LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arke website

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Berns
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2011 18:56

Arke website

Ongelezen bericht door Berns »

Ik heb via de website van Arke een reis geboekt, de website vermelde dat de reis inclusief een auto was. Eenmaal de reis geboekt bleek er geen auto bij de boeking te zitten, volgens Arke kan er via de website geen reis inclusief auto worden geboekt. Ze geven aan dat de vermelding niet op de website kan hebben gestaan en toch is het wel zo. Wie heeft hier ervaring mee en weet hoe ik dit kan aanvechten?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arke website

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Berns schreef:... en weet hoe ik dit kan aanvechten?
Kunt u aantonen dat het er wel gestaan heeft ?
Indien u het niet kunt aantonen, wordt het zeer lastig zo niet onmogelijk.

Berns
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2011 18:56

Re: Arke website

Ongelezen bericht door Berns »

Ik heb de geschiedenis van die dag op mijn computer staan, maar als ik via de geschiedenis naar de site ga dan krijg ik de huidige website te zien.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Arke website

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Berns schreef:Ik heb de geschiedenis van die dag op mijn computer staan, maar als ik via de geschiedenis naar de site ga dan krijg ik de huidige website te zien.
Normaal als je wat besteld krijg je als 1 van de laatste stappen een overzicht waar je mee akkoord moet gaan. Stond de auto daar bij?

Berns
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2011 18:56

Re: Arke website

Ongelezen bericht door Berns »

Nee de auto stond er niet bij want het was inclusief. Twee medewerkers van Arke hebben wel toegegeven dat er een fout op de website was. Een aantal uren later was de vermelding van de site gehaald.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Arke website

Ongelezen bericht door WarZir »

Berns schreef:Nee de auto stond er niet bij want het was inclusief. Twee medewerkers van Arke hebben wel toegegeven dat er een fout op de website was. Een aantal uren later was de vermelding van de site gehaald.
Als ze dit al eerlijk hebben toegegeven en vervolgens ook gelijk de site hebben aangepast hierop, dan is dit verder ook niet aan te vechten. Wél staat u in uw recht om kostenloos de boeking te annuleren.

Berns
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2011 18:56

Re: Arke website

Ongelezen bericht door Berns »

Sorry ben een beetje onduidelijk geweest, ik heb achteraf nog 253 euro extra moeten bijbetalen om de auto toch bij de reis te boeken. Achteraf bleek dat de auto dus niet inclusief de reissom was. Ik wil graag het bedrag van 253 euro terug vorderen van Arke.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arke website

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Berns schreef:Sorry ben een beetje onduidelijk geweest, ik heb achteraf nog 253 euro extra moeten bijbetalen om de auto toch bij de reis te boeken. Achteraf bleek dat de auto dus niet inclusief de reissom was. Ik wil graag het bedrag van 253 euro terug vorderen van Arke.
Dat is toch wel een aardig verschil te noemen. Wilt u het bedrag terugvorderen maar wel gebruik maken van de auto ? Indien dit verschil kan worden aangemerkt als kennelijke fout, kunt u arke hier niet aan houden.
Ik denk dat u waarschijnlijk wel recht zou hebben de auto of de reis als geheel kostenloos te annuleren. Het lastige is alleen iets aan te tonen, indien u niets op papier heeft hiervan.

U kunt eventueel ook eens advies inwinnen bij een juridisch loket. Eerste advies is meestal gratis.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Arke website

Ongelezen bericht door sprookje »

. Twee medewerkers van Arke hebben wel toegegeven dat er een fout op de website was
Zij hebben toegegeven dat er een fout op de website stond,niet dat de auto bij de boeking hoorde
volgens Arke kan er via de website geen reis inclusief auto worden geboekt. Ze geven aan dat de vermelding niet op de website kan hebben gestaan
Bij mijn weten worden er inderdaad nooit reizen inclusief auto verkocht bij arke.
Jammer voor jou maar ik denk dat je geen kans maakt.

bertusdenbosch
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2010 14:27

Re: Arke website

Ongelezen bericht door bertusdenbosch »

Arke biedt inderdaad nooit fly drives aan. Het is dan ook erg onwaarschijnlijk dat dit op de website heeft gestaan. Zou een beetje hetzelfde zijn als wanneer de H&M per ongeluk een grof volkoren op hun website zou zetten :D

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Arke website

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoe moet je als nietsvermoedende klant nu weten dat een bepaald reisbureau geen fly-drives heeft? Fly-drives zijn in mijn ogen toch een vrij normaal 'product' voor vakanties en voor een reisbureau.

bertusdenbosch
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2010 14:27

Re: Arke website

Ongelezen bericht door bertusdenbosch »

Je hebt toch via de website geboekt? Dan zie je toch dat ze geen fly drives aanbieden?
De productgroepen staan op de landingspagina duidelijk omschreven en fly drives staan hiet niet bij....

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Arke website

Ongelezen bericht door osseworst »

Arke biedt wel degelijk reizen inclusief auto (fly-drives) aan, enkele voorbeelden:
8-daagse rondreis Fly & drive Kleurrijk Madeira
11 dagen Eilandhoppen Highlights van de Azoren
11-daagse rondreis Viva Andalucia 3*

Gesloten