LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vliegticket

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
bluesman
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2011 18:42

vliegticket

Ongelezen bericht door bluesman »

hallo allemaal,
mijn naam is cor.
ik heb 5 aug-2011 een ticket gekocht bij travelport view trip-met turkische airlines via istanbul naar bangkok voor 700,00 euro retour
vandaag 30-11-2011 was het zo ver,aangekomen bij de incheckbalie bleek dat de voornaam die ik op het electronic ticket receipt had gezet,niet overheen kwam met de naam op mijn paspoort.
Op receipt staat cor en op mijn paspoort staat cornelis.
ik kon niet mee was het antwoord van t.airline.ik ben gaan bellen en naar diversen loketten geweest o.a T.viewtrip .
niemand maar dan ook niemand kon mijn naam veranderen op mijn ticket receipt.
er is was ook geen mogelijkheid een dag later te vliegen,ik kon alleen terplekke een nieuwe ticket kopen a 960,00 euro.
misschien moet je naam kloppen met je paspoort,maar we leven in een tijdperk van hitec,is het nu zo moeilijk dat digitaal te veranderen.
de mensen van viewtrip hebben nog naar t.airline gebeld,maar t was gewoon een stukje onwil om mee te werken.
mijn vraag is kan dit zomaar,als je iets niet goed invult of evt een tik fout je geld zomaar kwijt ben.
dit mailtje is ook voor mensen die daar de volgende keer staan.

mvg c.van.pelt

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door meela »

Sorry Cor, maar dit is niet echt een tikfout.
Op alle reserverings-sites wordt er aangegeven dat je de gegevens moet invullen, die in je paspoort staan, dus een beetje naïef gedacht.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door duiner »

.
bij het invullen staat meestal "voornaam , voluit ", zelfs moet je invullen al je 2de en 3de namen
ik snap ze heel goed, als het zo slordig was ingevuld
.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@cor,

Het is heel vervelend voor u, maar het is niet anders helaas. Er zijn op dit forum tal van onderwerpen te vinden met mensen met verkeerde namen op het ticket. De naam op het ticket moet altijd overeenkomen met de naam in het paspoort. Een voorbeeld voor getrouwde vrouwen is dit (bijna altijd) de meisjesnaam.

Dit probleem doet zich de laatste jaren meer en meer voor en dit heet vooruitgang. Mensen boeken tegenwoordig even gauw een ticket tussen de soep en de aardappelen en spenderen wel tijd aan het vinden van de goedkoopste vlucht maar vaak niet aan het lezen van de voorwaarden. Bij veel boekingsites en sites van airliners staat expliciet beschreven dat de namen moeten overeenkomen met de namen van de paspoorten.

Misschien is een volledig nieuw ticket overdreven, maar sommige zijn alleen bereid dit te wijzigen tegen hele hoge kosten en bij een stedenvluchtje van bijvoorbeeld ryanair is de wijziging vaak een stuk duurder dan een nieuw ticket.

En nee ik werk niet in de reisbranche.
duiner schreef:.
bij het invullen staat meestal "voornaam , voluit ", zelfs moet je invullen al je 2de en 3de namen
ik snap ze heel goed, als het zo slordig was ingevuld
.
Kwatsch. In veruit de meeste gevallen is eerste voornaam voldoende maar dan moet die wel dezelfde zijn als de 1e voornaam in het paspoort.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door VioletPrue »

bluesman schreef:mijn vraag is kan dit zomaar,als je iets niet goed invult of evt een tik fout je je geld zomaar kwijt ben.
dit mailtje is ook voor mensen die daar de volgende keer staan.

mvg c.van.pelt
Beste Cor,
Even heel zwart-wit gesteld hoor.
Maar wie heeft die 'tikfout' gemaakt?
U of de airline?
Juist, u heeft de verkeerde gegevens ingevuld.
Dan kunt u toch niet verwachten dat een ander kosteloos uw probleem oplost?
Ik vind het wel erg ver gaan dat u een nieuw ticket moest kopen, het lijkt mij dat dit makkelijker opgelost kan worden, maar even bout gezegd: u heeft pech.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door troyair »

@ bluesman,

Sorry Cor, maar dit heeft niks te maken met hi tech of onwil.
Om te kunnen vliegen moest er een naamwijziging gedaan worden, maar blijkbaar lieten de tariefregels van het geboekte ticket dat niet toe.
Dit ticket was blijkbaar een non refundable ticket waarbij wijzigingen niet zijn toegestaan.

