LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Choco2009
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 okt 2010 08:28

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door Choco2009 »

Ik zou zeggen.
Laat de touroperator helemaal geen vluchttijden publiceren op internet of bij Reisbureaus, maar gewoon op de uiteindelijke tickets zo voorkom je een hoop gezeur!
Het is vervelend maar Corendon staat in zijn recht!
Volgens de ANVR voorwaarden zijn de eerste en de laatste dag van de reis, reisdagen.
Het is mooi meegenomen als je bijna volle 8 dagen vakantie hebt, dat is gewoon geluk hebben.
Ik word er eigenlijk een beetje moe van, mensen die zeuren dat ze pas ´s avonds vertrekken en vroeg terug vliegen, dat zijn nu een maal de Charter maatschappijen.

zon_netje1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2011 12:07

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door zon_netje1970 »

VioletPrue schreef:
zon_netje1970 schreef:Dit soort voorvallen bederven de vakantievoorpret, en de wetenschap dat je een hele dag misloopt (op zijn minst wat er kan ons nog meer worden afgenomen) drukt de pret behoorlijk. Dat kunnen reisorganisaties voorkomen door zich anders te presenteren en mensen geen beloftes te doen die ze niet kunnen waarmaken. De voorwaarden aanscherpen en verduidelijken zou ook al een heel eind helpen. Tenzij je de ruimte die het geeft door ze juist zo op te stellen wilt benutten om overeenkomsten achteraf te kunnen ontkrachten. Natuurlijk gaan we van de overgebleven dagen genieten, we hebben ze tenslotte veel te duur betaald!!
In elk geval hartelijk dank voor je reacties.
De eerste en laatste dag van uw vakantie gelden als reisdagen.
U bent dus helemaal geen dag kwijt.
Maar goed, ik zal even met u meepraten, aangezien het mij duidelijk begint te worden dat u dat graag wilt:
[sarcasme]Wat bent u schandalig opgelicht door deze afzetters!
Als ik u was, zou ik aangifte doen bij de politie en hen aanklagen!
Dat ze op deze manier met hun klanten omgaan is absoluut schandlig en kan zo niet langer!
Opknopen aan de hoogste boom, dat tuig![/sarcasme]
Zo, voelt u zich nu beter?
Een hele fijne en zorgeloze vakantie gewenst!
Tja, tegen zoveel wijsheid kan natuurlijk niemand meer op, dit lost in 1 klap alle problemen op (over sarcasme gesproken) en bevestigt opnieuw de vrijbrief die de reisorganisaties zichzelf toe eigenen onder de troostende mantel van de ANVR. (gelukkig is het overgrote deel van de wereldbevolking iets minder kortzichtig anders was het nog slechter gesteld met onze samenleving).
Laatst gewijzigd door zon_netje1970 op 26 sep 2011 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

zon_netje1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2011 12:07

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door zon_netje1970 »

Choco2009 schreef:Ik zou zeggen.
Laat de touroperator helemaal geen vluchttijden publiceren op internet of bij Reisbureaus, maar gewoon op de uiteindelijke tickets zo voorkom je een hoop gezeur!
Het is vervelend maar Corendon staat in zijn recht!
Volgens de ANVR voorwaarden zijn de eerste en de laatste dag van de reis, reisdagen.
Het is mooi meegenomen als je bijna volle 8 dagen vakantie hebt, dat is gewoon geluk hebben.
Ik word er eigenlijk een beetje moe van, mensen die zeuren dat ze pas ´s avonds vertrekken en vroeg terug vliegen, dat zijn nu een maal de Charter maatschappijen.
Heb je eigenlijk wel goed gelezen? Ik zeur er niet over dat er reisdagen zijn, ik zeur erover dat de reisorganisatie zijn klanten doet geloven dat dit niet zo is!!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sprookje schreef:Het wordt tijd dat men in Nederland zoals in Belgie ook eens het aantal nachten ter plaasten verkoopt inplaats van dagen,dan stopt het gezeur vanzelf.
Heb inderdaad ook wel eens reisaanbod bekeken bij Belgische touroperators en dit was me inderdaad ook opgevallen. Dat zou ik persoonlijk een prima plan vinden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

