LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] harde muziek buurman

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

harde muziek buurman

Ongelezen bericht door Talll »

Graag hoor ik jullie mening en/of advies betreffende het volgende.

Al ruim 4 jaar woon ik in een gehorig appartement. Al die jaren heb ik mijn buren gehoord, hoor ik ze nog steeds en mij zullen ze waarschijnlijk ook horen. Dat is nu eenmaal zo.

Nu is er echter een ruim half jaar geleden een nieuwe buurman gekomen. Deze nieuwe buurman houdt ervan zijn muziek zo hard te draaien dat het huis mee trilt en je jezelf amper kunt horen denken. In eerste instantie ging ik er vanuit dat hij niet wist hoe gehorig het was. Maar.... Op een avond had hij al 4 uur lang achter elkaar die muziek op zijn luide niveau staan dat hij er door iemand op straat op is aangesproken (een andere buurman). Dit deed hem echter weinig en hij ging vrolijk door. Doordat het echter al vrij laat was, elf uur 's avonds, heb ik de politie gebeld. Het liefst wilde ik bij hem zelf aanbellen maar hij heeft geen bel en zijn voordeur zit achter een andere gesloten deur. De politie is langs geweest en daarna was het over.

De volgende dag ben ik gelijk naar zijn huisbaas geweest om het verhaal aan hem voor te leggen. Hij zou aan de huurder vragen rekening met anderen te houden. Dit is hem een week gelukt. Toen begon het weer van voren af aan. Ik heb toen via een brief de verhuurder nogmaals verzocht zijn huurder hierop te wijzen, dit hielp eindelijk wel, voor zo'n drie maanden. Tot vorige week.

Nu is het wederom ontzettend vaak en lang raak. Zoals wellicht te begrijpen is heb ik het een beetje gehad met deze huurder. Daar hij al eerder is aangesproken door iemand op straat (een andere buurman), door zijn huisbaas en door de politie denk is dat hij een beetje hardleers is maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Wie heeft er tips, wat kan ik nu doen? Kan ik de verhuurder een ultimatum stellen? Is de verhuurder eindverantwoordelijk? Zelf heb ik een andere huisbaas maar ik meen dat ik bijna elk contract staat dat je je omgeving zo min m ogelijk tot last dient te zijn.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik denk zeker dat je de huurbaas kunt aanspreken, hij is tenslotte verantwoordelijk voor jou woongenot. Ook kun je gewoon elke keer de politie blijven bellen, ik meen dat ze op een gegeven moment overgaan tot in beslag name van de apparatuur als het echt uit de hand gaat lopen.

Dat lijken mij de 2 beste opties tot nu toe.

kluk-kluk
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mar 2006 10:41

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door kluk-kluk »

ik had ook zo,n buurman die maakte s,nachts altijd lawaai met harde muziek en ****** in huis.
hij ging soms door tot 6 uur s,morgens en ging dan slapen met zijn dronken kop.
ik heb het probleem opgelost door s,morgens nadat hij s,nachts tekeer was gegaan om 8 uur s,morgens de klopboormachine in de muur te zetten net zolang tot hij vloekend wakker werd.
dat hoef jemaar 2 keer te doen en dan is het probleem opgelost.
veel succes kluk-kluk :lol:

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door bachanaal »

die overlast gevende huurder kan door de verhuurder op straat gezet worden. er is een nieuwe huurbeschermingwet waar onder andere instaat dat een ieder recht heeft op woongenot. je kunt eventueel ook de rijdende rechter van de tv inschakelen, die is telefonisch/schriftelijk(postbusnr in amsterdam) en op internet te bereiken.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door puma73 »

Om een huurder wegens overlast het huurcontract te kunnen opzeggen heeft de verhuurder bewijzen nodig.

Veel verhuurders doen aan dossiervorming, om later als met het huurcontract te kunnen ontbinden bewijslast (zwart op wit) heeft.
Regematig klagen (schriftelijk) bij de verhuurder en politie. Ook hebben de meeste grote plaatsen een meldpunt overlast, regelmatig aan de bel trekken.

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door Talll »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal blijven aangeven dat ik last van hem heb, dat is dus de enige manier. Helaas wonen er nog meer mensen bij ons in het gebouw die ik, als ik 's ochtends herrie ga maken, tot last zal zijn. Straks krijg ik hierdoor een probleem.

Zelf zie er tegenop om elke keer te moeten klagen, maar er zit niets anders op...

Als verhuurder hier niets aan doen kan toch niet? Hij lijkt mij inderdaad eindverantwoordelijk. Ik zal hem dus maar gaan 'stalken' :D

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door puma73 »

Zoek zoveel mogelijk medestander, mensen die ook hinder en overlast ondervinden, laat deze mensen ook regelmatig en vooral SCHRIFTELIJK klagen bij verhuuder, politie bellen bij zware overlast (politie kan apparatuur inbeslagnemen) en klagen bij een meldpunt overlast als dat bij u bestaat.

Op deze manier kan de verhuurder bij de Rechtbank aantonen dat er sprake is van zware overlast en vragen om ontbinding van het huurcontract.

