LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

plumber schreef:Weet dus voor 100% zeker dat Arkefly vluchten bewust uren later laat gaan omdat ze met dat zelfde toestel even een vluchtje tussendoor doen wat meer geld op leverd.Zodoende krijg je die vertragingen. Vraag mij af of dat ook is toegestaan.
In het geval van 9 uur vertraging op een vlucht van/naar Curacao met ArkeFly zou elke passagier toch recht hebben op € 600,- schadevergoeding ?

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door plumber »

Nou probeer het maar eens.
Op een gegeven moment stop je er gewoon mee zoveel tijd en rompslomp gaat er inzitten. Het is soms zo erg dat je niet meer weet of je nou wel of niet gelijk heb.
Je kan er niet tegenop tegen zulke maatschappijen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Is zeker een lastig verhaal. Zou een stuk helpen als zo'n groep zich eens samen zou pakken en samen een zaak aanspannen tegen een luchtvaartmaatschappij. Want tja in het gegeven voorbeeld (een vlucht van/naar Curacao) zit je toch zo'n uurtje of 9 met elkaar opgescheept in het vliegtuig. Het is toch niet zo'n grote zoektocht om de andere gedupeerden te vinden.

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door Mk »

Het zou wel eens goed zijn dat iemand het een keer echt via de rechter probeert. Het is min of meer gebruikelijk in de reiswereld dat vakanties worden verkocht met ideale vliegtijden en waarna na boeking vluchttijden worden gewijzigd, tussenstops worden ingepland dan wel dat je terugvliegt naar bijvoorbeeld eindhoven ipv rotterdam. Want tja, het mag hè, volgens de ANVR voorwaarden dus dan moet je ook niet klagen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Mk schreef:...dan wel dat je terugvliegt naar bijvoorbeeld eindhoven ipv rotterdam. Want tja, het mag hè, volgens de ANVR voorwaarden dus dan moet je ook niet klagen.
Dit voorbeeld mag niet zomaar. Als iemand in Rotterdam is vertrokken, hoort de touroperator ook voor het vervoer naar Rotterdam te zorgen als er iets gewijzigd is waardoor men ineens in Eindhoven uitkomt.

Verder ben ik het volledig met u eens dat het erop lijkt dat sommige touroperators zich bewust van deze handelswijze bedienen gezien het aantal topics en klachten op o.a. dit forum. Boeken bij een goede touroperator is soms ietwat duurder, maar dan is de kans op dit soort dingen een stuk kleiner.

zon_netje1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2011 12:07

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door zon_netje1970 »

Wij hebben een soortgelijk geval aan de hand, met Corendon. Ook ons is een gunstige vliegtijd aangeboden, en zowel mondeling als schriftelijk bevestigd. Voorwaarden? Vliegtijden kunnen wijzigen? Natuurlijk, maar die mag Corendon dan wel heel erg ruim interpreteren, want wij vliegen op de terugreis om 10.00 in plaats van 23.45. Ons is mondelijk toegezegd dat er wel wat afgeweken zou kunnen worden van de toegezegde tijden maar dat dit nooit veel zou zijn, wat is dan hun interpretatie van veel? Ik ben inmiddels zover dat ik met de consumentenbond, met de reclame code commissie en met de geschillencommissie in contact ben om dit soort praktijken eens goed aan de kaak te stellen. Het is namelijk wel degelijk misleiding om mensen op deze manier een vis voor te houden en als ze tot boeking zijn overgegaan deze vis weer af te nemen. Als reisorganisaties weten dat ze zo extreem kunnen afwijken van de reistijd die ze aanbieden dan mogen ze hem helemaal niet aanbieden en al helemaal niet schriftelijk of mondeling bevestigen. Dit is in strijd met het consumentenrecht, zoals me inmiddels ook van rechtswege is bevestigd. Daarbij mag een bedrijf of organisatie zich alleen maar beroepen op hun voorwaarden als deze de klant niet te veel duperen. Ik denk dat je als klant ernstig gedupeerd bent als je door extreem gewijzigde reistijden in de problemen raakt of een hele dag (of zelfs twee!) van je vakantie moet inleveren.

