LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
DChn
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2018 14:44

Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door DChn »

Ik heb een vliegtuigticket besteld naar de verenigde staten, via KLM en Google Flights. Google Flights verwees me voorbij de keuze om ruimbagage aan me reis toe te voegen, nu moet ik 100 euro extra betalen voor me ruimbagage. Ik heb bij KLM een officiële klacht ingediend. Volgens hun ligt de verantwoordelijkheid bij de klant als ze een externe site gebruiken en worden doorverwezen. Ook zeggen ze dat alle informatie gewoon aanwezig op de site is. Uit mijn oogpunt laat KLM toe dat een vergelijkingssite voorbij de verplicht geleverde informatie doorverwijst, en ik vind dan ook dat de verantwoordelijkheid bij hun ligt om het op te lossen.

Ik heb screenshots, en een gif waar mee ik kan bewijzen dat ik tijdens mijn aankoop procedure onvolledig geïnformeerd ben op de KLM website over mogelijke extra kosten over het eerste ruimbagage stuk. Ik voel me dan ook voor de gek gehouden, en vind dat de klantenservice van KLM aan iedereen de schuld geeft behalve hunzelf.

Ik zou graag een second opinion krijgen van mensen met ervaring hiermee. Wat kunnen jullie me aanraden om te doen?

EDIT:
KLM heeft contact met me opgenomen en verteld dat het inderdaad onduidelijk is en ze hebben mij met een voucher gecompenseerd. Ze hebben ook gezegd dat ze een verandering gaan proberen aan te brengen zodat andere mensen niet hetzelfde overkomt.
Laatst gewijzigd door DChn op 23 apr 2018 17:35, 3 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door angel1978 »

Neem je verlies

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door yan »

Je had ook gewoon even direct op de KLM site kunnen kijken.
Hoe en wat google doorverwijst heeft KLM niet in de hand.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door tttlocke »

Waarom ging u ervan uit dat u niet extra hoefde te betalen?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door newmikey »

Clipboard01.jpg
(37.58 KiB) 1905 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
DChn schreef:Ik voel me dan ook voor de gek gehouden, en vind dat de klantenservice van KLM aan iedereen de schuld geeft behalve hunzelf.
Ik heb voor de gein eens geprobeerd een reftourtje JFK te boeken met KLM via Google Flights en al bij het kiezen van de héén- en terugvlucht staat vol in beeld de volgende tekst:
"Bagage-informatie
Geschatte bagagekosten voor de volledige reis:
Persoonlijk item: Inbegrepen
Handbagage: Inbegrepen
Eerste ingecheckte bagagestuk: € 100
Tweede ingecheckte bagagestuk: € 170
"

U heeft gewoon niet zorgvuldig gelezen, het staat er onwaarschijnlijk duidelijk gewoon bij.

DChn
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2018 14:44

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door DChn »

Hey Newmikey,

Hierbij een screenshot waar dat niet het geval is, zou je niet kunnen vertellen waar het aan ligt, misschien dat ze naar aanleiding van mijn klacht hebben gehandeld.
https://gyazo.com/9f39be2ac89bac1916f92e5b8df85c3a

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Of nog lager scrollen?

DChn
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2018 14:44

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door DChn »

Nou ik ben lager gescrolled dan de andere screenshot, dus dat lijkt me een beetje gek.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door newmikey »

Dit lijkt me een scherm verder dan wat ik liet zien. De bagagekosten worden bij het selecteren van de vluchten getoond. U toont het daaropvolgende scherm waar de vluchten al geselecteerd zijn (zie de knoppen "Remove flight").

DChn
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2018 14:44

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door DChn »

Bij jou staat gewoon "Vlucht verwijderen" of mis ik iets?

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik het probeer, zie ik ook
Geschatte bagagekosten voor de volledige reis:
Persoonlijk item: Inbegrepen
Handbagage: Inbegrepen
Eerste ingecheckte bagagestuk: € 100
Tweede ingecheckte bagagestuk: € 170
Daar direct onder wordt nog gewezen op bagagetoeslagen (met link) en andere toeslagen. Hoe duidelijk kan het zijn?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door kokka »

Het mooie is dat ie voor 80 euro meer een economy ticket koopt in plaats van economy light.
Hier zit een gratis koffer bij.

