LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurwoningen.nl incasseert ongevraagd bedragen van rekening

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
johannesdoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54

Huurwoningen.nl incasseert ongevraagd bedragen van rekening

Ongelezen bericht door johannesdoper »

Heb me ongeveer 3 maanden geleden ingeschreven voor een woning aan de Nassaustraat te Winschoten. Het inschrijven lukt niet, omdat ik verplicht word om mijn rekeningnummer op te geven. Dat is niet gerechtvaardigd, temeer ook omdat Huurwoningen.nl ongevraagd bedragen van de bankrekeningen incasseert. (google maar op klachten / consumentenbond Huurwoningen.nl) [ongefundeerde passage verwijderd] Heb begrepen dat Huurwoningen.nl zich aan meerdere onrechtmatige incassoactiviteiten schuldig maakt. Uit gesprekken met diverse makelaars dient inschrijving voor woningen gratis te zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 mar 2018 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Huurwoningen.nl incasseert ongevraagd bedragen van rekening

Ongelezen bericht door mahadma »

https://www.huurwoningen.nl/voorwaarden/ , hier staan de algemene voorwaarden, simpel te vinden.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huurwoningen.nl incasseert ongevraagd bedragen van rekening

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Iets met een klok en een klepel. U schrijft zich in bij een commerciële partij en die wil graag betaald worden voor het werk wat ze doen. Volledig volgens hun voorwaarden, waar u mee akkoord bent gegaan, wordt er geïncasseerd. Uiteraard kunt u zich ook rechtstreeks wenden tot verhuurpartijen, en dat zal wellicht gratis zijn.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huurwoningen.nl incasseert ongevraagd bedragen van rekening

Ongelezen bericht door alfatrion »

U doelt op het verbod op dubbel declareren van sleutelgeld, een keer bij de verhuurder en een keer bij de huurder.

johannesdoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54

Re: Huurwoningen.nl incasseert ongevraagd bedragen van rekening

Ongelezen bericht door johannesdoper »

Goedenavond. Uit gesprekken met aantal makelaars is inschrijving gratis. Maar wanneer ik ga zoeken op 'huurwoningen.nl klachten' dan zie ik diverse resultaten verschijnen. Veelal over onrechtmatige incasso-activiteiten. Dat risico wil ik dus niet lopen. Eén keer betalen is voldoende, maar niet onbeperkt (of ongemerkt).

Gesloten