LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ArkeFly heeft lak aan klanten

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jannekesteen
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2011 23:52

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door jannekesteen »

Wij vliegen altijd met ArkeFly, zowel op de lange- als korte afstand.
ArkeFly is vele malen voordeliger dan KLM / Transavia, en bovendien zit mijn partner bij KLM / Transavia met zijn benen in zijn nek en bij ArkeFly niet.
Je kunt niet verwachten dat alles gratis wordt aangeboden wanneer Arke de tickets zo voordelig aanbiedt. Als je dit van tevoren weet, is er ook geen reden tot teleurstelling.
Wij reserveren altijd comfort class stoelen en wij zijn altijd keurig op deze stoelen terecht gekomen. Zoniet, komt de vriendelijke crew aan boord zeker wel met een oplossing.
Ik ben echt zeer tevreden over ArkeFly, en vind het zeer spijtig dat anderen een slechte ervaring met deze airline hebben.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door b767-300er »

troyair schreef:.
Twee dames, blijkbaar familie of kennissen van de purser hadden economy tickets, zaten op de eerste rij van comfort class, maar kregen alle extra's van de Star Class. Alleen omdat ze toevallig de purser kende.
Ik, als betaalde comfortclass passagier, kan daar echt woest van worden, laat staan als daar nog 200 man achter komt. In dat geval geldt 1 voor allen, allen voor 1 misschien een beetje :lol:
.
Kleine nuance in deze is op zijn plaats.
De voorste 2 rijen van de comfortclasse rechts in het ArkeFly vliegtuig zijn bestemd voor crew welke gepositioned wordt. Deze reizen wel "in burger" Wellicht dat de mensen daar daarom wel een volledige maaltijd kregen?

Het overboeken van de premium comfort komt enkelt en alleen door last minute aircraft changes. Op he tmoment van maken van de dienstregeling staan er voor bepaalde vluchten oude 763's gepland en voor bepaalde vluchten nieuwe 763's.
De oude hebben 12 premium comfort en 169 comfortclass seats, de nieuwe hebben 31 premium en 150 comfortclass seats. Als er ee nieuwe gepland staat, maar door uitgelopen onderhoud etc etc blijkt een week tevoor dat het niet gaat lukken met een nieuwe en er wordt een oude ingezet, dan zijn er idd op die vlucht 31-11=19 mensen overboekt in de premium comfort. Deze komen dan in de gewone comfortclasse terecht en krijgen de meerprijs. In die gewone comfortclasse zitten namelijk 19 stoelen meer (169-150). Dit "probleem" zal nog een jaar of 2 blijven bestaan. Daarna zijn de oude 767's verleden tijd.
Er worden als er een oud toestel gepland staat (met 12 prem comfort stoelen) NIET meer als 12 stoelen verkocht. Als er een nieuwe gepland staat niet meer als 31. Dus van bewuste overboeking is dan ook geen sprake. Arke/TUI kan dit ook hard maken, ik heb inzage in hun boekingssyteem en daarin kan je precies zien wat elke stoel kost (en ook hoeveel er staan op die vlucht)
Leg die naast de dienstregeling en je ziet dat het klopt. 12 premium indien er een oude 767 gepland staat, 31 indien er een nieuwe staat. De namen komen er netjes bij bij boeking. ArkeFLy werkt niet met overboekingen, die onstaan alleen door aircraft changes. Als ze de aircraft change niet doorvoeren en beslissen om het oorspronkelijk geplande toestel te laten vliegen, dan zou je wel eens een mega vertraging kunnen krijgen.

Ik werk overigens niet bij ArkeFly. Wel in de reiswereld/Schiphol.

Ik lees hier ook iemand die beweerd dat Arke in een boeing 767 ipv 2-3-2 een 3-4-3 seating hanteert. Dit is niet juist. ArkeFly hanteert een 2-3-2 of een 2-4-2, afhankelijk of je een nieuwe of oude 767 treft. 3-4-3 past echt niet in een boeing 767. Martinair hanteerde overigens in enkele van haar toestellen van het type 767 ook een 2-4-2 seating.

