LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huisgenoot betaalt huur niet

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Don Key Kong
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2021 18:12

huisgenoot betaalt huur niet

Ongelezen bericht door Don Key Kong »

Hallo,

Mijn zus heeft een probleem. Zij huurt samen met een ander een huis. Met haar huisgenoot heeft ze geen relatie en ze zijn geen familie. De huur wordt van de rekening van de huisgenoot afgeschreven en mijn zus betaald haar deel aan haar huisgenoot. Nu is ze er achter gekomen dat haar huisgenoot al twee maanden de huur niet aan de verhuurder betaald. Wat zijn haar rechten aangezien zij wel haar deel overmaakt aan de huisgenoot? Daar is bewijs van via de afschriften.

MVG

Don

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: huisgenoot betaalt huur niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Huurt zij samen, of huurt zij onder?

Als zij samen huurt, zou ik voortaan direct aan de verhuurder gaan overmaken en het overleg zoeken. Als zij onderhuurt is het lastiger, want dan heeft ze niets met de verhuurder te maken.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: huisgenoot betaalt huur niet

Ongelezen bericht door Redfloor »

Moneyman schreef:
21 jan 2021 10:25
Huurt zij samen, of huurt zij onder?

Als zij samen huurt, zou ik voortaan direct aan de verhuurder gaan overmaken en het overleg zoeken. Als zij onderhuurt is het lastiger, want dan heeft ze niets met de verhuurder te maken.
Ik gok dat TS onderhuurt...

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: huisgenoot betaalt huur niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, ik ook, maar dat schrijft TS niet.

Don Key Kong
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2021 18:12

Re: huisgenoot betaalt huur niet

Ongelezen bericht door Don Key Kong »

Hallo,

Zij huren samen, maar haar huisgenoot is de hoofdhuurder. Die woonde er al en mijn zus is in de plaats gekomen van de vorige persoon met wie deze huisgenoot woonde.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: huisgenoot betaalt huur niet

Ongelezen bericht door grun »

Don Key Kong schreef:
21 jan 2021 17:50
Zij huren samen, maar haar huisgenoot is de hoofdhuurder. Die woonde er al en mijn zus is in de plaats gekomen van de vorige persoon met wie deze huisgenoot woonde.
Uw zus kan denk ik beter meteen contact opnemen met de verhuurder en de situatie uitleggen, voordat de verhuurder besluit dat hij nu lang genoeg gewacht heeft op de huur.

Gesloten