zon_netje1970 schreef:Als u alles had gelezen (over selectief informatie opnemen gesproken) dan had u daaruit kunnen opmaken dat ik dit niet alleen ophang aan de belofte van de medewerker maar ook aan de schriftelijke bevestiging die daaraan gekoppeld werd. ..... Als je nadien dus een schriftelijke bevestiging krijgt dan mag je toch verwachten dat deze bij benadering bindend is?
Mits er niet nog ergens anders een voorbehoud of verwijzing naar de voorwaarden staat. Vandaar dat ik dat aangaf. Ik kan natuurlijk niet lezen wat er precies wel en niet in de hele communicatie staat en kan enkel lezen wat u hier schrijft. Overigens die hoeft u hier niet te posten, maar kunt u bij zichzelf te rade gaan of nalezen of er wat in staat. (Ik heb ik de quotes de kleur even teruggezet naar zwart als u niet erg vindt, want de kleur heeft bij het quoten van fragmenten geen toegevoegde waarde meer en is wel zo prettig te lezen.)
zon_netje1970 schreef:Dat zou zo zijn als er geen specifieke vertrektijden en vluchtnummers staan vermeld in de overeenkomst. Dit is echter wel het geval. U heeft dus volkomen gelijk dat ze niet bindend zijn als ze niet in de overeenkomst zijn opgenomen maar in dit geval zijn ze dat wel. en dat is nu juist mijn punt!
Dat ligt eraan wat er staat. Een kleine opmerking verwijzend naar de voorwaarden in de disclaimer kan al heel vervelend zijn.
zon_netje1970 schreef:Hoe komt u erbij dat ik deze instanties selectief van informatie heb voorzien? Dat is een aanname, neem ik aan? ...Opnieuw een aanname? Of was het in dit geval sarcasme....?
Nee geen aanname of sarcasme, dat was meer bedoeld als voorbeeld om het punt te kunnen maken dat u aan die uitspraken geen rechten kunt ontlenen. U zult toch echt naar de rechter moeten voor uitspraak. Zolang een rechter geen uitspraak heeft gedaan, zijn alle meningen eigenlijk niet zo relevant. Nog een tip: u kunt ook een langs een juridisch loket (eerste advies meestal gratis) of via de rechtsbijstand nog een paar meningen verzamelen.
zon_netje1970 schreef:Dit soort voorvallen bederven de vakantievoorpret, en de wetenschap dat je een hele dag misloopt (op zijn minst wat er kan ons nog meer worden afgenomen) drukt de pret behoorlijk. ... Natuurlijk gaan we van de overgebleven dagen genieten, we hebben ze tenslotte veel te duur betaald!!
Kijk dat is het verschil in benaderingswijze welke ik aangaf. Standaard ga ik uit van 2 compleet verloren dagen dan kan het alleen maar meevallen en nooit de voorpret bederven. Ik weet heel goed wat dat is die vakantievoorpret, ik zit er zelf ook middenin en ga ook binnenkort. Vandaar dat ik zei, ga lekker genieten van de vakantie en maak u niet al te druk hierover.
zon_netje1970 schreef: Zoals ik al eerder aangaf, de les was hard maar wel geleerd. Ook ik boek voortaan bij de gerenomeerde maatschappijen. .... wat dat betreft heb ik veel van je geleerd, ook wat betreft de chartervluchten
Ach heeft u er tenminste wat aan gehad en is het niet voor niets geweest :)

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sprookje schreef:Heb ooit een vakantie geboekt bij Holland ineternational in alanya ulta al inclusive.
Ook corendon bood deze vakantie aan gawoon al inclusive.Mensen uit gent hadden deze geboekt bij corendon.nl en kregen veel minder dan wij en toch hadden wij pp maar 10 euro extra bataald.Ook hun vluchttijen waren voor hen laat weg vroeg terug.
Ik heb ook zulke ervaringen. Zelf een keer met Neckermann een reis geboekt naar een andere bestemming en er zaten ook mensen van hotelplan. Die waren iets goedkoper uit, maar zij hadden wel de slechtste kamers qua ligging en nog niet gerenoveerd, terwijl wij een betere ligging en wel gerenoveerde kamers hadden en belabberde vluchttijden.
Die rare tijdslots zijn voor een luchtvaartmaatschappij goedkoper. Dat is ook een van de redenen dat veel vluchten in alle vroegte vertrekken of 's avonds laat aankomen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

seconds-out schreef:Je hebt ook niks te "willen" als toerist, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een zakenman, die boekt zijn vlucht op de tijden dat het hem uitkomt.
Dat is meestal overdag en daarom zijn de chartervluchten dan ook vaak s nachts.
Dan kan het gebeuren dat er bijna twee dagen vakantie in rook opgaan, door ongunstige vertrekt enof aankomsttijden.
Oh maar als toerist kan dat ook hoor, als je maar betaalt en alle onderdelen zelf los boekt. De zakenman in dit voobeeld reist dan ook vaak business class. Dus het kan wel.. maarja ook niet raar staan te kijken als een retourtje madrid dan ineens 1000 euro kost ipv 50,- bij ryanair ofzo.