Het wordt inderdaad eens tijd dat hier een goede en duidelijke regelgeving voor komt want reisorganisaties maar ook vliegmaatschappijen doen maar wat. Het zou toch wat zijn als vervoersmaatschappijen als de NS, Connexxion of Veolia tegen hun klanten zouden zeggen, tja mevrouw, u heeft uw vervoer al betaald maar de bus/trein is helaas maar halfvol dus gaat niet vertrekken. De volgende bus is over 6 uur en daar past u nog makkelijk bij, dat scheelt ons weer in kosten. Wat zou het een zooitje worden. En bij deze bedrijven zit er een heel legioen mensen bovenop om toch vooral de consumet zoveel mogelijk te beschermen. Vliegmaatschappijen en reisorganisaties hebben een vrijbrief om te doen zoals het hen goed uitkomt. Wanneer worden zij hierover eens aan de kaak gesteld?

De oplossing is zo simpel. Doe geen beloftes over de vliegtijden en maak ze pas bekend als ze vaststaan. Vliegtuigmaatschappijen moet worden verplicht om de vlieg tijden die ze klanten toezeggen ook bij zeer nabije benadering moeten nakomen (want eerlijk is eerlijk, een reisorganisatie kan er niet veel aan doen als een vliegmaatschappij dwars ligt). Wijzigingen aanbregen daarin uit overmacht? ok, ik denk dat iedereen daar wel begrip voor kan hebben (een kapot vliegtuig kan nu eenmaal de lucht niet in) maar financieel belang? Nee dat is onacceptabel, ook het financieel (en persoonlijk!) belang van de consument is belangrijk. let wel het gaat gaat hier om veelal geprivatiseerde vliegmaatschappijen en reisorganisaties die een product leveren aan de consument! In geen enkele andere branche wordt geaccepteert dat er zo'n loopje wordt genomen met de consument.

Ik begrijp de gedachtengang niet van mensen die dit blijkbaar een normale gang van zaken vinden. Als twee gezinnen hetzelfde bedrag betalen voor een vakantie bij verschillende vliegmaatschappijen en het ene gezin houdt maar 6 benutbare vakantiedagen over en het andere gezin heeft er wel 8, dan wordt dit door onze samenleving al als volstrekt normaal gezien (want ja, vluchttijden kunnen nou eenmaal wel eens wijzigen, dat weet je toch van tevoren?) terwijl dit volstrekt oneerlijk en absoluut klantonvriendelijk is en er in mijn belevening toch echt iets niet klopt. Maar goed, die massale acceptatie zal meteen ook wel de oorzaak/reden zijn voor het feit dat dit als maatschappelijk normaal beleid wordt gezien door de samenleving en de reisorganisaties, want ja als mensen dit massaal accepteren dan zal het wel als normaal worden gezien en gaan we er lekker mee door. Ik vind het puur misleiding en klantenwerving met bedrog. Een maatschappij mag dus een klant van alles beloven met zijn vingers gekruist want ja, achteraf kunnen ze zich toch beroepen op hun voorwaarden. Kloppen doet het van geen kanten ik ben het helemaal met Fredhoff eens!!!!en ik hoop dat zijn rechtzaak ertoe zal leiden dat dit soort praktijken een halt wordt toegeroepen. Als ik hier een positieve bijdrage aan kan leveren dan zal me dat me een waar genoegen zijn.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Getuige de vele klachten op dit forum lijkt corendon daar inderdaad wel patent op te hebben. Dus zou me best kunnen voorstellen dat dit eens nader onderzocht wordt door Radar ofzo.

Maarja dit soort problemen lijken zich vaker voor te doen met de budget maatschappijen en touroperators.
zon_netje1970 schreef:Ik begrijp de gedachtengang niet van mensen die dit blijkbaar een normale gang van zaken vinden.
En ik begrijp de gedachtengang niet van mensen die zich een helehoop stress op de hals gaan halen ipv gewoon van de vakantie te genieten. Met deze stress zijn ze alweer bijna toe aan een nieuwe vakantie.