De airliner mag je ticket niet wijzigen omdat het ticket niet door hun is uitgegeven maar door diegene bij wie je m hebt gekocht, en diegene die het ticket heeft uitgegeven mag het ticket niet wijzigen omdat de regels van de luchtvaartmaatschappij dat niet toelaten.

Tip voor de volgende keer, op het moment dat je het ticket boekt en je de bevestiging krijgt, CONTROLEER DAN ALLES DIRECT!
Mocht je fouten tegen komen, kan het ticket in SOMMIGE gevallen misschien nog ongeldig worden verklaard ( voiden ) door de uitgever daarvan, zonder dat je je geld kwijt bent.
Dit moet wel op de zelfde dag gebeuren als dat het ticket is aangeschaft.
Let wel, dit kan slechts in sommige gevallen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door Emmy75 »

troyair schreef:Tip voor de volgende keer, op het moment dat je het ticket boekt en je de bevestiging krijgt, CONTROLEER DAN ALLES DIRECT!
Mocht je fouten tegen komen, kan het ticket in SOMMIGE gevallen misschien nog ongeldig worden verklaard ( voiden ) door de uitgever daarvan, zonder dat je je geld kwijt bent.
Tja men kan controleren tot men een ons weegt, zolang men in de veronderstelling blijft dat een roepnaam (anders dan paspoort) of voor getrouwde vrouwen de getrouwde achternaam ook goed is, ziet men de eigen fout niet totdat men op de luchthaven verschijnt en men daar begint te sputteren.

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door lazylois »

Dan heb je het dus niet goed voor elkaar en krijg je problemen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door Emmy75 »

lazylois schreef:Dan heb je het dus niet goed voor elkaar en krijg je problemen.
Ja, ik weet dat ook, maar genoeg mensen hier op het forum niet omdat er zat topics en gevallen over te lezen zijn.

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door lazylois »

Daarom vervul jij een glansrol op dit forum, waarvoor mijn respect, meen ik echt :wink:

bluesman
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2011 18:42

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door bluesman »

meela schreef:Sorry Cor, maar dit is niet echt een tikfout.
Op alle reserverings-sites wordt er aangegeven dat je de gegevens moet invullen, die in je paspoort staan, dus een beetje naïef gedacht.

bluesman
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2011 18:42

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door bluesman »

bluesman schreef:
meela schreef:Sorry Cor, maar dit is niet echt een tikfout.
Op alle reserverings-sites wordt er aangegeven dat je de gegevens moet invullen, die in je paspoort staan, dus een beetje naïef gedacht.
het was ook geen tikfout dat weet ik ook wel,heb gewoon mij roepnaam opgeschreven,maar als het een tikfout zou zijn heb je zelfde probleem.dat is wat ik bedoelde
daar gaat het mij allang niet meer om.
maar als iemand op wat voor manier een fout maakt op zijn ticket receipt,wat iedereen kan gebeuren,begrijp ik niet dat dat niet terplekke te corrigeren is.
dat verbaast mij.
en jullie zijn er niet bij geweest,maar hoe ik op een arogante manier behandeld ben geen een poging van service of hulp.alsof ik zwaar had zitten frauderen
iedereen bedankt voor zijn reactie.alles is duidelijk voor mij,dank

gr cor v pelt

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door J@@N »

Vermoedelijk spelen ook de commerciële belangen mee, mensen hebben een vakantie of een verplichting en kopen dan vaak toch wel een nieuw ticket. Dus kassa :idea:

bluesman
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2011 18:42

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door bluesman »

J@@N schreef:Vermoedelijk spelen ook de commerciële belangen mee, mensen hebben een vakantie of een verplichting en kopen dan vaak toch wel een nieuw ticket. Dus kassa :idea:
dat boden ze me ook aan als enigste 960,00 euro en de ticket die ik al betaalt had (700,00 euro) werd niet meer over gesproken.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door J@@N »

En de kans is nog aanwezig dat u stoel, waarvoor u al betaald had alsnog opgevult is door een andere reiziger.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bluesman schreef:het was ook geen tikfout dat weet ik ook wel,heb gewoon mij roepnaam opgeschreven,maar als het een tikfout zou zijn heb je zelfde probleem.dat is wat ik bedoelde
Inderdaad, iemand die een tikfoutje maakt, heeft hetzelfde probleem. Daarom is het bij het boeken van vliegtickets erg belangrijk dat mensen heel goed opletten wat ze doen, lezen wat er vereist is (naam zoals op paspoort) en daarna heel goed controleren of alles goed is gegaan. Bij direct reclameren van een foutje is er in sommige gevallen meer mogelijk zoals troyair aangaf. Kortom het is belangrijk om er even goed voor te gaan zitten en net zoveel tijd in te investeren als het zoeken naar vluchten en vergelijken van prijzen. Velen besteden daar veel tijd aan en als er eenmaal gekozen is, wordt de boeking eventjes afgeraffeld.

