LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tulli010 schreef:
Chocomelk schreef:Jij wist dus al vantevoren dat je geen excursies wilde boeken ?
Jij wist vantevoren dat er niets zou gebeuren zodat je bijvoorbeeld terug zou moeten naar Nederland ?

Ben er zelf ook geweest en ja wij hebben wel visum's gekocht want je weet maar nooit en hebben ook leuke excursies geboekt in hotel.
Welk belang heb jij met de reiswereld?????
Mijn bedoeling is de mensen te waarschuwen voor de ontoelaatbare verkoop praktijken van Correndon.
DIEFSTAL van tenminste 8 euro p.p.

Heb geen enkel belang met de reiswereld.
Een reis boeken voor heel wat eurootjes en zitten zeuren over 8 euro p.p ???

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door Chocomelk »

CSM schreef:Als je niet in aanraking wenst te komen met de "informele economie" van een land (en dat is inclusief hier en daar een beetje afgezet worden), dan moet je naar Scandinavie op vakantie gaan, en niet naar Egypte. In Egypte kun je niet naar de wc gaan of een foto maken in een historische tempel zonder dat iemand daar informeel een paar Eurocentjes aan wil verdienen. De pest is dat onnozele toeristen direct een hele euro of dollar "fooi" toestoppen, in plaats van de 10 cent die voldoende zou zijn.
Daar hebben wij totaal geen 'last' van gehad.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door bianca82 »

lol wij wel we bleven gewoon wachten tot mneer weg was zodat we lsnog onze foto konden maken (ze schoten met gemak even snel op de foto om maar geld te kunnen vragen)

tulli010
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2011 19:06

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door tulli010 »

eaglez_mr2 schreef:Ze hebben natuurlijk liever dat vakantiegangers een visum hebben, dan kunnen ze na de tijd tenminste ook nog wat trips verkopen, ook heb je deze bv nodig als je op bepaalde plekken de rode zee op wilt.

Dat je wel wordt genaaid bij de balies van de touroperators is een bekend iets, gewoon naar de bank lopen, scheelt je een paar euro en heb je een goed gevoel;) Elk jaar weer leuk om te zien hoe boos de touroperators worden als mensen dat doen, ze gaan rustig voor je staan om je te sturen naar hun maatschappij.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door Juist ja »

Het grote nadeel van dit soort fora: iedereen kan maar wat neerkalken hier zonder ook maar na te denken wat voor gevolgen dit heeft voor de bedrijven die vaak onterecht zwart gemaakt worden. Ik werk zelf in de zorg (met een verleden en enorme passie voor reizen, vandaar dat ik vooral hier reageer) en ook voor onze bedrijfstak zijn diverse fora waar iedereen die het gevoel heeft maar een heel klein beetje verkeerd te zijn behandeld (let wel, het gevoel heeft, er is NIETS bewezen) direct een persoon of instantie zwart kan maken. En als instantie zelf kan je hier niets tegen doen.

Dit is ook weer zo'n voorbeeld. Als ik zo de verhalen lees dan heeft Corendon gewoon prima gehandeld en een visum voor zijn klanten geregeld. Dan is daar ineens TS die zich om onduidelijke reden genaaid voelt en maakt hier even, een overigens prima bedrijf als Corendon (ik spreek uit eigen ervaring), even zwart. Hulde! Je zou je moeten schamen.

(en nee, ik heb niet bij Corendon gewerkt maar een aantal reiservaringen met ze, prima vakantie gehad!)

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door meela »

Het hele probleem is volgens mij gewoon dat men vooraf niet goed (zelf; via bv Google) informeerd heeft of er evt visa nodig zijn/kinderen wel/niet in paspoort bijgeschreven mogen zijn.
Dan komen ze op Schiphol en dan kunnen ze bv niet vertrekken (ESTA).
En wie hebben het gedaan; ja de vliegtuigmaatschappijnen/reisorganisaties.

Dus kijk eerst even naar jezelf !!!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarschijnlijk de zelfde categorie mensen die na afloop van de (wintersport)vakantie de tolsticker van de voorruit af staat te fohnen om deze vervolgens 2e hands aan te bieden op marktplaats :?

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door meela »

sorry @bprosman, maar daar heb ik geen ervaring mee. haha !