Ik boek iets en neem de vliegtijden op dat moment voor kennisgeving aan en denk ik zie op de tickets wel wanneer ik vlieg. Ik laat me bij het boeken niet leiden door de vliegtijden. Ik kijk waar ik heen wil en heb een voorkeur voor een maatschappij en vertrekluchthaven.. maar vliegtijden.. ik zie het dan wel. En nu wil het stomme toeval dat ik dat nog maar 1x heb meegemaakt in heel wat jaren reizen. Dat is pas raar. Maarja ik boek dan ook niet bij budgetbedrijven als Corendon. Die keer dat ik dat ooit (lang geleden) heb meegemaakt was heel toevallig de allergoedkoopste reis die we ooit gemaakt hebben. We hadden zelfs nog geluk, we vertrokken ineens een dag eerder en kregen dus een gratis extra dag. 1 probleem we vertrokken van een andere luchthaven dan we weer terug zouden komen. Daar hebben we geen probleem van gemaakt en gewoon opgelost. We hadden ook met de bus van de touroprator kunnen gaan, maar kozen daar niet voor.

Als vluchttijden zo belangrijk zijn, boek niet bij bedrijven als Corendon en boek lijnvluchten. Ja kost wat maar dan heb je ook wat. In alle vroegte bij het hotel aankomen is ook niet altijd alles. Heel vaak is de kamer nog niet klaar en is dat weer reden tot klagen voor veel mensen. Heel laat vertrekken op de bestemming is ook niet alles, omdat de kamer vaak voor 12u verlaten moet worden en is dat weer aanleiding om te klagen.

Zelf beschouw ik de 2 reisdagen standaard als verloren. Heel vaak heb ik dan het geluk dat er nog een nuttig dagdeel overblijft. Door deze benaderingswijze mbt de reisdagen en vluchttijden valt het alleen maar mee en niet tegen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

zon_netje1970 schreef:Wij hebben een soortgelijk geval aan de hand, met Corendon. Ook ons is een gunstige vliegtijd aangeboden, en zowel mondeling als schriftelijk bevestigd. Voorwaarden? Vliegtijden kunnen wijzigen? Natuurlijk, maar die mag Corendon dan wel heel erg ruim interpreteren, want wij vliegen op de terugreis om 10.00 in plaats van 23.45. Ons is mondelijk toegezegd dat er wel wat afgeweken zou kunnen worden van de toegezegde tijden maar dat dit nooit veel zou zijn, wat is dan hun interpretatie van veel?
Toch raar dat u op het Vara forum aangeeft dat u van te voren de algemene voorwaarden had gelezen en dus wist dat er afgeweken kon worden in de tijden.

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... 4b9ad6bca0

Hier zegt u dat Correndon u dat heeft vertelt.
Dat u zich wijs laat maken door Correndon dat het maar een klein beetje zal gaan afwijken, terwijl hier in de AV geen uitspraken worden gedaan, dat ligt echt aan uzelf.
Punt is, Correndon doet niets wat zij niet mogen en om dan van misleiding etc. te spreken is gewoon overdreven.
U wist dat de tijden onder voorbehoud waren en heeft geboekt.
Dan moet u niet klagen als de tijden ook daadwerkelijk veranderen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

plumber schreef:Weet dus voor 100% zeker dat Arkefly vluchten bewust uren later laat gaan omdat ze met dat zelfde toestel even een vluchtje tussendoor doen wat meer geld op leverd.Zodoende krijg je die vertragingen. Vraag mij af of dat ook is toegestaan.
Het zijn chartervluchten, en de eigenschap daarvan is dat er niks tot weinig vast ligt. Het voordeel is dan weer dat complete vakanties op deze manier vaak goedkoper zijn dan een lossen lijnvlucht en een los hotel.

zon_netje1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2011 12:07

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door zon_netje1970 »

