LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mark1992 schreef: #Edit: Tenzij het mogelijk is om de machtiging volledig over te slaan in het proces door op ''Volgende'' te klikken.
Nee, iets overslaan lukt niet. Ik heb zelfs geprobeert met een fake rekeningnummer door te klikken, maar zelfs dat lukt niet. Het lijkt er op dat de basis is wat je ziet op de site en premium nodig is om te kunnen reageren.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door Mark1992 »

NeoDutchio schreef:Nee, iets overslaan lukt niet. Ik heb zelfs geprobeert met een fake rekeningnummer door te klikken, maar zelfs dat lukt niet. Het lijkt er op dat de basis is wat je ziet op de site en premium nodig is om te kunnen reageren.
Dus dan is het basisaccount geen account, maar gewoon toegang tot de webpagina. Er is dus maar één soort account en dat is het premium account met een 14 daagse trial periode. Best onduidelijk hoe dit in de voorwaarden wordt genoemd, echter wordt in stap 2 van de machtiging wel duidelijk de 14 daagse periode aangegeven met de hieraan verbonden gevolgen wanneer er niet geannuleerd wordt in deze periode.

Edit: Schijnbaar wordt er wel aangegeven dat een basisaccount zelf aangemaakt dient te worden:

Artikel 2: Toepasselijkheid
Deze gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing op jouw Basis of Premiumaccount. Voordat je een Basis- of Premiumaccount aanmaakt zal huurwoningenland.nl melding maken van de op dat moment van toepassing zijnde gebruiksvoorwaarden. Je dient deze gebruiksvoorwaarden 'voor akkoord' aan te vinken als je een Basis of Premiumaccount wilt aanmaken. We raden je aan om deze voorwaarden voordat je ermee akkoord gaat eerst goed door te lezen.

En ook bij kosten wordt er specifiek over accounts gesproken:

Artikel 5: Kosten
5.1 Een Basisaccount is gratis;
5.2 Een Premiumaccount kost € 19,95 per maand. Het Abonnementsgeld zal maandelijks middels een doorlopende automatische incasso plaatsvinden. In artikel 8 van deze voorwaarden vind je meer informatie over de betaling;

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door Boesta »

Jesa H schreef:
ellenvaartjes schreef:
Als je maar €18 per week te besteden hebt, waarom kijk je dan überhaupt naar huurwoningen? Die borg kun je voor €72 per maand echt niet betalen hoor.
Wat een vreselijk nare en vooral arrogante reactie!

Wie bent u om voor iemand te bepalen of zij/hij huurwoningen mag gaan bekijken..? Huurwoningen bekijken is niet alleen voor de rijkere mensen maar dat kan (mag) iedereen gewoon doen!

U dient zich gewoon te onthouden van zulke nare opmerkingen. Dit forum is ervoor om mensen te helpen (adviseren) en niet om ze de grond in te trappen!

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door Jesa H »

Boesta schreef:Wat een vreselijk nare en vooral arrogante reactie!

Wie bent u om voor iemand te bepalen of zij/hij huurwoningen mag gaan bekijken..? Huurwoningen bekijken is niet alleen voor de rijkere mensen maar dat kan (mag) iedereen gewoon doen!

U dient zich gewoon te onthouden van zulke nare opmerkingen. Dit forum is ervoor om mensen te helpen (adviseren) en niet om ze de grond in te trappen!
Nergens zeg ik dat TS niet naar woningen mag kijken. Ik stel de vraag waarom hij/zij dat doet omdat dat misschien wel niet heel handig is als een simpele factuur van nog geen €20 al onbetaalbaar lijkt. Misschien heeft TS hier wel geen inzicht in, temeer omdat TS niet leek te hebben gezien dat hij/zij een abonnement aanging terwijl dit toch behoorlijk duidelijk aangegeven is op de website (zie ook posts van andere gebruikers met screenshot e.d.).

Tevens: als de oorzaak van het probleem niet expliciet wordt gemaakt kan de vraagsteller ook niks doen om het te voorkomen en zoals al door meerdere mensen aangegeven is die informatie nou niet echt verstopt. Misschien bracht ik het niet met fluwelen handschoentjes en misschien zou ik daar van kunnen leren, maar dat betekent niet dat u mij moet afbranden (dat is nogal oneerlijk; een ander verwijten wat je zelf ook doet). Je kan dat ook op een manier zeggen die past binnen het advies dat je wenst te geven, in welk geval ik natuurlijk open sta voor uw feedback.... :!:

Renskel
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2018 09:37

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door Renskel »

Ik ben er ook ingetrapt helaas. Betaald om te reageren op een leuke woning. Nou, die woning bleek na zoeken via via alleen niet in Amsterdam te staan en ook wat duurder te zijn! Geen reacties nergens op van ze, zit nog wel aan een abonnement vast en de site lijkt te zijn opgedoekt.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voorlopig maar even niet betalen dan.

