LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nou ja zeg

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
anita-w
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2007 22:10

Nou ja zeg

Ongelezen bericht door anita-w »

laatst kregen wij de afrekening van de stookkosten
wij hebben hier blokverwarming
er zijn in totaal 55 woningen op aan gesloten
ieder jaar betaalden we voor de meters onder het kopje overige kosten met deze 55 woningen €782,60 nu stond dat bedrag ineens op € 3091,96 veel en veel hoger dus.
een telefoontje met de woningbouw leverde op dat er in 2004 termostaten en meters zijn geplaats die ze via een sateliet af kunnen lezen
wij hebben hier destijds niet om gevraagd
wij hoeven toch niet op te draaien voor de kosten die de woningbouw maakt zonder dat ze van ons opdracht hebben gekregen om iets te plaatsen....???
is er iemand die ons hiermee kan helpen want wij accepteren het niet maar willen graag weten waar we staan.
alvast bedankt ook namens mijn buren

Eugene Cernan
Berichten: 226
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:52

Re: Nou ja zeg

Ongelezen bericht door Eugene Cernan »

Toch mooi om te horen dat mijn eerste riskante stappen in de ruimte, die ondermeer leidden tot de satteliet, zijn vruchten hebben afgeworpen. Dat vanuit de ruimte jouw energiegebruik in de gaten gehouden wordt! Kan het zijn, Anita, dat je voorheen behoorlijk gestookt hebt op kosten van anderen [de boel werd toch door 55 gedeeld] en dat je nu daadwerkelijk op je eigen gebruik aangesproken wordt?

PS. Ik heb kennissen die juist door individueel verbruik bij blokverwarming behoorlijk terug hebben gekregen.

Groet,

Gene

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Nou ja zeg

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

wij hoeven toch niet op te draaien voor de kosten die de woningbouw maakt zonder dat ze van ons opdracht hebben gekregen om iets te plaatsen....???
Das het leuke ervan, een woningbouw heeft geen toestemming van de bewoners nodig om zaken te veranderen. Als de woningbouw van mening is dat het volgens dit systeem beter en rechtmatiger kan, dan vrees ik dat je daar weinig aan kunt doen.

Wel vind ik het absurd dat het bedrag ineens meer dan 4 maal zoveel is, maar ik neem aan dat de woningbouw dat kan verklaren. Een verbetering aan de woning of het gebouw mag wel degelijk aan de bewoners doorgerekend worden, normaal gesproken wordt je er zelf ook beter van.

anita-w
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2007 22:10

Re: Nou ja zeg

Ongelezen bericht door anita-w »

Eugene
nee ik heb niet op kosten van anderen gestookt
allen hebben we namelijk wel geld terug gekregen op een enkeling na die dan weer veel stookt en daardoor bij moest betalen
voorheen kwam er 1 x per jaar een amnnetje van techem de meters die op de verwarming zitten aflezen en dat werkte perfect
ook toen kregen mensen geld terug of moesten bijbetalen
het gaat er gewoon om dat ze iets plaatsen waar wij niet om hebben gevraagd en dat toch is gebeurd
op de gevolgen zijn wij niet gewezen
bij de afrekening zat geen schriftelijke uitleg
wij hebben geen voordeel bij hetgeen zij hebben geplaatst
vandaar dat we nu iets hebben van huh hoe kan dit allemaal
met geld terug krijgen ja of nee en hoeveelheid van stoken daar gaat dit verhaal in zijn geheel niet over

anita-w
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2007 22:10

Re: Nou ja zeg

Ongelezen bericht door anita-w »

dus kunnen ze als ze willen de duurste apparatuur nemen om ergens te plaatsen en dat dan lekker doorberekenen
ik heb dan zoiets van kan zoiets niet in overleg
het is hier namelijk voor ons geen verbetering want hoe het was was het ook goed

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Nou ja zeg

Ongelezen bericht door SJZ »

Zoals Dilbert ook al schrijft: aan huurders hoeft de woningbouw niets te vragen!
Dat klopt, en de huurder is niet verplicht om ongevraagde veranderingen te betalen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Nou ja zeg

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Je kunt er inderdaad voor kiezen om niet te betalen, dat is je recht. Maar zoals vogels zegt, ik vrees dat je dan in een hele lange strijd terecht komt die je uiteindelijk gaat verliezen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nou ja zeg

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat hier wordt beweerd, namelijk dat een verhuurder mag doen wat ie wil is natuurlijk domme klets en een broodje AAP waar je U tegen zegt. In rekening gebrachte servicekosten moeten a) voldoen aan wettelijke eisen en b) geheel verantwoord kunnen worden aan de hand van schriftelijke bewijsstukken.