Groeten Niels
www.vliegschemas.nl

tommie58
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2011 22:35

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door tommie58 »

Inmiddels terug van mijn vakantie (die overigens geweldig was, zoals ik gewend ben), wil ik toch nog even kort reageren.

Laat er geen misverstand over bestaan: ik ben tevreden tot zeer tevreden over Arke/TUI als reisorganisatie. Tot dusver heeft niets daar aan afgedaan. Met name de mensen met wie je als reiziger rechtstreeks te maken hebt, steek ik een grote veer in de reet. Van gezagvoerder tot purser tot flight attendant tot host(ess) is iedereen vriendelijk en behulpzaam geweest. Natuurlijk mag je dit ook verwachten in een service-gerichte branche, maar het verdient niettemin vermelding.

Wel ben ik van mening dat er duidelijk gecommuniceerd moet worden aan de klant dat de kans reëel is dat de geboekte klasse (door welke omstandigheid dan ook) mogelijk niet beschikbaar is op de geselecteerde vlucht. Het klinkt misschien vreemd, maar ik had met een downgrade veel minder moeite gehad als ik vooraf had geweten dat de kans op een downgrade dusdanig groot was.

Zeker als dit probleem nog twee jaar gaat duren, zou iets meer transparantie al veel goed doen. Het maakt het zeer belangrijke verschil voor klanten tussen "begrijpelijke beperkingen" en "je genaaid voelen".

Voor de volledigheid moet ik wel vermelden dat Arke/TUI mij (op verzoek) is tegemoet gekomen. Naast het feit dat ik natuurlijk de toeslag voor Premium Comfort Class gerestitueerd heb gekregen, kreeg ik (nogmaals, alleen op verzoek!) alsnog zonder extra kosten het persoonlijke entertainment programma (normaal €10) en een ruimbagagelimiet van 30 KG (normaal 25 in Comfort Class). Geen schokkende zaken, maar aangezien hier geen kosten voor werden gerekend wel een klantvriendelijke geste. De enige suggestie die ik hierbij zou willen doen, is dat deze geste ook ongevraagd aan klanten wordt aangeboden.

Kort samengevat: afgezien van een aantal kleine verbeteringspunten met betrekking tot de 'overboeking', ben ik nog steeds een tevreden klant van Arke/TUI.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door troyair »

b767-300er schreef: Kleine nuance in deze is op zijn plaats.
De voorste 2 rijen van de comfortclasse rechts in het ArkeFly vliegtuig zijn bestemd voor crew welke gepositioned wordt. Deze reizen wel "in burger" Wellicht dat de mensen daar daarom wel een volledige maaltijd kregen?
Ik zat links, rechts zaten meerdere gezinnen met kleine kinderen. Voor mij zaten twee dames van over de 50, die met OAD op vakantie gingen, dus geen ipb-ers. Gratis champagne, 4 gratis maaltijden, meerdere malen glazen wijn bijvullen. De desbetreffende purser had zijn baan kwijtgeraakt indien hij bij MP of KL vloog.
Ik heb zelf een paar keer ipb gevlogen, dus weet van de rand en de hoed. Voor ipb passagiers dat zij zich gedragen als volledig betaalde passagiers, zodat de mede passagiers er geen last van hebben.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door b767-300er »

troyair schreef:
b767-300er schreef: Kleine nuance in deze is op zijn plaats.
De voorste 2 rijen van de comfortclasse rechts in het ArkeFly vliegtuig zijn bestemd voor crew welke gepositioned wordt. Deze reizen wel "in burger" Wellicht dat de mensen daar daarom wel een volledige maaltijd kregen?
Ik zat links, rechts zaten meerdere gezinnen met kleine kinderen. Voor mij zaten twee dames van over de 50, die met OAD op vakantie gingen, dus geen ipb-ers. Gratis champagne, 4 gratis maaltijden, meerdere malen glazen wijn bijvullen. De desbetreffende purser had zijn baan kwijtgeraakt indien hij bij MP of KL vloog.
Ik heb zelf een paar keer ipb gevlogen, dus weet van de rand en de hoed. Voor ipb passagiers dat zij zich gedragen als volledig betaalde passagiers, zodat de mede passagiers er geen last van hebben.
IPB is iets anders als crew-positionen, maar dat terzijde. Jij die van de rand en de hoed weet, weet hoe de steel in de vork zit toch? Of neem ik nu teveel hooi op mijn vork? 8) :D
OAD doet geen zaken met ArkeFly. Mochten het wel OAD passagiers zijn geweest, dan zullen ze wss bij KLM overboekt zijn. Wellicht dat ze dus overgeboekt zijn naar TFL, met de afspraak wel full service te krijgen? Of ging er opeens extra crew mee die in de premium comfort zat en dat daardoor mensen vrijwillig gedwongrade werden, maar wel de services hielden?