Bodosan
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2004 10:56

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door Bodosan »

Eigenlijk weing aan Puma toe te voegen.
Het zoeken van medestanders en met z'n allen schiftelijk klagen bij de buurman, de verhuurder en de politie, moet iets teweeg brengen. Maar het kan even duren. Kijk ook even of je zelf iets kan doen aan de herrie (in je eigen woning).
Bodosan

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door marnix »

En vooral blijven klagen; als je even niet meer klaagt doen zij onmiddelijk niets meer onder het mom van "we hoorden niets meer dus dachten we dat het over was". En gebeurtenissen noteren met datum en tijd.

Overigens zijn nare herriemakers akelig beschermd door de wet. De woningbouw was het wel met ons eens maar de herriemaker nam een advokaat en die vocht alles aan, uiteindelijk wilde de woningbouw niet graag via de rechter deze gestoorde man er uit zien te krijgen want de rechter wil nogal eens kiezen voor de zogenaamd zwakkere die moet vechten tegen de sterke woningbouwreus.

Wij hebben vaak de politie erbij gehaald en blijvend geklaagd. Uiteindelijk werd iedereen het zo zat en het duurde allemaal zo lang dat nu alle normale mensen weggevlucht zijn uit dat straatje.Wijken voor terreur is buitengewoon vervelend maar de naaste omwonenden sliepen amper meer. dan is je energie erg gauw op.
Het betrof hier een exjunk die in een tweede kans trajekt zat! Kan het nog idioter?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een kennis had ook problemen met de buren! :evil:

De hele dag tot s' avonds laat, stampte de housemuziek bij de buren!, het geluid was dermate hard dat hij zijn eigen televisie hard moest zetten om het geluid te verstaan!,

De kennis van me woonde in een minder goede wijk met veel randjongeren en wietkwekers, zelf woonde hij alleen en werkte als straatvloerder,

De man was het op het laatst zo zat dat hij het stukje vloerbedekking in de kamer verwijderde en de trilplaat in de kamer zette op de houten vloer!, :twisted:

Toen liet hij dat ding een kwartier draaien bij hem in de kamer!,

Zeker weten dat de buren zich wezenloos zijn geschrokken!, de buren aan de andere kant waren ingelicht over zijn wrake!, :lol:

De housemuziek was toen snel over!, maar het gedonder met de woningcorporatie niet!, de houser had geklaagd over... Geluidsoverlast!,

Hij heeft moeten praten als Brugman om niet uit het huis gezet te worden!, de houser lachte hem later in zijn gezicht uit en ging weer vrolijk verder met zijn keiharde housemuziek! :twisted:

De kennis is toen even langs geweest, en even met hem gepraat....,

De straatvloerder is gewend aan zwaar werk, en dat had de houser ook in de gaten!...

Sindsdien is het een stuk rustiger geworden in zijn straatje!,

Leuk is anders wanneer je zo'n zooitje naast je hebt wonen!, de lol van het wonen is er dan zeker af!, en verhuizen doe je ook niet snel!,

Er zijn mensen gek geworden van het lawaai van een ander!,

Hou een beetje rekening met elkaar!, het is misschien voor sommigen moeilijk, maar je wint er enorm veel mee!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door Talll »

Zelf snap ik er ook weinig van. Je weet toch dat je buren hebt! Ik snap niet dat mensen daar gewoon geen rekening mee houden.

Ik heb nu een mooie brief opgesteld voor de huurbaas waarin ik heb vermeld dat dit de laatste keer is dat ik het op een nette manier op probeer te lossen. Mocht dit niet lukken stap ik naar de politie met de brieven als 'bewijs'.

Ik heb er ook in vermeld dat ik hem aansprakelijk stel daar ik hem dan nu 1 keer mondeling en 2 keer schriftelijk op de hoogte heb gesteld. Als dit niets oplost dan heeft hij er als huisbaas niet genoeg aan gedaan.

Ook heb ik erin vermeld dat een huurcontract normaliter is voorzien van een zinnetje als: de huurder verplicht zich verhuurder, medebewoners en omstanders geen hinder of overlast te bezorgen. Hij kan hier zijn huurder, mijns inziens, op wijzen.

Zelf heb ik het vermoeden om hem zelf verantwoordelijk te houden wel zal werken daar hij er niet zo van gediend zal zijn om de politie op de stoep te hebben...

@ bodosan: Zelf draai ik geen harde muziek oid. Ik ben van mening dat je mag leven in je huis, dat doen we allemaal. Zo ook hij en zijn medebewoners. Als ik hem op een normale manier hoor leven (gezellig kletsen met vrienden wat soms vrij enthousiast kan worden, of een spannende film net iets harder zetten) vind ik dat absoluut geen probleem, dat hoor je van de andere bewoners en van mij waarschijnlijk ook. Ik weet uiteraard niet hoe hard hij dingen van ons hoort maar aangezien mijn woonkamer grenst aan zijn gehele kamer kan hij hoogstens een tv horen of een enthousiast praatje. Onze radio staat daar nooit aan.