Ik ben het nog steeds met u eens dat het best onredelijk duur is dat er een heel nieuw ticket van ruim 900,- gekocht moet worden, maar helaas kunnen de maatschappijen doen wat ze willen zeker met onflexibele tickets maar daarom is de prijs dan ook lager dan bij flexibele tickets. Maar extra kosten van een paar honderd euri zijn niet ongebruikelijk.

Hoe dan ook, u bent nu goed gewaarschuwd en zult waarschijnlijk die fout niet nog een keer maken.

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

jullie zijn er niet bij geweest,maar hoe ik op een arogante manier behandeld ben geen een poging van service of hulp.alsof ik zwaar had zitten frauderen

Tja zoïs de samenleving nu eenmaal. Vroeger was de klant Koning en de mens werd ook leuk en netjes door anderen behandeld, tegenwoordig is het zo, dat je bij bedrijven de k l e r e kan krijgen, voor jou een ander en zoïs het met de medemens m.u.v. enkele daar gelaten, precies hetzelfde.
Ik zat zo je reactie te lezen en dacht, zijn voornaam is Cornelis en zijn roepnaam Cor, hoe kan het dan dat je roepnaam op de ticket is komen te staan.?
Kennelijk heb je bepaalde dingen niet goed gecontroleerd. Alvorens ik iets doe, controleer ik het eerst of ik het allemaal goed ingevuld heb, dan pas verzend ik de gegevens.
Uiteraard is het belachelijk dat die vliegmaatschappij de foutieve naam op de ticket niet aan wilt passen, ook is het belachelijk dat ze over Cor vallen terwijl erin je paspoort Cornelis staat, doch ik haalde het al in de eerste context aan, de maatschappij draaid niet meer om ons, maar om het bedrijfsleven.
Denk hierbij aan de aandelenlease zaak waarin duidelijk is gebleken dat Dexia de boel opgelicht heeft en desondanks toch door de gerechtelijke magistratuur in bescherming genomen word.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door troyair »

benikeennederlander schreef:[Tja zoïs de samenleving nu eenmaal. Vroeger was de klant Koning en de mens werd ook leuk en netjes door anderen behandeld, tegenwoordig is het zo, dat je bij bedrijven de k l e r e kan krijgen, voor jou een ander en zoïs het met de medemens m.u.v. enkele daar gelaten, precies hetzelfde.

Uiteraard is het belachelijk dat die vliegmaatschappij de foutieve naam op de ticket niet aan wilt passen, ook is het belachelijk dat ze over Cor vallen terwijl erin je paspoort Cornelis staat, doch ik haalde het al in de eerste context aan, de maatschappij draaid niet meer om ons, maar om het bedrijfsleven.
Wat is hier belachelijk aan?
Als er in jouw ticketvoorwaarden staat dat (naams)wijzigen zijn toegestaan, mag het gewoon niet.
Dat was vroeger zo, dat is vandaag zo en dat zal in de toekomst ook zo blijven!!!
Je bent zelf verandwoordelijk voor wat je invult, en je kiest zelf voor de goedkope tickets die niet wijzigbaar zijn!
Wil je tickets hebben die gecorrigeerd kunnen worden of gewijzigd of geannuleerd kunnen worden, moet je flex fare tickets kopen... en ja die zijn een stuk duurder.

Ik snap werkelijk niet waar men soms de arrogantie nog vandaan durft te halen om te scanderen dat men de koning is. Regels zijn regels; niets meer en niets minder.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door Emmy75 »

troyair schreef:Ik snap werkelijk niet waar men soms de arrogantie nog vandaan durft te halen om te scanderen dat men de koning is. Regels zijn regels; niets meer en niets minder.
Ach klant is nog altijd en overal koning, alleen bedrijf waar je als klant mee te maken hebt is keizer.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door troyair »

Emmy75 schreef:
troyair schreef:Ik snap werkelijk niet waar men soms de arrogantie nog vandaan durft te halen om te scanderen dat men de koning is. Regels zijn regels; niets meer en niets minder.
Ach klant is nog altijd en overal koning, alleen bedrijf waar je als klant mee te maken hebt is keizer.
Thank god dat iemand anders het eindelijk een keer durft te zeggen :!:
hallelujah :idea: Hulde Emmy!

Gesloten