LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik kan niet meer binnen met eigen sleutel

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
beertje82
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:44

Ik kan niet meer binnen met eigen sleutel

Ongelezen bericht door beertje82 »

Ik had een probleempje ik kon niet meer mijn huurhuis binnen.
Nadat ik de deur had dicht gedaan. Stond daar met de sleutel van mijn voordeur in mijn hand. Aan de binnenkant zat de sleutel.

Nu ben ik erachter gekomen dat als je de sleutel erin laat zitten en hij ook maar 1 graden verdraaid dan kan je het slot niet meer van de andere kant openen.
Dus je moet de sleutel verwijderen mits je van de buitenkant wil open maken.

Helaas heeft de bouwvereniging mij dit niet verteld. Hoe sit slot werkte. En nam ik na dit voorval contact met ze op. Ik had mijzelf buitengesloten en ik moest maar een slotenmaker bellen. Pech gehad.

Ik vind tot op heden dat ik niet was buitengesloten omdat ik nog een sleutel van mijn huis had. Maar ik kon niet meer binnen met mijn eigen sleutel.

Weet iemand hoe het zit? Ik vind het namelijk een gevaarlijk slot. Als je zou vallen en niet meer de deur open kan maken dan kunnen je kinderen, ouders of kennissen je niet redden.

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Ik kan niet meer binnen met eigen sleutel

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Ik begrijp je zorgen, maar 99% van de hu8izen in NL heeft zo'n slot. Het slot functioneert, dus hij wordt niet vervangen (en als je zlf echt niet veilig voelt, dan zet je er toch een andere cilinbder in met aan 1 kant zo'n draaiknop?)

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Ik kan niet meer binnen met eigen sleutel

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Helaas heeft de bouwvereniging mij dit niet verteld. Hoe sit slot werkte. En nam ik na dit voorval contact met ze op. Ik had mijzelf buitengesloten en ik moest maar een slotenmaker bellen. Pech gehad.
En , vindt je dit vreemd dan ???

Weet iemand hoe het zit? Ik vind het namelijk een gevaarlijk slot. Als je zou vallen en niet meer de deur open kan maken dan kunnen je kinderen, ouders of kennissen je niet redden.
Wat dacht je van de deur openbreken.

Wel een beetje een zeurtopic..... :mrgreen:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Ik kan niet meer binnen met eigen sleutel

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nog simpelere oplossing: geen sleutel aan de binnenkant van de deur doen!
Dan kan er altijd iemand in, uzelf inclusief.

beertje82
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:44

Re: Ik kan niet meer binnen met eigen sleutel

Ongelezen bericht door beertje82 »

Ondertussen is al bij 2 andere mensen voorgevallen met mij erbij is dat 3.
Bij hebben ze het cilinder eruit geboord.
Maar goed, als het voor iedereen zo'n gewoon slot is. Dan hoop ik maar dat er niet meer mensen bijkomen.

@Bosjesman
Ja, ik heb een slot besteld met draaiknop met dezelfde sleutel. Dan ook maar meteen goed. Zodat het niet weer fout kan gaan. :wink:

@VioletPrue
Goh als ik dat van te voren wist dan had ik de sleutel niet aan de binnenkant laten zitten! :shock:

@seagoing racer2
Ja he, lekkere zeur topic! Vriendelijkheid is alles. :roll:

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Ik kan niet meer binnen met eigen sleutel

Ongelezen bericht door henk51 »

Misschien rare vraag. Heb je geen achterdeur? Zoja altijd sleutel van achterdeur aan je sleutelbos doen. Heb je 2 kansen om binnen te komen.

gr Henk

bavarian
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:07

Re: Ik kan niet meer binnen met eigen sleutel

Ongelezen bericht door bavarian »

Sleutel bij de buren afgeven wil ook nog weleens lukken.

beertje82
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:44

Re: Ik kan niet meer binnen met eigen sleutel

Ongelezen bericht door beertje82 »

@henk51
Ja, een achterdeur op 1 hoog (balkon). Met dezelfde slot en daar zat toen ook de sleutel in het slot.

@bavarian
Ja, maar ik had de sleutel van de voordeur in mijn hand. Alleen aan de binnenkant zat er ook een sleutel die een beetje gedraaid was deze blokkeerde het slot aan de buitenkant.

Gesloten