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Een enorm zeiktopic.
Als meneer/mevrouw geen visum had gehad en toch terug had gemoeten naar NL via Caïro (u weet wel, in zo'n 'als'of 'indien' geval) dan was het leed niet te overzien geweest en was Corendon fout om hem/haar niet op de mogelijke problemen te wijzen.
En om dan, als iemand het niet met je eens is gelijk te roepen dat diegene wel belang bij Corendon zal hebben, of er werkt is wel heel erg laag.
Dit is zeuren om het zeuren!

eaglez_mr2
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 nov 2011 12:43

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door eaglez_mr2 »

Zullen we dan vervolgens over de bus gaan klagen die je naar het hotel brengt voor maar 25-35 euro:P Ik regel t zelf wel, ben ik voor 30 pond klaar (€ 3.75 -4.25 klaar) en heb ik een prive taxi;) Daarna gaan we naar een souvenier winkel waar we een mooie kameel kopen voor maar 20 euro teveel en rijden we met de taxi naar de stad voor maar 10 euro teveel...... Zo gaat dta nou eenmaal in egypte met de meeste touristen :P

Zoals al eerder gezegd, alle mannetjes van alle maatschappijen proberen het, ze lokken je met hun bordjes naar het dure lokte en 99% trapt daar in, zo verdienen ze hun boterham.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Jammer dat mensen niet meer reageren, als ze in de gaten krijgen dat toch wel heel veel mensen het met hem/haar oneens zijn......

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door troyair »

Leojes30 schreef:Jammer dat mensen niet meer reageren, als ze in de gaten krijgen dat toch wel heel veel mensen het met hem/haar oneens zijn......
Ik denk dat meneer/mevrouw op dit moment ruzie maakt met de snackbar, omdat hij teveel moet betalen voor de majo op zn patatje, of met de supermarktmanager omdat de winstmarge van de supermarkt te hoog is :mrgreen:

Tom24
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 sep 2010 18:44

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door Tom24 »

Ik denk dat er maar weinig reisorganisaties te vinden die 100% complete prijzen tonen. Bij de een moet je een toeslag betalen en bij de ander zit het visum niet in de prijs. Als consument willen we allemaal de laagste prijs betalen, en de touroperators spelen daarop in, door ons als klant niet altijd 100% de waarheid voor te houden. Zolang we zoeken naar de laagste prijs zullen deze praktijken zich voor blijven doen denk ik. Als je de ervaringen van Corendon bekijkt en ziet dat deze partij een 6 krijgt uit 146 ervaringen dan is dat vrij aardig voor een prijsvechter.

Eddepet3
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mar 2012 14:49

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door Eddepet3 »

Ik ben afgelopen week met Corendon in Sharm el Sheikh geweest. Omdat wij geen landtripjes gingen maken hebben wij met zn zessen geen visum gekocht. Scheelt weer 6 x 12 euro. In de transferbus werd ons een briefje in de handen gedrukt met de mededeling om of 20 euro of 8 euro te betalen. Ik was al in Nederland van plan dit in zijn geheel niet te betalen omdat de omschrijving onduidelijk was voor de 8 euro. Hier worden fooien van betaald :lol: Nou dus ook geen 48 betalen. Die fooien geef ik zelf wel!! Gelukkig wilden meerdere mensen deze tip niet betalen. Er ontstond een hevige discussie waarna de host zei dat het de volgende dag tijdens de info over Egypte het nog eens goed uitgelegd wordt en dan betaald moet worden. Tijdens de info de volgende dag is er geen woord over gezegd :o en is er dus door tenminste 18 mensen niet betaald. :P
Even voor de duidelijkheid:
In Sharm el sheikh is geen visum noodzakelijk als je in de kuststreek blijft voor een korte tijd. Indien je toch elders wilt vertoeven is een visum ook aan te schaffen NA de Douane :shock:
Corendon schrijft NA de boeking ter plaatse 20 euro te voldoen aan de reisleiding ter plaatse. Dit is inclusief visum. Zonder visum 8 euro. Dit is om de host ter plaatse zijn salaris te betalen gezien Corendon deze mensen niet willen betalen. Daarom heeft Corendon dit NA de boeking er bij geschreven. Dit is dus in strijd met de wetgeving want immers bent u al akkoord gegaan met een andere bedrag. Vooraf is niet medegedeeld dat u nog eens 20 euro ter plaatse moet betalen. Als u gewoon blijft volhouden dit niet te betalen en blijft vragen waarom u dit bedrag moet betalen ( waar zij geen antwoord op hebben) hoeft u waarschijnlijk niets te betalen!! Je bent natuurlijk vrij om de 20 of 8 euro te betalen maar dan ben je dief van je eigen portemonee :lol: Verder een prima organisatie Corendon maar met de 8 euro slaan zij de plank mis. Visumprijzen zijn normaal

halfje
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:11

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door halfje »