Er kunnen zoveel redenen zijn. Klakkeloos aannemen dat betreffende purser buiten zijn/haar boekje is gegaan zonder de echte feiten te kennen vind ik een voorbarige conclusie.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door troyair »

b767-300er schreef:
troyair schreef:
b767-300er schreef: Kleine nuance in deze is op zijn plaats.
De voorste 2 rijen van de comfortclasse rechts in het ArkeFly vliegtuig zijn bestemd voor crew welke gepositioned wordt. Deze reizen wel "in burger" Wellicht dat de mensen daar daarom wel een volledige maaltijd kregen?
Ik zat links, rechts zaten meerdere gezinnen met kleine kinderen. Voor mij zaten twee dames van over de 50, die met OAD op vakantie gingen, dus geen ipb-ers. Gratis champagne, 4 gratis maaltijden, meerdere malen glazen wijn bijvullen. De desbetreffende purser had zijn baan kwijtgeraakt indien hij bij MP of KL vloog.
Ik heb zelf een paar keer ipb gevlogen, dus weet van de rand en de hoed. Voor ipb passagiers dat zij zich gedragen als volledig betaalde passagiers, zodat de mede passagiers er geen last van hebben.
IPB is iets anders als crew-positionen, maar dat terzijde. Jij die van de rand en de hoed weet, weet hoe de steel in de vork zit toch? Of neem ik nu teveel hooi op mijn vork? 8) :D
OAD doet geen zaken met ArkeFly. Mochten het wel OAD passagiers zijn geweest, dan zullen ze wss bij KLM overboekt zijn. Wellicht dat ze dus overgeboekt zijn naar TFL, met de afspraak wel full service te krijgen? Of ging er opeens extra crew mee die in de premium comfort zat en dat daardoor mensen vrijwillig gedwongrade werden, maar wel de services hielden?

Er kunnen zoveel redenen zijn. Klakkeloos aannemen dat betreffende purser buiten zijn/haar boekje is gegaan zonder de echte feiten te kennen vind ik een voorbarige conclusie.
Goh meneer Boeing, je zal het maar beter weten he.
Crew positioning.... dames van minimaal 50 jaar, de 8 uur lang tuit van de bubbels over hun vakantie lopen te lullen, echte crew. En of het nou OAD zijn of Neckermann of weet ik het wat... het waren gewoon vakantiegangers.
Maar goed, je werkt op Schiphol, toevallig voor Tech4jets? Verklaard wel dat je alleen op Arke topics reageerd .Of gewoon als bagageafhandelaar of schoonmaker? Maar goed, je bent er niet bij geweest, dus je weet er ook helemaal niks vanaf.... laten we het daar lekker bij houden.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door b767-300er »

Beste meneer

Ik weet helemaal niets beter, integendeel zelfs. Ik probeer alleen enige nuance in de zaak te brengen. Want wij Nederlanders weten altijd hoe het zit, oordelen ook direct zonder de echte feiten te kennen..
Ik ken de feiten van deze vlcuht ook niet. Wat ik wel weet is dat lang niet alles is wat het lijkt. Maar ja, een oordeel klaarhebben is zo makkelijk he. Zelfde verhaal vwb de "bewuste overboekingen" in de Premium Comfortklasse. Ook dat is een gedacht avn iemand dus het is zo, zonder dat deze mensen de echte feiten kennen.

VWB Oad, daar begon uzelf over. Niet ik. En ook Neckermann haalt u erbij, en voor uw informatie, ook die vliegen niet met ArkeFLy. Neckermann=Thomas Cook. Thomas Cook is de grootste concurrent van TUI. ArkeFly is TUI. Daar zullen dus nooit passagiers van Neckermann of OAD aan boord zitten.

