LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] een huis geweigert door gemeente rotterdam?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Amazigh
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2007 11:11

een huis geweigert door gemeente rotterdam?

Ongelezen bericht door Amazigh »

wij zijn een gezin van 8 mensen. we wonen in 6 kamer appartement van voor de oorlog zonder enige voor van renovatie. de woning staat op de derde verdieping. in de winter is het even koud in huis als buiten omdat er geen CV is. de plafond vallen eruit. het water lekt door de dak. en we hebben een gehandicapt kind die moeilijk ter been is dus moeite heeft elke dag de trappen op en af te lopen.
en ja deze huizen bestaan nog. dan zou je denken dat we er zo snel mogelijk uit willen. en dat klopt. ik heb 2 weken een 5 kamer woning gevonden. na het inleveren van alle gegevens werd ik 2 dagen geleden gebeld door de woningcoöperatie dat de gemeente niet mee akkoord gaat. omdat 8 mensen voor een 5 kamer appartement te veel is.
in deze huis waar we nu wonen is er alle ruimte. we hebben een kamer die nergens voor gebruikt wordt. er hebben er op een gegeven moment zelf 11 mensen gewoond.

dus mijn vraag is waarom de gemeente Rotterdam ons een huis kan weigeren??

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: een huis geweigert door gemeente rotterdam?

Ongelezen bericht door NAK »

dus mijn vraag is waarom de gemeente Rotterdam ons een huis kan weigeren??
Je geeft jezelf al antwoord, kijk maar hieronder
in deze huis waar we nu wonen is er alle ruimte. we hebben een kamer die nergens voor gebruikt wordt. er hebben er op een gegeven moment zelf 11 mensen gewoond.

Amazigh
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2007 11:11

Re: een huis geweigert door gemeente rotterdam?

Ongelezen bericht door Amazigh »

mag een gezin niet groter dan 3 mensen zijn soms??

bijdehante mama
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:07

Re: een huis geweigert door gemeente rotterdam?

Ongelezen bericht door bijdehante mama »

ik denk dat NAK bedoelt dat de gemeente beredeneert dat als een gezin toch genoeg ruimte heeft (uw eigen woorden immers) ze dan ook niet hoeven te verhuizen?
of is het een andere reden dan woonruimtegebrek?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: een huis geweigert door gemeente rotterdam?

Ongelezen bericht door NAK »

vogels,
Het is niet nodig dat bijdehante mama tekst en uitleg geeft voor hetgeen ik bedoel, maar zij ziet het wel goed.
TS geeft met eigen woorden, we hebben een kamer die nergens voor gebruikt wordt, aan wat de mogelijke reden voor afwijzing kan zijn.
Dus jouw opmerking over lezen is niet terecht.

Daarnaast mag de gemeente wel degelijk bepalen of iemand een huis mag betrekken. Zeker als dat huis valt onder het hoofdstuk woonvergunning.

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: een huis geweigert door gemeente rotterdam?

Ongelezen bericht door elianne »

Er staat toch duidelijk(voor mij dan) dat de vergunning is afgewezen omdat 8 mensen voor een vijf-kamer-woning te veel is. Heeft dus niets te maken met het feit of TO ruimte over heeft of dat er misschien in de toekomst meer mensen komen wonen.

Als een gemeente geen vergunning wil afgeven, kunt u een bezwaarschrift indienen. Dat moet gebeuren binnen zes weken nadat de voor u nadelige beslissing is verzonden. Het bezwaarschrift moet u indienen bij het orgaan dat de beslissing genomen heeft, meestal is dat het college van Burgemeester en Wethouders. Heeft deze procedure geen succes, dan kunt u in beroep gaan bij de rechter. Ook dit moet gebeuren binnen zes weken na de dag waarop de beslissing op uw bezwaarschrift verzonden is. Vraag altijd juridisch advies.

Gesloten