Zucht...weer zo'n betweter die nog even bijdehand komt doen op dit forum. :evil:

Luister, het is in de tweede reactie al duidelijk uitgelegd: Blijf je langer dan 8 dagenm, is een visum verplicht. Dus topicstarter had sowieso niet te zeuren want die bleef 15 dagen.

En ja, blijf je 8 dagen en ga je niet buiten Sharm en Sheik/ Sinai , dan is het op zich niet verplicht maar kom op zeg...wat voor droeftoeter ben je om geen visum te kopen.

Ach...alles is ook al lang uitgelegd. Maar goed, koop jij lekker geen visum en dan ook niet zeuren als je om welke reden dan ook (kan er tientallen bedenken) problemen krijgt he.

Eddepet3
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mar 2012 14:49

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door Eddepet3 »

halfje schreef:Zucht...weer zo'n betweter die nog even bijdehand komt doen op dit forum. :evil:

Luister, het is in de tweede reactie al duidelijk uitgelegd: Blijf je langer dan 8 dagenm, is een visum verplicht. Dus topicstarter had sowieso niet te zeuren want die bleef 15 dagen.

En ja, blijf je 8 dagen en ga je niet buiten Sharm en Sheik/ Sinai , dan is het op zich niet verplicht maar kom op zeg...wat voor droeftoeter ben je om geen visum te kopen.

Ach...alles is ook al lang uitgelegd. Maar goed, koop jij lekker geen visum en dan ook niet zeuren als je om welke reden dan ook (kan er tientallen bedenken) problemen krijgt he.
Ja ik ben een betweter en ben niet te beroerd een visum te kopen als dit nodig is. Als je met zn 6en een weekje SES wilt bezoeken hoef ik daar geen 120 euro extra voor te betalen. En als je problemen krijg weet ik ook precies waar ik moet wezen om een visum alsnog te kopen. No problem in Egypte :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Eddepet3 schreef:
Ja ik ben een betweter en ben niet te beroerd een visum te kopen als dit nodig is. Als je met zn 6en een weekje SES wilt bezoeken hoef ik daar geen 120 euro extra voor te betalen. En als je problemen krijg weet ik ook precies waar ik moet wezen om een visum alsnog te kopen. No problem in Egypte :lol:
Jij koopt dus geen visum als je in Egypte aankomt ?
Jij doet geen excursies in Egypte ?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ja dat klinkt zo lekker veel hè 120 euro maar liefst. Hoe dan ook het blijven 2 tientjes pp in uw voorbeeld. In vergelijking met het totaalbedrag van 6 personen voor de reis blijft het peanuts. Als u zich zo druk maakt over een onvoorziene 2 tientjes in een vakantie, kunt u beter niet op vakantie gaan.

Heeft u eigenlijk al eens nagedacht over het feit dat het in bepaalde omstandigheden nog wel eens heel vervelend kan zijn dat u eerst nog wat tijd kwijt bent als u echt een visum moet regelen voor de groep ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:D :D man man man NEE IK WERK NIET IN DE REISBRANCHE...voor het geval ik dat were naar mijn voeten krijg...

wat kan u moeilijk doen over 8 euro..nou zal het iets meer misschien als 8 euro zijn,want misschien met man?en kids?vriedin weet ik veel wat allemaal...

misschien vooral wat info opzoeken als je ergens heen gaat kan geen kwaad?
stel dat er wat gebeurd,maar ach u bent dan misschien het type...dan zien we dan wel weer?....

ik zou zeggen welkom in de echte wereld...ga vooral lekker zeuren bij corendon...
en ja hoor,we zijn allemaal medewerkers,hebben heeeeel de dag niks anders te doen... :D :D :D :D )ja je wordt er vanzelf melig van

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door berndv »

Wat ik mij dan altijd afvraag bij dit soort berichten is hoe TS uiteindelijk zijn vakantie heeft gevierd. Zou die 15 dagen zich hebben lopen opvreten over die paar euro, of zou die ondanks dit groot onrecht toch nog hebben kunnen genieten.

Gesloten