LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte douchedeuren in huurwoning

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

Mijn zoon huurt particulier, en heeft al jaren een prima verstandhouding met de verhuurder. Echter heeft hij eind oktober aangegeven bij de verhuurder dat de douchedeuren mankementen beginnen te vertonen in de vorm van kapotte rubbers bij de wieltjes. Hij heeft toen gevraagd waar de douche gekocht was zodat hij zelf die rubbertjes kon kopen om het te repareren. De verhuurster heeft toen aangegeven de deuren wel te vervangen, maar dat vond hij onnodig omdat het maar om rubbertjes ging. Een paar weken later begaven echter ook de andere rubbertjes het, en deze bleken niet meer verkrijgbaar te zijn.

Geen probleem, eind november heeft de verhuurder aangegeven een klusjesman te sturen. Die kwam halverwege december kijken om de deuren op te meten en 2 weken later nogeens om nogmaals op te meten. Begin januari heeft mijn zoon nogmaals geinformeerd omdat hij niets meer hoorde. Daarop kreeg hij te horen dat er deuren in bestelling stonden maar dat dit 4 weken kon duren. Halverwege februari nogmaals geinformeerd omdat er weer radiostilte was, en de verhuurder geeft aan intussen meerdere andere klusbedrijven benadert te hebben maar niemand heeft tijd. De bestelde deuren zijn nog niet binnen. 2 weken geleden heeft hij aangegeven begin maart een definitieve oplossing te verwachten, echter blijft het verhaal hetzelfde: er is nog niets binnen, de klusjesman reageert erg traag richting verhuurder en een oplossing is niet voorhanden aangezien andere bedrijven geen tijd hebben. Er wordt nu de term overmacht genoemd.

Wat kan mijn zoon nu in alle redelijkheid eisen, of communiceren? Hij zit sinds november, dus inmiddels ruim 3 maanden, met douchedeuren die niet meer normaal sluiten. Zijn kinderen van 10 en 8 krijgen al die tijd de deuren zelf niet meer open of dicht. Het zijn deuren die rollen over een profiel, maar doordat de rubbertjes om de wieltjes afgebrokkeld zijn rollen die wieltjes niet meer. De complete deuren moeten dus een paar cm omhoog getild worden en dan op de plek geschoven worden. Al met al kan er gewoon gedouched worden, echter is het zeer omslachtig en irritant. Vooral omdat het zo lang duurt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer het probleem lijkt te liggen in de beschikbaarheid van een klusjesman zou hij een klusjesman kunnen zoeken ?

Of zelf plaatsen, en daar uiteraard een vergoeding voor krijgen.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is ook geen hele grote klus, in een tijd dat aannemers om komen in het werk. Dat maakt het, denk ik, wat lastig. Maar wel raar dat die eerste klusjesman, die de boel heeft opgemeten, niet meer kan.

Je zou eens op de site van de huurcommissie kunnen kijken of dit onder een gebrek valt, of wat er verder aan te doen is. Als de informatie op de site niet specifiek genoeg is kun je hen uiteraard ook contacteren.

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

Het probleem is niet dat de klusjesman afgehaakt heeft. Het probleem is dat er niets lijkt te gebeuren. Er wordt opgemeten, 2 weken later nogmaals waarna radiostilte volgt. Een maand later nadat er gevraagd is wat de stand van zaken is blijken de deuren in bestelling te staan en wordt aangegeven dat dat wel 4 weken kan duren. 6 weken radiostilte en nu het geduld op begint te raken komt de mededeling vanuit de verhuurder dat het overmacht is.

De verstandhoudig is zoals gezegd altijd goed geweest, en zal ook zo blijven. Mijn zoon is echter iemand die dit allemaal over hem heen laat komen en ik persoonlijk vind dat hij nu wel eens op zijn strepen mag gaan staan. Ik heb echter geen idee welke strepen dit zijn. Het is natuurlijk niet de bedoeling om een verstandhouding scheef te gaan trekken, maar ik vind dat hij wel een beetje met zich laat sollen.
Ik denk dat als er netjes wat druk uitgeoefend wordt richting de verhuurder deze zelf ook meer actie zal ondernemen. Ik zie het namelijk zomaar gebeuren dat over een paar weken de mededeling komt dat de klusjesman afgehaakt heeft en dan zijn we ruim 4 maanden verder en is het hele verhaal weer bij het begin.

