LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanrecht beschadigd: 500 euro schade?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
MauMau
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2007 12:25

Aanrecht beschadigd: 500 euro schade?

Ongelezen bericht door MauMau »

Ik heb per ongeluk een hete pan op mijn aanrechtblad geplaatst waardoor er nu zwarte plekken op zitten en het fineerlaagje op enkele plaatsen is gebroken. Mijn (particuliere) verhuurder Amvest zegt dat alle schade voor mijn rekening komt en dat ik het beste een nieuw aanrecht kan laten plaatsen, wat zo'n 500 euro zou gaan kosten. Mijn verzekeraar Delta Lloyd zegt dat de schade niet onder de WA- noch de inboedelverzekering valt, omdat het een gehuurd onderdeel van de woning betreft (opstal). Ik vind het maar raar dat ik door zo'n klein ongelukje voor honderden euro's het schip inga. Wie weet wat ik het beste kan doen?
MauMau

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Aanrecht beschadigd: 500 euro schade?

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Wellicht onderzoeken of het niet goedkoper gerepareerd kan worden?

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Aanrecht beschadigd: 500 euro schade?

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Volgens mij valt het onder de verzekering van de verhuurder. (als je per ongeluk het huis laat afbranden, dan valt dat ook onder de verzekering van de verhuurder)(huiseigenaren verzekering)

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Aanrecht beschadigd: 500 euro schade?

Ongelezen bericht door jermen2 »

Klopt van die verzekering.
Alleen het huurdersbelang (dus verbeteringen die je hebt aangebracht aan de huurwoning) vallen onder je eigen verzekering.
De rest valt onder de opstal verzekering van de woningbouw of verhuurder.
Wij hebben ook ons best moeten doen om via die weg teruggave te krijgen maar het loont de moeite, misschien jou tussenpersoon contact op laten nemen met de woningbouw?
Dus als je niet zelf het aanrecht geplaatst hebt is het voor de woningbouw.

gr jermen

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Aanrecht beschadigd: 500 euro schade?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is geen woningbouw maar een particuliere verhuurder. En dat zijn altijd graaiers: elk jaar de wettelijk maximaal toegestane huurverhoging er doorheen drukken. Ook dit soort ongelukjes zullen ze dankbaar gebruiken om er nog meer euro's uit te persen. Je betaalt servicekosten en je hebt kans dat daar ook een collectieve verzekering voor dit soort ongelukken in zit. Ik zou maar eens een schriftelijke specificatie aanvragen van je servicekosten en evt. verzekeringen. Dat mag je verhuurder je niet weigeren. En zo lang je niet verhuist en je niks aan het blad laat doen hoef je ook niks te betalen. Dan heb je in elk geval tijd genoeg om naar een andere oplossing te zoeken. Bijvoorbeeld elders een blad kopen (misschien zelfs tweedehands) en dat laten plaatsen. Je hoeft je woning niet in exact dezelfde staat op te leveren en bent vrij om het aanrecht te veranderen, zolang deze maar gelijkwaardig is aan het oude.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Aanrecht beschadigd: 500 euro schade?

Ongelezen bericht door vladja »

Hoort een aanrecht niet van een degelijke kwaliteit te zijn en tegen hete pannen te kunnen? Het is onderdeel van een keuken en daar wordt gekookt. Waar gekookt wordt, heb je hete pannen.

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Aanrecht beschadigd: 500 euro schade?

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Nee Vladja,

dat materiaal (spaanplaat kern en formica toplaag) kan gewoon niet tegen dergelijke hitte. Dit wordt verondersteld bekend te zijn. Waarschijnlijk praten we wel over een degelijke kwaliteitblad. (een glazen douchecabine krijg je ook kalkstrepen op, deze is ook om spatwater op te vangen, dan spreek je ook niet over een onderugdelijk produkt? Zijn produkteigenschappen waar je rekening mee dient te houden.)

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Aanrecht beschadigd: 500 euro schade?

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik heb in mijn vorig jaar gekochte woning 2 verschillende pannenonderzetters vast op werkblad.
Steen en metaal, en er komt straks een stalen bij, want de andere was niet meer leverbaar, dus als je die laat zitten, ik heb nu zowel links als rechts een neerzetplek, netjes en schadevrij(eronder?)
Alleen als het te ver ernaast is heb je een probleem.

Hoeken zijn duur, maar meestal hebben huurhuizen een recht blad en bij bouwmarkten is het vaak ook op maat gezaagde te bestellen, ook met inbouw spoelbakken en kookplaten indien nodig, 2.6 m koste incl 2 gaten en van Multiplex, geschikt voor vlakke spoelbak maar E173,75

Niet het blad maar de gaten maken het duur, dus een ingebouwde vlakke spoelbak zonder rand maakte het duur!
Laatst gewijzigd door D1RK op 16 jul 2007 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Aanrecht beschadigd: 500 euro schade?

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Pan met kokend water zal nog wel kunnen, maar hete bakpan of oververhitte pan, geeft problemen.

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Aanrecht beschadigd: 500 euro schade?

Ongelezen bericht door d3R »

voor 80/90 euro heb je al een nieuw blad,
een handige kennis kan dit wel plaatsen.

500 euro :shock:

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: Aanrecht beschadigd: 500 euro schade?

Ongelezen bericht door ronan »

ja ja droom verder

Gesloten