Zolang er reacties van mensen blijven komen die dit zomaar accepteren en blijkbaar als "normaal" ervaren, zal het probleem nooit verdwijnen. Wat heel jammer is want alle instanties die het consumentenrecht beschermen die ik er nu over heb nagevraagd, vertellen me allemaal dat het wel degelijk onrechtmatig is en niet door de beugel kan. Waarom dan toch blijven accepteren? Omdat het nu eenmaal in de voorwaarden staat? Jammer!!! Het is een beetje de tendens van deze tijd. Alle onrechtvaardigheden die we tegenkomen, of dat nu op persoonlijk, maatschappelijk, of algemeen vlak is, die accepteren we maar want ja..."er is toch niks aan te doen"...En zo verzandt de hele samenleving in "overgave" met alle gevolgen van dien. Zelfs als het mensen persoonlijk dupeert dan is de reactie "ach ja, er valt toch niks aan te doen, het is nu eenmaal zo. Onvoorstelbaar. En als je wilt opkomen voor je recht dan krijg je reacties als "waar maak je je druk om". Doordat mensen berusten in dit soort onrechtvaardigheid kan het welig tieren en dat is nu juist wat ik graag zou willen voorkomen. Mensen die hier reageren en zeggen "tja het zijn nu eenmaal chartervluchten"...een onbegrijpelijke reactie. Ook chartervluchten verkopen een product dat de consument betaalt. Of dat nu veel of weinig geld is, iedere betaler hecht er waarde aan en ook chartermaatschappijen moeten ervoor zorgen dat ze een goed product leveren.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Wat ik onvoorstelbaar vind, is dat mensen blijkbaar heel selectief informatie tot zich nemen. U hangt alles op aan de mededeling van de medewerker dat het in de praktijk wel mee zal vallen met het verschuiven. Ik geef meteen toe dat dit niet netjes is van die medewerker. Aan de andere kant negeert u totaal wat er in de aanvullende voorwaarden staat. Onvoorstelbaar.

Zowat overal staat dat vluchttijden aan wijzigingen onderhevig zijn en altijd onder voorbehoud. Daarmee zijn ze als verbintenis geen onderdeel van een overeenkomst. Een overeenkomst mag niet zomaar eenzijdig gewijzigd worden, dat klopt. Maar u heeft een overeenkomst waarin het vervoer op een bepaalde dag is afgesproken en niet een bepaald tijdstip.

Indien u meent dat u in uw recht staat, zou ik zeggen start een rechtzaak en ga uw recht halen. Ik geef u meer kans bij een rechter dan bij een geschillencommissie. De commissie kijkt sneller naar de ANVR voorwaarden en volgens die voorwaarden is het toegestaan. Een rechter zal eerder toetsen of de vluchttijden wel of geen onderdeel vormen van de overeenkomst en zal daarbij bepalen of het verschuiven ervan een onredelijk bezwarend beding is.

Ook consumentenbond en consuwijzer kunnen het wel eens bij het verkeerde eind hebben. Indien u dit soort instanties net zo selectief van informatie voorziet, krijgt u inderdaad een antwoord dat u wilt horen. In de communicatie van consuwijzer kunt u zelfs vinden dat u nergens rechten aan kunt ontlenen. Ik waarschuw u maar vast in het vooruit, want daar zult u vast overheen lezen als dat er staat.

Moet de vakantie nog gaan plaatsvinden ? Dan zou ik zeggen ga genieten van de vakantie.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

zon_netje1970 schreef: Doordat mensen berusten in dit soort onrechtvaardigheid kan het welig tieren en dat is nu juist wat ik graag zou willen voorkomen.
Dat welig tieren valt echt wel mee. Boekt men bij gerenommeerde partijen heeft men daar toch een stuk minder last van. Zoals ik al eerder aangaf, lijkt dit bij corendon wel eerder regel dan uitzondering te zijn. Dat ben ik ook met u eens, alhoewel het daar niet op lijkt. Ik denk wel dat er nieuwe regelgeving nodig is om dat te veranderen. Daarom zou ik het niet raar vinden als Radar zoiets eens aan de kaak stelt.