Het gaat niet om sociale huur via een woningbouw, maar om een groot vrijstaand huis in de particuliere sector. Hij huurt daar al meer dan 12 jaar.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door berndv »

bobdetuinkabouter schreef:
02 mar 2020 14:56
De verstandhoudig is zoals gezegd altijd goed geweest, en zal ook zo blijven. Mijn zoon is echter iemand die dit allemaal over hem heen laat komen en ik persoonlijk vind dat hij nu wel eens op zijn strepen mag gaan staan. Ik heb echter geen idee welke strepen dit zijn. Het is natuurlijk niet de bedoeling om een verstandhouding scheef te gaan trekken, maar ik vind dat hij wel een beetje met zich laat sollen.
tja, welke strepen zullen dat dan zijn, die ook nog eens de verstandhouding in tact houdt. Als het nu zo is dat uw zoon het idee heeft dat de verhuurder zich er makkelijk van af maakt, niet voldoende doet, het niet erg interesseert, ja, dan kan je op strepen gaan staan, want dan ligt de oorzaak van de vertraging bij de verhuurder.

Natuurlijk moet een dergelijk iets niet zo lang duren, maar als ik het zo lees is de verhuurder ook bezig om dit op te lossen, ofwel met de huidige klusjesman, maar ik lees ook dat er anderen gebeld zijn. Dus ik lees hier geen onwil van een lakse verhuurder, maar een tekort aan vakmensen die met de handen kunnen werken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door moederslink »

Vervelend dit. Heeft u zelf geen handige Harry binnen uw kennisen/ vrienden/ familiekring?
Misschien kunt u overleggen met de verhuurder dat u het dan zelf fikst en de verhuurder de kosten betaalt?

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

Het is inderdaad geen onwil, maar ik ben zelf iemand die normaal graag aanpakt. Ik heb mijn zoon dus meerdere malen aangespoord wat meer druk te zetten, maar er is iedere keer een andere reden waarom het zo lang duurt. De aangegeven redenen zijn ook niet onlogisch.

Maar toen hij mij vroeg wat ik dan zou doen kwam ik ook niet veel verder dan wat meer druk op de ketel te zetten. Vandaar mijn vraag hier of iemand weet hoe je dat netjes doet. Ik denk dat het een goede optie kan zijn om aan te geven dat hij het bijvoorbeeld nog 2 weken afwacht en als er dan geen schot in de zaak zit voorstelt om het zelf te regelen. Ik denk inderdaad dat het niet erg moeilijk kan zijn om na wat rondvragen iemand te vinden die een douche kan installeren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door moederslink »

Meer druk op de ketel zetten zal niet veel uitmaken denk ik.
Er is een groot tekort aan klusjesmannen en vakmensen.

Een briefje ophangen in de Supermarkt?
Een oproep plaatsen in de buurtapp, mits u dat heeft?
Uw zoon wacht al zo lang , al vanaf eind oktober (!) en nu nog een keer 14 dagen afwachten zal op zich niets helpen schat ik zo in.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door berndv »

dat langer wachten zal naar mijn idee ook niet echt helpen. Vraag is dus of de vervangende deurtjes al binnen zijn, zo ja, dan zou uw zoon inderdaad kunnen voorstellen om zelf iets te regelen en de kosten vervolgens te declareren.

Maar. Zorg wel dat dit vooraf duidelijk afgesproken en vastgelegd is, zodat naderhand niet opeens ontkend kan worden en uw zoon met de rekening blijft zitten. En spreek eventueel een maximum af.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door pedro714 »

Tjonge tjonge wat een leed. Als dit de enige tegenslag is van Uw zoon dan mag hij zich gelukkig prijzen. Kom hou op met dergelijke onzinverhalen.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door Moneyman »

bobdetuinkabouter schreef:
02 mar 2020 14:56
De verstandhoudig is zoals gezegd altijd goed geweest, en zal ook zo blijven. Mijn zoon is echter iemand die dit allemaal over hem heen laat komen en ik persoonlijk vind dat hij nu wel eens op zijn strepen mag gaan staan. Ik heb echter geen idee welke strepen dit zijn. Het is natuurlijk niet de bedoeling om een verstandhouding scheef te gaan trekken, maar ik vind dat hij wel een beetje met zich laat sollen.
Dus omdat jij er moeite mee hebt, zet jij mogelijk de huurrelatie van je zoon op het spel? Wees in vredesnaam voorzichtig met andermans woongenot...