VWB waar ik werk doet niet terzake en is in het geheel ook niet belangrijk.
Ik geef enkelt wat voorbeelden wat er nog meer aan de hand kan zijn in plaats van een "met-een-oogklep-op-want-ik-weet-zeker-dat-dat-het-is-reactie" zonder dat je aan de Purser gevraagd hebt waarom hij zoiets doet.
Ik ga het toilet maar weer even schoonmaken. ;-)
Dat is iig dankbaarder werk dan het leveren van nurtige bijdragen alhier.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door troyair »

b767-300er schreef:.
Een kleine nuance in de zaak brengen op deze manier ook erg handig.
Je geeft zelf aan dat je de feiten niet kent, dan is het ook niet handig om comentaar te leveren.
Ik ga mijn tandarts ook niet vertellen met welk haakje hij mijn tandvlees moet controleren, laat staan dat ik voor hem ga oordelen wat HIJ dan en dan heeft meegemaakt met een ander.

Voor wat betreft iets letterlijk nemen, prima als je iemand corrigeerd, maar denk je nou echt dat ik na een half jaar nog weet met welke touroperater een of ander theemuts die voor mij zit reist?

Elke maatschappij heeft regels waar aan je je moet houden als je als crew mee vliegt. De ene airliner neemt die beter op dan de ander.
Voor bijna iedereen die werkzaam is of is geweest als cabinepersoneel, is het algemeen bekend dat het cabinepersoneel van OR bestaat uit jong grut dat of nog in opleiding is, of net klaar en niet weet wat ze doen.
Het verschil in service niveau tussen OR personeel en voormalig MP personeel is gigantisch groot en kun je simpelweg niet ontkennen, dat is een feit.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij je liever op een OR vlucht zit dan een HV of MP vlucht( toen ze nog bestonden ).

Ik werk al jaren in deze branche, dus ik weet waar ik op moet letten en waar ik wel niet kritisch op kan zijn.
Je gaat ook geen restaurant/michelinster beoordelaar vertellen hoe hij zijn werk moet doen en waar ie op moet letten.
Ik waardeer zeker je reacties, als ze maar realistisch zijn.
Niks persoonlijks dus :wink: sorry als je het wel zo hebt opgevat!!!

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door tufima »

Zojuist het bericht gekregen dat ik ook wordt gedowngrade voor mijn vlucht naar de Antillen.
Reden: er wordt een ander toestel ingezet en dit toestel kent de klasse "Premium Comfort" niet.


(Ps. ik weet dat dit draadje al van een tijdje geleden is, maar het probleem persisteert blijkbaar bij Arkefly)

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door Har06 »

tufima schreef:Zojuist het bericht gekregen dat ik ook wordt gedowngrade voor mijn vlucht naar de Antillen.
Reden: er wordt een ander toestel ingezet en dit toestel kent de klasse "Premium Comfort" niet.


(Ps. ik weet dat dit draadje al van een tijdje geleden is, maar het probleem persisteert blijkbaar bij Arkefly)

oeps even de dikke v Dale opzoeken :wink:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door ruud_a »

tufima schreef:Zojuist het bericht gekregen dat ik ook wordt gedowngrade voor mijn vlucht naar de Antillen.
Reden: er wordt een ander toestel ingezet en dit toestel kent de klasse "Premium Comfort" niet.


(Ps. ik weet dat dit draadje al van een tijdje geleden is, maar het probleem persisteert blijkbaar bij Arkefly)
en wat verwacht u nu precies van arkefly?

Starr
Berichten: 142
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:05

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door Starr »

tufima schreef:Zojuist het bericht gekregen dat ik ook wordt gedowngrade voor mijn vlucht naar de Antillen.
Reden: er wordt een ander toestel ingezet en dit toestel kent de klasse "Premium Comfort" niet.