Meer informatie inwinnen voordat er geboekt wordt, is ook erg raadzaam. Gezien het aantal klachten hier over corendon zal ik als consument corendon volledig links laten liggen. Ik bekijk niet eens dat aanbod dus kan ik ook niet in de verleiding komen daar wel te boeken. Als alle consumenten nu eens hetzelfde zouden doen met dit soort partijen is het ook vlug afgelopen met dit fenomeen.

zon_netje1970 schreef: Mensen die hier reageren en zeggen "tja het zijn nu eenmaal chartervluchten"...een onbegrijpelijke reactie. Ook chartervluchten verkopen een product dat de consument betaalt.
Er is nu eenmaal een groot verschil. Bij een chartervlucht is het product een vlucht op bepaalde dag en bij een lijnvlucht is het een vlucht op bepaalde dag en tijd.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door sprookje »

:mrgreen:
De oplossing is zo simpel. Doe geen beloftes over de vliegtijden en maak ze pas bekend als ze vaststaan.
En als men dan de vluchttijden weet, bv laat vertrekken en vroeg terugkomen kan het gezeur weer beginnen.

Ik vertrek over twee weken naar Tunesie s'morgens 5 uur vertrekken en s'avond 22,15 terug.En nee wij vinden dat ook geen goede vluchttijden,maar zeuren wij NEE!!

Het wordt tijd dat men in Nederland zoals in Belgie ook eens het aantal nachten ter plaasten verkoopt inplaats van dagen,dan stopt het gezeur vanzelf.

zon_netje1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2011 12:07

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door zon_netje1970 »

sprookje schreef::mrgreen:
De oplossing is zo simpel. Doe geen beloftes over de vliegtijden en maak ze pas bekend als ze vaststaan.
En als men dan de vluchttijden weet, bv laat vertrekken en vroeg terugkomen kan het gezeur weer beginnen.

Ik vertrek over twee weken naar Tunesie s'morgens 5 uur vertrekken en s'avond 22,15 terug.En nee wij vinden dat ook geen goede vluchttijden,maar zeuren wij NEE!!

Het wordt tijd dat men in Nederland zoals in Belgie ook eens het aantal nachten ter plaasten verkoopt inplaats van dagen,dan stopt het gezeur vanzelf.
Ik vind dat een geweldig oplossing!! Chapeau!! In elk geval worden mensen dan niet meer blij gemaakt met een dode mus.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door sprookje »

Natuurlijk werkt het zo beter,en ik begrijp je frustratie echt wel.Je koopt iets omdat je dat op dat moment zeer goede vluchttijden vindt.Zelf zal ik nooit bij corendon boeken en heb de ervaring dat holland international of oad vaak niet zoveel duurder zijn.En meestal verlies je bij hen maar één dag,als je over dagen spreekt.Ik laat de prijs altijd uitrekenen door een reisbureau,betaal daar graag 28 euro dossierkosten voor.Nu in oktober win ik er dus twee.

Nog één goede raad,laat het rusten en verpest je voorpret niet.En vooral geniet van je vakantie!

zon_netje1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2011 12:07

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door zon_netje1970 »

Emmy75 schreef:Wat ik onvoorstelbaar vind, is dat mensen blijkbaar heel selectief informatie tot zich nemen. U hangt alles op aan de mededeling van de medewerker dat het in de praktijk wel mee zal vallen met het verschuiven. Ik geef meteen toe dat dit niet netjes is van die medewerker. Aan de andere kant negeert u totaal wat er in de aanvullende voorwaarden staat. Onvoorstelbaar.

Als u alles had gelezen (over selectief informatie opnemen gesproken) dan had u daaruit kunnen opmaken dat ik dit niet alleen ophang aan de belofte van de medewerker maar ook aan de schriftelijke bevestiging die daaraan gekoppeld werd. Corendon zet namelijk ook in zijn voorwaarden: "Corendon.com is niet verantwoordelijk voor eventuele toezeggingen van zijn personeel en/of derden, waarbij op kenbare wijze wordt afgeweken van de in deze voorwaarden of in de voorwaarden van de verantwoordelijke dienstverlener vermelde condities, tenzij zulke toezeggingen nadien schriftelijk worden bevestigd.[/i] Als je nadien dus een schriftelijke bevestiging krijgt dan mag je toch verwachten dat deze bij benadering bindend is?

