LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
emwjle
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2011 15:53

Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door emwjle »

:oops: Woensdagavond 28 sept een reis naar Turkye geboekt bij Kras reizen. Vrijdag's per 30 september ( dus 1,5 dag later )blijkt deze reis 160 Euro voordeliger door Kras te worden aangebonden op hun website.
Aangezien het totale bedrag nog niet was betaald dacht ik dat men een foutje had gemaakt, doch niets bleek minder waar. Men stelde vast dat ik een contract met hun had aangegaan en men was niet van plan e.e.a. recht te zetten. Zelfs als ik wilde annuleren werd er met een deurwaarder gedreigd??!! Lekker zaken doen met Kras.
Wel heel erg kort door de bocht en dan nog dreigen ook?!
Was dus meteen de laatste keer.Men heeft hier vanaf geweten doch mij niet juist geinformeerd resp. geadviseerd.
Wel heel erg Kras. :evil: :evil:

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Als je vandaag iets koopt in de supermarkt en dat staat toevallig morgen voor de helft van de prijs in de aanbieding, ga je dan ook terug om je geld te vragen?

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door osseworst »

En als de prijs 160 euro hoger was geworden, had u dat dan ook vrijwillig extra betaald?

De prijzen van reizen fluctueren continue, dat doen alle reisorganisaties.
Hou maar eens een tijdje de prijzen van bijvoorbeeld Arke naar een bepaalde bestemming in de gaten, die kan dagelijks veranderen, soms omhoog, soms omlaag. Je weet nooit wat het beste moment is om te boeken.
U was tevreden met de prijs toen u boekte, dus hou dat vast. En er zijn vast mensen met dezelfde reis die nog meer betaald hebben.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door Juist ja »

Ik ga er vanuit dat u blij was met de prijs toen u de vakantie reserveerde; anders had u destijds niet geboekt lijkt me. Dus achteraf klagen lijkt me onzinnig.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Beetje lullig om voor zo iets Kras even zwart te maken.
Want het komt nu wel naar voren bij Google.
Het is geen eens terecht deze klacht.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door sprookje »

Toevallig heb ik twee weken geleden ook een vakantie geboekt bij holland international voor januarie.Een week later was deze ook honderd euro goedkoper,normaal kijk ik zelfs niet meer maar wilde nog wat informatie van het hotel voor mijn zus die mischien ook wilde boeken,nou jammer maar ik ga niet lopen janken dat HI een slechte touroperator is.
Vind HI nog steeds één van de betere.Ik was en ben nog steeds tevreden over de prijs!
Laatst gewijzigd door sprookje op 04 okt 2011 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door bosse bol »

Volgens mij geloof jij echt nog in sprookjes.
Lees niets anders van jou dat je overal geboekt heb alles goedkoper
en beter dan anderen en nergens geen problemen.
Weet het je haalt mij overal tussen uit met al jou mensenkennis. :wink:

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door sprookje »

Lees niets anders van jou dat je overal geboekt heb alles goedkoper
en beter dan anderen en nergens geen problemen.
Begrijpend lezen is ook niet je sterkste kant blijkbaar!! :roll:

Toevallig heb ik twee weken geleden ook een vakantie geboekt bij holland international voor januarie.Een week later was deze ook honderd euro goedkoper

En jaa wij gaan vaak op vakantie,mag het soms :lol:
En mocht het je intresseren, zaterdag vertrekken wij weer :D

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door sprookje »

Volgens mij geloof jij echt nog in sprookjes.
Lees niets anders van jou dat je overal geboekt heb







O jaaa en de vakantie voor april is ook al geboekt,ook bij holland international.
Steekt zeker :P

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door bosse bol »

quote="sprookje"]
Oh maar als toerist kan dat ook hoor, als je maar betaalt en alle onderdelen zelf los boekt. De zakenman in dit voobeeld reist dan ook vaak business class. Dus het kan wel.. maarja ook niet raar staan te kijken als een retourtje madrid dan ineens 1000 euro kost ipv 50,- bij ryanair ofzo.
mijn dochter zit nu in Budapest,retuor met wizzair 37 euro en vaste vluchttijden.Wizzair heeft altijd vaste vluchturen.Dus goedkoper kan ook.[/quote]

Dit bedoel ik met sprookje(s)
Geloof geen barst van al die verhalen van je en van mij mag je het
hele jaar op vakantie gaan.Maar om nu al te boeken voor April vind
ik gewoon dom.Met boeken zit je er nml aan vast en met al die kleine
lettertjes durf ik te wedden dat je voor April nog minimaal de helft van het bedrag kan bij betalen.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door sprookje »

Maar om nu al te boeken voor April vind
ik gewoon dom Met boeken zit je er nml aan vast en met al die kleine
lettertjes durf ik te wedden dat je voor April nog minimaal de helft van het bedrag kan bij betalen.
Wij hebben nog nooit maar dan ook nooit na het boeken één cent bij moeten betalen.En al degene die al langer op deze site zitten weet dat wij familie hebben in Hongarije,dus niet zo gek dat wij hen gaan bezoeken.
Maar ik denk maar zo;Jij kent vast een ander aan jezelf!

