LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Havensteder zorgt ook voor veel problemen Arrheniustoren

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
gerrit185
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 jul 2015 10:06

Havensteder zorgt ook voor veel problemen Arrheniustoren

Ongelezen bericht door gerrit185 »

Beste Radar Forum leden
Na de uitzending gezien te hebben maandag 29 jan 2018 over Havensteder wil ik graag me verhaal doen
Arrheniustoren in Rotterdam Ommoord ervaren veel bewoners jaren lang heel veel problemen met Havensteder
Van achterstallig onderhoud aan de woningen tot liften die steeds maar kapot gingen.
Veel bewoners hebben veel last van kou en tocht in de winter Om de woningen goed warm te houden moet de verwarming in de winter aan blijven staan om het op temperatuur te houden
Wij hebben blokverwarming dat tikt behoorlijk aan als je hem zeker 6 uur per dag aan zou houden.

Badkamers en keukens zijn ook zwaar verouderd tegels die van de muur vallen en scheuren in de muren tot schimmel in de badkamers Dat niet alleen balkons die meer dan een jaar geleden een nieuwe vloer hebben gekregen vanwege lekkage naar de onderburen of het bleef liggen Nu met de nieuwe vloer erin zijn de problemen nog steeds niet opgelost nog steeds hebben mensen grote plassen water op de balkons en ervaren lekkage zelfs binnenshuis

(Als de mensen gaan verhuizen en de woning staat leeg dan gaan ze de keuken en badkamer wel renoveren dan verhogen ze de huurprijs van de
woning en de herrie van de renovatie zorgt steeds weer extra voor geluid overlast)

Melden de bewoners de klachten bij havensteder doen ze er totaal niks aan Veel bewoners van de Arrheniustoren voelen zich totaal niet serieus genomen door Havensteder

Arrheniustoren is uit 1971 20 verdiepingen hoog bijna 50 jaar oud en is nooit gerenoveerd
Waar de bewoners ook veel last van hebben is van de liften vanaf 2012 al Liften die steeds defect waren door slecht onderhoud aan de liften waren ze vaak 2 weken kapot
Wij hebben 2 liften Oneven en even het ergste van allemaal is dat er veel ouderen wonen die niet met de trap naar beneden kunnen en mensen met een scootmobiel Vorig jaar was de oneven lift 4 weken kapot reden dat het zolang had geduurd is dat de onderdelen uit het buitenland moest komen en zelfs gemaakt moest worden Na veel klachten te melden bij RTV Rijnmond AD.nl Zijn ze nu begonnen met 2 liften om te bouwen voor elke verdieping te stoppen Dat ging ook niet zonder slag of stoot uit Hedy van den berk baas van havensteder was bij ons geweest in de flat en had de toezegging gedaan om de liften om te bouwen wij gingen er ook van uit om dat het een openbare ruimte is geen handtekeningen nodig waren Wat blijkt Havensteder heeft iedereen een brief gestuurd en wilden 70% goedkeuring hebben van de bewoners wat ook gelukt is Ook dit gaat niet zonder problemen 2 liften zijn nu buiten gebruik we hebben maar 1 noodlift voor 20 verdiepingen als je naar beneden wilt dan wacht je zeker meer dan 10 min om naar beneden of naar boven te gaan Dat is echt geen pretje pas met de zware storm is het dood eng om naar beneden te gaan
Het aller ergste van allemaal is dat er 1 man in de flat niet eens naar het ziekenhuis kan gaan Hij kan zich alleen bewegen met een scootmobiel naar de noodlift komen lukt niet omdat het te smal is en hij heeft hartproblemen

Havensteder maakt er echt een potje van Ik zou me diep schamen als ik havensteder was ik heb er geen goed woord over te zeggen Veel bewoners denken hier het zelfde over

Hoop echt dat radar hier aandacht aan kunnen besteden en dat ze langs kunnen komen hoe erg het gesteld is in de flat schrikken zullen ze zeker

Sorry voor de eventuele typefouten !

Speedy123
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Havensteder zorgt ook voor veel problemen Arrheniustoren

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Het zijn de bekende problemen met flats uit de begin jaren zeventig. Ik heb jaren in een dergelijke flat gewoond in Zoetermeer. Ook daar om de haverklap problemen met de liften. Zes jaar geleden gingen ze voor het eerst renoveren, maar met de bewoners erin. Was een ramp, enorm veel schade aan kasten en het laminaat doort een overstroming, moest het vervoglens bij mijn eigen inboedel verzekering claimen want anders kreeg ik de dagwaarde vergoed.

Ook wij hadden zeer slechte isolatie. Wat nog erger was, de buiten muur platen onder het glas bleken met asbest geisoleerd te zijn. Daar kwam men achter toen iemand van TNO metingen naar het warmte verlies via die platen deed. Bij ons waren de platen allemaal nog heel, dus liepen wij geen risico maar er waren ook bewopnders met gaten in de platen aan de binnenkant. Toen moest men wel alles vervangen, wat de tochtproblemen direct oploste omdat men toen glaswol tussen de platen heeft gestopt. Gezien het bouwjaar van uw flat kan dat best weleens hetzelfde zijn. Wellicht een idee om eens iemand hier na te laten kijken. Vind u asbest, dan moet havensteder die vervangen wat meteen het isdolatie probleem kan oplossen.

U kunt het beste een vereniging oprichten met uw mede bewoners. Samen staat u veel sterker. En, zoals u al doet, de publiciteit zoeken. Ook kunt u de gemeente benaderen om te kijken of zij Havensteder aan kunnen spreken. In Rotterdam gaat dat via https://www.rotterdam.nl/loket/melding- ... uurwoning/

Gesloten