Eén cv-ketel voor meerdere zelfstandige huurwoningen in hetzelfde pand: mag dat?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Meisjeineenwoning
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2021 08:47

Eén cv-ketel voor meerdere zelfstandige huurwoningen in hetzelfde pand: mag dat?

Ongelezen bericht door Meisjeineenwoning »

Hallo,

Ik huur een zelfstandige woning. In het pand zitten nog drie anderen huurwoningen. Elke woning is een zelfstandige huurwoning.

Maar, er is maar 1 cv-ketel. Nu vraag ik mij af of dit eigenlijk wel toegestaan is.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 okt 2021 11:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Eén cv-ketel voor meerdere zelfstandige huurwoningen in hetzelfde pand: mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zou dat niet toegestaan zijn? Die woning zal wel gesplitst zijn in meerdere woningen. Vraag me af waar de thermostaat hangt om de temperatuur te regelen en wat er afgesproken is over de kosten.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Eén cv-ketel voor meerdere zelfstandige huurwoningen in hetzelfde pand: mag dat?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ja als alles aan de veiligheidseisen voldoet zeker wel.

Ik heb kennissen is een appartementen gebouw met 60 woningen. Ze zijn allemaal aangesloten op de centrale verwarming op het dak van het gebouw en hebben voor de afrekening meters op de radiatoren.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Eén cv-ketel voor meerdere zelfstandige huurwoningen in hetzelfde pand: mag dat?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nog niet heel lang geleden was dit standaard voor appartementen.

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Eén cv-ketel voor meerdere zelfstandige huurwoningen in hetzelfde pand: mag dat?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Ja dat mag, dat wordt blokverwarming genoemd.

Wel moet de verhuurder zorgen dat iedereen onafhankelijk zijn eigen temperatuur kan regelen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Eén cv-ketel voor meerdere zelfstandige huurwoningen in hetzelfde pand: mag dat?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ivo.w schreef:
24 okt 2021 10:47
Wel moet de verhuurder zorgen dat iedereen onafhankelijk zijn eigen temperatuur kan regelen.
En dat helder is hoe het verbruik omgeslagen wordt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Eén cv-ketel voor meerdere zelfstandige huurwoningen in hetzelfde pand: mag dat?

Ongelezen bericht door sjohie »

Meisjeineenwoning schreef:
23 okt 2021 08:56
Hallo,

Ik huur een zelfstandige woning. In het pand zitten nog drie anderen huurwoningen. Elke woning is een zelfstandige huurwoning.

Maar, er is maar 1 cv-ketel. Nu vraag ik mij af of dit eigenlijk wel toegestaan is.
Waarom niet? In mijn oude flat hadden we ook een centraal systeem, 2 grote geschakelde gasketels die een mix van ~24 huur- en koopappartementen verwarmden. Ik had een gekocht appartement, maar deelde dus het CV systeem.

Dit leest als een kleinere versie van zo'n systeem, en is helemaal niet zo raar of ongebruikelijk als u zo te lezen denkt.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Eén cv-ketel voor meerdere zelfstandige huurwoningen in hetzelfde pand: mag dat?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Meisje blijft in haar woning, volgt dit topic niet meer na plaatsing.

Gesloten