LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] arke te korte vakantie

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door Dirkie »

plumber schreef:
Dirkie schreef:Ik had er nog niet aangedacht, maar nu ik deze topic lees, weet ik dat de vakantie tijd weer begonnen is. En dat betekent dat er weer vele bijdragen gaan komen over:
- mobiel data verbruik in het buitenland
- het verschil tussen reisdagen en vakantie dagen
- vertragingen en/of overboekingen
- waar kan ik het goedkoopst parkeren op Schhiphol
- annuleren, annuleringskosten en annuleringsverzekeringen
- enz enz

Gelukkig nog maar een paar weken tot aan mijn vakantie :wink:
Dus jij gebruikt je vakantie om te gaan klagen over
mobiel data verbruik in het buitenland
- het verschil tussen reisdagen en vakantie dagen
- vertragingen en/of overboekingen
- waar kan ik het goedkoopst parkeren op Schhiphol
- annuleren, annuleringskosten en annuleringsverzekeringen
- enz enz
Nou suc6 ermee. :wink:
Nee hoor, want:
- mobiel data gebruik zet ik uit en gebruik hooguit Wifi in het appartement (gratis) of in het internet cafe (voor een drankje)
- het verschil tussen reisdagen en vakantie dagen is mij duidelijk (en ik mis gelukkig maar 1 dag)
- vertraging en/of overboekingen kunnen gebeuren, maar of het zinvol is om er dan hier over te schrijven weet ik niet
- annulerings kosten/verzekeringen zijn mij (helaas) maar al te duidelijk door gebeurtenissen uit het verleden.

Ik hoop mijn zomervakantie weer zonder al te veel problemen door te komen :wink:

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door rollertje »

Met de auto op vakantie gaan betekent ook een reisdag (of meer) op de heenweg en 1 op de terugweg kwijt zijn. Toch begint de vakantie voor mij elke keer op het moment dat ik de voordeur achter me dicht trek en duurt deze totdat ik hem weer open maak. En dat ondanks het in 1 keer doorrijden naar zuid-Frankrijk en het opzetten en afbreken van een grote tent. Kost me dus eigenlijk twee dagen voordat ik geinstalleerd ben. En nog steeds geniet ik. Onderweg en ter plekke.

Wanneer ik vlieg naar mijn vakantiebestemming vermaak ik me onderweg met naar mensen kijken, rustig een boek lezen of puzzelen. Misschien muziek luisteren en gezellig kletsen. Dit laatste als mijn medepasagiers daar geen problemen mee hebben. Mijn kinderen hebben een DVD speler bij zich, ook boeken, muziek en puzzels. Vaak ook een reisspelletje. Zo geven ze geen overlast aan anderen en hebben we allemaal een relaxte vakantie.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

juist ! zo is het maar net!
hoe lang ik er ook over doe,lekker genieten al,klagen daar wordt je zuur van...
en immers je vakantie wordt er ook niet leuker op...toch?

nou is er verschil tussen vertraging en vertraging,zit ik 4 dg op schiphol dan wordt het een ander verhaal,maar zoals ts,schrijft is gewoon normaal...

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Inderdaad rollertje dat is de beste manier, maar dat lukt soms niet met al die gestreste mensen op een vliegveld. Sms zie je ze in de al helemaal in de stress schieten als ze weer in de rij staan voor de incheckbalie als ze weer naar huis gaan en dan denk ik die zijn alweer aan nieuwe vakantie toe..

@dirkie, vergeet de topics niet van mensen die hun naam niet kunnen spellen op een vliegticket...

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door rollertje »

Emmy75,
Naar de gestreste mensen ga ik dan gewoon kijken en geniet van het feit dat ze hun zin toch vaak niet krijgen. Vanwege mijn rolstoelgebruik moet ik altijd erg vroeg aanwezig zijn en ik kan dan heerlijk rond kijken en relaxen, omdat ik al ingechecked ben en ik daar ook alle tijd voor heb gehad. Doordat ik vroeg ben, heb ik ook meestal nog keuze om mijn plaats te wijzigen indien dit voor mij makkelijker is. Een aantal jaren terug had iemand anders mijn koffer gepakt van de band en eigenlijk had ik achteraf alleen maar medelijden met die vrouw. Ze was helemaal in de war en had nu een koffer met allemaal kinderkleren van mijn dochter. Ik heb de koffer trouwens terug gekregen voordat ik naar huis ging, dus dat viel ook nog mee. Het enige waar ik gestressed van zou raken, is als mijn rolstoel niet mee komt met het vliegtuig.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Emmy75 schreef:Inderdaad rollertje dat is de beste manier, maar dat lukt soms niet met al die gestreste mensen op een vliegveld. Sms zie je ze in de al helemaal in de stress schieten als ze weer in de rij staan voor de incheckbalie als ze weer naar huis gaan en dan denk ik die zijn alweer aan nieuwe vakantie toe..