Dossiermap
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2012 12:24

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door Dossiermap »

kokka schreef:Het mooie is dat ie voor 80 euro meer een economy ticket koopt in plaats van economy light.
Hier zit een gratis koffer bij.
Oef dat is wel heel naar ja.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door Student90 »

Erthanax schreef:Als ik het probeer, zie ik ook
Geschatte bagagekosten voor de volledige reis:
Persoonlijk item: Inbegrepen
Handbagage: Inbegrepen
Eerste ingecheckte bagagestuk: € 100
Tweede ingecheckte bagagestuk: € 170
Daar direct onder wordt nog gewezen op bagagetoeslagen (met link) en andere toeslagen. Hoe duidelijk kan het zijn?
Zowel newmikey als jij komen met tekst in het Nederlands. Wellicht zit daar het verschil?

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door yan »

Er staat in uw scherm dus NIET vermeld dat het INCLUSIEF bagage is,
Dus dan hoef je daar ook niet van uit te gaan...

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door Student90 »

Dossiermap schreef:
kokka schreef:Het mooie is dat ie voor 80 euro meer een economy ticket koopt in plaats van economy light.
Hier zit een gratis koffer bij.
Oef dat is wel heel naar ja.
Tja, TS is inmiddels gecompenseerd middels een voucher. Tenzij die minder waard is dan €20,-, trekt TS toch aan het langste eind. Mits TS gebruikt maakt van de voucher natuurlijk.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door newmikey »

Student90 schreef: Zowel newmikey als jij komen met tekst in het Nederlands. Wellicht zit daar het verschil?
Maar natuurlijk, dat ik daar zèlf niet aan gedacht had :twisted: ...nee "Captain Obvious", uiteraard heb ik de site in twee talen uitgeprobeerd en zowel in- als uitgelogd van mijn Google account en met opgeschoonde cookies. Bovendien is het door de KLM al enkele jaren geleden breed in de publiciteit gebracht dat ruimbagage op de goedkoopste tarieftrap niet meer gratis zou zijn, zelfs niet voor Flying Blue leden. Het heeft dus ook nog eens niets te maken met "doorverwijzing" zoals TS stelt maar gewoon met de tariefopbouw van KLM die gewoon keurig na te lezen is.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door Student90 »

newmikey schreef:
Student90 schreef: Zowel newmikey als jij komen met tekst in het Nederlands. Wellicht zit daar het verschil?
Maar natuurlijk, dat ik daar zèlf niet aan gedacht had :twisted: ...nee "Captain Obvious", uiteraard heb ik de site in twee talen uitgeprobeerd en zowel in- als uitgelogd van mijn Google account en met opgeschoonde cookies. Bovendien is het door de KLM al enkele jaren geleden breed in de publiciteit gebracht dat ruimbagage op de goedkoopste tarieftrap niet meer gratis zou zijn, zelfs niet voor Flying Blue leden. Het heeft dus ook nog eens niets te maken met "doorverwijzing" zoals TS stelt maar gewoon met de tariefopbouw van KLM die gewoon keurig na te lezen is.
Zou je dan voor de volledigheid ook een screenshot in het Engels willen plaatsen? Dat vergelijkt iets makkelijker.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door newmikey »

Student90 schreef: Zou je dan voor de volledigheid ook een screenshot in het Engels willen plaatsen? Dat vergelijkt iets makkelijker.
Kijk zelf even? Ik zit hier toch niet om jou te bedienen?

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Extra kosten bij doorverwijzing Google Flights naar KLM

Ongelezen bericht door Student90 »

newmikey schreef:
Student90 schreef: Zou je dan voor de volledigheid ook een screenshot in het Engels willen plaatsen? Dat vergelijkt iets makkelijker.
Kijk zelf even? Ik zit hier toch niet om jou te bedienen?
:lol:

Gesloten