(Ps. ik weet dat dit draadje al van een tijdje geleden is, maar het probleem persisteert blijkbaar bij Arkefly)
1) (oude rechtstermen:) volhouden, verharden ...
2) op iets blijven staan, volharden, staand houden, bevestiging van een vorige verklaring ten overstaan van het gerecht...
3) Volharden bij een eis of stelling; de eis onveranderd handhaven ondanks hetgeen de tegenpartij aanvoert....
4) aandringen, volharden...
5) Volharden bij een eis of stelling; de eis onveranderd handhaven ondanks hetgeen de tegenpartij aanvoert....

Nope.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door Har06 »

ruud_a schreef:
tufima schreef:Zojuist het bericht gekregen dat ik ook wordt gedowngrade voor mijn vlucht naar de Antillen.
Reden: er wordt een ander toestel ingezet en dit toestel kent de klasse "Premium Comfort" niet.


(Ps. ik weet dat dit draadje al van een tijdje geleden is, maar het probleem persisteert blijkbaar bij Arkefly)
en wat verwacht u nu precies van arkefly?
vlg eerdere ervaringen valt van ArkeFly niets te verwachten :shock:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door ruud_a »

ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst

arkefly heeft er om mij onbekende redenen voor gekozen een ander toestel in te zetten
misschien een kleiner, misschien een groter, misschien omdat het originele toestel is neergestort

de aangeboden service bestaat blijkbaar niet in het nieuwe toestel
de vraag is dus wat wil TS nu precies van arkefly?
annuleren?
een vergoeding?
iets anders?

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door tufima »

ruud_a schreef:ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst

arkefly heeft er om mij onbekende redenen voor gekozen een ander toestel in te zetten
misschien een kleiner, misschien een groter, misschien omdat het originele toestel is neergestort

de aangeboden service bestaat blijkbaar niet in het nieuwe toestel
de vraag is dus wat wil TS nu precies van arkefly?
annuleren?
een vergoeding?
iets anders?
Ik geef slechts aan dat Arkefly blijkbaar nog steeds hetzelfde beleid hanteert. Ik heb geen behoefte om te annuleren en ik vraag ook geen vergoeding. Ben reeds bezig met Arkefly om kosteloos om te boeken naar een andere vlucht.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door tufima »

@ruud_a en Starr: Wat is er trouwens mis met het gebruik van het woord: persisteert?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door Har06 »

tufima schreef:@ruud_a en Starr: Wat is er trouwens mis met het gebruik van het woord: persisteert?

wat zou er mis mee zijn ?, het is woord dat bij de top 100 van meest gebruikte woorden zit :lol:

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door tufima »

Har06 schreef:
tufima schreef:@ruud_a en Starr: Wat is er trouwens mis met het gebruik van het woord: persisteert?

wat zou er mis mee zijn ?, het is woord dat bij de top 100 van meest gebruikte woorden zit :lol:
Dus met andere woorden, omdat dit woord niet in jullie woordenschat voorkomt is er wat geks mee?
:P

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

maar als je nu in onderhandeling bent om kosteloos om te zetten? waarom zet je hier dan toch klacht neer?

dat ze een ander toestel in zetten zal een reden hebben.....minder boekingen,kleiner toestel?ouder toestel
als je dezelfde vlucht had gehad of houd zal je je comfort toeslag terug krijgen neem ik aan...

dus mag ik vragen wat nu eigenlijk dan je klacht is??

er wordt toch aangewerkt?

elke maatschappij zet wel ineens een ander toestel in,mijn man had het toevallig 3 wk terug naar rio de janeiro...
nou erg zeg....wel klm...bussiness dus andere koek maar wel andere plaats kreeg hij op laatste moment...nou hij heeft er dagen wakker van gelegen :mrgreen:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door ruud_a »

tufima schreef:@ruud_a en Starr: Wat is er trouwens mis met het gebruik van het woord: persisteert?
geen idee wat er met het woord mis is
ik heb over dit woord geen kwaad woord over gezegd

maar zelfs van ambtenaren wordt tegenwoordig verwacht dat ze leesbaar nederlands schrijven
bovendien klopt de betekenis van persisteren niet helemaal met hoe u het woord gebruikt
in persisteren zit de betekenis opdringen, zoals een coporteur aan de deur, of jou mening aan een ander op willen leggen
volharden in een actieve betekenis
en u wilt waarschijnlijk aangeven dat het probleem niet wordt opgelost
dus veeleer passief

Gesloten