@dirkie, vergeet de topics niet van mensen die hun naam niet kunnen spellen op een vliegticket...
Ik wist dat ik er nog een vergeten was, maar ik wist even niet meer welke.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door sprookje »

Juist maar wij vinden dat wel leul om iedere keer weer te lezen.Dat herinnerd ons eraan dat wij teminste toch slimmer zijn.En dat is altijd leuk om te weten. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou ik wil niet zeggen dat ik nou zo slim ben :wink: maar ik ben niet wereld vreemd en een beetje logisch nadenken is toch niet al te moeilijk.

maar sommige mensen denken altijd dat hun logica toch echt de enige echte is ! en tja dat is niet altijd waar..
de ts boekt nu niet meer bij tui...zou die ook weten welke maatschappijen er allemaal onder tui vallen :lol: en ook dat het bij alle TOUROPERATOURS gebeurd..

ach ja,weet je...je kan het ze niet kwalijk nemen,
wel kan ik soms boos worden als mensen en ik zeg niet dat TS dat doet ,gelijk beginnen,schande,oplichting weet ik het allemaal....gaan roepen,denk eens na...

en wat ik dan altijd weer grappig vind,ze gooien hun verhaal hier nee,zo van ,zo ik heb gelijk en we gaan eens zien wie er wint :lol: vervolgens hoor je niks meer
1 de reacties bevallen niet,die ze hier krijgen
2 ze krijgen toch niks voor elkaar bij het reisburo....

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door wiseger »

Emmy75 schreef:
anita1971 schreef:Eerste en laatste dag worden ALTIJD en door alle maatschappijen/reisorganisatoren als REISDAGEN gerekend!!!!!!

Die dagen zijn dus om te reizen, niet om languit aan een zwembad te zitten.
En dat is minimaal altijd zo, met elke maatschappij. Heel soms als men geluk heeft met de vluchttijden komt men vroeg aan en of vertrekt men laat.

Ga dan bijvoorbeeld vooral niet naar het Caribisch gebied, van een 9 daagde reis houdt u er ook maar 6 omdat er 3 reisdagen zijn. Op de terugweg landt men immers pas de volgende ochtend.
Nee hoor, bij Arke kom je tegen de avond aan op je accomedatie en je vertrekt pas in de middag. Je hebt dus gewoon 7 overnachtingen en dus bijna 7 dagen.

Op de heenweg reis je terug in de tijd, op de terugweg haal je die weer in.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

wiseger schreef:
Emmy75 schreef:En dat is minimaal altijd zo, met elke maatschappij. Heel soms als men geluk heeft met de vluchttijden komt men vroeg aan en of vertrekt men laat.

Ga dan bijvoorbeeld vooral niet naar het Caribisch gebied, van een 9 daagde reis houdt u er ook maar 6 omdat er 3 reisdagen zijn. Op de terugweg landt men immers pas de volgende ochtend.
Nee hoor, bij Arke kom je tegen de avond aan op je accomedatie en je vertrekt pas in de middag. Je hebt dus gewoon 7 overnachtingen en dus bijna 7 dagen.

Op de heenweg reis je terug in de tijd, op de terugweg haal je die weer in.
Klopt ik schreef het ook wat onhandig.
Een europese 8 daagse reis = 7 nachten.
Een verre 9 daagse reis naar caraibisch gebied = ook 7 nachten in de accomodatie (de 8ste in het vliegtuig).

Echter denken sommigen dat het verblijf dan langer is omdat er 9-daagse reis staat.
Desalniettemin is de 7de dag ook een reisdag en is het alweer afhankelijk van de vluchttijden. Als deze een beetje vroeg zijn of de transfer is erg lang (kan soms een paar uur zijn) dan heeft men niet zoveel aan dag 7.
Bij de genoemde 9-daagse reis zijn slechts 6 "volle" (onafgebroken) dagen in de accomodatie dat er niet gereisd hoeft te worden. Zo tel ik persoonlijk wel altijd, alles wat ik dan overhou van de reisdagen is meegenomen, maar daarom ga ik wel altijd langer naar het caribisch gebied dan een 9-daagse.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door tenormin »

Wij gingen altijd met Martin Air 18.30u naar Turkije (weet dat dit nu vrachtvliegtuigen zijn geworden) en met een beetje geluk waren we om 22.30-23.00u in Antalya; daarna nog ruim 2 uur met de bus naar Alanya; kwamen altijd rond 1 of half 2 's-nachts aan. Zelfs met tussenstop kom ik niet tot de lange "vliegtijd" die TS schrijft te hebben gehad. Nu Gazipasa vliegveld er is, zou dat fantastisch zijn, ware het niet dat (tot nu toe) de meeste toestellen nog geen landingsrechten hebben. Maar dat kan niet zo lang meer duren. Maar ik vind dat je vakantie begint als je je huisdeur achter je dichttrekt en ja, vertragingen is balen, maar ik calculeer(de) ze altijd in.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Juist ternomin,vak begint als je de deur achter je dicht doet,
Lekker op vliegveld wat shoppen,bakkie doen,etc,en ja ok heb er ook wel eens8 uur gezeten,maar oke,is niet anders,alleen maar excuus voor meer shoppen..
Maar sommige beginnen dan al met een humeur van heb ik jou daar en daar maak je je vakantie niet gezeliger op...maak er wat leuks van...