Dus ja dan neem ik dat 'ongemakje' op de koop toe.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door sprookje »

Oh maar als toerist kan dat ook hoor, als je maar betaalt en alle onderdelen zelf los boekt. De zakenman in dit voobeeld reist dan ook vaak business class. Dus het kan wel.. maarja ook niet raar staan te kijken als een retourtje madrid dan ineens 1000 euro kost ipv 50,- bij ryanair ofzo.
mijn dochter zit nu in Budapest,retuor met wizzair 37 euro en vaste vluchttijden.Wizzair heeft altijd vaste vluchturen.Dus goedkoper kan ook.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sprookje schreef:mijn dochter zit nu in Budapest,retuor met wizzair 37 euro en vaste vluchttijden.Wizzair heeft altijd vaste vluchturen.Dus goedkoper kan ook.
kan wel hoor...
Overigens over wizzair heb ik toch ook al het een en ander gelezen op internet qua klachten.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

seconds-out schreef: Ja ok, als je maar betaalt kan je als toerist overdag naar de zuidpool vliegen, maar dat zijn geen chartervluchten.
:lol:
Nee, daar is geen asfalt, en een vliegtuig heeft een landingsbaan nodig. Uiteindelijk moet die toerist toch echt met de boot.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

seconds-out schreef:Nee hoor, weet zeker dat er wel landingsbanen op de Zuidpool zijn, moet ook wel :arrow: er zijn veel onderzoekstations, ook hartje Zuidpool.
Die kunnen alleen maar bevoorraad worden via het vliegtuig. (wel alleen in de "zomer" van Antartica, anders is het weer te slecht, te koud en te donker)
Oja klopt.. tuurlijk.. niet zo gauw aan gedacht, sorry.
Komt omdat ik wel vaker van die reisprogramma's heb gezien dat veel mensen per boot gaan, omdat ze dan walvissen en orka's, en vanalles kunnen zien. Tja zo midden op de zuidpool is het ook maar wit dat heb je ook weer zo gauw gezien.

Fredhoff
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 sep 2011 13:59

Re: Aankomst-en vertrektijden voorstel rechtmatig?

Ongelezen bericht door Fredhoff »

VioletPrue schreef:
zon_netje1970 schreef:Dit soort voorvallen bederven de vakantievoorpret, en de wetenschap dat je een hele dag misloopt (op zijn minst wat er kan ons nog meer worden afgenomen) drukt de pret behoorlijk. Dat kunnen reisorganisaties voorkomen door zich anders te presenteren en mensen geen beloftes te doen die ze niet kunnen waarmaken. De voorwaarden aanscherpen en verduidelijken zou ook al een heel eind helpen. Tenzij je de ruimte die het geeft door ze juist zo op te stellen wilt benutten om overeenkomsten achteraf te kunnen ontkrachten. Natuurlijk gaan we van de overgebleven dagen genieten, we hebben ze tenslotte veel te duur betaald!!
In elk geval hartelijk dank voor je reacties.
De eerste en laatste dag van uw vakantie gelden als reisdagen.
U bent dus helemaal geen dag kwijt.
Maar goed, ik zal even met u meepraten, aangezien het mij duidelijk begint te worden dat u dat graag wilt:
[sarcasme]Wat bent u schandalig opgelicht door deze afzetters!
Als ik u was, zou ik aangifte doen bij de politie en hen aanklagen!
Dat ze op deze manier met hun klanten omgaan is absoluut schandlig en kan zo niet langer!
Opknopen aan de hoogste boom, dat tuig![/sarcasme]
Zo, voelt u zich nu beter?
Een hele fijne en zorgeloze vakantie gewenst!
Ik vraag mij af wat u met dit soort reacties probeert te bereiken. In plaats van u af te vragen of het wel in orde is dat (gerenommeerde) reisorganisaties allerlei zaken toezeggen en bevestigen (ook wij beschikken over correspondentie van het Arke reisbureau waarin bevestigd wordt dat er geen tussenlanding zou zijn op onze reis naar Curaçao) is het volgens u helemaal andersom. Dat heb ik al eerder gemeld.

De consument had zijn huiswerk moeten doen, mag geen beloften van reisorganisaties geloven, en reisdagen ben je altijd kwijt. Kortom de reisorganisaties hebben hun zaken geweldig op orde.

Wat is er gebeurd met het Nederlandse gezegde " een man een man een woord een woord". Er worden concrete verwachtingen gecreëerd, die schriftelijk worden bevestigd die geen enkele waarde hebben en dat is gewoon zakelijk onfatsoenlijk gedrag.

Geen worden dat de klantenservice van de gemiddelde reisorganisatie overbelast is.

Ik ben het helemaal eens met de gedachte dat niets beloven veel of alleen een dag noemen beter zou zijn. Nu wordt de onterecht verstrekte informatie een onderdeel van de besluitvorming en het verwachtingspatroon.

Gesloten