Je zoon is ruimschoots volwassen, laat hem zijn eigen boontjes doppen.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door rattaplan »

douchegordijn heb je voor 2 tientjes (Action enzo). in afwachting van de vervanging van de douchedeuren.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door witte angora »

Een goedkoop douchegordijn is zo'n 6 euro, gaat jaren mee. Maar, aangezien er een cabine is met schuifdeuren veronderstel ik dat het geen oplossing is. Ook niet als noodoplossing.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Douche gordijn vanaf €3,95 maar de stang is ietsje andere prijs en geen aanbieding.

Maar een douche cabine, vaak kom ik in de bouwmarkt en zie universele voor 80x80 en 90x90 bruikbare dus gewone hoek of half ronde, en voldoende voorraad, ik kon ook nog kiezen uit Metaal kleur of witte, en van alle 4 variaties wat er voldoende voorraad.

Als hij handig is, als huisbaas betaalde vragen of je deze zelf mag monteren.... op haar kosten?
Gelijk Kraan controleren of een extra handgreep....
Particulieren die verhuren willen dit vaak wel en kun je zaterdag flink klussen.. of je zoon natuurlijk.

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door jhogaarts »

je kunt toch van een ander merk nieuwe wieltjes kopen, ff googlen

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door jhogaarts »

https://versani.nl/accessoires-onderdel ... gJb6fD_BwE

oude wieltje meenemen voor de maat, en voila

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet van Duitse ooit grote merk schuifpui dat ze van eigen op standaard Din wieltjes over zijn gegaan!

De nieuwe is overal leverbaar maar de van voor de DIN norm inkopen is nu 19 jaren oude en nergens meer te krijgen.
Dat is vakman met draaibank zoeken en zelf maken.

Ik heb dan een draaibank en zelf gedaan, maar hoeveel mensen kunnen 2 nieuwe wieltjes maken en wat zijn de kosten?
Vooral als je weet dat er vele maten zijn dus niet alles is leverbaar.....

En de 3D printers, te slap plastic, blijf je printen en wisselen!
Dit is een probleem voor veel Plastic wat meer Plas Stuk word.

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

Ter info: de wieltjes zijn niet te krijgen anders was dat uiteraard een makkelijke oplossing geweest. Ook de klusjesman heeft vastgesteld dat vervanging de enige mogelijkheid is.

Maar ik begrijp dus dat dit geen wereldprobleem is, en dat het beste advies is om gewoon niets te doen en te wachten tot de beste klusjesman een keer besluit om wat te doen, ook al is er 4 maanden lang niets gebeurd.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door Lowieze »

bobdetuinkabouter schreef:
04 mar 2020 09:12
(...)

Maar ik begrijp dus dat dit geen wereldprobleem is, en dat het beste advies is om gewoon niets te doen en te wachten tot de beste klusjesman een keer besluit om wat te doen, ook al is er 4 maanden lang niets gebeurd.
Als uw zoon er zich niet druk om maakt, waarom zou u dat dan wel doen?

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: Kapotte douchedeuren in huurwoning

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

Omdat het wat dit soort dingen betreft een watje is. Zijn vrouw klaagt steen en been dat de kinderen niet zelf meer kunnen douchen, maar hij is bang om wat te zeggen omdat hij dat vervelend vind. Ik sta erbij, kijk ernaar en denk man man laat je toch niet zo afpoeieren. Overmacht snap ik maar de verhuurder belt een klusjesman, die doet niets, de verhuurder doet niets en mijn zoon doet niets. Dan belt ie eindelijk, dan belt de verhuurder de klusjesman, die doet niets , de verhuurder doet niets en mijn zoon doet niets.

Maar het is inderdaad mijn probleem niet. Ik was alleen op zoek naar advies om op een nette manier om wat meer druk te zetten zodat er beweging in de zaak komt. Maar zoals ik al eerder schreef kan er gewoon gedouched worden, alleen krijgen de kinderen en zijn vrouw die grote glazen deuren niet omhoog getild om ze te openen en te sluiten.

Gesloten