Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Ongelezen bericht door Sannietje »

Maar als het huis met keuken geleverd wordt, is er toch geen probleem? Er wordt misschien een kastje geleverd van 50 cm breed ipv 60 cm, maar om daar nu een probleem van te maken.

Lees even de openingspost.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Ongelezen bericht door Jablan »

A.niem schreef:
24 sep 2021 14:30
Ik dacht dat huurwoningen altijd geleverd worden met een keuken. Moet u hier zelf de keuken plaatsen? En wat gebeurt er als u de huur opzegt, mag u dan ook de keuken weer meenemen?
Oplevering is met keukenblok en dat zit bij de huur in. Misschien ook een afzuigkap. Rest moet de bewoner zelf neerzetten.

Op zich is het mooi, dat JG de Witt een ruime keuken krijgt met plek voor extra apparaten.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
26 sep 2021 08:44
Het is wel jammer dat uw plan om een vaatwasser en een kast van 60 centimeter breed naast het keukenblok te plaatsen niet mogelijk is maar dat was met 1,20 meter breedte ook al geen optie geweest omdat een vaatwasser vrij van andere kasten o.i.d. dient te staan.
Vrij staan??
Inbouwapparaten worden bij mijn weten gewoon ingebouwd in onderling aan elkaar bevestigde kastjes.
En dan kun je per apparaat gewoon met 60cm rekenen

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Ongelezen bericht door witte angora »

Zullen we het gewoon bij het advies laten dat de TS dit met de eigenaar (verhuurder) bespreekt, en dat de verhuurder al dan niet actie onderneemt richting de aannemer, en die eventueel weer naar de verantwoordelijke onderaannemer?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
24 sep 2021 13:57
Maar de afstand tussen de muren klopte gewoon, waardoor ik geen begrip kan opbrengen voor degene die keukenkastje zomaar op het oog neerzet.
Aannames. Misschien kan je wél begrip opbrengen voor de situatie waarin de keukenplaatser de keuken geplaatst heeft binnen de mogelijkheden die de aansluitingen hem boden.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Ongelezen bericht door witte angora »

We weten inderdaad de omstandigheden niet. Mijn vorige woning werd gebouwd door een aannemer met een niet al te beste reputatie richting zijn personeel en de onderaannemers. Maar ook niet richting de klant. De keukenboer kreeg een week de tijd om in 16 appartementen keukens te plaatsen. Dan krijg je dus overal brokken. Ik had zelf binnen drie weken al een dusdanige lekkage dat eigenlijk het keukenblok vervangen zou moeten worden, om wat te noemen.

De keuken van TS is zo geplaatst, maar we weten niet waarom. Daarom is het zaak dit met de eigenaar te bespreken, en die moet maar verder zien.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 sep 2021 09:27
16again schreef:
24 sep 2021 13:57
Maar de afstand tussen de muren klopte gewoon, waardoor ik geen begrip kan opbrengen voor degene die keukenkastje zomaar op het oog neerzet.
Aannames. Misschien kan je wél begrip opbrengen voor de situatie waarin de keukenplaatser de keuken geplaatst heeft binnen de mogelijkheden die de aansluitingen hem boden.
Feit is, dat je om de aansluiting van toe/afvoer kun je nog een hoop schuiven bij plaatsing van het keukenblok.
Het is evengoed een aanname, dat de keukenplaatser de keuken geplaatst heeft binnen de mogelijkheden die de aansluitingen hem boden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
27 sep 2021 11:51
Het is evengoed een aanname, dat de keukenplaatser de keuken geplaatst heeft binnen de mogelijkheden die de aansluitingen hem boden.
Exact de reden dat ik, anders dan jij, gebruik maakte van het woord "misschien"...

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

witte angora schreef:
20 sep 2021 21:49


@ Peter: het punt is juist dat er in totaal 2,5 cm extra ruimte is, kennelijk voor drie kasten/apparaten van 60 centimeter. Dat is nu eenmaal zo ongeveer de standaard.
Dan gebruik je een passtuk van 2,5cm. En 60cm is een standaard. Je kunt keukenkastjes in vele breedtematen krijgen. Zowel uit estethische overwegingen als om mogelijkheden te scheppen om een keuken zo efficient mogelijk te ontwerpen (door zo optimaal mogelijk gebruik te maken van de ruimte).

Overigens zou geen enkele keukenontwerper voorstellen om 2 units van 60 te plaatsen in een ruimte die exact 120cm breed is. Zoals ik al aangaf heb je gewoon te weinig toleranties om dat goed te kunnen plaatsen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach Peter, laat ik nou toch al heel wat huurwoningen gehad hebben... ;)

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Ongelezen bericht door Sannietje »

witte angora schreef:
27 sep 2021 13:51
Ach Peter, laat ik nou toch al heel wat huurwoningen gehad hebben... ;)
Hetzelfde probleem met plaatsen van de kast en vaatwasser door krapte is bij een koopwoning. Dit heeft niets met huren te maken.

TS moet zelf de keuze maken maar persoonlijk zou ik het afraden ivm beschadiging aan kast en apparaat door schuring bij plaatsen ivm te weinig ruimte.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 sep 2021 11:55
16again schreef:
27 sep 2021 11:51
Het is evengoed een aanname, dat de keukenplaatser de keuken geplaatst heeft binnen de mogelijkheden die de aansluitingen hem boden.
Exact de reden dat ik, anders dan jij, gebruik maakte van het woord "misschien"...
Nu heeft dat "misschien" in je zin betrekking op mijn begrip, niet op de locatie van leidingen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
27 sep 2021 14:13
Nu heeft dat "misschien" in je zin betrekking op mijn begrip, niet op de locatie van leidingen.
Dat is jouw invulling. Maar goed, jou kennend ga ja toch geen ander standpunt innemen, dus ik vind het wel best.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als die vaatwasser echt ingebouwd moet worden, neem je daarnaast toch een smallere kast met een passtuk.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Ongelezen bericht door Sannietje »

Lady1234 schreef:
27 sep 2021 14:50
Als die vaatwasser echt ingebouwd moet worden, neem je daarnaast toch een smallere kast met een passtuk.
Ik dacht dat het om een vrijstaande vaatwasser ging met ernaast een kast 60x60.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwbouwwoning, keukenblok niet volgens tekening geplaatst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sannietje schreef:
27 sep 2021 14:58
Lady1234 schreef:
27 sep 2021 14:50
Als die vaatwasser echt ingebouwd moet worden, neem je daarnaast toch een smallere kast met een passtuk.
Ik dacht dat het om een vrijstaande vaatwasser ging met ernaast een kast 60x60.
Maakt toch weinig verschil, dan smallere kast, zonder passtuk.

Gesloten