Maar sommige schijnen daar erg veel moeite mee te hebben.

Heb ook wel eens echt laat gevlogen,ja is niet anders,eerst lekker rommelen ,opgemakje naar schiphol en dan ben je vroeg maar genoeg te doen...

Maar ja dan heb je weer mensen Weet je wel wat de koffie op schiphol kost.... :lol: :mrgreen: ppfff

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door Har06 »

Roezemarijn is nogal laconiek over een halve dag op eeb vliegveld rondhangen,om te shoppen ga je niet op vakantie en zeker doe je dat niet op een vliegveld.
De koffie hapjes en winkels zijn inderdaad duur op schiphol, misschien heeft niet iedereen zo,n dikke beurs als R.
Wachen op een vliegveld en zitten op de ongemakkelijke stoelen is geen lolletje, lezen kijken koffie leuteren verveelt snel :)
Maar ja iedereen maakt wel eens wachttijden mee alsm je voor een goedkopere charter kiest :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou klm is niet echt budget , en ik doe niet laconiek maar dat is de realiteit,je kan gaan zitten kniezen, je kan er ook wat van maken...
je vakantie begint gezellig als je 5 uur met een gezicht op onweer loopt...dus maak er wat van en ga niet lopen zeuren daar gaat dat ding echt niet eerder de lucht van in...

dus maak er wat van,en je kan ook goed zitten hoor op schiphol,alleen ja dan betaal je nog wat meer...sorry..en als je geen kopje koffie kan betalen moet je ook niet op vakantie gaan en winkelen kan je doen,voor de lol ,je hoeft niet die winkel leeg te kopen...maar ja als je altijd alles negatief ziet.. :lol: :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Har06 schreef:Roezemarijn is nogal laconiek over een halve dag op eeb vliegveld rondhangen,om te shoppen ga je niet op vakantie en zeker doe je dat niet op een vliegveld.
Sja wat is het alternatief ? Een pot gaan lopen stressen, nee dat heeft echt zin. Door een pot te gaan stressen lijkt het allemaal veel langer te duren, bovendien begint men dan al helemaal gestresst aan de vakantie wat niet nodig is en heeft men al een paar dagen extra nodig om af te schakelen van de reis.

Als het reizen te stressig is, blijf dan thuis of neem het een beetje zoals het komt. Het is gewoon iets waar iedereen dan even doorheen moet. Als er een technisch mankement is heb ik toch echt liever dat het goed wordt opgelost in plaats van dat het toestel uit de lucht komt vallen.

Met grote regelmaat zie ik mensen alweer helemaal in de stress schieten als ze nog in de rij voor de incheckbalie staan op weg naar huis net na de vakantie. Ik heb er wel eens een opmerking over gemaakt in de trant van "zou je je niet eens omdraaien en weer op vakantie gaan, als je zo gestresst naar huis moet heb je niets aan de vakantie gehad" omdat mensen zo'n pot liepen te zeuren. Het gezanik was gelijk afgelopen.

CorR69
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2012 16:06

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door CorR69 »

De komende dagen is het lekker weer in Nld :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

juist heb heerlijk vakantie gevoel hoor!!

zonnetje,goed gehumeurd :wink: wat wil je nog meer...

@ har ,je opmerking slaat dus totaal nergens op dat heb je als je voor een goedkope charter vliegt...
mp was ook geen goedkope charter en kon je donder op zeggen vertraging...
klm is vaak geen charter...ook al boek je hem in een pakket..

maar volgens mij ben je met je dwarsigge been uit bed gestapt om weer eens lekker te stangen...nou ja :lol: :lol:

dus uh..als je het niet erg vind,ik blijf vandaag lachen,heerlijke dag de 24ste!!
ook jij kan hem niet verpesten :wink:

Thelatinworld
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2012 14:11
Contacteer:

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door Thelatinworld »

Als je de keuze hebt om een andere dag te kiezen als terugreis, probeer dan een reis uit te zoeken waarbij je op dag 1 smorgens vroeg vertrekt en op de laatste dag op je vakantiebestemming aan het eind van de dag, pak je er toch een 1/2 dag bij.

Weet je niet de exacte tijden en vliegtuigtype van je vlucht? Stel dan je vraag aan Niels op http://www.vliegschemas.nl/forum

Groetjes
Theo
http://www.thelatinworld.nl

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

leuke site! ook van ons forumlid..

makkelijk voor sommige mensen..

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: arke te korte vakantie

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, de "normale" vakantie periode is over; rest ons de najaarsvliegers, denk dat die minder klagen over lange wachttijden, vertragingen e.d. Die zijn het meestal gewend :wink: Maar degenen die het zich hebben kunnen veroorloven (en ik bedoel niet alleen financieël) hoop dat jullie allemaal een fijne ontstresste vakantie hebben gehad en niet zoals TS: nooit meer via TUI, wat natuurlijk onzin is, want op tijd is tegenwoordig meer uitzondering dan regel.

Gesloten