LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beheerder

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Bianca108
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2014 14:24

Beheerder

Ongelezen bericht door Bianca108 »

Goedemorgen,

Sinds een paar jaar huren wij met ons gezin een kleine vrijstaande woning. Bij aanvang huur hebben wij aangegeven zelf graag de keuken en de badkamer te willen opknappen omdat we dit dan naar eigen wens zouden kunnen doen. Dit was voor verhuurder geen enkel probleem. Echter kwamen wij erachter dat er ontzettend veel achterstallig onderhoud aan de woning was ( rotte kozijnen, veel vocht en daardoor schimmel). Uiteraard verhuurder op de hoogte gesteld enz enz.. inmiddels lopen er rechtszaken tegen de verhuurder dus dat zal uiteindelijk allemaal goedkomen. Overigens zijn wij niet de enige met klachten over het gehuurde. Om ons huis heen staan verscheidene bedrijfspanden die ook in bezit zijn van onze verhuurder. En ook daar niets anders dan klachten over achterstallig onderhoud ( lekkages, ongedierte enz enz) Verhuurder probeert alles om onder zijn verplichtingen uit te komen. Nu is het zo dat wij deze week een mail ontvingen waarin verhuurder aangeeft zijn vrouw als beheerder aangesteld te hebben. Jullie moeten je voorstellen dat niemand hier op het terrein met haar door 1 deur kan door bedreigingen en andere acties van haar kant. Mijn graag is dan ook: mag dit zomaar, kan hij zomaar zijn vrouw als beheerder aanstellen? Moet dit dan ook opgenomen worden bij de kvk en hebben wij als huurders het recht de beheersovereenkomst in te zien. Ons inziens wordt dit gedaan om onder verplichtingen uit te komen en 1 en ander te rekken. Is er dan geen sprake van belangenverstrengeling en kunnen wij als huurders hiertegen in opstand komen door de verhuurder ( bijvoorbeeld door een brief te sturen waarin wij kunnen verwijzen naar bepaalde artikelen in de wet) hierop aan te spreken. Lijkt mij toch dat dit niet zomaar kan en mag

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Beheerder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wie uw huisbaas als beheerder aanstelt, is zijn zaak en dat gaat de huurders helemaal niets aan.

Bianca108
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2014 14:24

Re: Beheerder

Ongelezen bericht door Bianca108 »

Nee ben ik in die zin met je eens als het niet zou gaan om belangenverstrengeling om zo onder 1 en ander uit te kunnen komen. Lijkt mij dan dat je dan zeker je vrouw niet aanstelt als beheerder om dit soort dingen te voorkomen.. en dit zal toch ook vast ergens onderbouwt zijn in de wet zodat een dergelijke belangenverstrengeling voorkomen wordt om zo de huurders wel beschermd te houden zodat zij verhuurder op zijn verplichtingen jegens onderhoud kunnen wijzen. Nu zal straks alles via de beheerder moeten en zal alles ellenlang gerekt worden.. zoals dat nu ook al gebeurt.

stofzuigertje

Re: Beheerder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij achterstallig onderhoud alle punten opschrijven en naar huur commissie gaan....

Dan komt er uitspraak en vermoedelijk huur verlaging tot alles hersteld is.
Dan moet hij of zijn vrouw hard aan het werk of ze verdienen minder aan oude verwaarloosde vrijstaande woning!

Keuken en Badkamer, niets doen want ook dat hoorde bij de woning dus voor zijn kosten.....

Bianca108
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2014 14:24

Re: Beheerder

Ongelezen bericht door Bianca108 »

De huurcommissie heeft er al tussen gezeten. Met onze advocaat zijn we echter in beroep tegen die uitspraak omdat er iets in de uitspraak niet klopt wat ons op een later moment problemen kan opleveren. Het gaat mij echter om het stukje beheer. Kan hij dit zomaar door zijn vrouw laten doen. Je moet je voorstellen dat de verhuurder niets liever wil dan ons en nog een paar huurders zien vertrekken om nieuwe bepalingen die hij door een beheerder kan laten toevoegen. Op die manier kan hij natuurlijk onder onderhoud uitkomen of ontzettend vertragen. In die zin noem ik het belangenverstrengeling omdat hij dit doet voor eigen voordeel. Kijk, als je zelf eigenaar bent van een woning en onder een VvE valt dan is het anders. Maar hoe zit het als je gewoon huurder bent en weet dat de verhuurder enkel en alleen die dingen voor ogen heeft? Er moet toch ergens iets in de wet staan dat dit niet zomaar mag, juist met het oog op belangenverstrengeling.. en die artikelen ben ik naar op zoek. Kan het alleen niet vinden en hoop dat ik daarmee hier hulp kan vinden

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beheerder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:Wie uw huisbaas als beheerder aanstelt, is zijn zaak en dat gaat de huurders helemaal niets aan.
Dit is het enige juiste antwoord. Die wetssartikelen bestaan niet.

Gesloten