Zie http://www.vrom.nl/pagina.html?id=7018

Dien een geschil in bij de Huurcommissie www.huurcommissie.nl als je verhuurder je het bos in blijft sturen met verhalen over satellieten. Huren ze ook marsmannetjes in om het trappenhuis te vegen?

anita-w
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2007 22:10

Re: Nou ja zeg

Ongelezen bericht door anita-w »

was dat maar zo nee dat moeten we zelf doen
evenals de ramen lappen op onmogelijke hoogtes en op plekken waar we zelf niet bij kunnen
tenzij je een acrobaat bent.
woon je begane grond ku je overal bij maar elke verdieping hoger nee dus
en een glazenwasser moet je zelf regelen en dan maar hopen dat je gebruik mag maken van de tuin van de bewoner op de begane grond
en aangezien glazenwassers niet meer op ladders mogen............

hayda
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:06

Re: Nou ja zeg

Ongelezen bericht door hayda »

hoe moet ik een bericht verplaatsen naar de juiste locatie?

installateur
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:25

Re: Nou ja zeg

Ongelezen bericht door installateur »

Anita, je moet Bob bedanken, die geeft in dit forum het enige juiste antwoord, zie je dat niet :?: Je laat je toch geen 2.300 euro door de neus boren :?:

anita-w
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2007 22:10

Re: Nou ja zeg

Ongelezen bericht door anita-w »

heeeeeeeeey Bob idd thnx voor de adressen
ik ga ze zeker samen met mijn buren benaderen :lol:

hayda
je kunt op wijzigen drukken en daarmee je bericht hier wissen
je kunt het ook eerst blauw maken en copieren naar een bestand op je pc copieren
blauw maken met je muis over je tekst met linkermuisknop ingedrukt en dan bij bewerken bovenaan je scherm op copieren drukken
dan maak je een topic aan of je zoekt er één waar het bij kan passen en dan plak je het vanuit je tijdelijke plek daar
succes

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Nou ja zeg

Ongelezen bericht door marinepik »

Lieve Anita,
Laat je niet gek maken, doe wat Bob zegt en alles komt op z'n pootjes terecht.
De verhuurder kan NIET zomaar iets veranderen en dat in rekening bij de huurder brengen, bovendien wordt zij er alleen maar beter van immers, er hoeft geen mannetje meer langs de deuren om de meterstand op te nemen. En er is GEEN verbetering aan het huis als zodanig aangebracht waardoor de huur omhoog kan.
Het bedrag dat je zou moeten betalen, daar kun je van de zomer lekker mee op vakantie, reken maar!!
marinepik

anita-w
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2007 22:10

Re: Nou ja zeg

Ongelezen bericht door anita-w »

heb inmiddels postbus 51 aan de telefoon gehad en van hen het telefoonnummer van huurcommissie nl gekregen
ik krijg nu formulieren voor zowel mezelf als mijn buren en dan gaan zij het allemaal nakijken.

cor42
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jul 2005 18:23

Re: Nou ja zeg

Ongelezen bericht door cor42 »

de verhuurder mag niet meer berekenen dan de normale huurs verhoging die jaarlijks plaats vind dus veranderinengen aan wonningen ook al word de huurder daar wijzer van mag niet door berekend worden aan de huurder en om een giga bedrag in rekening te brengen wat betreft stook kosten das dus echt van de gekke het is nu aan de woning bouw om te verklaren hoe die tot stand is gekomen dus ik adviseer niet te betalen of laat er een deskundige naar kijken (tip) schrijf een brief aan de consumenten bond wil ook best wel helpen bij ons in elk geval wel suc6 :wink:

A.Oudekerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2007 11:23

Re: Nou ja zeg

Ongelezen bericht door A.Oudekerk »

De woningbouw vereneging of stichting moet altijd overleg plegen met zij huurders als zij veranderingen aan brengen.
dus u hoeft hier niet op in te gaan.het beste is om gezamelijk een brief sturen naar de corperatie dat u hier mee niet akoord gaat,om dat er geen overleg is gepleegd.

A.Oudekerk

Gesloten