LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zaterdag staking!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
margerietje
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jun 2005 08:32

Zaterdag staking!

Ongelezen bericht door margerietje »

De huurplannen van Minister Dekker hebben, ook na de laatste aanpassingen, nog altijd grote gevolgen voor veel huurders. De huren van huizen boven de liberalisatiegrens kunnen voortaan jaarlijks stijgen met 4% boven de inflatie. En zodra je verhuist wordt de huur van je oude huis helemaal vrijgegeven, net als - waarschijnlijk - de huur van het huis waar je heen gaat.

Aanstaande zaterdag is je kans om te laten horen dat je hier niets in ziet:

http://www.woonbond.nl/houd_huren_betaalbaar/

Tot dan!

Groeten,

Margerietje.

dr.snuggles
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2006 18:28

Re: Zaterdag staking!

Ongelezen bericht door dr.snuggles »

hierbij de volgende landelijke aktie om het ongenoegen kenbaar te maken wat onder de bevolking leeft.

de aktie gaat als volgt:
stuur een rode baksteen naar het antwoordnummer van de gemeente.zonder afzender
met daarop de tekst "Links wil bouwen aan een toekomst voor iedereen"

antwoordnummers van de nederlandse gemeenten kun je vinden op:
http://www.antwoordnummer.nl/
zoekwoord "gemeente"

resultaat: dat gemeenten in de portomonee geraakt worden is noodzakelijk om de aandacht te vestigen dat beleid
op deze manier associaal is. en associale maatregelen worden beantwoord met andere maatregelen van mensen die niet
kunnen en/of willen protesteren

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Zaterdag staking!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je vergeet er alleen bij te vermelden dat de Gemeente draait van alle belastingen die wij ze geven, waardoor je dus uiteindelijk zelf voor die baksteen betaald.

Lijkt me niet zo'n handige actie dus......

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Zaterdag staking!

Ongelezen bericht door mylo1 »

wat vreselijk ik heb een inkomen van 795€
hoe moet dat als ik geen huurtoeslag meer zou krijgen


zwerven :oops: want die woning kan ik dan niet meer opbrengen

en ik woon al niet zo duur 313€

waar kan ik nog goedkoper wonen

nederland is zo langzamerhand verkocht...god sta onze kinderen bij,wie weet wat hun nog te wachten staat

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Zaterdag staking!

Ongelezen bericht door Jablan »

@mylo1: ik weet niet waar je nu woont, maar wij zitten in Enschede redelijk goedkoop. Momenteel € 390,00 voor een rijtjeshuis uit 1957 met een fatsoenlijke tuin (achter 12 meter diep, voor 6 meter).

Terug naar het topic: er is een reden meer om wel te protesteren tegen de bezuinigen op de huursubsidie: er wordt niet bezuinigd op de hypotheekrente-aftrek. Als we volgens de regering allemaal meer moeten uitgeven aan heen huis, dan lijkt me een beperking van deze subsidie voor eigen woning bezitters niet verkeerd.
Dus ook als u niet een type bent die de straat opgaat, protesteer dan bij uw plaatselijke politieke partijen. Gewoon met uw eigen verhaal, zoals bijvoorbeeld de opmerking van mylo1 hierboven. De plaatselijke afdelingen geven de signalen wel door omhoog richting Den Haag, zolabng u erom vraagt...


En voor onszelf: ja, wij huren (zonder huursubsidie) want
- Geen vaste baan op het hoogste inkomen, dus een hypotheek wordt niet verstrekt of tegen een hogere rente.
- Gemak, het groot onderhoud is bij de huurprijs inbegrepen.
- Luiheid, geen zin in verhuisstress
- Buurt is in orde, bij mij in de straat tenministe 20 nationaliteiten. Dat bevalt ons beter dan de straten met leuke koopwoningen waar alleen Nederlanders wonen. (We zijn zelf Bosnisch/Nederlands en hebben al wat fraaie staaltjes van racisme meegemaakt bij het rondkijken naar een koophuis.)

Voor onszelf is de belangrijkste reden om te protesteren tegen de plannen van Dekker/ministerie van VROM het gegraai in ons netto inkomen. We werken alletwee erg hard voor ons geld en we willen gewoon zelf beslissen waar we ons geld aan uit gegeven. In ons geval: een huis bouwen in het buitenland als pensioenvoorziening plus ondersteuning van de familie in vml. Joegoslavië.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Zaterdag staking!

Ongelezen bericht door mylo1 »

Jablan

Ik woon in de ijmond,en geloof mij maar ik zit op een redelijke huur
Bij ons betaal je voor zo'n woning die jij bewoond al snel een € of 600
Ik heb maar een kleine 3 kamer flat,met een keukentje waar een wasmachine en een koelkast[met daarop mijn gasstel] net in kunnen staan
En heb erg weinig bergruimte
Je mag je gezegend voelen dat jij zo'n huis, voor zo weinig kan huren

groetjes mylo1

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Zaterdag staking!