Moooh
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2018 06:38

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door Moooh »

Ik heb helaas hetzelfde probleem met huurwoningenland. Ze reageren niet als ik wil opzeggen en ik moet dus blijven betalen. Ik ben bang voor bijkomende kosten als ik storneer maar wil er wel vanaf.

Rorij
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2018 08:59

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door Rorij »

Ik probeer hier al sinds januari vanaf te komen!! Van de week ben ik naar het juridisch loket geweest. Hun zeggen ook dat als een bedrijf je opzegging niet verwerkt en niet reageert hun natuurlijk fout zitten. Ik heb naar aanleiding van het gesprek met het juridisch loket bij mijn bank een melding van onterechte incasso gedaan zodat ze mijn geld terugstorten. Dit kan tot 1 jaar terug dus ik raad iedereen dit te doen die ook gedupeerd is!!

Bij ING kan het via dit formulier https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... casso.html

Yeniz
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2018 10:51

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door Yeniz »

Ik het probleem ook dat ze je niet willen opzeggen. Ik ga je advies volgen
en zeggen tegen mijn bank dat ik het niet eens ben want ik vind dit niet kunnen!

leonie95
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2018 07:10

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door leonie95 »

Dit probleem heb ik ook! Aangemeld en binen de 14 dagen opzegd via email maar je word totaal genegeerd vervolgens ze blijven gewoon maar incasseren. Onmogelijk om vanaf te komen!

Gregoryyy
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2018 14:10

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door Gregoryyy »

Hoe kan ik deze site opzeggen? Ze reageren niet. Ik ben nu een halfjaar lid en wil niet betalen meer.

Veehoo
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2018 07:01

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door Veehoo »

Ronduit schandalig is deze site! Ten eerste klopt er niks van het aanbod en heb ik sterk het vermoeden dat ze lokkertjes gebruiken. Ten tweede smeren ze je op slinkse wijze een abonnement aan. Nou dat is niet nog alles, als je er vervolgens van af wilt zijn ze totaal niet te bereiken. Het telefoonummer vond ik via de kamer van koophandel en heb het bedrijf erachter IT-wise BV gebeld, nou die gooit de telefoon erop als je hun belt en zegt niks met de site te maken te hebben en het adres is een postadres waar ze volgens de receptioniste nooit komen (er lag een enorme berg ongeopende post). Ga niet met huurwoningenland in zee want je komt er niet meer van af en betaalt voor niks!

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je betaald hebt, dan is er een geld spoor dat je kunt volgen. Heb je een bankrekeningnummer?

Veehoo
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2018 07:01

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door Veehoo »

Er wordt afgeschreven van me rekening door electronic housing services maar telefonisch word ik dus niet normaal te woord gestaan en emails antwoorden ze ook niet. Hoe kom ik hier van af?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door alfatrion »

Blokkade bij de bank, melding MOI bij de bank.

Veehoo
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2018 07:01

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door Veehoo »

Bedankt voor de informatie. Ik heb gister alles gestorneerd en ben naar de bank geweest, en heb het uitgelegd en een MOI melding gedaan. Ik heb het bewijs van opzegging bewaard voor als ze het nog via incassobureau proberen maar daar ben ik niet meer bang voor want ze hebben volgens mij geen poot om op te staan!

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan bij een MOI melding het best als eerste aangeven dat er geen geen geldige machtiging is.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door Revoked »

alfatrion schreef:Als je betaald hebt, dan is er een geld spoor dat je kunt volgen. Heb je een bankrekeningnummer?
Leuk, en correct. Maar als particulier mag je daar niets mee doen. Je kunt er ook niks mee doen, de bank blokkeert de zoektocht automatisch. Het blijft een criminele bende, dat bankwezen.

ibrahimi
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2019 10:29

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door ibrahimi »

Ja ik ben ook in zee gegaan met deze club..het was een dure grap :evil: , uiteindelijk heeft het mij 260 euro gekost aan deurwaarderskosten om er vanaf te komen. Ik had niet goed gelezen dat het om een abonnement ging, het staat er inderdaad wel zoals hierboven ook in de screenshots staat. Ze zijn dus wel in het gelijk gesteld.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huurwoningenland incasseert ongewenst lidmaatschapsgeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

Revoked schreef:
04 aug 2018 20:31
Het blijft een criminele bende, dat bankwezen.
:shock: bijzondere conclusie in dit topic.

Gesloten