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door Juist ja »

bosse bol schreef:Met boeken zit je er nml aan vast en met al die kleine
lettertjes durf ik te wedden dat je voor April nog minimaal de helft van het bedrag kan bij betalen.
Wat een onzin verhaal. Bij een pakketreis kan je hooguit een brandstoftoeslag verwachten maar de helft extra betalen is absolute onzin. Ik boek elk jaar miniomaal 2x een pakketreis naar de zon maar heb nog nooit iets extra's betaald, ook geen brandstoftoeslag.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door bosse bol »

Juist ja schreef:
bosse bol schreef:Met boeken zit je er nml aan vast en met al die kleine
lettertjes durf ik te wedden dat je voor April nog minimaal de helft van het bedrag kan bij betalen.
Wat een onzin verhaal. Bij een pakketreis kan je hooguit een brandstoftoeslag verwachten maar de helft extra betalen is absolute onzin. Ik boek elk jaar miniomaal 2x een pakketreis naar de zon maar heb nog nooit iets extra's betaald, ook geen brandstoftoeslag.
Heb het niet over extra betalen maar alleen dat als je zo ver van tevoren
boekt je dan kan verwachten dat sommige dingen weer omhoog gaan en dat zal je echt moeten betalen.
En waar sprookje familie heeft zitten zal mij worst wezen geloof alleen die verhalen niet zo.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door sprookje »

[quote]En waar sprookje familie heeft zitten zal mij worst wezen geloof alleen die verhalen niet zo.[/quote

WELKE VERHALEN!!! :?:

Ja wij gaan vaak op vakantie 4 maal per jaar,tussendoor nog wat weekends naar Budapest.En wij boeken altijd vroeg!Wij doen toch wat wij willen.Niemand heeft daar last van.
Daar werken wij ook voor.Ieder doet wat hij wil.

O ja trouwens het intresseerd mij niet of bosse brol mij nu gelooft of niet,zolang ik mijn ervaringen kan delen met andere en hen helpen of raad geven blijf ik gewoon hier posten.
Laatst gewijzigd door sprookje op 04 okt 2011 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Tjonge jonge, zijn we nou volwassen met z'n allen?
Als je nou zo'n probleem hebt met iemand, reageer dan niet op diegene.
Mocht je diegene toch per sé willen laten weten wat je van hem/haar denkt, stuur dan lekker een PB en doe het niet hier op het forum 'uitvechten'.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door dia »

Inderdaad,trouwens ik heb sprookje nog nooit zichzelf weten tegenspreken.
Ik geloof haar!

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door Juist ja »

bosse bol schreef: Heb het niet over extra betalen maar alleen dat als je zo ver van tevoren
boekt je dan kan verwachten dat sommige dingen weer omhoog gaan en dat zal je echt moeten betalen.
En waar sprookje familie heeft zitten zal mij worst wezen geloof alleen die verhalen niet zo.
Je spreekt jezelf tegen. Of ik begrijp je gewoon niet, dat kan ook. Probeer het in dat geval nog eens duidelijk uit te leggen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door G7 »

Over Kras reizen heb ik geen mening, want ik ben nog nooit met hen mee geweest en dat zal denk ik ook nooit gebeuren.

Je kunt nu al bij bijna alle touroperators boeken en/of anders voorboeken. Dat is al jaren zo. Komen de gidsen dan uit, dan geld de prijs van dat moment en kun je de reis eventueel of kosteloos annuleren of vastzetten. Dat de prijzen daarna weer hoger of lager kunnen komen te liggen, is een feit. Jij heb geboekt voor de prijs die op dat moment geld. Dus.... komt niks bij en er gaat niks af. Dat noemen ze inderdaad, fluctuerende prijzen en daar doen de reisorganisatie's nu ook aan mee.

Sprookje... ik geef je groot gelijk. Als je de tijd en de middelen ervoor hebt, lekker genieten en gaan waarheen jij wil. Jij ben aan niemand hier iets verschuldigd en zeker... als jij ergens iets over kan vertellen... lezen we dat graag. Wil niet altijd zeggen dat je ook gelijk hebt, want ik wil juist niet met HI op reis.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door sprookje »

Sprookje... ik geef je groot gelijk. Als je de tijd en de middelen ervoor hebt, lekker genieten en gaan waarheen jij wil. Jij ben aan niemand hier iets verschuldigd en zeker... als jij ergens iets over kan vertellen... lezen we dat graag. Wil niet altijd zeggen dat je ook gelijk hebt, want ik wil juist niet met HI op reis.
Dank u wel.Maar wil je echt niet met HI op vakantie,mag ik vragen waarom niet?Ben benieuwd,ben zelf content van hen.Moet nu gaan werken maar lees het vanavond wel.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door G7 »

Waarom niet met HI? Nou, heel envoudig. Omdat ze veel te duur zijn. Ik boek namelijk nooit meer op een reisbureau, maar alles zelf via internet en dat al enkele jaren zo. Ik pluis altijd alles uit en vergelijk alles goed. Ik weet waar ik zo ongeveer heen wil en wat ik wil en kan betalen en dan komt HI niet voor in dat rijtje.

De afgelopen jaren zijn wij (partner en ik) naar Portugal, Spanje en veel naar Turkije geweest, maar altijd zelf uitgezocht en geboekt via internet voor schappelijke prijzen. Meestal geboekt bij o.a. Sunweb, soms Neckermann als ze actieprijzen hadden, OAD, maar meestal bij Corendon en dan ook nog weleens via Tjingo met extra korting.

Gesloten