag hem wat hij zelf zou doen?

zet dit alles in een mail naar hem toe en bevestig in deze mail gelijk dat jullie toen en toen hierover een gesprek hebben gehad met dus je antwoord hierin...

niet zo bang man, kom voor jezelf op, doet de verhuurder ook en welke problemen hij tegen aan loopt heb jij niets mee te maken...

Tim Jansen
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2017 13:21

Re: Eigenaar wil meterkast verplaatsten, moet ik meewerken?

Ongelezen bericht door Tim Jansen »

OK, een update:

Met het argument dat wij het geen prettig en veilig idee te vinden dat er een meterkast uitkomt in onze toekomstige babykamer, heb ik per mail laten weten dat wij niet akkoord gaan met de verplaatsing en hopen dat hij hiervoor begrip heeft.
De verantwoordelijke van de beheermaatschappij heeft vervolgens laten weten hier begrip voor te hebben en op zoek te gaan naar alternatieve oplossingen.

Dus goed nieuws! Iedereen bedankt voor de hulp en reacties, heeft ons veel duidelijkheid en een goede richting opgeleverd!!

Leuk is dat ondertussen ze dus beneden bezig zijn met het slopen van het 'huis' appartement op de begane grond. En dan kom je dus s'middags thuis en zit er een gat in de muur van onze opgang, en twee dikke scheuren over de gehele breedte

Maar daar hoeven wij ons "geen zorgen over te maken", dit "betreft geen dragende constructie".............

Heerlijk als je pand word verkocht aan vastgoedcowboys

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Eigenaar wil meterkast verplaatsten, moet ik meewerken?

Ongelezen bericht door witte angora »

Bedankt voor je update, Tim! Leuk om te horen dat we je hebben kunnen helpen. :D

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Eigenaar wil meterkast verplaatsten, moet ik meewerken?

Ongelezen bericht door renewouters »

Tim Jansen schreef: Heerlijk als je pand word verkocht aan vastgoedcowboys
Toevallig van de koninklijke familie?

Tim Jansen
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2017 13:21

Re: Eigenaar wil meterkast verplaatsten, moet ik meewerken?

Ongelezen bericht door Tim Jansen »

renewouters schreef:
Tim Jansen schreef: Heerlijk als je pand word verkocht aan vastgoedcowboys
Toevallig van de koninklijke familie?
https://www.groene.nl/artikel/van-hippi ... opgeleiden

De nieuwbouw van twaalf woningen van dertig tot 45 vierkante meter en vierhonderd vierkante meter atelierruimte is een project van vastgoedontwikkelaar D.I.G., eigendom van de bekende vastgoedcowboys Jan Willem ter Meulen, Egon Weijnen en Bart Jan Deenik.

Het is 1 van die 3.
Raar figuur, wiens stemming volledig kan omslaan volgens andere bewoners

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Eigenaar wil meterkast verplaatsten, moet ik meewerken?

Ongelezen bericht door renewouters »

Tim Jansen schreef:
renewouters schreef:
Tim Jansen schreef: Heerlijk als je pand word verkocht aan vastgoedcowboys
Toevallig van de koninklijke familie?
https://www.groene.nl/artikel/van-hippi ... opgeleiden

De nieuwbouw van twaalf woningen van dertig tot 45 vierkante meter en vierhonderd vierkante meter atelierruimte is een project van vastgoedontwikkelaar D.I.G., eigendom van de bekende vastgoedcowboys Jan Willem ter Meulen, Egon Weijnen en Bart Jan Deenik.

Het is 1 van die 3.
Raar figuur, wiens stemming volledig kan omslaan volgens andere bewoners
De Hallen. Leuk project, vooral voor bewoners die hun oude meuk willen verkopen. Mijn broer had daar in de buurt een bovenwoning met achterstallig onderhoud, stond onder water etc. Sinds de komst van de Hallen is die buurt in opkomst en lacht hij de ballen uit zijn broek als het om het bedrag gaat waar die dat krot voor heeft weten te verkopen aan zo'n vastgoedcowboy. En het debiele is dat er zo ontzettend veel mensen intrappen en meedoen aan die prijsexplosie.

Maar jij zit er mee....

Tim Jansen
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2017 13:21

Re: Eigenaar wil meterkast verplaatsten, moet ik meewerken?

Ongelezen bericht door Tim Jansen »

witte angora schreef:Bedankt voor je update, Tim! Leuk om te horen dat we je hebben kunnen helpen. :D
Helaas een vervolg op dit verhaal.....de eigenaar wil uitgerekend nu in de laatste fase van de zwangerschap, en straks tijdens de bevalling beginnen met de sloop- en bouw-werkzaamheden van het appartement boven ons.
Ik heb een nieuw topic aangemaakt hierover

viewtopic.php?f=18&t=184865
Laatst gewijzigd door Tim Jansen op 28 mei 2018 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedy123
Berichten: 1153
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Eigenaar wil meterkast verplaatsten, moet ik meewerken?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

yan schreef:Wat is voor u een reden om NIET mee te willen werken, behalve dan de natuurlijke afkeer van huurders tegen verhuurders ?
Een meterkast in de baby kamer lijkt me niet echt estetisch of prettig. Kanje ook verkante meters kosten, immers als er buien genoeg ruimte zou overblijven voor de meterkast, dan hoefde deze niet maar de babykamer te verhuizen. Alle leidingen moeten opnieuw getrokken worden, muur moet worden gesloopt etcetera. Tijdens het omleggen heb je geen stroom. Kortom een aardige verbouwing in een reeds bewoond huis. En waar gaat de baby al die tijd slapen tijdens deze verbouwing?

Lijken mij toch een behoorlijk aantal valide redenen om hier niet zo blij mee te zijn.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Eigenaar wil meterkast verplaatsten, moet ik meewerken?

Ongelezen bericht door gewicht »

Sorry Speedy 123. Als je de commentaren van december 2017 goed hebt gelezen kan je alleen maar tot de conclusie komen dat de meterkast in de babykamer niet is toegestaan. Heel vanzelfsprekend eigenlijk.

Gesloten