Groetjes

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Wij hadden in het verleden buren die, laten we zeggen nogal hartstochtelijk waren. Eerst enorme ruzie maken met veel geschreeuw, gegil en rondvliegend servies enzo. En daarna werd het weer goedgemaakt met veel hartstocht als je begrijpt wat ik bedoel. Piepende bedden, wederom veel geschreeuw, gekreun en gehijg.

Zo discreet mogelijk heb ik ze daarop gewezen en het bleek dat ze zelf niet eens doorhadden dat de huizen zo gehorig waren. inmiddels zijn ze verhuisd, maar de tijd dat ze er nog woonden hebben we er geen last meer van gehad.

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door Talll »

zo zie je maar weer :D

krid
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 nov 2005 22:07

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door krid »

Ik zou er niet op hopen dat de politie iets voor je zal oplossen (ik heb hier veel ervaring mee geluidsoverlast en politie bellen) Politie heb je niets aan in dit soort gevallen is mijn ervaring.

Probeer zo mogelijk alles vast te leggen met een video camera met geluid uiteraard, event. met infrarood stand voor 's avonds. Voorbeeld: Film een krant van de dag (datum) en loop al filmend naar het raam van je buurman om zo bewijzen te verzamelen. Geef kopieën aan je verhuurder, die kan dan sneller een rechtzaak aangaan. En blijf klachtbrieven sturen aan je verhuurder.

Het kan anders zo'n lange tijd duren, dat jij er aan kapot gaat.

sterkte!

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door Talll »

Krid, bedankt voor je reactie.
Mijn laatste brief (anderhalve week geleden afgegeven) heeft nog niet geholpen. Inmiddels heb ik via de mail contact gehad met de wijkagent en hij adviseert elke keer het politienummer te bellen en dan gaan zij langs en registreren ze het. Dit kan 24 uur per dag.
Eerst een waarschuwing, tweede keer een boete en derde keer beslagname van apparatuur. Hier ga ik dus ook vanuit.

Hopelijk kan ik dus wel via de politie oplossen.

Zelf heb ik er niet zo'n zin in om het op te nemen op camera, wie zegt ook dat die muziek echt daar vandaan komt? Die kan je ook uit je eigen radio produceren dus ik denk niet dat dat echt bewijs is. Maar in ieder geval bedankt voor de tip.

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door Talll »

Ow trouwens, mijn verhuurder is een ander dan zijn verhuurder. Als het van dezelfde eigenaar zou zijn zou het makkelijk zijn: Geen huur betalen tot hij het oplost. Hij is verantwoordelijk maar helaas is het in dit geval anders

pharma
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:34

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door pharma »

hmm wat herken ik dit toch! heb zelf ook buren....... in een flat!
heb af en toe ook wel eens last van ze maar goed dat kan gebeuren
wat ik doe is oordoppen gebruiken als ik ga slapen en moet zeggen dat helpt :D
bij mij hoor je namelijk al als iemand niest bijv.
dus kun je je voorstellen als ze de muziek een beetje hard hebben staan
als t echt te gek wordt dan ram ik op t plavond of op de vloer :wink:
pharma 8)

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door Talll »

Wat je inderdaad zegt: Kan gebeuren dat je ze hoort. Maar waraom hoor ik juist die ene altijd als hij zijn muziek aan heeft? Waarschijnlijk omdat dan de hele straat kan meegenieten...
Leef en laat leven zeg ik altijd maar, maar op deze manier...?
En bonken helpt helaas niet. Bij jou nog wel? Dan heb je geluk!
Oordoppen ook geprobeerd, maar helpt niet als alles trilt :?

aquariaan
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2005 13:43

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door aquariaan »

ik heb ook zo,n buurman meegegemaakt die ging s,avonds orgelspelen wat hij niet kon, en natuurlijk radio aan of tv.
ik woonde in een appartement met 12 woningen, wij belden na elkaar de politie , zodat ze wisten dat er wat aan de hand was.
om het verhaal kort te houden , hebben we na ongeveer een jaar de woningbouw voor de rechter gesleept,we hadden de meeste meldingen
bewaard en natuurlijk de politie die ons hielp, met de keren dat ze zijn apparatuur verwijderd hadden, en de andere keren dat ze moesten ingrijpen. ik wil; hiermee zeggen dat je samen moet klagen , anders denken ze van oh daar heb je hem of haar weer
succes

rdrdon
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2005 11:34

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door rdrdon »

Ook wij kunnen erover meepraten..... house stampende rotmuziek pal naast je en op de meest onmogelijke tijden. Er staat maar één ding te doen: Bel zo vaak mogelijk naar de Politie - hoe meer meldingen, hoe beter - waarna u de hulp van de wijkagent kunt inroepen. Maar, als het goed is, komt die zelf in aktie als hij ziet dat er veel op één adres wordt gemeld. Bel als hij begint.... dan is de kans groot dat het nog aan de gang is als de Politie arriveert en deze het "met eigen oren" kan waarnemen. Als de Politie ziet dat hij inderdaad hardleers is, zullen zij inderdaad (uiteindelijk) zijn stereo in beslag nemen! Dus Politie bellen - zo vaak en met zovelen als mogelijk! Veel succes en sterkte....!

Gesloten