Ongelezen bericht door SJZ »

Kennelijk vinden de zittende huurders het niet de moeite waard te demonstreren: ze vinden de plannen best wel goed, of op z'n minst, niet slecht genoeg om tegen te protesteren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zaterdag staking!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Over een jaar wordt het zittende kabinet "door de plee getrokken", inclusief minister Dekker. De grote bruine drol waar we dan met zijn allen vier jaar tegenaan hebben moeten kijken, wordt dan eindelijk doorgespoeld.

Afgelopen jaar keerde de Belastingdienst weer 10 miljard euro uit aan huizenbezitters met een hypotheek, waarvan 1,5 miljard aan de allerrijksten in onze samenleving.

Ik denk dat er een redelijke kans is dat het komende PvdA kabinet hier iets aan gaat doen, inclusief het huurbeleid.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Zaterdag staking!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het is natuurlijk mooi dat dit bestaande "kabinet" door de plee getrokken wordt!, ruimt weer mooi op!, want deze mensen hebben Nederland flink wat geld en frustratie gekost!,

Maar weer afwachten wat het nieuwe kabinet er van "bakt", reken niet op wonderen, want... het geld is op!, :cry:

Dus dit moet weer met heffingen op tafel komen, bij het kabinet!,

Dus hopen we met z'n allen op een wonder!, :P

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Zaterdag staking!

Ongelezen bericht door SJZ »

inzake die puntentelling, wordt er blijkbaar geen onderschijt gemaakt, of huurders er veel of weinig gebruik van maken, en of de verhuurder daarbij tevens dient te zorgen voor zeep, handdoeken

Nee, zou een verhuurder dan het recht moeten hebben te tellen hoevaak een huurder moet plassen of poepen en dat in de huurprijs verrekenen? Lijkt me een belachelijk plan.


en of de verhuurder daarbij tevens dient te zorgen voor zeep, handdoeken en wc-papier en wie die wc moet schoonmaken,
Klopt, dat zijn zaken waar de huurder voor dient te zorgen, en als je afspreekt dat de verhuurder dat verzorgt dan mag de verhuurder daar gewoon geld voor vragen. Dus terecht 0 punten in het systeem, je kan niet EN een hogere huur vragen EN de kosten doorbereken. Verhuren is iets anders dan oplichten.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Zaterdag staking!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dus terecht 0 punten in het systeem, je kan niet EN een hogere huur vragen EN de kosten doorbereken. Verhuren is iets anders dan oplichten.
Als men de bijdragen van venantius vaker gelezen heeft, dan weet je dat voor hem verhuren bijna gelijk staat aan oplichten. Huurders zijn volgens hem asocialen die te weinig betalen voor hetgeen ze bewonen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Zaterdag staking!

Ongelezen bericht door SJZ »

Zou er in heel Nederland 1 verhuurder zijn die het leuk vind om het WC-papier van zijn huurders te betalen en vervolgens het verbruik te gaan registreren om dat per huurder weer hoofdelijk om te slaan? Lijkt me niet, tenzij die verhuurder wel heel perverse neigingen heeft.

Als huurder zou ik ook zeggen: rot toch op, ik koop zelf wel m'n pleepapier.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Zaterdag staking!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Kosten doorberekenen voor pleepapier? Mag ik zelf bepalen waar ik mijn pleepapier koop en hoeveel ik er van gebruik? Daar heeft mijn verhuurder helemaal niets mee te maken. Evenredig meebetalen is zoiezo onzin, als ik betaal voor wat ik gebruik dan betaal ik ook alleen voor wat ik gebruik en niet ook voor de familie naast me die met 4 personen meer gebruiken dan wij met zijn beiden.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Zaterdag staking!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

de verhuurder stelt de woning/ruimte ter beschikking welke van goede voorzieningen voorzien zoals electra en water. Bovendien zorgt ie voor onderhoud aan de woning. Al het andere komt wat mij betreft voor de huurder, als de discussie gaat of wc-papier voor rekening van de verhuurder komt, dan mag hij ook voor het eten zorgen en dat komen bereiden? Of moet ie af en toe komen informeren of de huurders nog goed in de kleren zitten? geef mij zo'n verhuurder, ga'k meteen verhuizen!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zaterdag staking!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

..en Gem.belastingen, boetes etc ook altijd voor rekening verhuurder.
Had je dat niet eerder kunnen melden? Dat had me een hoop geld gescheeld :wink:

Gesloten