Zowat overal staat dat vluchttijden aan wijzigingen onderhevig zijn en altijd onder voorbehoud. Daarmee zijn ze als verbintenis geen onderdeel van een overeenkomst. Een overeenkomst mag niet zomaar eenzijdig gewijzigd worden, dat klopt. Maar u heeft een overeenkomst waarin het vervoer op een bepaalde dag is afgesproken en niet een bepaald tijdstip. Dat zou zo zijn als er geen specifieke vertrektijden en vluchtnummers staan vermeld in de overeenkomst. Dit is echter wel het geval. U heeft dus volkomen gelijk dat ze niet bindend zijn als ze niet in de overeenkomst zijn opgenomen maar in dit geval zijn ze dat wel. en dat is nu juist mijn punt!
Indien u meent dat u in uw recht staat, zou ik zeggen start een rechtzaak en ga uw recht halen. Ik geef u meer kans bij een rechter dan bij een geschillencommissie. De commissie kijkt sneller naar de ANVR voorwaarden en volgens die voorwaarden is het toegestaan. Een rechter zal eerder toetsen of de vluchttijden wel of geen onderdeel vormen van de overeenkomst en zal daarbij bepalen of het verschuiven ervan een onredelijk bezwarend beding is. Hartelijk dank voor de tip, dat ga ik zeker doen.
Ook consumentenbond en consuwijzer kunnen het wel eens bij het verkeerde eind hebben. Indien u dit soort instanties net zo selectief van informatie voorziet, Hoe komt u erbij dat ik deze instanties selectief van informatie heb voorzien? Dat is een aanname, neem ik aan? krijgt u inderdaad een antwoord dat u wilt horen. In de communicatie van consuwijzer kunt u zelfs vinden dat u nergens rechten aan kunt ontlenen. Ik waarschuw u maar vast in het vooruit, want daar zult u vast overheen lezen als dat er staat. Opnieuw een aanname? Of was het in dit geval sarcasme....?
Moet de vakantie nog gaan plaatsvinden ? Dan zou ik zeggen ga genieten van de vakantie Dit soort voorvallen bederven de vakantievoorpret, en de wetenschap dat je een hele dag misloopt (op zijn minst wat er kan ons nog meer worden afgenomen) drukt de pret behoorlijk. Dat kunnen reisorganisaties voorkomen door zich anders te presenteren en mensen geen beloftes te doen die ze niet kunnen waarmaken. De voorwaarden aanscherpen en verduidelijken zou ook al een heel eind helpen. Tenzij je de ruimte die het geeft door ze juist zo op te stellen wilt benutten om overeenkomsten achteraf te kunnen ontkrachten. Natuurlijk gaan we van de overgebleven dagen genieten, we hebben ze tenslotte veel te duur betaald!!


In elk geval hartelijk dank voor je reacties.
Laatst gewijzigd door zon_netje1970 op 26 sep 2011 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

zon_netje1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2011 12:07

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door zon_netje1970 »

sprookje schreef:Natuurlijk werkt het zo beter,en ik begrijp je frustratie echt wel.Je koopt iets omdat je dat op dat moment zeer goede vluchttijden vindt.Zelf zal ik nooit bij corendon boeken en heb de ervaring dat holland international of oad vaak niet zoveel duurder zijn.En meestal verlies je bij hen maar één dag,als je over dagen spreekt.Ik laat de prijs altijd uitrekenen door een reisbureau,betaal daar graag 28 euro dossierkosten voor.Nu in oktober win ik er dus twee.

Nog één goede raad,laat het rusten en verpest je voorpret niet.En vooral geniet van je vakantie!
Je slaat de spijker op zijn kop, je bent als klant binnengehaald met de gunstige vertrektijden die later weer ongunstig worden aangepast. Ach, ze hebbende vis dan al binnen nietwaar? Van de vakantie gaan we zeker genieten, de voorpret is niet helemaal te herstellen maar dank voor je bemoedigende woorden. Ik wens jou in oktober ook een fijne vakantie, met de 2 gewonnen dagen ;-) Onze les was hard maar wel geleerd, nooit meer de budgetorganisaties.

zon_netje1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2011 12:07

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door zon_netje1970 »

Emmy75 schreef:
zon_netje1970 schreef: Doordat mensen berusten in dit soort onrechtvaardigheid kan het welig tieren en dat is nu juist wat ik graag zou willen voorkomen.
Dat welig tieren valt echt wel mee. Boekt men bij gerenommeerde partijen heeft men daar toch een stuk minder last van. Zoals ik al eerder aangaf, lijkt dit bij corendon wel eerder regel dan uitzondering te zijn. Dat ben ik ook met u eens, alhoewel het daar niet op lijkt. Ik denk wel dat er nieuwe regelgeving nodig is om dat te veranderen. Daarom zou ik het niet raar vinden als Radar zoiets eens aan de kaak stelt.

