LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 10 jaar te jong

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
janet 45
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mar 2006 20:51

10 jaar te jong

Ongelezen bericht door janet 45 »

En ben dus de klos :x
Zal het even uitleggen , ik woon nu 33 jaar in dit huis , wat nu voor mij veel te groot is , dus wilde ik wel wat kleiner gaan wonen , waar de woningbouw heel blij mee is want ze krijgen er een grotegezinswoning voor terug die als ik er uit ga helemaal gerenoveert zal worden .

Voor een paar weken terug is er iemand bij me geweest van de woningbouw om even naar de woning te kijken , en die vertelde me dat toch echt de muren in de kamer gladgemakt moeten worden ( zit geelband op ) de moed zakte me meteen in de schoenen want hoe moet ik dat doen , en zij dan ook nou dan blijf ik lekker hier wonen ( veel oudere zitten met dit probleem ) maar nou komt het die meneer van de woningbouw vroeg hoe oud ik was , 61 meneer , dat is jammer zij meneer want als uw 71 jaar was zou uw het huis zo mogen verlaten :shock:

Mag dit zo maar ???

Gr Janet

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: 10 jaar te jong

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dat lijkt mij wel.
Als ik mijn huis ooit uit ga moet ik, ongeacht mijn leeftijd (ook 71+) van alle buitenmuren het behang verwijderen.
Tenzij de nieuwe bewoners het over willen nemen.
Ik vind het juist coulant dat er voor 71+'ers een uitzondering gemaakt wordt.

pmc
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 mei 2009 14:19

Re: 10 jaar te jong

Ongelezen bericht door pmc »

Hallo,

Beetje vreemd dat u dat moet doen terwijl de woning gerenoveerd gaat worden.

mvgr.
Peter

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: 10 jaar te jong

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Hoezo raar?
Er zullen bij een renovatie toch niet allemaal nieuwe muren geplaatst worden?
Renoveren houdt meestal in nieuwe keuken, toilet en badkamer.

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: 10 jaar te jong

Ongelezen bericht door handelaar »

De betreffende woningbouwfirma zou juist van de gelegenheid dat u wilt verhuizen naar een kleinere woning dankbaar gebruik moeten maken, en de muren in de huidige staat voor lief moeten nemen. Het is vanwege doorstroming op de huizenmarkt van groot belang dat een grotere woning weer vrij komt voor een gezin dat daar naar op zoek is. Maar ja, de sociale woningmarkt zit hopeloos vast. De woningbouwverenigingen zijn daar schuldig aan.

Spy21
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:36

Re: 10 jaar te jong

Ongelezen bericht door Spy21 »

kijk naar uw rechten en plichten

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: 10 jaar te jong

Ongelezen bericht door VioletPrue »

handelaar schreef:De betreffende woningbouwfirma zou juist van de gelegenheid dat u wilt verhuizen naar een kleinere woning dankbaar gebruik moeten maken, en de muren in de huidige staat voor lief moeten nemen. Het is vanwege doorstroming op de huizenmarkt van groot belang dat een grotere woning weer vrij komt voor een gezin dat daar naar op zoek is. Maar ja, de sociale woningmarkt zit hopeloos vast. De woningbouwverenigingen zijn daar schuldig aan.
De muren voor lief nemen?
Dan komt het dus op de nieuwe bewoners neer en dat is niet eerlijk.
Dan krijg je de situatie van vroeger, dat je een huis huurde, wilde behangen en dus het oude behang verwijderde.
En dus 5 lagen oud behang kon gaan afkrabben.
Of de woningbouw moet dat voor zijn rekening nemen, maar dat kost heel veel geld en dan worden de huren en servicekosten heel hoog.
Gewoon netjes opleveren.

Gesloten