LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sportreis met onbekende voorwaarden

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Boekies
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2021 18:24

Sportreis met onbekende voorwaarden

Ongelezen bericht door Boekies »

Ik heb een vraag over een sportreis die op dit moment door mijn reisorganisatie wordt aangeboden. Zij bieden een sportreis aan waarvan zij nog geen startbewijzen hebben, nog niet weten wat de regels van de wedstrijd zijn en ze weten niet waar wij als deelnemers aan moeten voldoen. Toch willen zij dat wij uiterlijk 3 maart boeken en willen zij daarvoor onze voucher gebruiken. Deze zelfde reis hadden wij namelijk voor vorig jaar staan. Zij weten dat startbewijzen voor deze wedstrijd heel schaars zijn en dat je dus niet zomaar in aanmerking komt voor deze wedstrijd.

Mijn vraag is kan een reisorganisatie om een definitieve boeking verzoeken als de voorwaarden nog onbekend zijn? Het voelt een beetje als een tafel kopen waarvan ik nog niet weet hoe hij er uit gaat zien, maar dit kan gevoel zijn.

Heeft iemand raad?

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Sportreis met onbekende voorwaarden

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Normaal gesproken boek je een reis die van ter voren uitgestippeld is. Je zet nooit een handtekening op een wit papier, die hun daarna ingevuld kan worden.

Echter, voor de volledigheid zit ik met vragen.

Welke reisbureau is het?
En welke voorwaarden zijn onbekend (reis datum, bestemming, soort wedstrijd)?

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sportreis met onbekende voorwaarden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik gok dat men nog geen volledige duidelijkheid kan geven, omdat niet duidelijk is wanneer het evenement nu echt kan plaatsvinden ivm regelgeving. Dat men dus een slag om de arm houdt en er voldoende interesse is, ook als mensen afhaken die de huidige voorwaarden niet accepteren.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sportreis met onbekende voorwaarden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Boekies schreef:
26 feb 2021 18:34
Mijn vraag is kan een reisorganisatie om een definitieve boeking verzoeken als de voorwaarden nog onbekend zijn?
In het algemeen kan ik aangeven dat algemene voorwaarden die pas na het sluiten van een overeenkomst worden verstrekt niet gelden. Maar zou het kunnen dat het hier niet gaat om échte voorwaarden, maar meer een soort huisregels, zoals het dragen van een mondkapje?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Sportreis met onbekende voorwaarden

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik snap het probleem niet zo. Je voelt je er niet prettig bij dat er nog niet veel bekend is. Dan boek je niet. De organisatie kan wel willen dat je voor een bepaalde datum boekt maar wat gebeurt er als je dat niet doet? Helemaal niets lijkt me. Ze zullen je niet dwingen om te boeken.

Gesloten