Meer informatie inwinnen voordat er geboekt wordt, is ook erg raadzaam. Gezien het aantal klachten hier over corendon zal ik als consument corendon volledig links laten liggen. Ik bekijk niet eens dat aanbod dus kan ik ook niet in de verleiding komen daar wel te boeken. Als alle consumenten nu eens hetzelfde zouden doen met dit soort partijen is het ook vlug afgelopen met dit fenomeen.

Zoals ik al eerder aangaf, de les was hard maar wel geleerd. Ook ik boek voortaan bij de gerenomeerde maatschappijen. Gezien de enorme hoeveelheid klachten die je tegenkomt als je anders zoekt dan wanneer je de vakantie wilt gaan boeken (wat dat betreft heb ik veel van je geleerd, ook wat betreft de chartervluchten) lijkt het alsof het aantal klachten hieromtrent niet op kan, vandaar het "welig tieren"het lijkt meer regel dan uitzondering. Ik hoop dat die nieuwe regelgeving er spoedig komt. Als ik daar aan kan bijdragen zal ik het zeker niet laten.
zon_netje1970 schreef: Mensen die hier reageren en zeggen "tja het zijn nu eenmaal chartervluchten"...een onbegrijpelijke reactie. Ook chartervluchten verkopen een product dat de consument betaalt.
Er is nu eenmaal een groot verschil. Bij een chartervlucht is het product een vlucht op bepaalde dag en bij een lijnvlucht is het een vlucht op bepaalde dag en tijd.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door sprookje »

Onze les was hard maar wel geleerd, nooit meer de budgetorganisaties


Heb ooit een vakantie geboekt bij Holland ineternational in alanya ulta al inclusive.
Ook corendon bood deze vakantie aan gawoon al inclusive.Mensen uit gent hadden deze geboekt bij corendon.nl en kregen veel minder dan wij en toch hadden wij pp maar 10 euro extra bataald.Ook hun vluchttijen waren voor hen laat weg vroeg terug.

Reisbureau toerkoop bekijkt voor ons iedere optie en helpt ons steeds geweldig,daarom zullen wij ook daar blijven boeken.Daarom raad ik reisbureaus altijd aan,zij zien veel meer dan wij en zijn ervaren.


Ik ga zeker van mijn vakantie genieten,dank u.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

zon_netje1970 schreef:Dit soort voorvallen bederven de vakantievoorpret, en de wetenschap dat je een hele dag misloopt (op zijn minst wat er kan ons nog meer worden afgenomen) drukt de pret behoorlijk. Dat kunnen reisorganisaties voorkomen door zich anders te presenteren en mensen geen beloftes te doen die ze niet kunnen waarmaken. De voorwaarden aanscherpen en verduidelijken zou ook al een heel eind helpen. Tenzij je de ruimte die het geeft door ze juist zo op te stellen wilt benutten om overeenkomsten achteraf te kunnen ontkrachten. Natuurlijk gaan we van de overgebleven dagen genieten, we hebben ze tenslotte veel te duur betaald!!
In elk geval hartelijk dank voor je reacties.
De eerste en laatste dag van uw vakantie gelden als reisdagen.
U bent dus helemaal geen dag kwijt.
Maar goed, ik zal even met u meepraten, aangezien het mij duidelijk begint te worden dat u dat graag wilt:
[sarcasme]Wat bent u schandalig opgelicht door deze afzetters!
Als ik u was, zou ik aangifte doen bij de politie en hen aanklagen!
Dat ze op deze manier met hun klanten omgaan is absoluut schandlig en kan zo niet langer!
Opknopen aan de hoogste boom, dat tuig![/sarcasme]
Zo, voelt u zich nu beter?
Een hele fijne en zorgeloze vakantie gewenst!

Gesloten